• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verlaagde BMW X4 M is verder verlaagd

Auteur: willeme, gepost 6 januari 2021 om 08:05 – 18 Reacties

Verlaagde BMW X4 M

Waarom zou je überhaupt met een verlaagde BMW X4 beginnen als uitgangspunt?

BMW heeft het er maar zwaar mee. Het merk kent een schare liefhebbers. Maar het merk weet zich de laatste tijd op de verkeerde wijze in de schijnwerpers te zetten. Denk aan het toepassen van zeer ‘smaakgevoelig’ design, verkeerd geluid, voorwielaandrijving, bizar design, afgrijselijk design en vreemde auto’s in het algemeen.

Neem deze BMW X4M Competition. Dat is een snellere, ruigere en spannendere variant van de X4. Het is een soort faux-SUV, maar dan een stukje sneller en lager. De Duitse firma H&R dacht: dat kan beter en vooral lager! Dat hebben ze meteen even aangepakt. Het resultaat is een dus een verlaagde BMW X4 die dus verder is, eh, verlaagd.

Verlaagde BMW X4 M

Verlaagde BMW X4 verder verlaagd

Daarnaast hebben ze bij H&R ook even de stance van de auto verbeterd. We beginnen even met de verlaging. H&R is net als Eibach specialist als het op veren aankomt. In dit geval is het een kit met enkel en alleen andere veren. De dempers zijn namelijk nog origineel. Deze X4 M in kwestie is wel voorzien van adaptieve demping. De van huis uit al verlaagde BMW X4 wordt dankzij de verlagingsveren nog eens 25 mm verlaagd. Volgens H&R is de X4 M nu stabieler in de bochten, zonder dat het comfort er echt onder te lijden heeft.

Rood

Verbeterde stance

Naast de verlaging is de verlaagde BMW X4 M (het is ook nog eens een Competition) voorzien van de H&R Trak+ kit. Dit zijn aluminium spoorverbreders, of spacers zo u wilt. Het geeft de auto een veel fraaiere stance. Dermate fraai dat je je afvraagt: waarom levert BMW ‘m niet zo wanneer deze uit de fabriek komt? Anderzijds, het enige wat de X4 M gemeen heeft met een SUV is de grote dorst en het hoge gewicht. Van de van huis uit beperkte offroad-kwaliteiten is nu niets meer over. Na het zien van de afbeeldingen van H&R weten we dus eigenlijk één ding zeker: er moet een M4 Gran Coupé komen.

Verlaagde BMW X4 M

Alle onderdelen zijn per direct te bestellen bij H&R. De verenset zorgt voor een verlaging van 25 millimeter rondom kost 271,80 euro inclusief btw. De spacers kosten 180,56 euro inclusief voor en achter. De spoorbreedte groeit dan voor als achter met 22 millimeter

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
  • Video: BMW bestuurder gebruikt knipperlicht

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, HR-federn, Spacers, verlaagd, x4m

Vorig bericht: « Noorwegen eerste land waar EV beter verkoopt dan benzine + diesel
Volgend bericht: Best verkochte bedrijfswagen wereldwijd 2020 is weer een … »

Lees Interacties

Reacties

  1. Minderspotter zegt

    6 januari 2021 om 09:01

    Nog steeds een domme en asociale auto want een sportieve variant van een hoge SUV is niet sportief

    Login om te reageren
  2. BlauweVolvoS40 zegt

    6 januari 2021 om 09:04

    Nu is de bodemvrijheid gelijk aan dat van een standaard BMW 4series👍

    Login om te reageren
  3. joki zegt

    6 januari 2021 om 09:05

    Hij zal dus beter sturen en de stance is inderdaad beter maar die wagen is nu nog nuttelozer geworden… alles helpt om er vanaf te geraken!

    Login om te reageren
  4. Johanneke zegt

    6 januari 2021 om 09:11

    Het is eigenlijk een beetje zielig dit eh. Prima als je een lelijke hoge zware logge dorstige auto zonder ruimte voor pasagiers en bagage wilt, ik vind het een rare beslissing, maar kan weet je. Maar om dan die lelijke hoge zware logge dorstige auto proberen om te toveren naar een minder hoog en dorstig exemplaar, misschien is je basis dan verkeerd eh.

    Login om te reageren
  5. Kvgorp zegt

    6 januari 2021 om 09:21

    Koop dan gewoon een 3 of een 5 serie.

    Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    6 januari 2021 om 09:47

    Een verenspecialist die de X4 M verlaagt… Nou is de X4 M al een redelijk kneiterhard geveerde auto, dus dit zou er min of meer op neerkomen dat de verenspecialist die veren maar gewoon helemaal verwijderd heeft?

    Login om te reageren
  7. SpiderIV zegt

    6 januari 2021 om 09:55

    Blijft een bijzondere trend.
    We maken een hoge auto en dan met alle geweld dat ding weer willen verlagen.
    Ook dat bijna terziele zijnde Alfa Romeo (yep ik ben 1 van de weinige/uitstervende liefhebbers) heeft zo’n hoog ding op de weg gezet en gaat dan zelf of via ’tuners’ verlagen.

