• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vergelijking: Audi R8, Porsche 911 en AM V8

Auteur: Wouter, gepost 9 september 2007 om 10:36 – 47 Reacties

Trio de Janeiro

De vergelijking tussen Porsche 911 en Audi R8 kennen we inmiddels wel, maar er zijn ook mensen die zich wat stijlvoller willen laten vervoeren en dan komt de Aston Martin Vantage V8 in beeld. De Brit is wel in het nadeel hier, want beide Duitsers hebben aandrijving op alle vier de wielen. Laten we beginnen met de droge specificaties.

Aston Martin Vantage V8 385 pk 0-100 km/h in 5.4s., 280 km/h.
Audi R8 4.2 FSI 420 pk 0-100 km/h in 4.5s 301 km/h.
Porsche 911 Carrera 4S 355 pk, 0-100 km/h in 4.8s., 288 km/h.

Daarmee heeft de Audi de beste papieren, maar is het ook de sleutel die je het liefst op de bar zou willen gooien. Zorgen de betere technische specificaties ook daadwerkelijk voor een veel betere rijervaring. Onze Duitse vrienden van Autozeitung togen met notitieboek en meetlat in de hand naar de testbaan om daar het pleit voor eens en altijd te beslechten.

Net als bij de vergelijking S6 – M5 blijkt de Audi met name op de aardse praktische zaken heer en meester. Op het onderdeel comfort scoort de Audi veel beter dan de Brit en de Elfer.

Ook interessant!

  • Audi R-modellen
    Alle Audi R-modellen worden geheel elektrisch
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Splinternieuwe Audi R8
    Splinternieuwe Audi R8 mét V8 komt er toch!
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Aston Martin, Audi, Porsche, R8, v8vantage, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Saab Turbo X – Zweeds monster
Volgend bericht: Bweh ranzig: een Mustang op biodiesel »

Lees Interacties

Reacties

  1. RenJie zegt

    9 september 2007 om 10:46

    toch zou ik gaan voor de AMV8 Vantage. Gewoon veel stijvoller dan die andere 2.

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    9 september 2007 om 10:47

    stijl*

    Login om te reageren
  3. Jochen zegt

    9 september 2007 om 10:48

    De gekozen kleurcombi van de R8 is wel erg lelijk. Wel een spectaculaire overwinning, zeker t.o.v. de AMV8

    Login om te reageren
  4. M5 lover zegt

    9 september 2007 om 10:54

    doe mij de R8 maar, motorisch heel wat betrouwbaarder dan de AM v8 en veel unieker en orgineler dan een 911

    Login om te reageren
  5. Maarten zegt

    9 september 2007 om 11:15

    Raar hoor, je zegt dat je de Audi sleutel juist op de bar wilt gooien, maar in het artikel waar je naar verwijst wordt juist het tegenovergestelde beweerd

    Login om te reageren
  6. 911 zegt

    9 september 2007 om 11:19

    zet een gt3 van anderhalf ton naast de r8 en dan zullen we zien wat echt de beste sportwagen is voor ongeveer 1,5 ton….

    of een targa 4s voor anderhalf ton, dan heb je ook nog eens een prachtig glazen dak dat ook nog open kan

    of een carrera s full optioned en met porsche moter tuning.. en audi r8 eat your heart out

    Login om te reageren
  7. MrSelected zegt

    9 september 2007 om 11:30

    @Maarten: Er moest een vraagteken achter die zin dunkt mij (.. zou willen gooien?)

    Dan heb je een klassieke retorische vraag..

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    9 september 2007 om 11:35

    Poeoeoeoeoeoeoeoehhhhhhh 911, AM, 911, AM, 911, AM, 911, AM…………911……..AM………

    Keuzes! Keuzes! Keuzes!

    ……gelukkig hoef ik´m niet te maken……… ;)

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    9 september 2007 om 11:38

    ooooeeeehhhh .. die is regelrecht onder de gordel rick 2 .

    Login om te reageren
  10. Aston Martin Rapide zegt

    9 september 2007 om 11:43

    @M5 Lover

    Hoe weet je nou dat R8 motorisch betrouwbaarder is dan van AMV8?? Heb je daar bewijzen voor? Laat het maar zien. Voor mij zijn dat gewoon speculaties. Er was toch een advertentie waarin stond dat R8 ontvlambaar is….

    Van de trio kies ik natuurlijk voor de AMV8, gewoon omdat het stijlvoller, exclusiever en mooier is. Qua technische specificaties maak ik me geen zorgen, want hij is gewoon snel genoeg. Bovendien is het geen eerlijke vergelijking, wat sportprestaties betreft. Mogen ze straks wel de Aston martin V8 Vantage N400 tegenover zetten.

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    9 september 2007 om 11:43

    Sorry lincoln! ;)

    Login om te reageren
  12. Leejon zegt

    9 september 2007 om 11:50

    Mijn rijtje:

    Aston Martin
    Porsche
    Audi

    Hun rijtje is net omgekeerd… moeilijk!

