• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vangrail heeft gevangen

Auteur: Dennis, gepost 21 februari 2008 om 10:25 – 70 Reacties

Porsche crash


Als een elastiekje waar de rek uit is. Wat heb je nodig om een vangrail op deze manier toe te takelen?

Geen bulldozer of vrachtwagen, maar een Porsche!

In de mailbox vandaag een aantal foto’s van een ongeluk dat al op 17 april 2006 plaatsvond. Onderhand bijna geschiedenis dus, maar persoonlijk kende ik de kiekjes nog niet en het was er vrij heftig aan toe gegaan. Gelukkig met verwonderlijk goede afloop.

Het verhaal bij deze foto’s is mij niet bekend, maar wat ik er uit kan opmaken is dat een (vrouwelijke?) bestuurder een stukje is gaan rijden in een Porsche. Met een behoorlijke snelheid is toen de macht over het stuur verloren en vervolgens een bezoekje aan de vangrail gebracht. Wat een knal moet dat geweest zijn. De bestuurder lijkt met de schrik vrijgekomen, maar de Porsche was niet meer te redden. Mocht in plaats van de vangrail een boom de Porsche tot stilstand hebben gebracht, dan denk ik dat de foto’s een compleet ander aanblik zouden hebben.

Porsche crash

Porsche crash

Porsche crash

Porsche crash

Porsche crash

Porsche crash

Porsche crash

Porsche crash

Met dank aan Vinox voor de tip

Ook interessant!

  • Porsche 997 GT3 belandt in de vangrail op de A7
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer
  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche

Nieuwste artikelen

  • Dit kost de elektrische Renault Twingo in Nederland!
  • Ford gooit roer om, cancelt drie elektrische modellen
  • Range, ruimte, knoppen: de Kia EV5 heeft alles. #test
  • Wopke Hoekstra doet water bij de wijn: tóch benzinemotoren na 2035
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Porsche, vangrails, Verkeer

Vorig bericht: « Fiat Fiorino voor André Rouvoet?
Volgend bericht: Column Lotte: Roadkill »

Lees Interacties

Reacties

  1. Maik zegt

    21 februari 2008 om 10:28

    Wow.. iets te hard gereden ;)

    Login om te reageren
  2. FrankyCash zegt

    21 februari 2008 om 10:29

    is het blok er nou gewoon uitgevallen?? :D

    Login om te reageren
  3. Gardo zegt

    21 februari 2008 om 10:29

    Daar is niet bijster veel meer van over. Dat vrouwtje mag echt van geluk spreken dat ze nog leeft, en niets heeft!

    Erg zonde van de Porsche, dat wel. Maar moet je nagaan HOE hard dat gegaan is, als een compleet stuk van de as is afgebroken samen met het wiel, waar de band overigens ook vanaf is, en dat het motorblok gewoon UIT de auto ligt!

    Echt bizar..

    Login om te reageren
  4. Kroggetje zegt

    21 februari 2008 om 10:30

    Ha! Die zespitter kan zo weer in een andere auto worden geschroefd.

    Login om te reageren
  5. Uitdebroeck Piet zegt

    21 februari 2008 om 10:30

    Toch onvoorstelbaar om te zien dat echt alles kapot is, behalve de “kooi” waar de bestuurder in zat.

    Login om te reageren
  6. Jandepandaman zegt

    21 februari 2008 om 10:35

    Dat noem ik nou aan rafels gegaan… En dan niet eens zwaargewond? Wow wat een vakwerk! Dat heeft ze wat je noemt met overtuiging gedaan! Pet af voor deze dame hoor!
    Zonde alleen van de witte strepen op de weg, die zijn nu wel erg smerig geworden… ;-)

    Ik snap alleen niet hoe de eerste foto van die volledig uitgelubberde vangrail samenhangt met die volgende foto’s waar het slachtoffer aan een andere vangrail in de middenberm staat die nog heel is zonder zichtbare slipsporen van de andere kant van de weg af? Hoezittat…?

