• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verkeerspolitie Den Haag haalt ‘raket’ met 216 km/u van de weg

Auteur: RubenPriest, gepost 5 januari 2021 om 07:59 – 69 Reacties

Politie haalt 'raket' met 216 km/u van de weg

De automobilist met haast liep tegen de lamp, want de verkeerspolitie van Den Haag was ook aanwezig op hetzelfde stukje snelweg.

Flink harder dan de maximumsnelheid razen over de Nederlandse snelwegen is niet zonder risico. Blind vertrouwen op apps als Flitsmeister is al niet slim. En dan zijn is er ook nog daadwerkelijk de verkeerspolitie op de weg aanwezig. En langs zo’n auto wil je niet voorbij vliegen op hoge snelheid.

Deze boodschap komt te laat voor een automobilist die gisteravond werd gesnapt. De verkeerspolitie in Den Haag volgde gisteravond deze hardrijder om vervolgens een meting te doen. De uitkomst is met een gemiddelde van 216 km/u niet misselijk. De exacte locatie is niet bekendgemaakt. Wel liet de politie weten dat op dit weggedeelte 130 km/u op dat moment was toegestaan.

Zojuist tijdens de videosurveillance passeerde ons een raket met een gemiddelde snelheid van 216 km/h, daar waar 130 km/h was toegestaan. De bestuurder is hierop staande gehouden en zijn rijbewijs is ingevorderd. #invordering #rijbewijs #waakzaam #dienstbaar #dh247 ^FO pic.twitter.com/ERYtGmKXgz

— Verkeerspolitie Den Haag (@POL_TVDH) January 4, 2021

Met een gemiddelde van 216 km/u moet de betrapte automobilist tijdelijk gedag zeggen tegen het rijbewijs. De verkeerspolitie in Den Haag heeft deze ingevorderd nadat ze de bestuurder konden staande houden. De politie spreekt over een ‘raket’. Ik heb inmiddels vaak genoeg Wegmisbruikers gekeken om te kunnen zeggen dat er ook nog een fikse boete volgt en dat de officier van justitie zich mag buigen over deze zaak.

De bestuurder heeft meteen een primeur te pakken, want ook in 2021 zijn de boetes weer verhoogd. Voor een overtreding van 39km/u staat een boetebedrag van 435 euro. Deze man reed meer dan 50 km/u te hard, waardoor de officier van justitie het uiteindelijke boetebedrag gaat bepalen. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te beseffen dat het bedrag fors meer zal zijn dan die 435 ekkermannen.

Ook interessant!

  • Video: Motoragent wordt gedold in Den Haag
    Video: Motoragent wordt gedold in Den Haag
  • Video: zo verloopt een spoedbegeleiding vanaf Den Haag
    Video: zo verloopt een spoedbegeleiding vanaf Den Haag
  • verkeershinder
    Vanaf morgen grote verkeershinder Utrechtsebaan Den Haag
  • gloednieuwe tunnel
    Gloednieuwe tunnel in Den Haag wordt nauwelijks gebruikt

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, den-haag, maximumsnelheid, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Belgen kochten in 2020 minder auto’s, maar meer dan NL
Volgend bericht: BMW door het stof na plaatsen van deze M2 video »

Lees Interacties

Reacties

  1. GH zegt

    5 januari 2021 om 08:03

    Toch schitterend, die moraalridders die onze wegen veilig proberen te houden. Hoewel dit hun taak is, zullen zij altijd kampioen overdrijven zijn.

    Denk dat de gemiddeld verkochte auto anno 2021 die snelheid wel haalt. Natuurlijk mag het niet, maar 20;45 uur in Corona tijden, overdrijf niet zo met een ‘raket’…

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      5 januari 2021 om 08:10

      Typische reactie van een autoforum bezoeker. Degene die er op toezien dat men zich aan de regels houd op de weg moraalridders noemen terwijl ze iemand staande hebben die gemiddeld 216 rijd waar 130 is toegestaan.

      Ik ben benieuwd hoe jij zou reageren als zo’n idioot een familielid van je in een rolstoel rijd.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        5 januari 2021 om 08:19

        Nou het is nogal simpel… een raket die maar 216 gemiddeld gaat, komt niet ver….

        sterker nog die heeft te weinig snelheid om te sturen en laat staan de dampkring te verlaten. Maar hang jij maar de moraalridder uit hoor ;)

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          5 januari 2021 om 09:24

          @dutchneon: een raket die zich moet ontworstelen aan de valversnelling gaat het er niet mee redden, nee. Maar een horizontaal voortbewegende raket kan prima uit de voeten met dit soort snelheden.

