• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Van deze occasion werden er maar 525 gebouwd

Auteur: Dizono, gepost 9 mei 2017 om 22:04 – 23 Reacties

Porsche 944


Ja, dit schitterende interieur is van een Porsche, maar weet jij ook welke?

Voor Porsche is de 924 een groot succes, maar volgens velen is de auto de naam ‘Porsche’ niet waardig. Vooral de motor, die zo uit een Volkswagen LT komt, doet de wenkbrauwen van Porsche-adepten fronsen. De 924 houdt het tot 1988 uit, al komt Porsche in 1982 al met de 944. Deze auto is duidelijk gebaseerd op de 924, maar heeft uitklopte wielkasten en een heuse Porsche-motor onder de kap. De 2.5-viercilinder is gebaseerd op de enkele cilinderbank van de 5.0 V8 uit de Porsche 928.

Porsche 944

De 944 mag door tot 1991, alvorens afgelost te worden door de 968. De 944 Cabrio komt pas in 1990 op de markt en in totaal worden daar 5656 exemplaren van gebouwd, op een totaal van 113.070 Porsche 944’s. Pas op het aller, allerlaatst -in 1991- komt Porsche met een cabrio-uitvoering van de 944 Turbo. Met 250 pk aan Turbo-power heb je niets te klagen en in totaal rollen er slechts 625 stuks van de band. Honderd Turbo Cabrio’s zijn rechts gestuurd en dus achtte de aanbieder van dit exemplaar het gepast om te stellen dat dit er één van de 525 is. Zeldzaam is de auto sowieso.

Porsche 944

Eigenlijk is de 944 Cabrio een slimme uitzwaai-editie. Porsche had diens opvolger, de op de 944 gebaseerde 968 al zo goed als klaar staan en daarvan was van meet af aan al een cabrio leverbaar. Aangezien de 968 zijn chassis deelde met de 944, was het eenvoudig om de aanpassingen die men aan de 968 Cabrio deed, ook op de 944 toe te passen.

Porsche 968

Het op Marktplaats aangeboden exemplaar heeft een relatief rustig leven geleden en in 26 jaar slechts 135.777 kilometer te verwerken gekregen. Dat, gekoppeld aan de zeldzaamheid, maakt dat de prijs 39.950 euro bedraagt. Voor dat geld koop je ook een zeer late Boxster van de vorige generatie en met een beetje sparen ligt ook een 997 Cabrio in het verschiet. Welke heeft jouw voorkeur en waarom?

Ook interessant!

  • Koop de meest exotische Porsche 944 van Nederland
  • Gespot - Porsche 944 is zwaar toegetakeld
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Rode Porsche 944
    Rode Porsche 944 voelt weer aan als fabrieksnieuw

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

944, 968, Cabrio, marktplaats, Porsche, rood, youngtimer

Vorig bericht: « Volgend jaar vijfde fabrieksteam in de Formule 1?
Volgend bericht: Dit Nederlandse F1-team ken je vast nog niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. defl8 zegt

    9 mei 2017 om 22:11

    Heerlijke wagen de 944 en ik herkende ook het interieur maar helaas had ik geen turbo en gelukkig geen cabrio.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      9 mei 2017 om 22:39

      @defl8: Ik had de S2, altijd spijt van gehad dat ik die weggedaan heb.

      Login om te reageren
      • macready zegt

        10 mei 2017 om 07:10

        @airc:
        Idem.

        Login om te reageren
      • Escudo zegt

        10 mei 2017 om 09:07

        @airc: Idem. Doet nog steeds pijn, wat een heerlijke bak was dat!

        Login om te reageren
      • beetec zegt

        10 mei 2017 om 09:55

        @airc: idem. Onderhoud werdt te duur maar veel lol mee gehad.

        Login om te reageren
      • yippiekaye zegt

        10 mei 2017 om 12:20

        @airc: idem, een zwarte S2 3.0. Heerlijke reisauto.

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    9 mei 2017 om 22:16

    Niet perse heel mooi.

    Login om te reageren
  3. volvologisch zegt

    9 mei 2017 om 22:16

    Ha 944yyy

    Login om te reageren
  4. reactief zegt

    9 mei 2017 om 22:17

    Hoewel de 944 als echtere(is dat een woord?) Porsche wordt gezien, vind ik het slanke lichtvoetige van de 924 vele malen mooier.

    Een cabrioversie van de 944 kan me al helemaal niet bekoren. Ziet er mijn inziens uit alsof iemand thuis de zaag erin heeft gezet en z’n vrouw d’r best heeft laten doen om een dakje in elkaar te naaien.

    Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    9 mei 2017 om 22:23

    Zo met het dak neer heb je toch een hele klont zeildoek in je binnenspiegel.

    Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    9 mei 2017 om 22:23

    Ik zag het stuur en dacht citroën

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      9 mei 2017 om 23:07

      @rob5nismo: vanwege de tekst ‘porsche’?

      Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        10 mei 2017 om 06:03

        @Dizono: nee ik keek alleen naar de foto

        Login om te reageren
  7. robert110 zegt

    9 mei 2017 om 22:39

    Wat is de 944 toch een prachtige Porsche, als coupé dan, de cabrio is toch wat minder.

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    9 mei 2017 om 22:40

    Ooit met een maat ingereden toen we 14 waren. Was van zijn pa. Het was een bluf waarvan ik niet had verwacht dat hij het lef had om ook werkelijk de straat uit te rijden met dat ding. Het ging behoorlijk met schokken en stoten. (Op je 14e weet je niet hoe je een koppeling bediend) na gelukkig heel en voor dat zijn ouders terug van werk wáren heel thuis te zijn gekomen, kwamen we binnen van af de bank er achter dat er iets niet klopte,, hadden de auto verkeerd om terug gezet! ?
    Net voordat zijn ouders thuis kwamen hebben we de auto nog duwend en trekkend andersom in het parkeervak kunnen zetten.
    Dat was mijn eerste en laatste ervaring met de 944!! Fijne wagen!! Alleen die koppeling!!?

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    9 mei 2017 om 23:01

    Altijd een frikadel op wielen gevonden die cabrio.

    Login om te reageren
  10. elemento zegt

    9 mei 2017 om 23:34

    Nou…. een collega/vriend had het hem in het rood. Maar niet cabrio versie( rijswijk)
    Ding ging best snel..5 sec.100 en 280 gereden….

    Login om te reageren
  11. bosmonster zegt

    10 mei 2017 om 01:17

    Wie bouwt er dan ook occasions..

    Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    10 mei 2017 om 07:19

    Zo mis je de achterklep, toch wel het punt van de wagen.

    Login om te reageren
  13. lekbak zegt

    10 mei 2017 om 08:20

    De 944 is samen met de 928 mijn favoriete porsche. Hoewel dit niet de leukste 944 is zou ik deze ook niet van mijn oprit afduwen.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      10 mei 2017 om 09:13

      @lekbak: ik heb liever de 968 dan de 944. De 968 is toch beter door ontwikkeld, zeker als je voor de 968 CS gaat.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        10 mei 2017 om 12:29

        @rufctr01: die vind ik dan weer minder mooi.

        Login om te reageren
  14. PeugeotGTI zegt

    10 mei 2017 om 08:52

    Een leuk verhaal en wat interessante cijfertjes maken je auto niet twee keer zo duur.
    Laat meneer de opportunist lekker verder dromen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North