• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vergelijken van Duits ijzer is hot!

Auteur: Dennis, gepost 25 augustus 2006 om 22:37 – 89 Reacties

Mercedes E 220 CDI vs Audi A6 2.7 TDI vs BMW 520d

Het vergelijken van Duits ijzer is hot! Vaak worden de drie meest besproken Duitse merken met elkaar vergeleken. Op alfabetische volgorde heb ik het dan natuurlijk over Audi, BMW en Mercedes. Ieder van deze merken heeft een kamp fanatieke supporters. In een aantal gevallen zou je bijna kunnen spreken van hooligans, zo fel verdedigen sommigen hun favoriete merk.

Artikelen waarin verschillende merken met elkaar worden vergeleken zijn hier op Autoblog ook altijd goed voor de nodige discussie. Zie enkele voorbeelden, met daarbij het aantal reacties op moment van schrijven. De reacties zijn inhoudelijk niet altijd even sterk en soms in de trend van “BMW is stom” of “Mercedes is gewoon beter”, maar geregeld worden de reacties ook (bijna wetenschappelijk) onderbouwd.

– Audi S6 verslaat de BMW M5 (295 reacties)
– Mercedes E63 AMG is M5 en S6 killer (195 reacties)
– BMW M6 vs MB CLS55 AMG (194 reacties)
– Audi S6 vs. BMW M5 vs. E63 AMG (141 reacties)

Autojournalisten dragen graag hun steentje bij door de Duitse grootheden geregeld weer even tegenover elkaar te zetten. Zoals je hierboven kunt lezen, werden de S6, M5 en E63 AMG al een keer eerder met elkaar vergeleken, wat natuurlijk weer goed was voor de nodige discussie. Ditmaal mochten ook hun lichtere diesel-tweelingbroertjes het op de pijnbank van auto-motor-und-sport (AMS) tegen elkaar opnemen: de BMW 520d vs Audi A6 2.7 TDI vs Mercedes E 220 CDI.

In ieder vergelijkend warenonderzoek komt er een winaar uit de bus rollen. Bij de keuring van AMS was het de BMW die het hoogste plekje op het erepodium wist te bemachtigen, gevolgd door Audi en als laatste Mercedes. Toch zijn de verschillen weer niet heel groot. Diplomatiek, of zijn de verschillen écht niet zo groot en is het slechts een kwestie van smaak? Ik denk het laatste, maar wellicht ben jij van mening dat het veel meer is dan alleen maar smaak en zouden de scores veel meer uit elkaar moeten liggen.

1. BMW 520d 523 punten uit 650
2. Audi A6 2.7 TDI 516 punten uit 650
3. Mercedes E 220 CDI 513 punten uit 650

Mercedes E 220 CDI vs Audi A6 2.7 TDI vs BMW 520d

Mercedes E 220 CDI vs Audi A6 2.7 TDI vs BMW 520d

Ook interessant!

  • Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
    Onderzoek: BMW- en Audi-rijders de grootste psychopaten
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Video: Audi A5 crasht tegen BMW 4 Serie. Hard.

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, BMW, Mercedes, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Volkswagen IROC concept samengevat
Volgend bericht: Spyshots Hyundai Veracruz »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw m6 csl zegt

    25 augustus 2006 om 22:53

    ben ik helemaal mee eens . bmw verdient gewoon de eerste plek

    Login om te reageren
  2. slk55 amg zegt

    25 augustus 2006 om 23:06

    qua rij-eigenschappen zijn de 3 ongeveer gelijk. en terwijl ik een mercedes rijder ben zou ik toch voor de audi gaan, niet dat ik teleurgesteld ben in mijn mercedes, in tegendeel zelfs, maar ik ben gewoon niet zo merk gebonden. Ik zou als ik een keuze zou moeten maken dus voor de audi A6 gaan, puur omdat ik die het mooist vind.

    Login om te reageren
  3. route66 zegt

    25 augustus 2006 om 23:11

    zou gaan voor de audi , gewoon persoonlijk vindt ik het uiterlijk het mooiste , en de 5 serie en de E klasse zie je ook gewoon net dat beetje meer ( p.s. als het maar niet de A6 is met die lelijke uitlaten die kromme pijpen dat vindt ik wel lelijk :S )

    Login om te reageren
  4. Bauer24 zegt

    25 augustus 2006 om 23:20

    die is wel met kromme pijpen want het is een diesel.. maar persoonlijk zou ik ook voor de audi gaan.

    Login om te reageren
  5. Tombnolz zegt

    25 augustus 2006 om 23:23

    Als een De 5 met z’n 2.0 dieseltje wint van een 2.7 van Audi, dan zegt dat voldoende. Dan moet die 5 wel een pak beter zijn.

    Login om te reageren
  6. Lappy zegt

    25 augustus 2006 om 23:24

    @ route66 Het is de diesel, dus meestal gebogen pijpen ja ;)

    Ik zou persoonlijk echt teveel twijfelen tussen Audi en BMW… Audi vind ik wat beter kwa looks, BMW vind ik dan fijner rijden… blijft echt lastig.

    btje off-topic: Over exclusiviteit, op de snelweg kwam ik vanmiddag een Mercedes CLS taxi tegen, ook de 1e.

    Login om te reageren
  7. silasse zegt

    25 augustus 2006 om 23:41

    Audi!!

    Login om te reageren
  8. BMW323Ci zegt

    25 augustus 2006 om 23:44

    Wat gaat de BMW 525d dan doen?