          Beetje triest trouwens om @werf76 voor moraalridder uit te maken, want hij heeft absoluut een punt. Een dat gelul van “Ja maar het was rustig op de weg” is gewoon een non-argument. Als jij op de snelweg rijdt met 130 km/u en iemand anders nadert jou met een > 80 km/u hogere snelheid, in het donker, dan ga jij dat snelheidsverschil niet op juiste waarde inschatten. En als jij op dat moment net besluit die vrachtwagen in te halen, is dit dus een perfect recept voor potentieel grote ellende.

          Login om te reageren
          • theblazerunner zegt

            5 januari 2021 om 12:03

            @RRRobert: Je moet ook ook geen 216 rijden met een golfje 1.4 op standaard remmen

            Login om te reageren
          • dutchneon zegt

            5 januari 2021 om 17:15

            Nee beter geen 200 rijden, maar een raket is wel een beetje flauw he….
            In die context is 160 ook al misdadig en dat rijd ik wel heel regelmatig als het rustiger is op de 130 tijdstippen…..

            Die planten hebben toch stikstof nodig he!

            Login om te reageren
      • GH zegt

        5 januari 2021 om 10:21

        @ Allen hierboven,

        Het is ook volslagen kansloos om zo hard te gaan rijden. Dutchneon begrijpt de interpretatie zoals ik heb ook heb. Een raket komt niet ver met 216km/h.

        Er staat ook nergens dat ik zo hard gaan toejuich of complimenteer. Ging mij enkel om hoeverre ik het woordje ‘raket’ hier misplaatst en overdreven vond.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 januari 2021 om 16:08

          Probeer je jezelf nou als raketgeleerde te profileren?

          Login om te reageren
      • stewie zegt

        5 januari 2021 om 10:34

        @werf76: uiteraard is het zeer triest als iemand in een rolstoel beland door toedoen van een ander. Maar ik begrijp niet waarom altijd met zo iets heftigs wordt geschermd wanneer de context niet volledig duidelijk is. Op een rustige snelweg kan je prima hard rijden, in Duitsland gaat dat immers ook goed. Binnen de bebouwde kom moet er meer gehandhaafd worden, aangezien daar de risico’s veel groter zijn.

        Login om te reageren
    • joos straetmans zegt

      5 januari 2021 om 09:01

      Remweg bij 216 km/u is – bij een noodstop – 242 meter. En dan maar hopen dat de weg niet een heel klein beetje glad is of dat je banden toch iets minder profiel hebben dan je dacht. En nog afgezien van de geestelijke en/of lichamelijke toestand van de raketbestuurder. Misschien toch even nadenken voor je in het vervolg allerlei onzin op het web slingert.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        5 januari 2021 om 09:16

        @joosstra: tel daar nog maar even minimaal 60 meter bij op. Dat is namelijk de snelheid omgerekend naar meters per seconde, en gelijk aan de gemiddelde reactietijd (en daarmee afgelegde afstand) om dat rempedaal in te trappen…

        Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        5 januari 2021 om 09:31

        @joosstra: plus het probleem dat andere weggebruikers er niet echt op rekenen dat je 220 rijdt, een snelheidsverschil van 90km/h is best fors

        Login om te reageren
      • ko4n zegt

        5 januari 2021 om 11:55

        @joosstra: die remweg berekeningen zijn ook volslagen onzin. Ik weet niet precies wat jij gebruikt hebt, maar bij het cbr gebruiken ze nog altijd gegevens uit de 80s hiervoor. En moderne auto met goede banden scheelt heel erg veel.

        Login om te reageren
      • ko4n zegt

        5 januari 2021 om 11:56

        @joosstra: dan heb ik onderling verschil tussen autos nog niet mee genomen. Een Golfje GTi staat veel sneller stil dan een instapper Touareg.

        Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        5 januari 2021 om 12:29

        @joosstra: daar stond niet zo lang geleden een artikel over op de duitse autobahn. Moderne auto’s zoals audi RS, BMW, AMG, Porsche enz deden allemaal mee.. van 250km/u -> 0. Allen stonden binnen 190m stil en de Porsche zelfs binnen 150. Maar ik ben het met je eens omstandigheden zijn altijd bepalend. Maar hey als je niet eens 250 meter vooruit kan kijken als je dat soort snelheden rijd dan moet je het niet doen. NB ja ik heb regelmatig harder gereden dan toegestaan.. Ook wel is in NL maar zoals ik zei de omstandigheden bepalen voor mij of ik wel of niet gas geef..

