Van deze dikke McLaren P1 wordt er maar eentje gemaakt

Auteur: , 15 Reacties

Je hebt bazen en bovenbazen: klanten die een McLaren P1 kunnen shoppen horen sowieso tot de laatste categorie, en zij willen doorgaans nog wat persoonlijke accenten op hun supercar van dik 1 miljoen euro. Deze met goud behangen P1 is hier een goed voorbeeld van.

McLaren P1 MSO

Een ‘Noord-Amerikaanse klant’ bestelde als één van de 375 mensen deze P1, en liet McLaren Specal Operations (MSO) wat wijzigingen aanbrengen. De Stirling Grey-lak is voorzien van oranje accenten. Op de radiatorgrilles zit een zilver finish, en de koolstofvezel panelen hebben een afwerking in glans. Ook de remklauwen, logo’s, en een deel van het spoilermachanisme zijn in het oranje uitgevoerd.

Goud

De uitlaat en motorruimte hebben hitteschilden van 24-karaats goud, net zoals deze in de F1 werden gebruikt, omdat goud hitte het best weert. In het interieur zien we veel carbon, Alcantara, en ook hier komen oranje accenten in de knoppen terug.

MSO presenteert zijn creatie op het Pebble Beach Concours d’elegance, waarna het model op het Amerikaanse continent zal blijven om door zijn bezitter in gebruik te worden genomen. Daarnaast presenteert de bespoke-afdeling, die sinds 2011 bestaat, een one-off MSO 650S Spider. In totaal worden er 50 650S-modellen door MSO gemaakt.



15 reacties

Kijk, iemand met smaak. Alleen dat goud vind ik een beetje over the top.
@marijn90: dat goud is natuurlijk naast een knipoog naar het verleden ook enigszins functioneel! ;) dus het mag!
En dan is je auto klaar, en prijkt er een knoeperd van een sticker op het dashboardkastje…
Ik wil geen technazi zijn maar het goud wordt toegepast omdat het het meest effectieve materiaal is om stralingswarmte te reflecteren en goed vormbaar is en extreem dun toegepast kan worden. M.a.w. De warmtegeleiding is in dit geval niet van toepassing, het wordt namelijk toegepast als een warmte barrière.
True, ik had het anders moeten verwoorden. In feite zegt ‘hitteschild’ het ook al. Aangepast
Remklauwen ipv schijven, al worden ze na een beetje hard remmen wel oranje ja:)
Lol :)
Ok… wat goud in het motor ruim en verder wat kleur accenten maken van deze auto een one-off?

Dan zie ik liever een one-off coach build zoals ze het bij Ferrari doen.
Niet dat dit geen mooie auto is (parkeer maar bij mij voor de deur :)), maar een one-off wil ik het niet noemen, gewoon een normale P1 met andere kleuren en logo’s…
Nou nou, daar bij MSO druipt het over van de creativiteit. Ze kunnen zich bij Tailor Made en Ad Personam wel eens achter de Italiaanse oren krabben.
@berlinetta: Bij MSO maken ze wat de klant besteld. Ik vermoed niet dat deze klant gezegd heeft van “steek maar wat in ineen, ik koop hem wel”.
@osmo: Dat snap ik. Dat doen ze bij de concurrentie ook, maar daar komen toch wel soms creatieve dingen uit rollen.
@berlinetta: Ik vind hem zo verkeerd nog niet uitzien, maar hij verschilt natuurlijk niet veel met de standaard P1. Ik vermoed dat alle veranderingen aan de wagen behalve de lakkleur bij Mclaren door MSO uitgevoerd worden en dat de eigenaar van deze wagen gewoon een eenvoudige doch klassevolle smaak heeft.
Normaal ben ik niet van echt gouden details alla Rusland of de Emiraten. Maar wat ziet deze hypercar er zo geil uit!
Misschien is het leuk om de witte P1 van Manny Khosbin ook eens onder de aandacht te brengen? Ik geloof dat die ook door MSO onder handen is genomen.
Een gele of oranje P1 of zelfs donkerpaars met zwarte velgen, maar niet zo.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).