• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verkeerschaos in Randstad is realiteit over vijf jaar

Auteur: RubenPriest, gepost 28 december 2016 om 07:51 – 48 Reacties

Murcielago


Verhuis, nu het nog kan.

Een enge voorspelling voor 2021. De komende jaren zal het verkeer in Nederland alleen maar toenemen en volgens een analyse van CROW lopen de steden tegen 2021 compleet vast rond het spitsuur. CROW is een kenniscentrum voor verkeer, vervoer en infrastructuur. Het platform deed in opdracht van Trouw onderzoek naar het verkeer van de de toekomst. De analyse is vandaag gepubliceerd in de krant.

Volgens het kenniscentrum is de aantrekkende economie in combinatie met een lage brandstofprijs de grote boeman voor de files. CROW voorspelt 38 procent meer files in de komende vijf jaar. Ondanks de maatregelen die minister Schultz onderneemt verwacht de organisatie extra kosten als het gaat om verkeersproblematiek. Op dit moment bedraagt de economische schade 840 miljoen per jaar. Tegen 2021 is dit bedrag toegenomen naar 1,7 miljard, aldus CROW. De maatregelen vanuit de overheid, zoals nieuwe wegen, tunnels en bruggen, hebben volgens het platform slechts een beperkt effect.

Enkel roeptoeteren dat het de verkeerde kant op gaat doet CROW niet. Ze komen ook met oplossingen. Betere OV-verbindingen aan de randen van steden moet uitkomst bieden. Ook het inzetten van leenfietsen wordt genoemd. Daarnaast oppert het platform over een verhoging van het parkeertarief in steden, al is dat laatste al schandalig idioot hoog in ons land.

De term ‘rekeningrijden’ wordt ook hier van de plank gehaald. CROW denkt echter dat het niet mogelijk is om het systeem succesvol in te voeren vòòr 2021. Uit de analyse blijkt dat vooral de Randstad te maken zal krijgen met verkeersopstoppingen. Daarnaast worden ook steden buiten de Randstad genoemd zoals Leeuwarden, Groningen, Arnhem en Eindhoven genoemd.

Fotocredit: @julian_gtr via Autojunk

Ook interessant!

  • onbelaste kilometervergoeding
    Zwarte zaterdag wordt dit jaar een horror
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Vakantiedrukte ongekend, monsterfiles teisteren Europa
    De drukste ochtendspits van het jaar is een feit
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

files, onderzoek, Verkeer

Vorig bericht: « Deze Morgan Aero 8 staat in Nederland te koop
Volgend bericht: Leasemaatschappijen: de plug-in hybride is dood »

Lees Interacties

Reacties

  1. rolmopsje zegt

    28 december 2016 om 08:01

    Meer mensen, aantrekkende economie. Logisch dat het steeds drukker wordt op de weg. Kijk maar naar Los Angeles, daar sta je bijna 24/7 in de file.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      28 december 2016 om 08:16

      @rolmopsje: Amsterdam is iets ouder en dus eerder verstopt omdat de wegen er niet op gebouwd zijn

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 december 2016 om 09:58

      @rolmopsje: ach, met die aantrekkende economie is het volgend jaar ook wel voorbij. De varkenscyclus die in 2010 begon (toen was de crisis van 2008/2009 afgelopen) komt volgend jaar ten einde. Dat tezamen met verkiezingen in meerdere Europese landen waarin waarschijnlijk een flinke ruk naar rechts gemaakt gaat worden levert vrijwel zeker een stagnatie of zelfs krimp van de economie op.

      Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    28 december 2016 om 08:08

    Even los van Autoblog vind ik dat de meeste media wel erg overdreven dit nieuws brengen, alsof het een natuurramp is.
    Dit soort berichten hebben we toch elke vijf jaar? En iedere keer hebben we weer een oplossing of blijken de gevolgen toch mee te vallen.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      28 december 2016 om 08:14

      @granlusso: Nee het wordt steeds erger je kan met de auto nergens meer komen op bepaalde tijdstippen .

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        28 december 2016 om 08:51

        @riri: oplossing: kies ander vervoer zoals verder weg parkeren en dan de benenwagen.

