• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen weigert te knielen voor BLM initiatief Hamilton

Auteur: jaapiyo, gepost 5 juli 2020 om 14:34 – 51 Reacties

Max Verstappen

Spanning en sensatie in de F1 voor de eerste race van het seizoen. Hamilton heeft zijn concullega’s opgeroepen te knielen voor de Black Lives Matter beweging. Maar niet iedereen doet een knieval.

De ontwikkelingen die spelen in de samenleving laten ook de Formule 1 niet ongemoeid. Met name Lewis Hamilton liet zich in de ingelaste pauze door het Coronavirus niet ongemoeid. Via zijn sociale media kanalen liet hij zien hoe hij zich met volle overgave achter de queeste van de Black Lives Matter beweging schaart. Maar dat niet alleen, hij moedigde ook zijn mede coureurs aan om letterlijk en figuurlijk kleur te bekennen.

Een aantal van die coureurs gooiden er vervolgens Twitter- en Instagramberichten uit om te laten weten dat ze echt tegen racisme zijn. Sommige coureurs pasten ook hun helmdesigns aan om de boodschap uit te dragen. Daarbij hebben de F1 Safetycars en de McLarens nu een regenboog op de auto. De traditionele Silberpfeile van Mercedes werden zelfs omgelakt tot Schwartzpfeile. Maar Hamilton wilde nog een plannetje uitvoeren met de andere F1 coureurs om zijn boodschap kracht bij te zetten.

Naar voorbeeld van voormalig NFL quarterback Colin Kaepernick had Lewis bedacht dat alle coureurs voorafgaand aan de Grand Prix van Oostenrijk samen konden knielen. Inmiddels staat het plan echter op losse schroeven. Een stuk of vijf coureurs hebben namelijk al aangegeven niet mee te doen aan deze exercitie. Onder hen bevinden zich sowieso Max Verstappen en Charles Leclerc. Beiden lieten via Twitter weten zonder meer tegen racisme te zijn, maar dat zij daar liever hun eigen uiting aan geven.

I believe that what matters are facts and behaviours in our daily life rather than formal gestures that could be seen as controversial in some countries. I will not take the knee but this does not mean at all that I am less committed than others in the fight against racism.

— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) July 5, 2020

I am very committed to equality and the fight against racism. But I believe everyone has the right to express themself at a time and in a way that suits them. I will not take the knee today but respect and support the personal choices every driver makes #WeRaceAsOne #EndRacism

— Max Verstappen (@Max33Verstappen) July 5, 2020

Ook nuchtere Fin Kimi Raikkonen geeft naar verluidt geen gevolg aan de oproep van Hamilton. Wie de andere weigeraars zijn zal nog even moeten blijken. Een goede keuze van Max en Charles, of valt je dit tegen van de twee nieuwe grote talenten van de sport?

Ook interessant!

  • Video: Hamilton pakt Verstappen
  • Video: Verstappen pakt Hamilton
  • Video: Verstappen en Hamilton vechten het uit
  • Video: Verstappen en Hamilton elimineren ELKAAR!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Charles Leclerc, Ferrari, Formule 1, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « SCL QX70 Draco is ontsnapt uit GTA 5
Volgend bericht: BREEK: Verstappen start Grand Prix Oostenrijk vanaf P2! »

Lees Interacties

Reacties

  1. stationcar zegt

    5 juli 2020 om 14:52

    Heerlijk nuchter, die Verstappen. Beter dan popiejopie Hamilton, lijkt me duidelijk.
    Het hele blm verhaal slaat steeds meer door. Natuurlijk zijn verreweg de meeste mensen tegen racisme, het zou pas nieuws zijn als dat niet zo was.
    Ik ben persoonlijk niet voor blm maar voor ALM: ALL lives matter, alleen ‘B’ lm is net kortzichtig als waar ze tegen zijn.

    Login om te reageren
    • marcque zegt

      5 juli 2020 om 14:58

      Gewoon lekker normaal doen…

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      5 juli 2020 om 21:00

      @stationcar: Keep cool! Gun de BLM club gewoon ff hun momentje…

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      5 juli 2020 om 21:28

      @stationcar: Zucht… Sta me toe je blik te verruimen, want ALM bedriegt je.

      De “All Lives Matter”-uitspraak is een instrument uitgevonden door overwegend blanke groeperingen die vooral niets willen veranderen aan het wijdverbreide racisme binnen de (Amerikaanse) politie.

      Er is wel degelijk een heel groot probleem in het politie- en rechtssysteem in de US. Zelfs de Amerikaanse overheid WEET dit, want zij zijn de grootste verzamelaar van cijfers en statistieken ter wereld. Die gegeven zijn zeer duidelijk: voor zwarten en kleurlingen geldt een hogere kans op politiecontrole, fouillering, arrestatie, boetes, veroordeling en gevangenisstraf; bij een veroordeling worden vaker hogere straffen uitgesproken voor dezelfde feiten; en er is een duidelijk hogere kans op dodelijk politiegeweld.

      Daaruit is BLM voortgekomen, nu voor de tweede keer (de eerste keer na Trayvon/Zimmerman), maar het heeft al veel voorgangers gehad. Die hadden allemaal weinig effect, vandaar dat de kwestie nog steeds leeft.
      ALM probeert nu (ook voor de tweede keer) hetzelfde te doen: zorgen dat er zo weinig mogelijk verandert.