    Login om te reageren
  7. Armada zegt

    21 februari 2008 om 10:41

    @ Jandepandaman

    Als je goed kijkt zie je helemaal bovenaan wat slipsporen lopen (nabij de oprit)
    De rest van het verhaal heeft zich grotendeels in de zachte berm afgespeeld als ik het zo bekijk.

    Login om te reageren
  8. 3-serie zegt

    21 februari 2008 om 10:43

    Die dame mag Porsche op haar blote knietjes danken dat dat ding zo stevig is. En dat voor een cabrio.

    Login om te reageren
  9. GezondVerstand zegt

    21 februari 2008 om 10:47

    Bovenste foto hoort niet bij de rest of is in spiegelbeeld.

    Login om te reageren
  10. C30CDIAMG zegt

    21 februari 2008 om 10:48

    Dit is toch al heel lang geleden gebeurd?
    –edit: eerst het artikel lezen aub–

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    21 februari 2008 om 10:49

    ik zou meteen de overheid aanklagen .. en de wegenbouwer .. en staatsbosbeheer .. en vangrail-fabrikant .. en rijkswaterstaat .. en autoblog.nl ..

    Login om te reageren
  12. Shadow_Breaker zegt

    21 februari 2008 om 10:53

    de porsche is eerst in de rechter vangrail die uitrekte (zoals het moet) maar door de te hoge snelheid is de porsche uit de vangrail over de 3 rijvakken geslingerd geweest daar met de achterkant de vangrail geraakt, dan terug over 2 rijvakken en dan is de auto verder geschoven terug naar het linker rijvak.

    Dit was het verhaal die ik gelezen had op een site. want dit is toch al enkele maanden oud, 3 a 4 maand

    Login om te reageren
  13. DeletedItem zegt

    21 februari 2008 om 10:55

    En, hoe was jouw dag vandaag lief? Was je snel thuis met mijn auto?

    Login om te reageren
  14. Zoef zegt

    21 februari 2008 om 10:57

    Nou daar moest ze toch eens even bij gaan zitten ….

    :-) HAHAHAHAHAHAHAHAHA een vrouw :-) ! wat een geluk dat het zo goed is afgelopen.

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    21 februari 2008 om 11:11

    Heb deze foto’s vorig jaar reeds gekregen. Er gaat ook zo’n reeks over een Ferrari 355 de ronde op het net maar met een minder goede afloop.
    STel je voor dat dit was gebeurt met een kleine cabrio alla Astra. Dan had de Dame het niet overleeft denk ik.

    @GezondVerstand,

    De foto van de vangrail is genomen voor de brug en de wagen is tot onder de brug doorgeschoven.

    Gooi vangrails. In België heb je km’s geen vangrails aan de rechterkant van de autosnelweg enkel…bomen!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  16. Kevski Style zegt

    21 februari 2008 om 11:21

    Wat is er met het blok gebeurt? Want zo te zien is die nog wel te redden….

    Login om te reageren
  17. LiQuid zegt

    21 februari 2008 om 11:21

    porche heeft dus bewezen dat het een veilige auto is :P

    Login om te reageren
  18. Knorrit zegt

    21 februari 2008 om 11:25

    Dat ze gecrasht is verbaast me niet zo. Dat is inherent aan het ontwerp van zo’n veredelde kever. Gelukkig is mevrouw (zo te zien) met de schrik vrijgekomen.

    Login om te reageren
  19. BaRa zegt

    21 februari 2008 om 11:31

    Toch prachtig, dat Duits design. Wanneer je de auto afschrijft, hoef je hem niet eens meer uit elkaar te schroeven. Gewoon de onderdelen bij elkaar rapen, en klaar. DAT is nu eens groen gedacht!