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          5 januari 2021 om 21:38

          @tvr1974: waar kan ik dat artikel vinden? Dat zijn hele beste gemiddelde remvertragingen, als ik dat zo over de duim uitreken. De Porsche zou dan gemiddeld met een beetje meer dan 1.5g moeten remmen. Dat klinkt als erg veel gevraagd voor een straatband zonder iets als een actieve luchtrem, maar wie weet kan het wel gewoon.

          Login om te reageren
        • bitd zegt

          5 januari 2021 om 21:58

          @tvr1974: precies dit, maar belangrijker is dus dat je van 220
          naar 100-130 binnen een meter of 75-100 kan rijden, maw binnen 1,5 seconde…

          Login om te reageren
          • vaakbenjetebang zegt

            5 januari 2021 om 22:56

            @bitd: dat lijkt me optimistisch, die anderhalve seconde. Dan moet je in anderhalve seconde uit de losse pols zo’n 30m/s aan snelheid kwijtraken, zo van 220 naar 110 km/h. Dan rem je dus gemiddeld met 2g….

            Login om te reageren
      • bmw2coupeeigenaar zegt

        7 januari 2021 om 11:38

        Ik heb ooit met 230 in een Lease Peugeot 308 Diesel tot stilstand moeten afremmen voor een file. Dat was even zweten kan ik je vertellen.

        Login om te reageren
    • negennegenzest zegt

      5 januari 2021 om 09:19

      Ik denk dat het gemiddelde mbt topsnelheid de laatste jaren juist omlaag ipv omhoog gegaan is. Ik denk dat het gemiddelde zéker niet boven de 200 uit komt.

      Login om te reageren
    • henkhekje zegt

      5 januari 2021 om 10:00

      ik heb vroeger ook hard gereden, heel hard. Maar tegenwoordig rij ik in een Renault ZOE R135, loopt maximaal 145km/u. Uiteraard is het weleens leuk om het pedaal in te trappen, maar met de huidige drukte op de snelwegen is het onverantwoord om meer dan 20/30km/u boven het snelheidslimiet te rijden.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        5 januari 2021 om 17:20

        huidige drukte?? man we werken thuis de weg is hardstikke rustig :D

        Login om te reageren
  2. xjs678qr zegt

    5 januari 2021 om 08:11

    Als we nu eens tol zouden heffen op het linker rijvak en er ook de snelheidsbeperking af zouden halen?

    Login om te reageren
    • BMW330Ci zegt

      5 januari 2021 om 16:19

      @xjs678qr: geweldig. In de States heb je al een betaalde fast lane, helaas nog wel met maximum snelheid.

      Login om te reageren
  3. ashwin1982 zegt

    5 januari 2021 om 08:19

    Beetje oud nieuws….. 09-04-20🙈🙈🙈

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      5 januari 2021 om 08:37

      Dat is de calibratiedatum.

      Login om te reageren
      • ashwin1982 zegt

        5 januari 2021 om 16:19

        @Dizono: ja zag het ook pas later😂

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          5 januari 2021 om 20:19

          @ashwin1982: eerst kijken voor je commentaar geeft

          Login om te reageren
          • ashwin1982 zegt

            6 januari 2021 om 10:27

            @rolov: zal ik volgende keer beter doen inderdaad 😉

            Login om te reageren
  4. melcon zegt

    5 januari 2021 om 09:39

    Gelijk afklokken nadat de minimum tijd bereikt is (15 seconden), enige doel was om deze bestuurder te “pakken”.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      5 januari 2021 om 09:51

      @melcon: en daarmee insinueer je dat dit onterecht is?

      Persoonlijk zou ik er voor willen pleiten dat eenieder die z’n rijbewijs kwijt raakt vanwege > 50 km/u snelheidsoverschrijding niet alleen het rijbewijs wordt ingenomen, maar ook standaard wordt aangemeld voor de welbekende EMG cursus van het CBR.

