• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen: FIA moet streng zijn op voorvleugel Mercedes

Auteur: Loek, gepost 24 juni 2021 om 20:09 – 22 Reacties

Ken je die kaart die je speelt in Uno om het spel compleet om te draaien? Red Bull en Max Verstappen spelen het equivalent van die kaart tegen rivaal Mercedes.

In de Formule 1 is het uiterst competitief op het circuit. Maar ook daarbuiten wil er nog wel eens een strijd ontketenen. Recent kaartte Mercedes bijvoorbeeld aan dat ze de achtervleugel van de Red Bull-auto te flexibel vonden. De FIA gaat sindsdien strenger controleren op de achtervleugels, Mercedes hun zin, happy end. Toch?

Voorvleugels

Nee, want op advies van Red Bull-adviseur Helmut Marko moet er ook eens gekeken worden naar Mercedes. Ook teambaas Christian Horner wil nog even de bal terugkaatsen naar Mercedes. En zoals nu blijkt: Max Verstappen sluit zich daar bij aan. Horner heeft namelijk zijn zinnen gezet op de voorvleugel van de Duitse renstal. Deze is namelijk te flexibel volgens Horner. Je verzint het niet…

Verstappen

Max Verstappen sluit zich aan bij zijn teambaas en richt zijn pijlen op Mercedes. Volgens motorsport.com heeft hij gezegd dat de FIA inderdaad strenger moet controleren op de voorvleugels, waarmee hij natuurlijk die van Mercedes bedoelt. Deze buigen verder door dan nodig. “De voorvleugel heeft namelijk een groter effect op de auto”. Ook Sergio Perez sluit zich hierbij aan en de heren zeggen “dat de bal nu bij de FIA ligt.”

Effect

Team Red Bull en dus Verstappen vinden dus dat Mercedes met dezelfde kracht aangepakt moet worden als Red Bull in #flexvleugelgate. Red Bull heeft trouwens al gezegd dat de impact van hun veranderde achtervleugel niet zo groot is. Zoals bewezen op Paul Ricard zit de RB16B nog steeds op ‘het gewenste competitieve niveau’. En nu klaar zitten voordat een grote rel uitbreekt tussen Red Bull en Mercedes…

Ook interessant!

  • Red Bull én Mercedes hebben problemen voor 2022
  • Mercedes speelt vals
    BREEK: FIA geeft Mercedes geen gelijk
  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Red Bull: "Moesten motor Verstappen terugschroeven"

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, Formule 1, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Video: Max Verstappen doet de GP van Stiermarken
Volgend bericht: Rolls-Royce Landspeed Collection is fraai én nerdy »

Lees Interacties

Reacties

  1. tinnemans zegt

    24 juni 2021 om 20:16

    Spoiler alert.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      24 juni 2021 om 20:19

      @tinnemans: 🤣🤣🤣🤣🤣😘😘

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        24 juni 2021 om 20:19

        @cloverleaf: -😘😘🤦‍♂️

        Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        24 juni 2021 om 20:26

        Ik moet toegeven dat ik hier ook echt heel erg trots op ben. 😁😁😁😁😁

        Login om te reageren
        • rijnounsdoor zegt

          24 juni 2021 om 22:43

          @tinnemans: heel flex inderdaad!

          Login om te reageren
        • rijnounsdoor zegt

          24 juni 2021 om 22:45

          @tinnemans: Red Bull geeft je vaste voorvleugels!

          Login om te reageren
          • mustang750supersnake zegt

            25 juni 2021 om 12:50

            @rijnounsdoor: nee de achtervleugel zit nu juist vast🤣🤣🤣

            Login om te reageren
        • robicide zegt

          25 juni 2021 om 09:36

          @tinnemans volledig terecht ook

          Login om te reageren
  2. ghini zegt

    24 juni 2021 om 20:49

    Ik vind het ongelofelijk dat de fia dat zelf niet ziet en bedenkt dat ze dan miss ook meteen de voorvleugel mee moeten nemen.

    Login om te reageren
    • Estate_of_mind zegt

      24 juni 2021 om 21:47

      @ghini: natuurlijk is die FIA niet achterlijk, wat wij als publiek hiervan meekrijgen is een geregisseerde ‘rel’ hierover, achter de schermen is dit al lang geregeld.

      Login om te reageren
      • ghini zegt

        25 juni 2021 om 08:11

        @italdesign: als dat zo was dan hadden ze die voorvleugel test tegelijk aangepast met die van de achtervleugels……. Dat is dus niet gebeurd

        Login om te reageren
  3. piedlourd zegt

    24 juni 2021 om 21:30

    Mercedes is al aan het overtoepen met pitstops.

    Te snel is gevaarlijk jonguh, net zoals de hele F1

    Login om te reageren
  4. geelbarrel zegt

    24 juni 2021 om 21:35

    en wat lees ik nou weer voor geneuzel over veiliger pitwerk, dus de pitstop mag niet te snel…?

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      24 juni 2021 om 21:43

      Ja Mercedes heeft lopen zeiken dat wat Red Bull doet gevaarlijk snel is, omdat ze zelf aan de lopende band pitstops verneuken. Wat een jank-team wordt dat onder een beetje druk zeg.

      Login om te reageren
      • sportevo zegt

        24 juni 2021 om 23:11

        @harrie: omdat Helmut Marko dat gesuggereerd heeft? Het is voor zover ik weet nergens bevestigd.

        Login om te reageren
        • harrie zegt

          24 juni 2021 om 23:16

          O dan zal het Haas of Williams wel zijn.

          Login om te reageren
          • escort77 zegt

            25 juni 2021 om 04:59

            @harrie: Williams heeft ook snelle pitstops…

            Login om te reageren
          • sportevo zegt

            25 juni 2021 om 07:18

            @harrie: ongefundeerde stemmingmakerij dus.

            Login om te reageren
      • ghini zegt

        25 juni 2021 om 08:13

        @harrie: er was ook iers gezegd over illegaal materiaal wat gebruikt zou worden tijdens de stops, iemand info?

        Login om te reageren
  5. wildbeest zegt

    24 juni 2021 om 23:09

    Mag ik iets geks zeggen; wellicht heeft de buigende voorvleugel wel een negatief effect op de grip aan de voorkant, het gebungel zorgt misschien voor slechtere grip in de bochten… straks worden ze er beter van hahha

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      24 juni 2021 om 23:14

      @wildbeest: je gedachtengang is op zich niet gek. Als de drifthoek van een F1 te groot wordt in een snelle bocht, valt het effect van de achtervleugel weg omdat de wind er via een andere hoek opstaat en dus valt ook de downforce weg.

      Login om te reageren
  6. cthijs zegt

    24 juni 2021 om 23:56

    Ik heb bij de gp van Frankrijk is op zitten letten bij onboard beelden van de Mercedes maar daar zat echt veel hoogteverandering in.ik denk dat het wel 10 cm was.dus wat dat betreft is het bezwaar van redbull niet geheel ongegrond

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North