    Login om te reageren
  20. Frank zegt

    21 februari 2008 om 11:35

    Zo bijzonder vind k het niet dat ze niks mankeerd, de vangrail heeft zijn werk uitstekend gedaan en de meeste energie opgevangen.
    Je ziet dat de zijkant over de hele lengte is ingedeukt…
    als het een boompje of beton (Of nog erger: een Chinese auto) was geweest was het wel andere koek!

    Login om te reageren
  21. papa zegt

    21 februari 2008 om 11:37

    Wel logisch dat het blok eruitvalt, bij zo’n kever zit dat maar met 4 bouten vast!

    Login om te reageren
  22. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 februari 2008 om 11:50

    Pfoooooooooo, die komt er goed vanaf!

    Login om te reageren
  23. geelhoed zegt

    21 februari 2008 om 11:52

    Vangrail doet precies wat ie moet doen, uitrekken en de auto langzaam afremmen. Waarom is daar verbazing over?

    Login om te reageren
  24. Gardo zegt

    21 februari 2008 om 11:57

    @ Eric:

    Een kleine cabrio á la Astra zou volgens mij niet eens snelheden kunnen behalen, of laterale G-krachten die die Porsche wel kan halen, dus dan zou het ongeluk zoiezo niet zo omvangrijk geweest zijn denk ik.

    Login om te reageren
  25. SR zegt

    21 februari 2008 om 12:00

    zo zie je maar dat zo’n auto wel tege een stootje kan (zonder de bestuurder te verwonden bedoel ik dan)

    Login om te reageren
  26. MEe zegt

    21 februari 2008 om 12:24

    geslaagd voor de crash test zouk zo zeggen :p

    Login om te reageren
  27. Marijn zegt

    21 februari 2008 om 12:57

    Hmmm, dat is wel zonde zeg…

    Van die vangrail dan :-D, heeft wel z’n werk perfect gedaan.

    Login om te reageren
  28. Kyanite zegt

    21 februari 2008 om 13:00

    Met een 92-er Ford Fiesta lukt dit ook hoor! Heb eens drie bomen te pakken gehad, twee rechts van de weg en eentje links van de weg. Auto circa 20cm smaller, één achterwiel compleet onder de auto vandaan en de vooras in het geheel naar links. Dit alles met dank aan een bestelbus van Natuurmonumenten. Oja ik had helemaal niets, ja een total loss Fiesta 1.8 16v, maar persoonlijk niets. Dit gebeurde in december 1998 op de Leeuwenlaan in ’s Graveland net voor het inrijden van Hilversum.

    Login om te reageren
  29. MHR zegt

    21 februari 2008 om 13:31

    een vrouw aan het stuur is bloed aan de muur

    Login om te reageren
  30. Adriaan zegt

    21 februari 2008 om 13:35

    hele oude foto’s.. op meerdere sites al 2 jaar geleden voorbij gekomen..

    maar desalniettemin leuk te zien dat de vangrail zijn werk heeft gedaan!

    Login om te reageren
  31. DAT zegt

    21 februari 2008 om 13:49

    Vast geen Carrera 4…

    Login om te reageren
  32. Patrick zegt

    21 februari 2008 om 13:55

    Wat een zielige reacties, een trut die veel te hard rijdt verliest de controle over het stuur, veroorzaakt waarschijnlijk veel fileleed en wordt onthaald als een helding. Hebben jullie écht niet meer verstand? Wat als ze met haar overdreven snelheid tegen een familie in een Golfje was gereden er waren enkele doden te betreuren, zou ze dan ook zo’n helding zijn?

    Login om te reageren
  33. Kevski Style zegt

    21 februari 2008 om 13:56

    @ Papa:

    Das bij bijna elke auto zo, of het zijn er nog minder. Kijk anders maar eens onder je eigen kap….

    Login om te reageren
  34. joeri zegt

    21 februari 2008 om 13:57

    It was her lucky day i think^^ blok nog ergens te koop?