      Login om te reageren
      • melcon zegt

        5 januari 2021 om 10:30

        Nee dat maak jij er van, ik geef alleen maar aan dat het doel van de agenten invordering van het rijbewijs was gezien de zeer beperkte duur van de meting. Daar kunnen uiteraard meerdere mislukte metingen (te kort of niet binnen de 100 meter afgeklokt) aan vooraf gegaan zijn. Binnen de kaders van de wet is de invordering uiteraard terecht.

        Voor de rest, gelukkig ben jij niet degene die objectief kan beoordelen of deze persoon al dat niet aangemeld zou moeten worden voor een EMG. Dat wordt nog altijd beoordeeld door degene die daarvoor opgeleid zijn en dat niet doen op basis van zo iets statisch als de gemeten snelheid. Blijkbaar is er hier geoordeeld dat er alleen sprake was van een overtreding van de maximum snelheid en niet van gevaarlijk of roekeloos rijgedrag anders was deze persoon echt wel aangemeld voor een EMG.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          5 januari 2021 om 13:45

          @melcon: jij vind dat er langer gemeten moet worden zodat als hij af en toe 180 rijdt of afzakt naar 150 bij drukte dit ook wordt meegenomen in de gemiddelde snelheid?

          Login om te reageren
          • melcon zegt

            5 januari 2021 om 14:43

            Dat geeft wel een representatiever beeld inderdaad, als dit alleen een piek betreft dan staat de meting niet geheel in verhouding tot de overtreding. Als het over langere afstand z’n hoge snelheid is komt dat echt wel in het gemiddelde terug. Dat wil uiteraard niet zeggen dat de piek niet fout is noch dat het geen forse snelheidsovertreding is.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              5 januari 2021 om 16:15

              Ik heb me in het verleden juist best vaak geërgerd dat ze bij Blik op de Weg vaak lang achter iemand bleven rijden in de hoop dat die nog harder zou gaan en ze dan een hogere boete konden uitschrijven. Dat is natuurlijk niet in lijn met de taak de verkeersveiligheid te handhaven. Hier doen ze wat mij betreft het juist correct, overtreding vaststellen en zo snel mogelijk aan de kant er mee.

              Login om te reageren
      • alassad zegt

        5 januari 2021 om 12:39

        @RRRobert: u is wegsurveillant? :D

        Login om te reageren
    • vespinie zegt

      5 januari 2021 om 09:52

      Ja dat lijkt mij niet meer als logisch met deze snelheden. Gaan wachten tot hij door andere
      verkeer moet afremmen en zijn gemiddelde veel lager uitkomt doet geen recht aan de overtreding die hij bewust begaat. Simpel met dit soort snelheden loop je gewoon eem risico om je rijbewijs op spel te zetten. Even op de blaren zitten en wellicht volgende keer autobahn pakken als je even wil doorjagen. Daar zijn de medeweg gebruikers wel allert op de grotere snelheidsverschillen.

      Login om te reageren
  5. Homer55 zegt

    5 januari 2021 om 09:52

    En de auto door de shredder zoals altijd he…

    Login om te reageren
  6. speedygonzalez zegt

    5 januari 2021 om 09:59

    Ik snap mensen niet die altijd zeggen dat ze het snelheidsverschil niet in kunnen schatten. Als je een 80km/u weg opdraait kijk je toch ook? Dan schat je toch ook in?

    Of rijdt iedereen maar na 1x de spiegels kijken gelijk de volgende baan op? Ik houdt het verkeer achter me standaard in de gaten, en je ziet 10000% zeker of iemand té hard aankomt om ervoor te gaan. En anders kijk je simpelweg te kort, of niet goed..

    Wil het overigens niet goedpraten. Maar vind ‘je kan die snelheid niet inschatten’ altijd zo’n overrated argument van niks..

    Login om te reageren
    • miata93 zegt

      5 januari 2021 om 10:17

      @speedygonzalez: als we dit voorbeeld in verhouden zouden brengen dan zou het zijn alsof jij een 80km weg oprijd en iemand komt met 160 aanrijden. Ben benieuwd of je het dan nog steeds zo beziet.

      Login om te reageren
      • speedygonzalez zegt

        5 januari 2021 om 10:43

        @miata93: heh? Hoe in vredesnaam steekt jou wiskunde in elkaar?

        Login om te reageren
        • miata93 zegt

          5 januari 2021 om 10:47

          @speedygonzalez: De beste meneer in het filmpje reed toch 80 te hard?