    Login om te reageren
  9. g-nvd zegt

    26 augustus 2006 om 00:08

    audi
    audi
    audi

    Login om te reageren
  10. Tombnolz zegt

    26 augustus 2006 om 00:53

    Doe eens andersom en zet de 525d tegenover de A6 2.0 tdi. Dan wint volgens mij de BMW met grote voorsprong.

    Login om te reageren
  11. q7 zegt

    26 augustus 2006 om 07:22

    AUDI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-)

    Login om te reageren
  12. snador zegt

    26 augustus 2006 om 08:11

    Geen een van de 3 op 1.

    Lexus GS is veel mooier dan alle drie bij elkaar.

    Login om te reageren
  13. m5 zegt

    26 augustus 2006 om 08:14

    het zijn alle 3 slakke maar doe mij de bmw maar

    Login om te reageren
  14. L-M zegt

    26 augustus 2006 om 08:24

    liefst de bmw … maar het verschil bij de bmw 2,0d en de 2,5d is niet zoveel hoor.Maarja ze konden beter een bmw 525D en een MB E 270cdi nemen.

    Login om te reageren
  15. Kawouter zegt

    26 augustus 2006 om 08:36

    Diplomatiek, of zijn de verschillen écht niet zo groot en is het slechts een kwestie van smaak?

    Waarschijnlijk zijn inderdaad de verschillen niet zo groot: Het zijn alle drie goeie auto’s waaraan al vele decennia ontwikkelinggeschiedenis vooraf zijn gegaan, gebouwd door (ongeveer) dezelfde Duitse ingenieurs, met een vergelijkbaar budget.

    Een fabrikant kan zich niet veroorloven om een inferieur product in de markt te zetten, dat kost onmiddelijk zoveel marktaandeel dat het bedrijf een serieus probleem heeft. Daarom doen ze allemaal hun uiterste best, met als resultaat dat de prestaties van hun producten op vergelijkbare hoogte liggen, een een goede weerspiegeling zijn van het technisch kunnen van het moment.

    Login om te reageren
  16. diesel zegt

    26 augustus 2006 om 08:55

    Dat is toch geen vergelijk een 2.0 tegen een 2.2 tegen een 2.7

    Mercedes diesel powerrr rules!!!!!

    Login om te reageren
  17. Reiner zegt

    26 augustus 2006 om 09:31

    Voor deze keer het BMW’tje.

    Login om te reageren
  18. Markus zegt

    26 augustus 2006 om 10:14

    Audi.

    Login om te reageren
  19. Beire zegt

    26 augustus 2006 om 10:23

    Alle 3 mooie wagens, ik zou twijfelen tussen mercedes en audi. De bmw mag van mij op 3 staan, de mercedes op 2 en de audi op 1. Audi is het best bezig in elke klasse (A3, A4, A6, A8, TT)

    Login om te reageren
  20. Remco zegt

    26 augustus 2006 om 10:25

    Alle drie goeie wagens met hoogwaardige duitse kwaliteit, toch spaar ik liever door voor bijvoorbeeld Mercedes CLS, Aston Martin V8 Vantage of zo…

    Login om te reageren
  21. dekster zegt

    26 augustus 2006 om 10:28

    de audi is de snelste en heeft het mooiste design+ een grotere koffer dan 520
    dus…wat word het… natuurlijk de audi :-D

    Login om te reageren
  22. Zoef zegt

    26 augustus 2006 om 10:28

    “De reacties zijn inhoudelijk niet altijd even sterk en soms in de trend van “BMW is stom” of “Mercedes is gewoon beter””

    héhé dat is de meest subtiele manier die ik ooit heb gelezen om je voorkeur voor BMW en je minachting voor Mercedes duidelijk te maken.

    :-)

    Login om te reageren
  23. ganz zegt

    26 augustus 2006 om 10:41

    mijn eerste keuze de bmw, daarna de mercedes. Ik heb geen liefde voor opgejutte volkswagens.

    Login om te reageren
  24. honda-freakske zegt

    26 augustus 2006 om 10:50

    Ik ben het helemaal eens met snador ook van kwaliteit kan de duitse merken noch wat wan lexus leren.
    Dat is mijn lijstje: 1 honda legend
    2 lexus gs
    3 mercedes E

    Login om te reageren
  25. Ramon(de echte) zegt

    26 augustus 2006 om 10:50

    Ik heb er geen verstand van maar goed..
    Audi heeft meer klasse.
    BMW=helemaal niks! (behalve de 6 serie dan)
    Mercedesssss …Tja zeer goed he.

    Login om te reageren
  26. Joey zegt

    26 augustus 2006 om 10:58

    AUDIAUDIAUDI
    AUDIAUDIAUDI
    AUDIAUDIAUDI
    AUDIAUDIAUDI

    Login om te reageren
  27. Ramon zegt

    26 augustus 2006 om 11:00

    Joey …ben je gek geworden.