        Login om te reageren
    • dutchcourage86 zegt

      28 december 2016 om 12:26

      @granlusso: Dat dacht ik ook en dan die opmerking over goedkope brandstof erbij.. ik denk dat de tax omhoog gaat binnenkort haha. Maar even serieus, als je ziet hoeveel mensen niet de rechterbaan aanhouden dan gaan er toch eigenlijk al standaard 2 of 3 rijbanen verloren? Als mensen nu gewoon eens stevig aangepakt worden op het links rijden, dat lost alles op. Gewoon als je 20 seconden niemand inhaalt naar rechts en als je wel inhaalt een beetje gas erbij zodat mensen achter je niet op de rem hoeven.

      Login om te reageren
  3. riri zegt

    28 december 2016 om 08:13

    Amsterdam trekt elke jaar heel veel ”jongeren” uit het hele land die naar de grote stad willen.

    Bij mij in de buurt zie je zelfs BN ers die huizen kopen voor hun kroost en daar ook meer voor betalen.

    Om jullie een beeld te geven van de prijzen 20 jaar geleden met moeite 80.000 gulden voor een heel pand nu heel makkelijk 1.3 miljoen euro en meer hangt van de straat af.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      28 december 2016 om 09:07

      @riri: Die jongeren gaan in de stad wonen en werken, en als je dan de fiets pakt draag je weinig bij aan de files. (okee op sommige stukken is het ook superdruk met fietsen)

      Maar inderdaad, het wordt weer drukker en de economie trekt weer aan, dus de huizenprijzen stijgen nu in korte tijd ook weer hard. Huizen binnen een week verkocht etc.
      Als huizenbezitter vind ik dit niet heel erg, en ik ga juist de stad uit, maar het is niet ideaal allemaal.

      Amsterdam inrijden was altijd nog wel redelijk te doen met de auto (in tegenstelling tot Utrecht ofzo), maar nu wil men in het centrum ook juist auto’s weren.
      Op zich goed idee want waar moeten al die auto’s heen? Mensen moeten eerder park & ride gebruiken of vergelijkbare oplossingen.

      Maar ik verwacht dat de stroom auto’s harder gaat groeien dan de oplossingen…

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        28 december 2016 om 12:31

        @fanboy: ook Amsterdam is niet te doen, in ieder geval bij mij in de buurt. Surinameplein zit elke dag rond het spitsuur muurvast.

        Login om te reageren
        • riri zegt

          28 december 2016 om 19:19

          @e550: Vandaag trams verstoort door de drukte hulpdiensten zaten ook vaak vast in het verkeer.

          Login om te reageren
      • riri zegt

        28 december 2016 om 19:22

        @fanboy: die jongeren werken niet of nauwelijks papa en mama hebben *deeg .

        Ze kopen op hun geld in steen om te zetten zodat ze minder belasting hoeven te betalen.

        *dough /geld

        Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    28 december 2016 om 08:14

    Schultz heeft niets gedaan aan het oplossen van het file probleem. Het aanleggen van meer asfalt is een tijdelijke oplossing die de problemen alleen maar vooruit schuiven. En dat roepen verkeersdeskundigen al jaren. Schultz en de VVD zijn hier volledig verantwoordelijk voor.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      28 december 2016 om 08:19

      @pomoek: Heb jij een oplossing ? Ik probeerde eens alleen de ”file” op school van mijn dochter samen met de directrice te verhelpen .

      Elke oplossing heeft andere nadelen dus er is geen echte oplossing te vinden .

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        28 december 2016 om 08:43

        @riri: nee, niet anders dan wat al in het artikel staat. Maar ik ben niet de minister die over verkeer gaat. Maar er wordt al jaren aangegeven door deskundigen dat asfalt erbij slechts tijdelijk files oplost. De oplossingen die in het artikel zijn genoemd worden al jaren geroepen en door de VVD genegeerd. Eerst het OV privatiseren en laten verpieteren en dan vervolgens het beperkt beschikbare geld investeren in het aanleggen van wegen die geen blijvende oplossing bieden.

