• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verlengde Jaguar E-Type inclusief bijpassende aanhanger

Auteur: robbie, gepost 11 november 2013 om 20:50 – 22 Reacties

Afbeelding Verlengde Jaguar E-Type inclusief bijpassende aanhangerAfbeelding Verlengde Jaguar E-Type inclusief bijpassende aanhanger

Jaguar E-Type by Classic Motor Cars
Een Amerikaan met iets teveel geld had bedacht om met een Jaguar E-Type door de VS te gaan touren. Het probleem was echter dat een E-Type Series 1 nogal krap van binnen is. Gelukkig kon dat opgelost worden door de wielbasis met 11,4 centimeter te verlengen.

Daarom kocht Paul Branstad een gecrashte Jaguar E-Type Series 1 4.2 Roadster uit 1968 en gaf vervolgens Classic Motor Cars uit Bridgnorth de opdracht om die auto te verlengen en van wat modernere snufjes te voorzien.

Niet alleen werd de wielbasis met 11,43 centimeter verlengd, de hoofdruimte nam ook toe met 3,2 centimeter. Daarnaast werd de kofferruimte dieper gemaakt zodat er een grotere tank gemonteerd kon worden. Daarnaast werden de remmen, versnellingsbak en ophanging aangepakt. Door al deze ingrepen heeft deze auto de beenruimte van een Series 3 V12 E-Type, maar de looks van een Series 1.

Paul Branstad noemt zijn auto “the Kaizen” en dat is een verwijzing naar de filosofie van Toyota; dat er altijd ruimte voor verbetering is.

“The stretched E-Type I have conceived sits between the Series I and the subsequent vehicles produced after the merger and formation of British Leyland, when the design of the cars underwent several transformations as a consequence of cuts in production costs and the need for more space that resulted in the Series II 2+2 and Series III V12.”

Hij had wellicht ook kunnen kiezen voor een E-Type 2+2, maar die is nogal uit proportie zoals iedereen weet. De aanhanger is een leuke gimmick en uiteraard handig om extra bagage mee te nemen.

Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • In deze Jag zijn 3.800 manuren gestoken

Nieuwste artikelen

  • Suzuki e Vitara: goedkoper dan Toyota-variant
  • Gespot – Een verse GT3 RS met een lekker kleurtje
  • Betaalbare 5 Serie-concurrent komt uit onverwachte hoek!
  • Volkswagen ID.3 2020-heden occasion aankoopadvies
FacebookTweetPinLinkedIn

aanhanger, Cabrio, classic-motor-cars, coachbuilding, e-type, grijs, Jaguar, Klassiekers, roadster

Vorig bericht: « Gallery: Aston Martin parade in Londen
Volgend bericht: Lekker trio Bugatti’s op de Dubai International Motor Show »

Lees Interacties

Reacties

  1. gash zegt

    11 november 2013 om 20:54

    E-type houden, aanhanger & trekhaak snel op marktplaats zetten.

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      11 november 2013 om 23:12

      @gash: Ben je helemaal gek! gewoon lekker naar Zuid-Frankrijk in de zomer. Ben vervolgens benieuwd hoe de petjes op de camping reageren op de combi

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        12 november 2013 om 13:59

        @4x4wheels: die zitten all-inclusive in Alanya, onbeperkt te vreten en tatoes bij te vullen.

        Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    11 november 2013 om 20:54

    Zoiets is leuk bij een Volvo 240 station.
    Maar toch niet bij een E-type!

    Login om te reageren
  3. rob68 zegt

    11 november 2013 om 20:55

    Ziet er best wel goed uit voor een Amerikaans bouwsel.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 november 2013 om 21:02

      @rob68: de opdrachtgever is een Amerikaan, maar een Engels bedrijf heeft de restauratie/verbouwing gedaan.

      Login om te reageren
      • rob68 zegt

        11 november 2013 om 21:10

        @robbie: Verklaart een hoop :)

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          11 november 2013 om 22:41

          @rob68:
          Ik had eerder verwacht dat een Amerikaan hem 11,4cm zou laten verbreden..

          Login om te reageren
          • Simpson zegt

            12 november 2013 om 09:24

            @tupperware: ik denk dat er een voorbank in is gekomen en de pook voor de automaat zit nu aan het stuur :)

            Login om te reageren
    • frankel zegt

      11 november 2013 om 21:18

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  4. f40racer zegt

    11 november 2013 om 21:19

    Volgens mij is de hoofdruimte oneindig

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 november 2013 om 21:21

      @f40racer: niet met het dak dicht ;)

      Login om te reageren
  5. ukbob zegt

    11 november 2013 om 21:25

    Heerlijk!! In plaats van de makkelijke weg – een andere auto kiezen – gewoon je droom auto verbouwen (met behoud van de klassieke kenmerken…!)!
    Zal niet ieders smaak zijn dit, maar ik mag de attitude van die Amerikaan wel :)

    Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    11 november 2013 om 21:53

    Een beetje vreemd, maar wel lekker.

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    11 november 2013 om 23:09

    Leuk! Mooi project!

    Login om te reageren
  8. numpty zegt

    12 november 2013 om 07:38

    Only in America, fuck yeah !

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    12 november 2013 om 07:48

    Als je een karretje of een bakkie achter een E-type hangt, dan snap je het gewoonweg niet.
    En kun je idd beter iets Japans kopen.

    Login om te reageren
  10. rocky zegt

    12 november 2013 om 08:45

    … ik kijk en kijk… maar ik zie niet waar die 11,nogwat centimeter zit (dus knap gedaan of ik ben andaag weer scheel als een kanarie)!

    Login om te reageren
  11. Simpson zegt

    12 november 2013 om 09:26

    Hadden ze niet veel makkelijker die amerikaan 11cm kunnen inkorten?

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    12 november 2013 om 09:45

    Heel knap gedaan zonder de proporties te verknallen. Hier wil ik meer van weten…

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      12 november 2013 om 09:52

      @Klassiekerrally: Ah! Deze link miste ik in het artikel: http://www.classic-motor-cars.co.uk/restorations/kaizen-e-type-series-1-4-2-roadster/
      Of heb ‘m over het hoofd gezien…

      Login om te reageren
  13. lacker zegt

    12 november 2013 om 14:32

    Dit soort aanhangwagens zijn zo zielig. Het ziet er gewoon niet uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North