    Login om te reageren
  28. 911 zegt

    26 augustus 2006 om 11:20

    ja man de BMW is de betere

    Login om te reageren
  29. henk zegt

    26 augustus 2006 om 11:23

    @DEKSTER

    wat interesseert mij die koffer nou in hemelsnaam…denk dat bijna geen enkele consument daar naar kijkt, anders kochten ze wel een combi/touring/avant…..voor mij dus gewoon de BMW

    Login om te reageren
  30. Mpower zegt

    26 augustus 2006 om 11:25

    Ik heb de 520d een tijdje gereden, ik kan zeggen dat het een heerlijke auto is. De 2.0d motor is de instapmodel, maar die is echt ruim voldoende voor pittige prestaties. De loopcultuur van de motor is gewoon TE goed voor een 2 liter dieseltje met 4 cilinders, geen enkele spoor van turbolag (zoals in de opel 150 pk cdti). Heb ook in de A6 2.0tdi 140pk gezeten, laat ik daar mijn mond maar over houden(uhm). Alleen was het sturen op binnenwegen wel aan het lichte kant in de 5er, met (dank) aan de adaptieve stuurbekrachtiging. De hoofdruimte achterin is ook erg royaal afgemeten, beter dan de quattro A6 in ieder geval (de voorwielaandrijving audi zou in dat geval wel beter scoren vermoed ik). Ik zou persoonlijk zonder twijfels voor de 520d gaan alleen moet BMW nu echt iets aan car-audio doen want het geluid binnnen is aan de zielige kant.

    Tip voor potentiele kopers: kies niet voor de run-flat banden als je comfort verslaafde bent.

    Login om te reageren
  31. Michael zegt

    26 augustus 2006 om 11:25

    Yeah, ik voel bar weinig voor deze vertegenwoordigers autos, zijn gwn 13 in een dozijn. Dus ik zou ook even door sparene en een cls of een 6 halen:P

    Login om te reageren
  32. mark zegt

    26 augustus 2006 om 11:28

    de kracht en bescheidenheid van AUDI

    Login om te reageren
  33. Joey zegt

    26 augustus 2006 om 11:35

    @Ramon: Ja, gek op Audi=P

    Login om te reageren
  34. Bram zegt

    26 augustus 2006 om 11:40

    Audi = klasse

    Login om te reageren
  35. schnitzerken zegt

    26 augustus 2006 om 13:05

    perfecte volgorde. Eerst BMW, dan AUDI, en op laatste plaats natuurlijk Mercedes-Benz

    BMW RULEZ

    Login om te reageren
  36. gianni zegt

    26 augustus 2006 om 13:21

    Och niemand kan tippen aan de styl van Alfa Romeo :D

    Login om te reageren
  37. kenneth zegt

    26 augustus 2006 om 13:41

    liefst de bmw … maar het verschil bij de bmw 2,0d en de 2,5d is niet zoveel hoor.Maarja ze konden beter een bmw 525D en een MB E 270cdi nemen.

    Login om te reageren
  38. Eric zegt

    26 augustus 2006 om 13:50

    @Gianni: Op het punt van styling ben ik dat volledig met je eens.

    Ach, het is allemaal zo voorspelbaar.
    De mensen met meer dan gemiddeld gevoel voor style en klasse, die gaan op dit moment voor Audi, sinds Walter da Silva met zijn ontwerpen daar de richting heeft bepaald.
    De mensen met een wat meer “ordinaire” inslag, gaan voor BMW.
    En degene die wat traditioneler zijn ingesteld en vasthouden aan vroegere tijden, die houden het bij Mercedes.

    En over een poosje dan draait het allemaal weer een slag.
    De “Sjonnies” zien dan vanuit hun BMW steeds meer “van die Audi’s met zo’n diepe U-grille” en willen die dan ook wel om lekker op pimpen.
    De “oorspronkelijke” Audi-rijders knappen daarop af en stappen over naar bijvoorbeeld Mercedes, omdat dat dan een wat klassiekere/gedistingeerdere uitstraling heeft.
    En de behoudendere Mercedes rijders denken tegen die tijd: “Misschien moeten we na al die tijd toch eens wat anders proberen. Weet je wat? We doen eens gek! We nemen een BMW.”

    Kom maar op met jullie reacties !!!

    Login om te reageren
  39. Ary zegt

    26 augustus 2006 om 14:10

    En over een poosje dan draait het allemaal weer een slag.
    De “Sjonnies” zien dan vanuit hun BMW steeds meer “van die Audi’s met zo’n diepe U-grille” en willen die dan ook wel om lekker op pimpen.
    De “oorspronkelijke” Audi-rijders knappen daarop af en stappen over naar bijvoorbeeld Mercedes, omdat dat dan een wat klassiekere/gedistingeerdere uitstraling heeft.
    En de behoudendere Mercedes rijders denken tegen die tijd: “Misschien moeten we na al die tijd toch eens wat anders proberen. Weet je wat? We doen eens gek! We nemen een BMW.”

    Kom maar op met jullie reacties !!!

    ; hoe weet jij dat nou weer dat dat gaat gebeuren :P

    Login om te reageren
  40. hans zegt

    26 augustus 2006 om 14:22

    Ach, het is allemaal zo voorspelbaar.
    De mensen met meer dan gemiddeld gevoel voor style en klasse, die gaan op dit moment voor Audi, sinds Walter da Silva met zijn ontwerpen daar de richting heeft bepaald.
    De mensen met een wat meer “ordinaire” inslag, gaan voor BMW.
    En degene die wat traditioneler zijn ingesteld en vasthouden aan vroegere tijden, die houden het bij Mercedes.

    hij heeft wel gelijk tot hier, maar bmw blijft toch altijd de auto voor ordinaire mensen, ik persoonlijk haat vooral die neppe M3’s uit de vorige eeuw.