        Login om te reageren
    • stfu zegt

      28 december 2016 om 08:42

      @pomoek: Lekker makkelijk weer man man. Jij weet het beter? Flextijden zou helpen, maar dat willen bedrijven uiteindelijk toch niet.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        28 december 2016 om 11:38

        @stfu: Hier hebben we flextijden, iedereen komt voor of na de file, net wat je wil.
        Gaat prima, ook met meetings die vaak tussen 10:00 en 15:00 worden gehouden.

        Login om te reageren
      • pomoek zegt

        28 december 2016 om 12:52

        @stfu: Hoezo? Er moeten harde keuzes gemaakt worden. De VVD en Schultz hebben die keuzes als 20 jaar voor zich uit geschoven. Mevrouw Schultz heeft al aangegeven dat ze na de verkiezingen niet meer terug komt. Zij is kortom straks niet meer aan te spreken op de gigantische puinhoop die ze achter laat. Dat is pas lekker makkelijk.

        Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    28 december 2016 om 08:16

    Leuke oplossingen… Betere OV-verbindingen, rekeninrijden… Alsof je dat binnen vijf jaar doorgevoerd en ingeburgerd krijgt.

    Over vijf jaar zijn ze hier de A9 aan het verbreden en verdiepen, dus ja dan zullen er vast meer files zijn. Maar als dat klaar is… :)

    Wat CROW eigenlijk zegt is dat we teruggaan naar het niveau van voor de crisis. Niet geweldig, maar dat hebben we ook overleefd.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      28 december 2016 om 08:23

      @potver7: je bedoeld goedkopere OV en duurdere brandstof .

      Wat jij voorstelt kost veel geld ivm de controle e.d. bijvoorbeeld het rekeningrijden kost zoveel mankracht om het te handhaven en controleren dat het teveel kost voor overheid en consument.

      Dat geld kan beter worden gebruikt voor OV en betere verbindingen van al het verkeer.

      Login om te reageren
      • evian zegt

        28 december 2016 om 10:50

        @riri: Helemaal mee eens, het OV is veel te duur. Zelfs met 40% korting kan ik nog goedkoper met de auto dan met de trein op en neer (zonder belasting en verzekering, maar de auto staat er toch al). En dan betaal ik al bijna de helft minder, gaat helemaal nergens over. Gewoon weer lekker de spoorwegen van de overheid maken in plaats van dat magische waardeloze woord “marktwerking”.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          28 december 2016 om 11:36

          @evian: OV is wellicht wat duur, maar kom niet met die onzinnige vergelijkingen aanzetten.

          Ik kan straks kiezen uit OV en autorijden, bij de keuze voor het OV betekent dat ik 1 van de auto’s weg kan doen. Zelfs al is dat een ubergoedkoop zuinig hatchbackje met zeer lage kosten, kan het prima uit om die weg te doen. En dan ga ik uit van 20% korting op OV omdat ik niet beide ritten in 40% tarief haal.

          Gezien de files gaan toenemen (wat ik echt merk) sta ik steeds meer open voor het alternatief. Bijkomend voordeel is dat ik in de trein (in mijn geval) ook nog zou kunnen werken. En beetje gratis beweging erbij wat geen kwaad kan.
          Alleen nog effe wachten tot die nieuwe lijn is een keertje af komt.

          Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    28 december 2016 om 08:20

    Een “you will die” onderzoekje !!

    Een logisch gevolg van achterlijk stemvee + verkiezingstijd ..

    Login om te reageren
    • riri zegt

      28 december 2016 om 08:27

      @lincoln: leg eens uit

      Login om te reageren
  7. stfu zegt

    28 december 2016 om 08:41

    Grappig dat een tesla erop staat, terwijl gister een video viral (zie ‘m hier nog niet?) is gegaan waar de auto juist meer chaos weet te voorkomen haha.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      28 december 2016 om 08:57

      @stfu: never mind ;)

      Login om te reageren
  8. rdamnn zegt

    28 december 2016 om 08:44

    Zo beginnen ze dus altijd; eerst de mens volstoppen met beangstigend nieuws gedurende een periode van x maanden/jaren en dan als we het lang genoeg hebben gehoord komen ze uiteindelijk met, in dit geval, “rekeningrijden gaat ingevoerd worden”. Dus eerst onze mening op zulke manieren die vaak niet eens kloppen want het is maar een theorie, alsof in 5 jaar er 5.000.000 auto’s bijkomen. Zet dan meer asfalt op nuttige manieren i.p.v. ons letterlijk te straffen als we 40.000km + per jaar rijden omdat bijvoorbeeld je familie in Leeuwarden woont en jij in Middelburg. Nou lekker hoor dat rekeningrijden.