    Login om te reageren
  8. mout zegt

    6 januari 2021 om 10:10

    Dit is toch wel mijn favoriete categorie ‘Wat een waanzin, waar moet het heen met deze wereld?’ in autoland:
    Begin bij een D-segment BMW. Laag, sportief, agiel.
    Bouw op basis daarvan een SUV. Hoog (weerstand, zwaartepunt…), een stuk minder sportief, zwaarder en minder wendbaar. Maar wel ruimer, comfortabeler en imposanter, of zo. O ja, en duurder.
    Vervolgens maak je van dat hoge hok een nog duurdere coupe-versie. Weg ruimte. En lager waar het niet meer uitmaakt.
    Nu betaal je bij om hem laag, sportief, oncomfortabel en agiel te maken (M versie). Tegen vergoeding, uiteraard.
    Dan doe je daar nog een schepje bovenop (Competition versie). Niet precies gratis, natuurlijk.
    En dan ga je naar een tuner om die behandeling nog eens te herhalen.

    Dan heb je uiteindelijk een auto die nog steeds hoger en zwaarder is dan je vertrekpunt, en dus minder sportief en agiel. Een driemaal verlaagde extra hoge auto.
    En het mooiste is: Er wordt nog dik voor betaald ook.

    Login om te reageren
  9. potjak zegt

    6 januari 2021 om 10:41

    Grappig al die reacties. Zelf rijden wij een 3-serie (F31). Mijn vrouw heeft een zwakke rug en vindt het in en uit stappen drama, veel te laag volgens haar. Zo zijn er veel met haar (vooral ouderen) die daar moeite mee hebben. Een X4 zou een prima alternatief zijn, hoge instap en vergelijkbare ruimte. Het verlagen van de auto gaat hierbij niet om lagere instap te krijgen (duh…) maar vooral om de wegligging strakker te krijgen. Dus ja ik begrijp deze trend wel.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      6 januari 2021 om 11:54

      Wil je nou serieus met droge ogen gaan beweren dat al die mensen met een SUV een zwakke rug hebben? Sure… Waarom zie ik dan niet op elke straathoek drie fysiotherpeuten of chiropractors…

      Als je last van je rug hebt, dan wil je geen auto die zo kneiterhard geveerd is dat je vullingen eruit rammelen. Dat is een X4 M Competition van zichzelf al, dus dat gaat met een driedubbel verlaagde versie zeker niet beter worden.

      Begrijp me niet verkeerd: ik weet uit eigen ervaring dat een hoge(re) instap best prettig is als je last van je rug hebt, maar dan zijn er zat logischer alternatieven dan een X4.

      Login om te reageren
      • werf76 zegt

        6 januari 2021 om 12:08

        Waarom mogen mensen met alleen last van hun in een dergelijke auto stappen?
        Ik heb geen last van mijn rug. Ik wil er graag lang mee doen. Ik vind een hogere instap ook heerlijk.
        Ik heb nu een Volvo T5 met een vanuit Volvo een sportonderstel (sport relatief maar merkbaar steviger).
        Als mijn auto in een parkeervak staat en ik op de stoep, dan is het net alsof ik op de grond ga zitten.

        Mijn volgende auto zal op z’n minst een xc70 oid worden (niet merkgebonden).

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          6 januari 2021 om 16:59

          Nergens zeg ik dat alleen mensen met last van hun rug in een SUV mogen rijden. Degene waar ik op reageerde suggereerde min of meer dat SUV’s hun bestaansrecht halen uit de voorkeur van mensen met een slechte rug voor een auto met een hoge instap. Ik was zo vrij om daar mijn vraagtekens bij te zetten. Ik had natuurlijk kunnen weten dat mensen dat vervolgens weer uit zijn context gaan halen. Zucht…

          Ik heb wél last van mijn rug (aangeboren afwijking) en rij heel tevreden met een middenklasse stationwagen. Als ik mijn rug voel dan ligt dat niet aan de in-/uitstap van die auto, maar aan onvoldoende of verkeerde bewegingen elders.

          Natuurlijk is een hoge instap comfortabeler, maar het is nou niet zo dat je je rug sloopt met een lage instap.

          Login om te reageren
      • Benny_Weisz zegt

        6 januari 2021 om 13:04

        @potver7:
        Laat me raden, een Mercedes-Benz GLC coupé? 😜

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          6 januari 2021 om 17:02

          Nee, daarmee doel ik op iets dat al die massa en buitenmaten ook omzet naar ruimte binnenin. De rest mag je zelf invullen.

          Login om te reageren
      • potjak zegt

        6 januari 2021 om 13:06

        @potver7: er zijn genoeg logischer alternatieven en zo’n verlaagde M zal wellicht te hard geveerd zijn. Toch zou ik een X4 prefereren boven een logisch alternatief die over het algemeen erg saai zijn (niet mijn smaak).

        Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    6 januari 2021 om 11:28

    Op de foto van het zijaanzicht lijkt het net een 3-serie GT.

    Login om te reageren
    • troljedemoeder zegt

      6 januari 2021 om 19:30

      Precies mijn eerste gedachte. Ze hebben er een 3GT van gemaakt.

      Login om te reageren
  11. 993carrera4s zegt

    6 januari 2021 om 12:10

    Nog een stukje lager en hij wordt bijna mooi, dan is het een M3! O nee, die neus🐽

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North