Verstappen: “ik heb geen spijt van duwpartij Ocon”

Auteur: , 47 Reacties

We hoeven niet te zeggen dat hij niet moet veranderen, want dat is hij toch niet van plan.

Taakstraf of niet, Max Verstappen heeft nog altijd geen spijt van zijn fysieke reactie tegenover Esteban Ocon na afloop van de Grand Prix van Brazilië. Dit heeft de Nederlander laten weten in aanloop naar en tijdens de persconferenties, voorafgaande aan de Grand Prix van Abu Dhabi.

Voordat de persconferenties vanmiddag aanvingen, werd Max Verstappen ondervraagd door de grote schare journalisten en daaruit bleek al dat de Nederlander zijn gedachten over het incident buiten de auto niet had veranderd. Formule 1-journalist en joviaal persoon Will Buxton tweette na zijn gesprek met Verstappen bijvoorbeeld het volgende: “Tell you what. Max ain’t over it. Not one bit. Doubled down on it being intentional on Ocon’s part. Blimey.

In de officiële persconferenties, die kort daarna begonnen, kon Max Verstappen hierover alle onduidelijkheid uit de wereld helpen. Verstappen maakte goed gebruik van zijn spreektijd en ging nogmaals gedetailleerd in op het incident naast, maar ook op de baan. Nadat Max gevraagd wordt over zijn huidige kijk op het voorval, legt hij duidelijk uit waarom hij zich in Brazilië zo liet gaan op de weegschalen.

“[…] I was after an apology and I got a bit of a different response. We are all emotional and at the time I had lost a victory so I think from my side I was really calm. It could have been much worse. And what do you expect me to do? Shake his hand and say ‘thank you very much for being second instead of first’? I think it is quite a normal response.”

“You guys don’t hear what is said on the scales, you just see me pushing. But if you understand the whole conversation you will see it as a bit different. Ocon said something I didn’t expect to hear. It doesn’t matter what it was at the end of the day because it clearly pissed me off.”

Hoewel dat laatste niet helemaal waar is en we eigenlijk nog steeds graag willen weten hoe de desbetreffende woordenwisseling precies is verlopen, is het begrijpelijk dat Max nog steeds teleurgesteld is over het feit dat Ocon hem in zekere zin de zege heeft ontnomen. Dat gezegd hebbende, Verstappen zelf heeft natuurlijk ook een aandeel gehad in het ongeluk, daar hij de op dat moment veel snellere Ocon absoluut geen ruimte gunde. Ook hierover houdt Verstappen voet bij stuk door te beweren dat hij niets aan zijn acties zou veranderen, zelfs als het om het kampioenschap ging.

“I don’t think it changes if you are fighting for a championship. It is easy to say of other people ‘you should have done something different’. I don’t expect to crash with a backmarker. If you get hit like that, I honestly don’t understand what I should do differently.”



47 reacties

Hij moet gewoon zeggen wat die Fransoos zei. Dan is ‘t voor iedereen duidelijk en krijgt ie bijval ipv kritiek.
@str8six: deux croissant et trois fromage s’il vout plait
@klotskuukske: 🤢
@fendercd60: je ne sais pas mademoiselle, excuse moi
@klotskuukske: hey, geen mede autobloggers beledigen…….
@klotskuukske: frommage etui trottoir du baguette. Dat zei hij ook nog meen ik
@str8six: Welke fransoos en wat zei ‘ie?
@theblazerunner: Ocon. Wellicht dat ie iets riep in de trant van “pour un flirt avec toi…”
Geeft niet echt blijk van een goede persoonlijkheid.
@miata93: hij heeft tenminste wel een persoonlijkheid. En gedraagt zich niet hoe alles zogenaamd moet en hoort. Als iedereen zich gedraagt als een Hamilton dan kunnen we net zo goed naar een race met zelf rijdende auto’s gaan kijken!