          Login om te reageren
      • speedygonzalez zegt

        5 januari 2021 om 11:43

        @miata93: je snapt mij hoop ik niet. Als je stilstaat. En je wilt een 80km/u weg opdraaien. Dan zie je of het kan, of niet. Want je kan de snelheid inschatten – ongeacht of diegene 50 rijdt, of 100, zie jij wel of je er voor kan duiken, of dat ie toch net te hard aankomt daarvoor.

        Als iemand 160 aankomt zoals jij zegt hoop ik ZEKER dat je ziet dat het niet kan..

        Login om te reageren
        • miata93 zegt

          5 januari 2021 om 11:46

          @speedygonzalez: ah oke, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen. Ik ging er vanuit dat je net zoals het voorbeeld uit het filmpje bedoelde dat iemand met 80km verschil aan komt rijden van achter uit, en dat verschil is een stuk lastiger te zien.

          Login om te reageren
    • stewie zegt

      5 januari 2021 om 10:36

      @speedygonzalez: eens, helemaal op een snelweg is het zeer overzichtelijk.

      Login om te reageren
    • stekel01 zegt

      5 januari 2021 om 11:14

      @speedygonzalez: dit is vrij recentelijk nog gebeurd, misschien dat je er dan anders over denkt: https://www.ad.nl/utrecht/drie-opgepakte-mannen-verdacht-van-betrokkenheid-bij-dodelijke-crash-op-a2-bij-nieuwegein~a42d68bf/

      Login om te reageren
      • speedygonzalez zegt

        5 januari 2021 om 11:40

        @stekel01: Nee, sorry. Ik zeg niet dat die audi bestuurder niet schuldig is. Zeer zeker van wel trouwens, vreselijk ongeval, oprecht en hoop het nooit mee te maken.

        Maar had die vrouw beter haar spiegels gebruikt, dan had het misschien voorkomen kunnen worden. Onpopulaire mening, maar sorry, zo denk ik er toch over.

        Als jij 80kmu achter een vrachtwagen zit, gooi je hem toch ook niet ineens naar links de 130 baan op (even 130 gesproken ipv 100)? Je ziet het dan toch als iemand ‘te’ snel aankomt om ervoor te duiken?

        Doe alsjeblieft niet allemaal alsof iemand met 200km/u uit de lucht komt vallen ineens achter je bumper.. of zorg dat je in ieder geval van de Autobahn blijft in je verdere bestaan.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          5 januari 2021 om 16:23

          Maar het is natuurlijk wel de hardrijder niet moet aanpassen en niet het verkeer dat zich aan de regels houdt. Dus als je 130 rijdt, je wilt een vrachtwagen inhalen, je ziet dat er iemand aankomt maar die is nog ver weg dan ga je gewoon. Je gaat niet uitgebreid meten of die persoon misschien niet 200 rijdt want dat mag helemaal niet en is ver van de gebruikelijke snelheidsextra die veel mensen zich veroorloven.
          In Duitsland ligt dat anders, hoewel men daar ook een richtsnelheid van 130 heeft en wie daar boven rijdt zich moet aanpassen. Voorrang voor snelrijders bestaat ook Duitsland niet.

          Login om te reageren
          • bitd zegt

            5 januari 2021 om 22:01

            @mashell: ook in Nederland ben jij de persoon die een speciale handeling verricht.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              6 januari 2021 om 07:57

              @bitd: klopt van rijstrook wisselen is een bijzondere verrichting waarbij je al het verkeer voorrang dient te verlenen. Maar 216 is ook nogal bijzonder en je mag niet naar redelijkheid verwachten dat daar op geanticipeerd gaat worden.

              Login om te reageren
    • ko4n zegt

      5 januari 2021 om 11:59

      @speedygonzalez: eensch, als je bij baan wisselen het verschil tussen 130 of 216 van een aankomende auto niet kan zien, dan kijk je niet goed genoeg.

      Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      5 januari 2021 om 13:44

      @speedygonzalez: helemaal gelijk en ik denk ook echt dat de gemiddelde weggebruiker veel te weinig achter zich kijkt.

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    5 januari 2021 om 10:14

    Tja, het mag natuurlijk niet, maar op een lege snelweg een keer het gas in trappen, wie heeft het niet gedaan?

    Login om te reageren
    • Turbo S zegt

      5 januari 2021 om 13:51

      @dutchdriftking: gisteravond nog even de 200 aangetikt buiten bebouwde kom. Was verder niemand anders dus was er ook geen snelheidsverschil. Sowieso een weg waar voetgangers en fietsers al helemaal nooit komen. In je jeugdig enthousiasme kan dat dan wel eens (enigszins verantwoord) voorkomen.

