
Als streamingsdiensten te duur worden denken mensen als eerste: ‘Viaplay? Weg ermee.’
Als je mee wil kunnen praten moet je eigenlijk een abonnement hebben op Viaplay én Ziggo Sport én Netflix én HBO Max én Amazon Prime én Disney+ én Apple TV+ én Videoland. Dat loopt natuurlijk helemaal uit de klauwen. Je zult dus toch keuzes moeten maken.
Vergelijkingswebsite Slimster heeft onderzoek gedaan naar streamingsdiensten. Nederlanders geven hier gemiddeld bijna €30 per maand aan uit. De onderzoekers hebben ook gevraagd welke streamingsdienst mensen als eerste zouden opzeggen. Wat schetst onze verbazing? Dat is Viaplay.
De onderzoekers hebben 1.066 Nederlands ondervraagd. Dat zijn er niet bijster veel, maar volgens Slimster is het een representatief panel. Bijna de helft van de ondervraagden (48,4%) geeft aan dat ze Viaplay als eerste op zouden zeggen. Voor alle duidelijkheid: dit zijn mensen die momenteel dus wel een abonnement hebben.
Voor een maandelijks opzegbaar Viaplay-abonnement betaal je tegenwoordig €19,99. Dat is toch wel veel geld, als je ziet dat mensen gemiddeld €30 in totaal uitgeven aan streamingsdiensten. En dan krijg je nog advertenties ook. Als je geen advertenties wil moet je €21,99 per maand betalen.
En hoe zit dat met F1 TV? Die komt een stuk beter uit de verf. Slechts 7,5% van de respondenten geeft aan F1 TV als eerste op te zeggen. Het zou natuurlijk wel kunnen dat ze F1 TV als tweede opzeggen, dus dat zegt niet zo veel. We kunnen echter wel voorzichtig concluderen dat Viaplay geen hele trouwe klanten heeft.





Dit weekend het “gratis” F1 weekend gekeken op het open Viaplay kanaal. Dacht, geef het een kans. Ik kan je zeggen, eens maar nooit weer! Reclame reclame reclame, en ook nog eens een paar keer op de momenten dat er iets gebeurd. Uitvallen van Kimi Antonelli en safety car deploy kwam net tijdens reclame, dus moest op de kleine venster supergoed in de gaten houden wat er nu gebeurde. Pas toen de safety car lang en breed uit was, en iedereen gepit had, kwamen ze weer terug bij de uitzending. Ook die stemmen van het commentaar kan er maar niet aan wennen. Hoor veel liever het Britse international feed van F1TV, … of Olav ;)
Ik heb viaplay het eerste seizoen van hun uitzendingen een kans gegeven, echter doordat het commentaar zo immens slecht was heb ik halverwege dat seizoen het abonnement stop gezet. Over gegaan naar F1 tv Pro en Engels commentaar. Wat een verademing was dat ten opzichte van die 2 gasten van ViaPlay met hun slappe commentaar. Geen idee of het nu nog steeds zo is maar ik werd al helemaal kriegel van alleen de term oplijnen die zij gemiddeld één keer of 40 per ronde gebruikte. Ook info gedurende de race was echt dramatisch slecht.
Ik kijk ook wel eens bij anderen en eentje heeft zo’n ViaPlay abo met het commentaar van die twee natte winden. Brrr. Soms mis ik dan Olaf, die betrok me vaak meer bij de race dan het Britse commentaar. Het waren andere tijden, F1 leefde toen meer.
Precies mijn ervaring. Ik heb een abonnement op F1TV, maar ik dacht ook ’s een kans te geven door naar de race te kijken via “gratis” Viaplay bij Ziggo. Nou, NOOIT meer! Reclame op een spannend moment in de race is een NO GO voor mij, en daar moet je nog extra voor betalen ook! Mocht Ziggo nog ’s Viaplay gratis door te geven, dan blijf ik toch liever via F1TV kijken.
Het nederlandse stemmen van Viaplay (ook op F1TV) stoort mij niet zo erg.
Ik trek die prijs alleen nog omdat ik het abonnement deel met iemand. De 1 kijkt ViaPlay, de ander F1 TV.
Maar alleen zou ik het niet (willen) betalen.
Het hele model van ViaPlay in NL is gebaseerd op het succes van Max. Dit valt om zodra Max ermee stopt of niet meer wint.
Als je wilt kunnen praten heb je een hele trits aan abonnementen op streaming diensten nodig? Mee praten over wat je op TV gezien hebt? Dan is je leven toch wel erg leeg.