    Login om te reageren
  41. Ken De Audi Fan zegt

    26 augustus 2006 om 14:34

    Moeilijk Moeilijk Moeilijk

    De Audi of de Bmw ( beide zwakke diesels maja )
    De Audi heeft een echt diesel ( zie tractor geluid ) , maar is wel mooier van buiten.
    De BMW heeft een minder tractor-achtig geluid , en is in mijn ogen mooier van binnen dan de Audi.
    Ik kies de BMW ( een slimme of domme keuze , wie weet )

    PS : Was dit de Audi A6 3.0tdi Quattro tegen de BMW 530D dan had ik de AUDI A6 gekozen.

    Login om te reageren
  42. Timmy Highflyer zegt

    26 augustus 2006 om 14:48

    Het zijn alle 3 mooie auto’s. De keuze voor één van de 3 zal vaak subjectief zijn. Mijn ‘subjectieve’ voorkeur gaat naar de A6, in mijn ogen gewoon de mooiste van de 3. Al vind ik de 5 de mooiste BMW en de E ook niet slecht. En ik heb ook al 15 jaar goede ervaringen met Audi.

    Login om te reageren
  43. Ken De Audi Fan zegt

    26 augustus 2006 om 14:52

    @ Hondafreakske

    Dus jij vindt de kwaliteit in een Lexus ( toyata met een knipoog ) beter dan in een duitse wagen ( ik bedoel dus Audi , BMW , Mercedes , Porsche ).
    Sorry hoor maar dat plastic interieur van de Lexus is alles behalve kwaliteit ( het nepste hout wat ik ooit heb gezien , honderd lelijke goedkope knopjes rond om het navigatie scherm , dat goedkope grijze plastic op het dashboard , en de natuurlijke gejatte styling elementen van de 5 serie en de A6.)
    De enigste + punten zijn de royale basis-uitrusting en de zeer goede geluidsissolatie in het interieur ( geen piepjes en krakjes , geen windgeruis etc )en je rijdt eens wat anders dan een Duitser.

    Conclusie : Lexus afwerking en kwaliteit is echt Japans ( zie slecht )

    Login om te reageren
  44. Eric zegt

    26 augustus 2006 om 14:57

    ; hoe weet jij dat nou weer dat dat gaat gebeuren

    Zoiets heet “golfbeweging” en zie je toch gewoon overal om je heen?!

    Neem bijvoorbeeld kleding. Degenen die daarvoor mee dan gemiddeld gevoel hebben, ontdekken iets wat er qua vormgeving op dat moment bovenuit springt. Bijvoorbeeld jaren geleden het merk Dolce & Gabbana.
    Na enige tijd komen ook de wat “ordinairdere” volgers dat op het spoor en willen het ook hebben. Echter, niet met slechts een klein etiketje in de nek, maar het liefst met zo groot mogelijk D&G op de borst. (Is te vergelijken met het pimpen van de auto.) Dat is het moment dat de oorspronkelijke “ontdekkers” afhaken en op zoek gaan naar een ander merk. En met dat merk gebeurd na enige tijd weer hetzelfde.

    Dit fenomeen doet zich bij de genoemde automerken in principe ook voor. Alleen is de doorlooptijd wat langer, omdat de frequentie waarmee mensen een nieuwe auto kopen en de frequentie waarmee automerken een nieuwe “collectie” introduceren nou eenmaal wat lager is dan in de mode-industrie. Daarnaast heb je bij auto’s te maken met een veel grotere 2e-hands markt, waardoor het verleden wat langer na-ijlt.

    Login om te reageren
  45. Mareno zegt

    26 augustus 2006 om 16:06

    Ik heb verschillende auto’s van alle 3 de merken gereden:

    mercedes clk430 cabrio, brabus t12(r230)

    audi s6

    bmw x5 4.6is

    en in heel veel andere auto’s van de verschillende merken van kennissen van me.. en alle 3 de merken zijn echt gebouwd op verschillende chauffeurs.

    Mercedessen zijn weliswaar het meest luxe van binnen, door de gebrekkige achterwiel aandrijving en chassis heb je altijd het gevoel dat je ’te gast’ bent achter het stuur.. de directe feeling met de auto is er niet en in natte situaties slippen ze erg erg snel weg. Bochtenwerk met een mercedes is ook niet zo’n heel goed idee door het eerder genoemde gebrek aan feeling en het meestal in vergelijking met de andere merken hoge gewicht.

    Audi’s zijn alles kunners, ze zijn snel, net afgewerkt, goede feeling.. eigenlijk alles.. alles behalve ‘emotie’.. het gaspedaal en rempedaal is erg los afgesteld, waardoor je nooit echt de kick van accelereren of remmen krijgt.. je ziet gewoon alles snel gaan en dat is het.. de audi is zeker de verstandigste keus bij bijna alle modellen over de range.. maar ik persoonlijk koop liever een auto waar ik echt verliefd op kan zijn.

    En daar is BMW.. de auto’s met de meeste feeling en controle.. het vooroordeel dat de bmw voor de sportieve rijder is klopt zeker.. alleen een rasechte sportwagen klopt het gevoel van bmw rijden.
    Ok dus het interieur is niet zo mooi als dat van de mercedes.. ok de 4weeldrive is niet zo goed als die van de audi. ok de auto is te lawaaiig als je mensen vervoert.. ok je staat er bijna net zo vaak mee bij de garage als met de mercedes.. maar je hebt wel een auto waarmee je elke keer plezier hebt als je gaat rijden.

    Porsche combineert het allemaal.. de uitstraling van een mercedes.. de eigenschappen om zowel als boodschappenkar en circuitauto gebruikt te kunnen worden zoals de audi.. en de emotie van de bmw..