    Login om te reageren
  13. davidxkr zegt

    9 september 2007 om 11:50

    Ik snap zelf niet helemaal waarom in de test voor de Carrera 4s gekozen is ipv de GT3. Wat prijs en prestaties (+/-) betreft zit de GT3 veel dichter bij de R8 als ik me niet vergis ;)

    Login om te reageren
  14. Armada zegt

    9 september 2007 om 11:53

    Doorsparen voor een 911 turbo of een RUF RT12.

    Login om te reageren
  15. als ik het geld had. . . zegt

    9 september 2007 om 11:53

    deze test stond ook in auto review

    Login om te reageren
  16. Sjoerd zegt

    9 september 2007 om 12:18

    @ Dos
    Met al die VAG haat die je hier op autoblog zaait ga je me toch niet vertellen dat je aan de 911 denkt… AM all the way!

    Login om te reageren
  17. bramwillemse zegt

    9 september 2007 om 12:34

    wouter, misschien kun je ff wat vraagtekens plaatsen in de laatse alinea, sommige mensen snappen het niet.. :P oké, nu het filmpje maar eens checken

    Login om te reageren
  18. bramwillemse zegt

    9 september 2007 om 12:35

    d’oh.. geen filmpje, jammer :P

    Login om te reageren
  19. Stefan Schuilenburg zegt

    9 september 2007 om 12:38

    Het spijt me, maar die 911 in dat rode jasje vind ik echt niets. Dan vind ik de R8 veel mooier, en daar zou dan zeker m’n keuze op vallen.

    De AM hoort helemaal niet bij dit tweetal.. maar als ik m’n keuze zou moeten maken, zou het zeker de AM zijn.

    Login om te reageren
  20. Porsche Fan zegt

    9 september 2007 om 12:38

    @ 911

    Je hebt helemaal gelijk:D

    Login om te reageren
  21. bramwillemse zegt

    9 september 2007 om 12:44

    @Stefan Schuilenburg:
    het leuke is dat het hier niet alleen om de looks en/of prestaties gaat, maar de kwaliteit van alle meer en minder invloedrijke aspecten van een sportwagen.

    Ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de porsche zou gaan, aangezien ik mijn bedenkingen heb bij de houdbaarheid van de R8.

    Toch zou mijn eerste keuze voor de R8 zijn denk ik..

    Login om te reageren
  22. Stefan Schuilenburg zegt

    9 september 2007 om 12:49

    @bram:
    Ja, dat snap ik. Maar ik bedoelde het eigenlijk meer spreekwoordelijk. Ik kan me voorstellen dat dat niet helemaal over gekomen is.

    Misschien was het duidelijker geweest als ik had gezegd: Voor mij is de AM van een andere orde.

    Login om te reageren
  23. Rogier zegt

    9 september 2007 om 12:59

    amv8 gaat in 5 sec naar de 100 en niet 5,4;)

    Login om te reageren
  24. joost zegt

    9 september 2007 om 13:02

    Die test tussen de m5 en s6 is toch ook een lachertje. De s6 wint vanwege de iets lagere prijs (so what!? als je zoveel geld kan uitgeven, is de meerprijs van een m5 een druppel op de spreekwoordelijke plaat) en 2. de betere kofferbk indeling of iets dergelijks?
    Twee zaken die totaal onbelangrijk zijn als je zon wagen gaan testen en vergelijken. Performance, handling, acceleratie daar gaat het om.
    K*T test dus.

    Login om te reageren
  25. Jordey ! zegt

    9 september 2007 om 13:13

    test is opzich niet verkeerd.
    maar deze test komt uit auto review van 2 maanden geleden

    Login om te reageren
  26. raul8711 zegt

    9 september 2007 om 13:20

    en terecht die uitslag

    Login om te reageren
  27. Segura zegt

    9 september 2007 om 13:25

    heb gisteren dus zaterdag een audi r8 met een v8fsi moter gezien met belgische nr plaat mooie wagen en een mercedes 63 cls amg versie gezien in antwerpen ongeveer mmer dan 250000euro of meer tesamen niet normaal

    Login om te reageren
  28. jela zegt

    9 september 2007 om 13:29

    De R8 is echt een van mijn favoriete wagens, eventueel een idee voor een rijtest (want dat is toch ook al weer een tijdje geleden!)

    Login om te reageren
  29. jela zegt

    9 september 2007 om 13:29

    btw: aimee is ook al weer een tijdje geleden… :D

    Login om te reageren
  30. Segura zegt

    9 september 2007 om 13:31

    die mercedes amg versie was ene met duitse nr plaat

    Login om te reageren
  31. Racer X zegt

    9 september 2007 om 13:35

    De 911 by far aub! Voor de Vantage kun je me ook wakker maken.