    Login om te reageren
  35. Patrick zegt

    21 februari 2008 om 14:11

    Joeri, dat past niet onder jouw scootertje, je zult het voorlopig met een tweedehands Malossi kitje moeten doen.

    Login om te reageren
  36. jurrian zegt

    21 februari 2008 om 14:20

    @ patrick, wat is een helding? en wie noemt deze waarschijnlijke juffrouw dan wel een helding?

    Login om te reageren
  37. Endlezz zegt

    21 februari 2008 om 14:25

    Iemand een idee welk land dit is?

    Oostenrijk soms?

    Login om te reageren
  38. bmw ryder zegt

    21 februari 2008 om 14:40

    o cognooooo!!!
    zo erg is het allemaal niet, ze heeft al reeds een nieuwe porsche gekregen

    Login om te reageren
  39. InfinteNissan zegt

    21 februari 2008 om 14:42

    Vrouw achter het stuur is…

    Login om te reageren
  40. Tombnolz zegt

    21 februari 2008 om 14:47

    … hopelijk had paps hem al afbetaald :)

    Had nog een leuke foto geweest voor de Caption Contest!

    Login om te reageren
  41. Cor zegt

    21 februari 2008 om 14:53

    Voor zo’n engelberwaarder mijn pet af.

    Login om te reageren
  42. GOD zegt

    21 februari 2008 om 14:54

    die reed ook geen 30

    Login om te reageren
  43. Danny zegt

    21 februari 2008 om 15:15

    Yep met een Skoda had je dit niet kunnen tegenkomen.

    Login om te reageren
  44. sacha zegt

    21 februari 2008 om 15:20

    Wat kost zo’n vangrail je per m ook weer? Volgens mij €1.000 per meter die jij (dus je verzekering) mag dokken voor het ‘gebruik’ van de vangrail.

    Wel een meesterlijke uitvinding…

    Login om te reageren
  45. Kevski Style zegt

    21 februari 2008 om 15:31

    @ sacha:

    250 euro per meter vangrail. Althans, dat rekenen ze er op Zandvoort voor….

    Login om te reageren
  46. Bas zegt

    21 februari 2008 om 15:33

    Vangrails die dus precies doen waarvoor ze ooit bedoelt zijn…prachtig toch :)
    Verder is er niemand serieus verwond dus er is niks mis met deze botspartij.

    Login om te reageren
  47. Volvo_440_turbootje zegt

    21 februari 2008 om 15:41

    Als ik me niet vergis heb ik een tijdje geleden, in de zomer dacht ik, zo’n vangrail van heel dichtbij gezien, best wel interessant hoor :p

    Login om te reageren
  48. timo zegt

    21 februari 2008 om 15:43

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  49. RenJie zegt

    21 februari 2008 om 15:52

    hé! dat is Andre van der Toorn op foto 5 :D

    Login om te reageren
  50. FORDGTFREAK zegt

    21 februari 2008 om 16:37

    Ah dat doet pijn!

    Login om te reageren
  51. Rubentjeee zegt

    21 februari 2008 om 16:39

    hmm dat motorblok ziet er nog leuk uit moet je alleen je drukgroep vervangen want zie dat er een vingertje van overgebroken is =P.

    Login om te reageren
  52. Rubentjeee zegt

    21 februari 2008 om 16:40

    wel zonde dat ie ondersteboven licht =P

    Login om te reageren
  53. Davidov zegt

    21 februari 2008 om 16:41

    Zo hee die Porsches zijn steviger dan ik dacht :P

    Login om te reageren
  54. XytraS zegt

    21 februari 2008 om 16:55

    Vrouwen en auto’s, niet steeds een goede combinatie.
    Daarnet nog bijna van de baan gereden door een vrouw die in haar BMW-3serie van haar parking kwam, de auto voor mij had ze gezien, maar ondanks het feit dat ik er maar 20m achter reed, kwam ze toch vlotjes van haar parking gereden nadat die 1ste auto haar gepasserd was^^.
    Gelukkig heb ik een superwegligging (en reed er niemand op het andere vak), want anders had mijn uitwijkmaneuver mij het leven gekost denk ik…
    Het was wel niet express (was duidelijk te zien, ze sloeg haar handen voor haar gezicht en bleef toen gewoon stil staan), maar komaan zeg, kijk eens uit je ogen!

