Vernieuwde Huracán duikt op, dit is er anders

Auteur: , 17 Reacties

Een facelift gaat niet lang meer duren.

Het voelt misschien niet zo, maar de tijd van de Lamborghini Gallardo ligt alweer ver achter ons. Zijn opvolger, de Huracán, is sinds 2014 op de markt verkrijgbaar en is inmiddels in tal van varianten geleverd. Hoe meer varianten er worden uitgebracht, hoe sneller er een opvolger of een nieuwe versie gaat komen.

De laatste variant is de Huracán Performante Spyder, die dit jaar zijn werelddebuut beleefde op de Autosalon van Genève. Dit is mogelijk de laatste of één van de laatste varianten van de huidige Huracán, er staat namelijk een facelift op het programma. Via het Lamborghini Talk forum heeft een gebruiker foto’s gedeeld van het vermoedelijke nieuwe model.

Het testexemplaar was gehuld in een pyjama en beschikte onder meer over nieuwe bumpers. De grootste wijziging was in het interieur te vinden. Waar de middenconsole in de huidige Huracán een knoppencircus is, lijkt de facelift een groot scherm te gaan krijgen. De verwachting is dat allerlei zaken bij de facelift middels dit display gaan lopen. Denk aan infotainment, maar ook climate control en voertuiginstellingen. Minder knopjes, meer scherm. Eigenlijk wat de Volkswagen Groep bij alle merken aan het doen is. Het display is in de typische hexagon-Lamborghini huisstijl van het merk.

Op technisch vlak is er nog niets bekend over de update. Vermoedelijk krijgen de 580 pk sterke tweewiel aangedreven en 610 pk sterke vierwielaangedreven Huracán een kleine, niet al te schokkende vermogensupgrade.

De verwachting is dat de Huracán facelift volgend jaar het licht zal zien.



17 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
De Audi eTron op de achtergrond is interessanter. Jammer dat daar niet meer foto’s van zijn.
@superflip: alsjeblieft https://www.autoblog.nl/nieuws/audi-e-tron-prototype-je-nieuwe-leaseauto-is-hier-107456
@rubenpriest: ik bedoelde dus onder meer van het interieur, maar zelf al gevonden op onze goeie vriend Google.
Hé een tablet in de auto, dat verwacht je niet. Ook lekker makkelijk in een auto waar de vering ver te zoeken is
@lekkerlinksrijden: geen vering? Er zit zelfs een systeem onder waarmee je de auto in drempelland omhoog en omlaag kunt doen.
@bmwfreak038: Ik denk dat hij erop doelt dat Lambo’s vrij stugge vering hebben en het bedienen van een touchscreen daardoor niet heel praktisch is.
@lambowambo: helemaal juist
@lekkerlinksrijden: Tot dat het scherm het begeeft en dan kun je niks meer.
@venividivici: dat is met een knop natuurlijk net zo, gaat die kapot (je hebt er cola in laten lopen bijvoorbeeld) kun je de functionaliteit ook niet meer bedienen. De vervanging van het scherm en de knoppenmodule zal ongeveer het zelfde gaan.
@mashell: Een belangrijk verschil is wel als je 30 knoppen hebt en er gaat er een kapot. Dan heb je nog steeds 29 knoppen die het wel doen. Als je scherm het begeeft of de touch input reageert niet. Dan ben je meteen al je functionaliteiten kwijt. Ik denk ook dat venividivici hierop wijst.
Wat jammer is aan de toename van het aantal en grootte van schermen is dat interieurs steeds meer op elkaar gaan lijken. Elke auto heeft een minimaal aantal nodige knoppen en de manier waarop die gerangschikt zijn in het interieur met de trim eromheen geeft toch iets eigens aan de auto. Met een zakelijk scherm erin verdwijnt dat. Verder is er nog de persoonlijke voorkeur. Ik druk liever een fysieke knop in dan dat ik een scherm aanraak. Dat is emotioneel, dat weet ik en misschien zal dat over de tijd ook wel verdwijnen.
@dare2think: dat is het geval als de schermen uit staan. Maar als de schermen aan staan is er met een scherm veel meer mogelijk om het er anders uit te laten zien dan met een knoppenbrij. Dit is een Lamborghini, het zal dus wel een Audi scherm zijn. En die hebben tegenwoordig haptische feedback, je voelt dus de touchscreen knoppen.
Hoop niet dat ze net als bij de Gallardo ‘m elke facelift een stukje lelijker maken
@pallas: Ik vond de Gallardo’s facelift in 2009 hem juist mooier maken. Die in 2012 (?) ging dan weer compleet de verkeerde kant op.
Grappig met al die schermen tegenwoordig. Koop je de goedkoopste volkswagen met schermen, installeer je er de Lamborghini layout op en is het net of je in een lambo zit met een vw logo op het stuur.
@loserboi932: met zo’n uitspraak doe jij je naam wel eer aan! En dan een app op je telefoon via de bluetooth met v10 geluid?
@asmulders: minstens V10 geluid idd. En dan Chiron vloermatten die je met een botte schaar op maat hebt geknipt

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).