    Login om te reageren
  32. joep zegt

    9 september 2007 om 13:35

    In die klasse zou ik toch echt voor de XKR gaan, maar dat is volgens mij een afwijking….

    Login om te reageren
  33. Racer X zegt

    9 september 2007 om 13:36

    @ Rick Dos: jij zou de R8 nemen, hehehehe!

    Login om te reageren
  34. Pimmes JP zegt

    9 september 2007 om 13:56

    Stijlvol, exclusief, sportief, tikkeltje bescheiden………tja…..AMV8 !!!!

    Login om te reageren
  35. f430 zegt

    9 september 2007 om 14:29

    @als ik het geld had…

    ja klopt, ook precies dezelfde foto die hier als die hier boven staat

    Login om te reageren
  36. f430 zegt

    9 september 2007 om 14:34

    *de 1e ‘die hier’ moet weg

    Login om te reageren
  37. tdj zegt

    9 september 2007 om 14:51

    Ik denk dat je de R8 tekort doet als je zegt dat hij het vooral op praktische zaken wint, in de categorie “fahrdynamik”(handling, remweg, slalom, traction) wint de R8 het vrij ruim van de 2 conccurenten. Alleen op de categorie “eingine” scoort hij een heel klein beetje slechter dan de porsche, wat geen schande is.

    Login om te reageren
  38. Karaya zegt

    9 september 2007 om 15:17

    Als je het nuchter bekijkt maakt Audi gewoon een betere Porsche.

    De R8 is wat de 911 had moeten zijn.

    Login om te reageren
  39. 911 zegt

    9 september 2007 om 15:34

    de r8 is veel te ordinair vergeleken bij de porsche en a-m, het design van dat ding is misschien nu wel racy maar over een paar jaar is dat al helemaal passé terwijl de porsche en a-m een tijdloos koetswerk hebben….
    en wacht maar tot de nieuwe 911 komt… dan wint de r8 geen enkel hoodstuk meer… mark my words

    Login om te reageren
  40. tdj zegt

    9 september 2007 om 17:01

    Ga toch weg met je ordinair.. De R8 is gewoon een enorm goed gemaakte auto die er (vind ik) ook nog het fantastisch uit ziet. Hij is idd niet zo tijdloos als de 911, maar dat maak hem ook minder saai. Op die 911 kan je je koplampen zo vervangen door die van een model van 20jr terug, niemand die het merkt! Ik vind het wel grappig dat Audi hier vaak gebashed wordt om zijn conservatieve ontwerpen terwijl Porsche om dezelfde reden geprezen wordt.
    De AM V8 is natuurlijk supersexy maar dat is ook het enigste punt waarop hij het van de 911 en R8 wint.

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    9 september 2007 om 18:08

    @Sjoerd

    Nouououou, zo´n 911 (en dan vooral zo´n 997) vind ik een prachtige wagen. Een Cayenne en Cayman mogen ze dan weer houden en de Boxster is nog wel leuk. En de associatie met VAG….ach ja, wellicht dat we nu eens wat wijze besluiten bij VAG zien als Porsche de toko overneemt.

    En haat, haat…….nogal sterk woord, maar ik ben wel de man de Audi boys love to hate! ;) :D

    @Racer X

    Ja inderdaad om hem vervolgens door te verkopen voor een echte sportwagen. :D

    Login om te reageren
  42. f430 zegt

    9 september 2007 om 18:08

    ik vind ook dat de 911 een veel saaier design heeft dan de R8

    Login om te reageren
  43. Maarten zegt

    9 september 2007 om 21:24

    @MrSelected
    Het leest inderdaad compleet anders als je er een vraag van maakt :)

    Login om te reageren
  44. Roger zegt

    10 september 2007 om 09:48

    Mijn vader heeft een AMV8 en we hebben toen ook een 911 Carrera 2S gereden. De porsche reed beter (lees: makkelijker), hij rijd zó goed dat ik m zo aan mijn buurvrouw zou meegeven. Snel, maar heel makkelijk, naar mijn mening té makkelijk.
    De AMV8 daartegenover vroeg veel meer aandacht, de auto lijkt veel serieuser. Een echt manneauto met véél meer emotie.

    Kortom, de porsche is een veredelde woon-werk sport auto. En de Aston Martin een vrije tijds auto waar je niet dagelijks in rijd.

    De R8 was er toen helaas nog niet.

    Hier de AM: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2070840,page=1

    Login om te reageren
  45. Windhoos zegt

    10 september 2007 om 18:28

    De R8 als beste uit de test, /me likes :-D

    Login om te reageren
  46. Windhoos zegt

    10 september 2007 om 18:30

    Al is er natuurlijk ook niks mis met zo’n lekkere stijlvolle Aston of zo’n mooie sportieve Porsche. Ik ben waarschijnlijk met alle drie enorm blij :-D

    Login om te reageren
  47. Johan zegt

    14 september 2007 om 22:47

    Ik ga voor de Aston Martin V8…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North