    Maar na de porsche valt voor mij de keuze toch op bmw.. omdat voor mij een auto vooral iets moet zijn waar je telkens weer op verliefd word.

    Login om te reageren
  46. JeffreyG zegt

    26 augustus 2006 om 16:09

    ik heb niks met de A6 (S6 alleen de motor)
    ik heb niks met de 5-serie (M5 absoluut wel)
    ik heb helemaal niks met de E-klasse (gewoon een uitgeleeft ontwerp)
    dus waar gaan we dan voor? :P
    de 5-serie :D
    dus een verdiende eerste plaats ;)
    volgens mij heeft Audi alleen een betere diesel, maar de rest spreekt met echt niet aan :roll:

    Login om te reageren
  47. Yeah zegt

    26 augustus 2006 om 16:35

    menens, AUDI, AUDI, AUDI, AUDI… kijk maar audi is de laatste jare pas echt doorgebroken eh, en dan hebben zij het quatro systeem gelanceerd, en ze hebbe 6 keer LE MANS 24 uur gewonne op rij, waar zit mercedes en bmw op da vlak? gwn binne een paar jaar is AUDI niet meer te pakken,… AUDI wordt HET merk let op mijn woorde

    Login om te reageren
  48. Don_Mario zegt

    26 augustus 2006 om 17:08

    WTF zijn dat voor reacties van sommige kindertjes: AUDIAUDI. BMWBWM. MBMB…

    …………….vermogen…koppel…….0-100……..TOP

    2.7 TDI V6 :180 PK : 380 NM : 8.3 sec : 225 km/h

    2.0 D :163 PK : 340 NM : 8.6 sec : 223 km/h

    2.2 CDI :170 PK : 400 NM :8.6 sec : 225 km/h

    Als je dit al zo bekijkt,… Dan weet ik niet hoeveel domheid je moet hebben om hier te roepen dat AUDI beter is.

    Login om te reageren
  49. Tombnolz zegt

    26 augustus 2006 om 17:10

    @ Mareno:

    Je vertelt dat je met BMW’s vaak in panne staat. Is dat wel gefundeerd. De BMW-rijders die ik ken zijn allemaal redelijk tot zeer tevreden van hun auto en moeten niet overdreven veel de garagist opzoeken.

    Login om te reageren
  50. fout zegt

    26 augustus 2006 om 18:19

    Mooi opgemerkt dat de A6 2.7TDI 180 pk heeft maar hij heeft dan ook een fiscaal en brandstofonvriendelijkere 2.7l, wat zeg je dan van de 525d, ook 180pk, 2.5l en sneller dan de Audi. De bmw 520d, 2.0l, met 163pk moet simpelweg vergeleken worden met de Audi A6 2.0 TDI van 140PK!!
    Alleszins het blijft niet meer en niet minder dan een kwestie van prioriteiten, affiniteit en smaak!

    Login om te reageren
  51. Mareno zegt

    26 augustus 2006 om 18:23

    ja vrij vaak in panne, mercedes is nog veel erger.
    bmw is 1 keer per maand ofzo in de garage, met mercedes bijna elke week.
    bij bmw heb je gewoon vaak veel technische problemen, al is de huidige generatie van bmw wagens wel beter.
    oude 7 serie waren zo verschrikkelijk dat mijn vader bijvoorbeeld er 6 heeft gehad in 3 jaar tijd, en steeds werden ze teruggenomen door bmw doordat de problemen onoplosbaar waren.
    voorbeeldjes?
    -kofferklep die automatisch openspringt op de snelweg
    -esp, stuurbekrachtiging,abs die steeds uitviellen
    -xenonlampen die aan en uit springen
    -xenonlampen die plotseling een afwijking krijgen (wat volgens bmw onmogelijk is)
    -wakker worden en heel de garage vol rook zien ondanks dat de auto heel de nacht heeft uitgestaan.
    -niet meer starten
    -koelvloeistofslangen die scheuren op hoge snelheid
    -stereosytemen die niet meer werken tenzij je je auto weer aan en uit zet
    -accu’s die miraculeus leeg gaan
    -airco’s waar alleen nog maar warme lucht uitkomt
    -ramen die plotseling open gaan bij 250 km/h
    -startonderbreker die de nood heeft altijd te werken.. ook bij de eigenaar van de auto
    -etc.

    desalniettemin vind ik bmw rijden wel de moeite waard hoor :-)

    Login om te reageren
  52. LPH zegt

    26 augustus 2006 om 19:28

    Ze zijn alle 3 evengoed, dus vind ik het fout om ieder merk boven het andere te heven, de ene heeft zijn minpunten, de andere ook, de ene heeft zijn pluspunten, de andere ook, dus … onvergelijkbaar!!!!!!!!

    Login om te reageren
  53. nico zegt

    26 augustus 2006 om 20:38

    Ja zit wat in.
    mocht het een 525d zijn zou da nie normaal zijn voor de audi.
    525 racemachientje.

    TOP 3
    1=BMW
    2=MERCEDES
    3=AUDI

    Login om te reageren
  54. Beire zegt

    26 augustus 2006 om 20:47

    hahaha, als je die problemen van bmw allemaal hoort, dan wil je toch niet meer zo een klote wagen! zoiets zal je niet tegenkomen bij audi, dat is tenminste een auto waar je elke dag op kan rekenen, dat je probleemloos van puntA naar B brengt. BMW en MERCEDES daarintegen sukkelen voortdurend met elektronische problemen, ook andere merken zoals alfa-romeo, niets als last! dus daarom alleen al audi!