Emotie en frustraties zijn onderdeel van ieder mens, en als je nog nooit iemand een duw hebt gegeven maakt je dat geen beter persoon!
@autobloggo: Het geeft wel aan dat je jezelf beter kunt beheersen en niet overal een impulsreactie op geeft.
@miata93: ja want een duw geven is ook zo’n enorme misdaad!!
@miata93: wat Max deed was niet zo handig, maar als jij vol adrenaline uit je auto stapt wil ik wel eens zien hoe rationeel je dan reageert…
@autobloggo: ja idd zeg want wat heeft Hamilton nou bereikt in de F1. Nee dat doet Max veeeeel beter… oh wacht…
@airc: 😂😂😂
@airc: waar zegt hij dan dat Hamilton niets bereikt heeft binnen de F1?
” If you get hit like that, I honestly don’t understand what I should do differently.”

Bord voor zijn kop?
@doktor911: Ik denk niet dat hij ooit verandert, want dat duurt bij hem nooit lang. En hij heeft er ook geen zin in. En hij was het niet van plan.
@donvincenzo: Maar hij heeft een groot hart. Dat hart is zo groot. Het wordt nog zijn dood.
@rijkuswim: het is bij mij een zooitje
en ik geef nooit fouten toe
en als je me naait
dan ben ik liever lui dan moe
Lekker boeiend, een duwtje… Gebeurt zo’n beetje elke voetbalwedstrijd wel.
@racerx: Eens!
@racerx: alleen dit is geen voetbal, dit is van oorsprong een gentleman’s sport. Een overwinning vier je met champagne en een speech, niet met bier, knakworsten en een goede beuk.
Een beetje klasse graag.
Max heeft groot gelijk. Dit zien we toch ook bij elke voetbalwedstrijd. Doet toch ook niemand moeilijk over…… Belachelijk dat hij een “taakstraf” kreeg.
@mark997gt3: Je hebt gewoon met je poten van iemand anders af te blijven, ’t is geen contact sport. Als je Max Verstappen heet heb je nog niet het recht om geweld te gebruiken, ik snap zijn reactie wel. Soms moet je tot 10 tellen en vaak nog veel verder dan 10.
@dieselkameel: 🤣🤦🏻‍♂️
@dieselkameel: geweld? Hij gaf hem een duwtje, man……. Niet aanstellen dus.
Beetje sensatie is goed voor de sport.
@dieselkameel: geweld… dude!! Jij meld je ziek met een ontstoken haarzakje?
@dieselkameel: zie hier het stereotype man a la 2018. Doe eens wat meer borsthaar kweken man. Zijn hier niet een potje aan het knikkeren. Emotie! Heerlijk!
@soundgarden: mag ik ook een keer de troll spelen? Normaal is Lincoln me altijd voor
@dieselkameel: geweld, jezus kerel ga lekker onder je bed liggen huilen, dit is toch geen geweld te noemen.
Ik had genoten als die ocon een blauw oog had getikt. En als dat mij een slecht persoon maakt, prima 😂 beetje emotie moet je kunnen tonen na zo’n wedstrijd.
Ocon had gewoon een ander punt moeten kiezen voor zijn inhaalactie. Nu was het gewoon een onnodig risico met vervelende gevolgen. Max hoeft daar geen rekening te houden met een achterblijver. Die moet het juiste veilige moment kiezen.
@johan1976: Ocon, voreg zich af wat zou Max Verstappen in zo’n geval doen? Gewoon er voor gaan natuurlijk!
Perfecte reactie en houding van Max! Niks mis met een duwtje, als je daar niet tegen kunt ben je pas sneu
@autobloggo: echt perfect ja… perfect resultaat ook aan overgehouden. Perfect.
@2wheeler: zegt meer over de FIA dan Max hoor..
Ondanks dat Max wel gelijk heeft in deze ontbreekt het hem nog steeds aan zelfreflectie. Bij Lewis Hamilton zie ik zon crash niet zo snel gebeuren, die doet rustiger aan en rijd slimmer als hij aan kop is. Max is bizar goed maar er mag nog wel wat aan geschaafd worden
@edftw: Lewis heeft zelf genoeg momentjes gekent hoor vroeger. Zeker zijn periode met Alonso gemist?
Haha. Hij zei “honestly”, die Max Vettel…
Serieus, in de winterstop weer even een herhalings PR cursusje doen. In dit soort gevallen is de juiste reactie “In mijn opinie zat Ocon fout maar ik had hem natuurlijk niet mogen duwen”. Door je fout niet toe te geven (dat duwen is immers bestraft) blijft dit etteren. Of Ocon Max, nou “slak, huilbaby, Ron Brandsteder, limbo, kamper, mongool of lekker ding” noemde, duwen mag gewoon niet. Nu weet iedereen dat je Max met wat (scheld)woorden op de kast kunt krijgen, menselijk maar professioneel gezien niet handig. Cursusje Max, het is weer tijd.
@mashell: Verstappen is niet van plastic en praat mensen en autoriteiten niet naar de mond. Hij durft af te wijken. Dat waardeer ik. Hamilton had een slijmverhaal opgehangen en was op z’n blote knieën gegaan om excuses aan te bieden. Die is behalve coureur ook acteur.
@kunstomdathetmoet: Hamilton lijkt dan ook wat slimmer dan Verstappen. Sorry zeggen zijn maar woorden. Maar als je op dat idee komt, het benul hebt en het lef hebt om dat te doen ben je daarna van een hele hoop gezeur af. Max zal nu ook in toekomstige interviews hier weer mee lastig gevallen omdat hij zelf het thema niet heeft afgesloten. Daarom vind ik hem hierin geen held maar een sukkel.
@mashell: nee, de journalisten begonnen er weer over te vragen. Want tja, sensatie uber alles he…
Als je schijnheiligheid, politiek correct gelul en hypocrisie wil hebben dan moet je bij de andere coureurs zijn. Wil je echter gewoon de recht voor z’n raap waarheid wil hebben dan moet je Max om zijn mening vragen.