    Login om te reageren
  55. wilco faber zegt

    21 februari 2008 om 17:30

    Is het echt een vrouw geweest dan???

    Lijkt me meer n fout voor een jonge vent van begin 20 namelijk.

    Login om te reageren
  56. Armada zegt

    21 februari 2008 om 17:41

    @ Kevski Style

    Zelf een keer een aanvaring gehad op Zandvoort? ;)

    Login om te reageren
  57. vin zegt

    21 februari 2008 om 18:47

    Zie ik eindelijk eens iets van die 6cil boxermotor…

    Login om te reageren
  58. Tom# zegt

    21 februari 2008 om 20:27

    leg dat maar uit aan je man…

    Login om te reageren
  59. Aston Martin zegt

    21 februari 2008 om 20:42

    Wat bij sleutelen aan de motor en die is denk ik weer zo goed als nieuw.

    Login om te reageren
  60. CasperH zegt

    22 februari 2008 om 08:48

    @XytraS: twintig meter achter een auto rijden, maar dood zijn als je niet uitgeweken was? Dan reed je veel te hard om 20 meter achter je voorganger te rijden ;)

    Login om te reageren
  61. Timmie zegt

    22 februari 2008 om 09:33

    Waarom wordt dat motorblok er toch altijd uitgeslingerd…

    Login om te reageren
  62. lenhard zegt

    22 februari 2008 om 09:38

    Ik denk wel dat ik het weet.
    Bij onderhoud van mijn pa’s porsche wordt al snel het motorblok eruit gehaald.
    Ik denk dat die blokken gwn niet goed vast zitten in z’n auto.

    Login om te reageren
  63. Kevski Style zegt

    22 februari 2008 om 09:59

    @ Armada:

    Gelukkig niet, maar omdat ik vaker rij ken ik wel de regelementen. En ken er wel een paar die wel eens een kusje hebben gegeven….

    Login om te reageren
  64. mashell zegt

    22 februari 2008 om 10:30

    Hoe kan zo’n vangrail nou zover uitrekken? Mijn ervaringen met vangrails zijn heel anders, die vangen niks die stuiteren je gewoon terug.

    Login om te reageren
  65. CasperH zegt

    22 februari 2008 om 11:52

    @ mashell: je moet er harder inrijden, dat is de truc. Laat even weten of het gelukt is!

    Login om te reageren
  66. Cemro zegt

    22 februari 2008 om 12:48

    :schock: Das best pijnlijk denk ik

    Login om te reageren
  67. Porsche zegt

    22 februari 2008 om 19:31

    Vrouwen he

    Login om te reageren
  68. XytraS zegt

    23 februari 2008 om 11:30

    @ Casper: ik reed 70, exact de snelheid die ik er mocht rijden, alleen is de weg daar nogal smal en staan er langs beide zijden huizen, maw, had ik op die bmw gereden of uit balans geraakt tijdens het maneuver, was ik recht een huis binnen gekatapulteert.
    Ik vermoed dat dat enige verwondingen zou teweeg gebracht hebben aangezien ik in een lichte saxo reed of denk jij dat je daarvan weg wandelt mss ;)

    Login om te reageren
  69. Morry zegt

    25 februari 2008 om 22:40

    Tsjaah … vrouwen en auto’s .. wat moet ik er over zeggen he :p

    Login om te reageren
  70. Carmaster zegt

    7 mei 2008 om 23:05

    Altijd al de motor op de verkeerde plaats gehad he :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North