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      28 december 2016 om 12:23

      @rdamnn: Leeuwarden-Middelburg is 336km. Als je familie daadwerkelijk zo ver bij je vandaan woont (wat bij de meeste mensen helemaal het geval is, maar ok), dan zul je vermoedelijk niet al te vaak op en neer rijden. In ieder geval niet zo vaak dat je op meer dan 40.000km per jaar uit komt. Dat zou immers betekenen dat je 40.000/336/2 = 60 keer per jaar op en neer rijdt. Dat is meer dan 1 keer per week…

      Ik neem aan dat de liefde niet van één kant komt en dat je familie ook wel eens een keer bij jou langs komt. Dus dat zou dan betekenen dat je elke week 2 keer bij je familie bent of je familie bij jou. Dat lijkt me wel wat overdreven, of niet?

      Login om te reageren
  9. draadloos zegt

    28 december 2016 om 09:50

    Ik werk 4 dagen per week vanuit huis. Dit wordt door de werkgever gestimuleerd.

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      28 december 2016 om 10:32

      @draadloos: jij hebt wel gereageerd op dat mailtje “make 5000$ from home” ?

      Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    28 december 2016 om 09:58

    Er is geen oplossing
    17 miljoen mensen die op een postzegel wonen
    Het westen praat nog Amsterdam, Rotterdam De Haach, terwijl juist dit bestuurlijk één gemeente zou moeten worden zodat er sneller beslissingen genomen kunnen worden.
    Een achterlijk nodeloos gecompliceerd OV systeem, waarin teveel partijen zitten zodat ook daar moeilijk besluiten genomen kunnen worden
    Dan vergeet ik de debiele pro-rail NS constructie.
    83 miljoen actie en protestgroepen die besluiten decennia lang tegen kunnen houden – zie de A4 door het Westland.
    De grap is dat juist waar we onze communistisch populistische machthebbers nodig hebben nl de infra structuur organiseren, falen ze hopenloos.
    Maar is er iets met Oekraïne, drijven ze hun zin door. Koste wat kost.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 december 2016 om 10:06

      @desjonnies: Ja, met dat Oekraïne gedoe is er koste wat kost een referendum gehouden. Terwijl iedereen kon zien aankomen dat er niets mee te doen was. Een verdrag tussen 28 landen daar kan geen klein land dat er niet eens direct van betroffen is met een referendum wat aan veranderen. Het zou Rutte sieren als hij eens klip en klaar zou durven zeggen dat het hele referendum een onzinnige bedoening was.
      Waarom zou men in de randstad snellere besluiten moeten nemen? Ik denk juist dat de oplossing van het rijk moet komen: bijvoorbeeld een bouwstop van kantoren, fabrieken en woningen in de Randstad. We moeten het werk en daarmee de mensen juist beter over het land verspreiden.

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        28 december 2016 om 12:44

        @mashell: Ho, ho, dat referendum was geen ideetje van Rutte en z’n regering. Sterker nog, de VVD is principieel tegen referenda. Wat ik overigens van harte met ze eens ben, want je kunt over moeilijke politieke beslissingen (waarbij ik niet enkel op dit Oekraïne-referendum doel) geen simpele ‘ja/nee-vragen’ gaan stellen aan het volk, waarvan 99% zich totaal niet in de materie heeft verdiept. Het referendum was het speeltje van Jan Roos en z’n roeptoeters van Geen Stijl. Die hebben, conform de referendumwet, voldoende handtekeningen opgehaald, waarmee ze een referendum hebben afgedwongen. De regering, en zeker de VVD, zat daar helemaal niet op te wachten…