      Login om te reageren
  8. raoufff zegt

    5 januari 2021 om 10:27

    Leuk dat SpaceX ons landje kiest als proeftuin!

    Login om te reageren
  9. iannuzi zegt

    5 januari 2021 om 10:28

    Dikke duim voor de schrijfstijl van Ruben. Enige wat ik miste was een spannend muziekje en het commentaar van Haagse Koos.

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      5 januari 2021 om 10:30

      Boks!

      Login om te reageren
  10. vonklausenburg zegt

    5 januari 2021 om 10:39

    Ik hartje hard rijden. Op een lege A15 rijd ik dikwijls 150/160. Harder ga ik op ‘s lands wegen niet, juist vanwege het snelheidsverschil.

    Al is het in de avond nu 130, toch zijn er veel mensen die met een flink lagere snelheid rijden (nachtblindheid, klein autootje, mensen die het gewoon eng vinden). Die passeer je niet met 160. Dat zou soms een verschil van 70 kilometer per uur zijn.

    Nog harder rijden puur voor de kick of it is onverantwoord. En daar komt nu juist de crux: als je niet om kan gaan met, de verantwoordelijk niet kunt dragen voor dan moet je gewoon braaf de regels volgen.
    Maar dat is de vraag die we überhaupt moeten stellen: is iedereen verantwoordelijk genoeg voor zijn/haar verantwoordelijkheid in het verkeer?

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      5 januari 2021 om 12:49

      @vonklausenburg: de A15. Qua ligging etc de ideale weg om ff door te blaffen. Harder dan 180 lukt echter niet vanwege alle hobbels en kuilen in het wegdek.

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        5 januari 2021 om 13:11

        @alassad: Na Gorinchem kan het qua asfalt prima, alleen net na Tiel is het oppassen. Tussen Gorinchem en ring Rotterdam moet je suïcidaal zijn wil je harder dan 150 rijden.

        Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    5 januari 2021 om 11:29

    Ik denk dat de agent wel een echte petrolhead is. Aangezien het gaat om een Brabus Rocket…. Je moet het maar weten.

    Login om te reageren
  12. ericd zegt

    5 januari 2021 om 11:58

    Makelij van de raket? Want tegenwoordig is dat een snelheid die menige familiewagen en hot hatch al kunnen halen.

    Login om te reageren
  13. paulvtec zegt

    5 januari 2021 om 12:30

    Ah lekker man, pas geleden ook nog even de 250 aangetikt. Heerlijk!

    Login om te reageren
  14. tge2 zegt

    5 januari 2021 om 12:49

    En intussen hoorde ik van een schietpartij bij een Albert Heijn in Amsterdam waar de politie te weinig mankracht voor heeft om daar te gaan kijken de daders te pakken. Gelukkig geen gewonden. Een hardrijder is natuurlijk laaghangend fruit.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 januari 2021 om 16:27

      De politie moet niet alleen schietpartijen handhaven, ze moet alles handhaven. Als ze alleen de zware criminaliteit handhaven dan loopt het bijvoorbeeld op de wegen uit de klauwen (konden we zien toen een aantal jaren terug de handhaving op snelwegen nagenoeg was wegbezuinigd). Overigens is die politiedichtheid in Amsterdam vergleken met de rest van het land erg hoog. Als zij al geen schietpartij aankunnen is er iets ernstigs aan de hand.

      Login om te reageren
      • tge2 zegt

        6 januari 2021 om 18:40

        @mashell: Heb helaas uit eerste hand moet horen dat het politieoptreden een fiasco was. Gelukkig stonden er van de week weer meer dan genoeg mobiele flitskasten opgesteld.

        Login om te reageren
  15. dhrr zegt

    5 januari 2021 om 14:16

    Bestuurder geeft zelf politie de kans rijbewijs in te vorderen. Zo geschiedde en 100% terecht.

    Login om te reageren
  16. VeniVidiVici zegt

    5 januari 2021 om 15:04

    Als de desbetreffende bestuurder Elon Musk was dan denk ik dat hij niet wakker ligt van een meer dan 435 euro boete.

    Login om te reageren
  17. Ot92 zegt

    5 januari 2021 om 15:17

    Arme jongeman… Hij wilde gewoon even de 100-200km/h van zijn auto meten met Dragy.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North