    Login om te reageren
  55. Michael zegt

    26 augustus 2006 om 20:53

    @Beire
    dude, grow up!

    @Administrator
    kunnen we niet een minimale leeftijdsblok(IQ-blok misschien) krijgen op de site?;)

    Login om te reageren
  56. Beire zegt

    26 augustus 2006 om 21:52

    @ michael

    ga uwe cls of uwen bmw 6 hale jongen… als dit te min is voor je

    Login om te reageren
  57. slk55 amg zegt

    26 augustus 2006 om 21:53

    @ de mensen die zeggen dat de test niet eerlijk is qua motoren.

    De auto’s die hier getest worden liggen allemaal rond de 50.000 euro. Alsje de Audi met een 2.0 diesel zou nemen zou hij in een keer een stuk goedkoper zijn dan de mercedes en de BMW. Bij Audi krijg je dus gewoon een dikkere moter voor het zelfde geld.

    audi 2.7 tdi : 50.790 euro
    mercedes E220 cdi : 54.500 euro
    BMW 520d : 48.450 euro

    Login om te reageren
  58. Michael zegt

    26 augustus 2006 om 22:00

    Beire
    lol, geen van deze autos zijn mij te min:-)
    Het zijn stuk voor stuk prachtige autos… en elke auto heeft weleens problemen, dat maakt het niet meteen een slechte auto. Kom op zeg, je stelt daar dat Audi nooit een probleem heeft, maar dat BMW en MB om de haverklap stuk gaan. Denk je nu echt dat ook zo is in de werkelijkheid??
    BMW een klotewagen:s

    Login om te reageren
  59. g-nvd zegt

    26 augustus 2006 om 23:32

    De 5-reeks is veel te chaotisch gelijnd, er zit geen ritme in, te veel verschillende vormen.
    De E-klasse is mooi, klassevol en niet overdreven, door de facelift is de voorkant aanzienlijk verbeterd qua looks, maar de lichtblokken achteraan vind ik er maar “cheap” uitzien.
    De Audi daarentegen is zeer mooi gelijnd, ook niet overdreven, alles goed op elkaar afgestemd met mooie proporties. Een gewoon discreet, niet al té opvallend maar zeker en vast een geslaagd ontwerp.

    Op motorisch vlak liggen hun prestaties zeer dicht bij elkaar, dus daar valt weinig over te discussiëren.

    Dus, voor mij de Audi graag.

    Login om te reageren
  60. BMW fanaat zegt

    27 augustus 2006 om 00:18

    Logische volgorde toch ?,sluit exact aan bij de huidge verkoop/registratiecijfers,en terecht overigens.Mercedes mist op dit moment gewoon de bus,bij premium merken gaat het veelal ook om merkbeleving,helaas is dit bij Mercedes ver te zoeken op dit moment,ik moet ook eerlijk zeggen dat ze er bij Mercedes echt niets aan doen ! Audi en BMW hebben dit absoluut beter voor elkaar,beide hebben in meerdere segmenten aansprekende en emotioneel de juiste auto’s.Hoeveel nieuwe A6én en 5 series zie ik wel niet rijden en gewoon geen nieuwe E-klassse’s,ja een enkele nieuwe taxi zie je rijden…………………………….

    Kortom afdeling marketing,design als de sodemieter aan het werk !

    Login om te reageren
  61. Patrick zegt

    27 augustus 2006 om 06:47

    1 Audi
    2 Bmw
    3 Mercedes

    De audi heeft simpelzat gewoon het mooiste ontwerp…lijnen spelen in elkaar over, geen lelijke chrome platen op de deur en bumpers..aan beide kanten gewoon een uitlaat omdat het er toch elegant uit moet zien, hier kan bmw wel wat van leren… en dan komen we bij het interrieur, audi is niet te verslaan op dit gebiedt, ga de multimediasystemen maar is verglijken, dat MMI werk zo goed..dit klopt bij bmw dus helemaal niet… lijkt wel een volgepropt zakcomputertje, waarbij je niets meer kan vinden….mercedes doet dit beter, alleen is de kans zo groot dat er weer een onderdeeltje uitvalt…
    ik vind overigens die knoppen voor airconditioning er bij bmw wel heel erg goedkoop uitzien, bij audi en mercedes gewoon goedverzorgd…
    ook op motorisch vlak, iedereen test de m5 nu met de s6 en de e63, hoho….de rs6 komt nog….en als ik de speculaties moet geloven zal het een 10 pitter worden uit de s6 met daar een turbocharger op, ik vermoed dat het een turbo word met variabele grootte, zie nieuwe 911…
    sinds audi en porsche wel vaker technieken delen, kun je niet zeggen dat audi een opgejutte volkswagen is…

    Login om te reageren
  62. dekster zegt

    27 augustus 2006 om 10:09

    dit duits ijzer is pas hot

    Login om te reageren
  63. Friedrich zegt

    27 augustus 2006 om 10:39

    Je moet het anders bekijken. Bedenk hoe de drie Duitse auto’s er over pakweg 5, 6 jaar zijn. De BMW is dan een auto voor kampers en wordt zwaar gepimpt met verchroomde wielen en zwarte ruiten. De Merc wordt dan gereden door marktkooplui met een grote aanhanger met bloemkolen en sinaasappels erachter. De Audi is tegen die tijd een beetje suffe ouderwetse auto. Conclusie: we gaan voor een Volvo S60 of een Alfa 166.