        Zo’n referendum is bovendien raadgevend. Nietszeggend dus. De regering kan ermee doen wat ze willen. Rutte heeft er dus nu niks mee gedaan, al heeft hij voor de bühne nog wel heel wat geprobeerd, en volgens eigen zeggen ook bereikt. Ik ben het met je eens dat Rutte eigenlijk gewoon zou moeten zeggen: “Sorry, maar ik ben het niet eens met de uitslag van het referendum en ik ga er niks mee doen.” Ik zou daar, als ik hem was, nog aan toevoegen: “Slechts een kleine minderheid (32,2%) van de totale bevolking heeft überhaupt de moeite genomen om te gaan stemmen. Daarvan heeft 61,1% ’tegen’ gestemd, dus dat is maar 19,7% van de stemgerechtigden. Dat vind ik te weinig overtuigend om nu het verdrag niet te gaan ratificeren. De overige 80,3% vind het voorgenomen verdrag met Oekraïne kennelijk geen probleem. Sorry, maar ik ga dus niks met de uitslag doen”.

        Overigens, ik ben het helemaal met je eens dat de werkgelegenheid beter over het land verdeeld zou moeten worden. Ik zie het alleen niet zo snel gebeuren. Bedrijven willen kennelijk toch kunnen zeggen dat ze in Amsterdam (of eventueel Rotterdam) zitten. Geldt zeker voor internationale bedrijven. Als je als internationaal bedrijf zegt dat je in Groningen, Enschede of Arnhem zit, klinkt dat toch een stuk minder sexy waarschijnlijk. Al hoewel, het Europese hoofdkwartier van Specialized (toch een groot, wereldwijd fietsmerk) zit in ‘s-Heerenberg. Klinkt nou ook niet meteen heel sexy… ;)

        Login om te reageren
  11. mashell zegt

    28 december 2016 om 10:10

    “Op dit moment bedraagt de economische schade 840 miljoen per jaar”
    De macht van de grote getallen… Ik blijf het onzin vinden, de economische schade is namelijk precies €0,00. Door files wordt er geen brood, geen auto, geen machine minder verkocht. Er wordt geen uur minder om gewerkt. Er wordt alleen ingeteerd op de vrije tijd (en daarmee levenskwaliteit) van mensen. Minder files betekent eigenlijk maar 1 ding, dat meer mensen die op tijd thuis zijn voor de Wereld draait door (en tot zover de levenskwaliteit…).

    Login om te reageren
  12. HZW zegt

    28 december 2016 om 10:33

    En nog steeds roept iedereen dat auto rijden duur is.
    BS, auto rijden is spot goedkoop, zeker door al die lease rijders met auto van de zaak staan we elke dag in de file.
    Het hele personen auto van de zaak, moet afgeschaft worden.
    Als je zo nodig ver van je werk wil wonen, dan ook lekker alles zelf kopen en betalen.
    Heb je een baan waar je de hele dag voor de werkgever in de auto zit, kan dat ook gewoon in een grijs kenteken ding, met bedrijf reclame er op.

    Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      28 december 2016 om 11:02

      @hzw: wat moet ik met een grijskenteken auto? Ik moet de hele dag naar klanten toe? Ik heb niet meer nodig dan een koffer.. lekker efficiënt, zo’n grijskenteken hok met een CW waarde van een rijtjeswoning.

      Login om te reageren
    • henrie zegt

      28 december 2016 om 12:52

      @hzw: Dus jij denkt dat mensen die een leaseauto hebben, die krijgen omdat ze ver van hun werk wonen? Wat een onzin. Bij de meeste bedrijven krijg je alleen een leaseauto als je veel zakelijke kilometers moet rijden. Dus geen woon-werk-kilometers, maar kilometers naar klanten, leveranciers, andere vestigingen in het land, enz.