Geef mij maar in dit geval Max. En hij heeft gewoon groot gelijk als hij stelt dat hij als leider van de wedstrijd en ook als eerste bij de bocht is, geen rekening te houden met een backmarker. Die backmarker moet op dat moment rekening houden met Max.
Hamilton doet wel alsof hij het anders had aangepakt, maar dat is onzin. Nou ja, misschien had hij achter aangesloten en zitten janken over de radio waar de “blue flags are”. Gtfoh.
@Rick-dos: Vergeet Kimi niet😉

De actie van Ocon had er één van hem kunnen zijn.
Hij moet eens uit die slachtofferrol stappen, lijkt wel een fin.
Dit hele gedoe kent alleen maar winnaars.
Ocon heeft een goede daad gedaan voor zijn werkgever: MB.
Hamilton heeft weer eens een race gewonnen; eentje die hij niet verdiende.
Het publiek heeft zowaar genoten van iets wat zich na de race heeft afgespeeld (want die domme interviews en die beker; daar wordt je toch nooit iets wijzer van; zeker niet als het een heel seizoen vrijwel 3 vandelfde 6 zijn).
En Max: hij laat zien dat het nog niet over is. MIsschien een slechte karaktertrek; maar het is ten minste een karaktertrek; itt al die correct doodsaai PR-les-mensen. En of ie nou 4,5 of 51 of 52 races gewonnen heeft. Ach.
Net zoals ik zei – hij had die actie niet verwacht. En hij doet niet alsof hij zijn reactie op die 0,3s van zijn leven kan veranderen achteraf…

De beste stuurmannen – met facit en -tig andere opinies, kamerabeelden van verschillden hoeken, racestatistiek en uren bedenktijd, staan aan wal.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).