    Login om te reageren
  64. Beire zegt

    27 augustus 2006 om 11:33

    @ friedrich

    allé man, volvo is voor ouwe ballen en alfa trekt op niks! dan zou ik toch 1 van de 3 kiezen :p

    Login om te reageren
  65. LPH zegt

    27 augustus 2006 om 12:26

    @friedrich groot gelijk! maar ik ga toch liever voor TVRrrr, lekkerrr sporrrtief

    @Michael; een leeftijdsblok (slik) dat kun je toch niet maken!

    Login om te reageren
  66. tompi zegt

    27 augustus 2006 om 13:10

    met duitse ijzer wordt je gewoon platgegooid op de snelweg, iedereen heeft der eentje tegenwoordig, iedereen wilt ff laten zien dat hem wa geld in huis heeft,
    deez dingen zijn niemeer uniek!

    Het zijn inderdaad alledrie prachtige wagens, goeie handling, power genoeg, luxe, enzovoorsts enzovoorts enzovoorst…, maar mijn hart gaat niet harder bonzen als ik ze zie rijden, ik voel geen vlinders als ik ze hoor voorbij zoemen, nee man, deez dingen hebben geen ziel,

    geef mij maar amerikaanse muscle, zeven liters, acht liters, hoe meer hoe beter, aggressieve asfalt etende machienerie !

    There’s no replacement for displacement!!

    Login om te reageren
  67. Navarone zegt

    27 augustus 2006 om 13:22

    @Friedrich

    Conclusie: we gaan voor een Volvo S60 of een Alfa 166. We? Praat voor jezelf.

    Oplossing is simpel, gewoon ervoor zorgen dat het wanneer het zover is je het nieuwste model kunt rijden. Alfa? Dat zogenaamde Italiaanse niche-design-bak voor nichten? Hou toch alstublieft op! Dat merk heeft al lang geen bestaansrecht meer en mag sowieso absoluut niet worden vergeleken met de gevestigde Duitse orde. Volvo? Jawel maar dan wel een oude 740 station of een 240 POLAR. By the way, je zegt het zelf:De BMW is dan een auto voor kampers en wordt zwaar gepimpt met verchroomde wielen en zwarte ruiten. Zolang je een auto niet gaat “opboileren” wordt deze niet snel ordinar.

    Login om te reageren
  68. Rick zegt

    27 augustus 2006 om 18:53

    Audi – Vorschprung durch technik

    Login om te reageren
  69. Stylez zegt

    27 augustus 2006 om 22:25

    Moeilijke keuze, maar ik denk dat ik toch voor de E-klasse zou gaan.

    Login om te reageren
  70. thomas zegt

    27 augustus 2006 om 22:50

    Geef mij de bmw maar beter techniek betere prestaties ……

    Login om te reageren
  71. sacha zegt

    27 augustus 2006 om 23:13

    Als je dan toch in een E-Klasse moet rijden:

    Login om te reageren
  72. w0o0dy zegt

    27 augustus 2006 om 23:26

    Navarone: je bent wel heel erg bevooroordeelt en je gebrek aan kennis van de automobiel geschiedenis is stuitend.

    Alfa Romeo heeft decennia lang toonaangevende auto’s gebouwd en drukt ook nu nog haar stempel op de ontwikkelingen in autoland. Wie heeft de Common-rail diesel techniek uitgevonden en geïntroduceerd?

    Wie bouwt één van de best rijdende en sturende voorwielaandrijvers waarvan meerdere autokenners zeggen dat de auto beter rijdt dan de BMW 3 serie? “Allang geen bestaansrecht meer”, denk ff wat langer na voordat je dat soort onzin uitkraamt. Dat jij niet snapt wat er bijzonder aan Alfa Romeo is, dat wil nog niet zeggen dat het hele merk geen bestaansrecht heeft.

    On-topic: de e-klasse is wel erg saai, de 5-serie is best goed, maar zie je ook op iedere straathoek. De A6 is nog wel een beetje origineel, maar ook nogal een status-bak….. dus ik zou voor dat geld geen van deze 3 auto’s kiezen….

    Login om te reageren
  73. bmw zegt

    28 augustus 2006 om 11:22

    waarom hebbe ze de a6 2 liter tdi nie genome das meer vergelijkbaar dan die 2.7???????

    Login om te reageren
  74. db zegt

    28 augustus 2006 om 11:28

    op alle punten vind ik de bmw beter, qua uiterlijk en interieur. en ook al zijn ze duur, ze hebben goede motoren. ik heb niks tegen audi en zeker niet tegen mercedes maar de 5-serie vind ik een knap ding :)

    Login om te reageren
  75. Dries zegt

    28 augustus 2006 om 11:40

    nu ik recht op de 2e foto zit te kijken (die met de 3 auto’s in vooraanzicht) valt het mij op hoe lelijk de voorkant en grill van mercedes is in vergelijking met die andere twee. ik zou zeker voor de audi of bmw gaan.

    Login om te reageren
  76. Karaya zegt

    28 augustus 2006 om 20:19

    @Navarone

    Mensen die vinden dat Alfa Romeo geen bestaansrecht heeft hebben:

    A. geen verstand van auto’s
    B. geen smaak
    C. het IQ van een wasteil

    Ik heb gezegd.

    Login om te reageren
  77. Navarone zegt

    28 augustus 2006 om 21:03

    Tjonge jonge jonge, wat zijn we toch snel op onze teentjes getrapt! Zijn we in de overgang jongens?