      Dat is ook precies de reden dat ik een leaseauto heb. Ik word geacht regelmatig (2 à 3x per week gemiddeld) ergens anders te zijn dan op mijn standplaats. Mijn standplaats is slechts 5km bij mijn woning vandaan, maar omdat ik dus regelmatig op pad moet voor m’n werk, heb ik recht op een leaseauto. Daar heb je (bij mijn werkgever althans) recht op, wanneer je structureel meer dan 15.000km per jaar zakelijk moet rijden. Dat haal ik ruimschoots (ruim 27.000km afgelopen jaar)…

      Maar als mijn werkgever morgen beslist dat mijn standplaats gesloten wordt, en dat mijn nieuwe standplaats 100km verderop ligt, dan kan ik mijn leaseauto gewoon inleveren en op eigen kosten (nou ja, tegen km-vergoeding dan) op en neer gaan rijden…

      Login om te reageren
  13. toniominestrone zegt

    28 december 2016 om 10:41

    Probleem is zo op te lossen door Rutte nog 4 jaar te laten regeren, dan is de volgende economische crisis een kwestie van tijd.

    Login om te reageren
  14. henkhekje zegt

    28 december 2016 om 10:53

    “Volgens het kenniscentrum is de aantrekkende economie in combinatie met een lage brandstofprijs de grote boeman voor de files…”

    Ik weet niet of het kenniscentrum weleens gekeken heeft naar de brandstofprijzen, maar ik vind ze niet laag!

    Login om te reageren
    • erce zegt

      28 december 2016 om 12:27

      @henkhekje: Precies, dat vond ik ook het meest opmerkelijke stuk in dit artikel. Lage brandstofprijzen? Waar dan?

      Login om te reageren
  15. pinut187 zegt

    28 december 2016 om 10:54

    Gewoon een fatsoenlijke metro netwerk in de grond stampen, kost wat maar dannheb je ook wat. Wat dat betreft sukkelt NL ver achter tov Azië..

    Login om te reageren
    • baklava zegt

      28 december 2016 om 12:39

      @pinut187: Yep…grote steden van Azië is inderdaad niet te doen met de auto, echter is het prima te doen met het openbaar vervoer. Waarom dat hier nog niet kan, is mij een raadsel.

      Login om te reageren
  16. audirijder zegt

    28 december 2016 om 10:54

    Rekening rijden heeft totaal geen nut.. Alleen mensen met modaal inkomen die toevallig wat verder van werk wonen vanwege de lagere woningprijzen worden hierdoor vooral gepakt.
    De oplossing? Heel simpel we moeten naar het nieuwe steden model gaan. Kijk bijvoorbeeld naar de zuid-as veel woontorens bij bouwen en andere voorzieningen. Je hebt alles binnen wandelbereik

    Login om te reageren
  17. ff40 zegt

    28 december 2016 om 12:27

    De infrastructuur kan de bevolkingstoename niet meer aan!

    Ook de zorg loopt vast en dat is het allerergste

    Login om te reageren
  18. baklava zegt

    28 december 2016 om 12:38

    Tijd voor een Highspeed Rail tussen het zuiden en de randstad en het noorden en de randstad. Of/en meer spreiding van bedrijven. Subsidie om ergens anders het bedrijf te vestigen dan de randstad. Krijg je ook meer een balans tussen verkeersdruk lijkt me.

    Login om te reageren
  19. john4545 zegt

    28 december 2016 om 13:06

    Ik zeg het al vaker maar we moeten er gewoon echt een keer aan: kinderkrijgstop ivm met uitdijende volksverkeersinfacrten. Ons landje is gewoon niet gemaakt voor zoveel mensen.

    Login om te reageren
  20. HZW zegt

    28 december 2016 om 13:23

    Het probleem zijn niet de kinderen maar het ouder worden.
    We worden steeds ouder en blijven veel langer aan het verkeer deelnemen.
    De Nederlandse bevolking vergrijst omdat er betrekkelijk weinig kinderen geboren worden.
    Heel vroeger ging je dood rond je 45ste, vervolgens rond je 60ste en nu wordt bijna iedereen vrij makkelijk 75+ in een veel betere fysieke gesteldheid.

    Login om te reageren
    • riri zegt

      28 december 2016 om 19:24

      @hzw: Dus ? Rijbewijs afpakken :)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North