    Login om te reageren
  78. Karaya zegt

    28 augustus 2006 om 21:27

    Ik heb ze voor minder voor hun flikker geschoten. :wink:

    Login om te reageren
  79. Navarone zegt

    28 augustus 2006 om 21:36

    Haha! Goeie….

    Ik zat net even mijn eigen reactie terug te lezen en moet toegeven: vrij kinderachtig en niet bepaald oderbouwd

    Dus zand erover mannen…..

    Login om te reageren
  80. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 21:38

    zullen we het verder gezellig (en vooral ook inhoudelijk) houden?

    Login om te reageren
  81. sacha zegt

    28 augustus 2006 om 23:40

    Precies!

    Doe mij maar de Lexus dan.

    Login om te reageren
  82. Stoffer zegt

    14 september 2006 om 13:07

    Effe terzijde, iedere idioot die beweert dat de 2.7TDI een tractorgeluid produceert heeft nog nooit van zijn leven met deze nieuwe motor gereden.

    Login om te reageren
  83. D@nny zegt

    18 september 2006 om 09:55

    Ik rij al jaren BMW, zo ook mijn oom en vader,nooit problemen. Als hobby had ik ooit een 3 serie E-30 van 18 jaar oud, nooit wat mee gehad. Woon/werk rij ik een 3 serie E-36 coupé uit 97, ook nog nooit wat mee gehad.
    Topwagens zijn het. Als je er wat mee krijgt, dan heb je te maken met een maandagochtend exemplaar zeg maar. Maar over het algemeen nooit wat te klagen.

    Login om te reageren
  84. Brabus / AMG zegt

    14 november 2006 om 22:38

    Wooody even voor de duidelijkheid. Wie heeft de auto uitgevonden? Wie was het het eerst met de Airbag, ABS, ESP, ASR, Hoofdsteunen achter, kreukelzones, rechter buitenspiegel, Pre Safe, Infarood camera, gordelspanners, distronic en zelfs zo ontwikkeld dat het de auto zelf stopt…
    Met recht dus de Toekomst v/d Automobiel. Mercedes-Benz dus !!!!
    DAS BESTE, ODER N…. !!!! Alfa heef de Commen-rail uitgevonden en verder ???
    Gewoon een kutauto dus !!!!
    Mercedes motoren zijn kwa koppel altijd al het stekst geweest en dat zal dan ook altijd zo blijven !!! Lekker belangerijk die pk’s !!! De E-klasse wordt niet voor niets door taxichaufeurs gekozen !!

    Login om te reageren
  85. Wouter zegt

    14 november 2006 om 22:47

    “en verder”

    Eerste winnaars van de Formule 1.

    Login om te reageren
  86. BENZai zegt

    13 februari 2007 om 10:20

    Tja, Merc, zonder twijfel. De BMW is mooi, maar verder gewoon… BMW. Inderdaad meer een auto voor de gemiddelde kamper. De Audi ziet er super uit… Maar jongens… We praten hier over een veredelde Volkswagen. That’s right. Zo’n auto waar altijd petjesdragend volk in zit, zonder eigen mening… ;-) Grapske. Maar goed, niet mijn ding.

    So it’s all good. Doe mij maar die Benz.

    Login om te reageren
  87. compuplanet zegt

    20 maart 2007 om 22:04

    Mijn vw touran 2.0 tdi is net verkocht en ja , ik sta voor een dilemma , de goedogende audi a6 break maar met een ietwat underpowered 2.0tdi (versta mij niet verkeerd , de tdi 2.0 is een pracht-motor die nogal grauw klinkt, maar voor een grote audi a6 nogal te licht), of, een bmw 5 break 520d of 525d , waarvan ik wel ergens weet dat ie beter rijdt en misschien wel technisch beter in mekaar zit dan de audi met traktorgeluid . Ben al dagen aan het vergelijken , de bmw ziet er al een beetje ouder uit , de audi lekker strak ,sportief , maar ja , een audi met bmw motor zal ik hier maar niet voorstellen zeker , zou teveel kwaad bloed zetten vrees ik . Bedankt jullie allemaal voor de voorgaande reacties , we leren er altijd van ………Philip

    Login om te reageren
  88. Patrick zegt

    26 augustus 2007 om 08:33

    Ik heb me net een Mercedes E break gekocht,170pk,400 nm !
    Hij rijdt voortreffelijk heeft wel wat last van de achtertrein die wat wil uitbreken en
    een gat in de automaat waar je soms wel eens intrapt.
    Dit heeft waarschijnlijk te maken met gewenning.
    Het fiscale voordeel dat deze 220D meebrengt tov de 270 D van audi zijn voor mij
    belangrijk en in een tijd waarin de cyl inhoud steeds weer naar beneden wordt gehaald ben je gewoon mee met deze motor.
    Ik vind het verbruik wel wat aan de hoge kant maar dat zal wel aan rijstijl liggen.

    Login om te reageren
  89. yusuf zegt

    6 september 2008 om 19:01

    mijn top 3 is

    1. bmw 520 d 2.0 liter 163pk en een topsnelheid van 245 kmh
    2. mercedes e220 cdi 2.2 liter 150pk en een topsnelheid van 235 kmh
    3. audi a6 2.7 tdi 2.7 liter 180pk en een topsnelheid van 245 kmh

    wat ik er vind is dat bmw het heel knap doet om uit 2.0liter motor nog een snelheid eruit haalt van 245kmh.
    en van mercedes vind ik het knap om een zo´n zwaar auto met 150pk nog 235kmh te laten lopen.
    wat ik van audi vind is gewoon te weinig moet veel sneller kunnen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North