      Het probleem voor racistische/white-power/conservatieve groeperingen is dat ze niet zomaar kunnen zeggen: “Black Lives Matter? I disagree, black lives DON’T matter!”
      Dan wordt duidelijk dat ze gewoonweg racistisch zijn en luistert geen weldenkend mens meer. Dus moeten ze het subtieler aanpakken. En dat hebben ze heel slim gedaan.

      “Black Lives Matter” is een moreel statement. Daar kan je dus moeilijk tegen zijn, dus om het te counteren moet je naar een hogere moraal gaan: “All Lives Matter”. Dat is hoger, omdat het ‘inclusiever’ is, en daar kan je dus helemaal niet tegen zijn, toch?

      Maar niet “All” worden bedreigd in hun bestaan door institutionele discriminatie. Ik heb me nog nooit bedreigd gevoeld door een flik, ook niet als ik de wet overtrad. Het probleem richt zich echt wel op die “B”, en door daar een “A” van te maken, probeert men het probleem weer even onder de mat te schuiven, en vooral niets te veranderen. Je noemt “alleen B” kortzichtig, maar uitbreiden naar “A” verwatert de kwestie zo hard dat er niets aan de hand lijkt. ALM lijkt inclusiever, maar dat is niet de bedoeling van de mensen die ALM gelanceerd hebben. Het is een meer verborgen manier om de status quo te behouden, want dat bevalt hen wel.

      Ik geloof je gerust dat je niet racistisch bent, en ik vind knielen ook maar zinloos, maar laat je niet misleiden door ALM.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        5 juli 2020 om 22:21

        Bovenstaande is vast ook nuttig voor @ericc @Roel @bartsss en @VeniVidiVici …

        Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          6 juli 2020 om 09:00

          @Esprit_de_Flandre: Ja, goed verhaal, lekker kort… doen we niks mee.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            6 juli 2020 om 22:08

            @VeniVidiVici: Tja, sorry dat ik je aandachtsspanne overtref…

            Login om te reageren
      • faithnomore zegt

        5 juli 2020 om 22:45

        Mooi !

        Login om te reageren
      • dnadave zegt

        5 juli 2020 om 23:21

        @Esprit_de_Flandre: inhoudelijk goed beargumenteerde comment! Zo zie je ze niet vaak bij ab!

        Login om te reageren
      • janboel zegt

        5 juli 2020 om 23:25

        @Esprit_de_Flandre: Eindelijk iemand met een verdiepende reactie. Ik geloof ook niet dat het gros van de Hollanders racistisch is, wel dat een groot deel een bord voor hun kop hebben. En zich uit gemakzucht verschuilen achter de zogenaamde Hollandse nuchterheid. Er zijn zoveel feiten die duiden op (institutionele)racisme dat het tijd wordt dat men daar zich daar wat meer in verdiept. Heel jammer dat Max niet solidair was met de andere coureurs die knielden. Wat is er fout aan een statement tegen ongelijkheid?

        Login om te reageren
      • bartsss zegt

        5 juli 2020 om 23:31

        @Esprit_de_Flandre: mijn reactie met #alllivesmatters heeft niks met die alm groepering of wat dan ook te maken. Wist nog niet een dat het bestond. Het gaat er mij om dat iedereen er toe doet, blank, zwart, geel, rood maar ook homo en andere geloven. En daar schort het nogal eens aan bij alle BLM gedoe over de wereld. Dan daarbij zijn we in Nederland en denk dat hier de politie nogal loyaal is naar de criminelen.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          6 juli 2020 om 00:43

          @bartsss: Ik geloof je op je woord dat je niet racistisch bent. Meer nog, ik ben ervan overtuigd dat 90% van de mensen die “All Lives Matter” proclameren niet racistisch is. Maar ze worden misleid door wat in feite een slimme marketingtruc is.

          Voor zover ik weet is ALM een uitvinding van Fox News/Tucker Carlson – althans, dat is de eerste keer dat ik het hoorde, destijds bij de eerste golf. Als je Carlson niet kent, hij is een prachtige referentie voor ultra-right/fundamentalist-christian/white-supremacy/conservative/republican Amerika.

          Het wordt de hoogste tijd dat er iets verandert, want het is een etterende wonde die maar blijft duren, en als ALM weer de overhand krijgt, dan is het gewoon wachten tot er een nieuwe golf van protest komt…

          Login om te reageren
          • RobUSA zegt

            6 juli 2020 om 05:09

            Black olives matter.
            “Als je Carlson niet kent, hij is een prachtige referentie voor ultra-right/fundamentalist-christian/white-supremacy/conservative/republican Amerika.“ just wowww.
            Zwarte Antifa bivakmuts ff afdoen graag.

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              6 juli 2020 om 21:52

              @RobUSA: Neem jij dan je witte puntmuts ook af? ;) Grapje hé!

              Serieus nu: Carlson is geen journalist maar een propagandist. Alles in z’n show wordt zo gedraaid dat het een aanval is van die walgelijke Liberal Socialist Fundamentalists, tegen het fantastische Patriotic Christian Conservative America. Wapens, gezondheidszorg, milieu, gelijkheid, zelfs heel redelijke voorstellen daarover moeten de grond ingeboord worden.

              En het werkt nog ook hé. Beschuldig iedereen met een andere mening van het dragen van een Antifa-bivakmuts resp. witte puntmuts, en dan kan je ze volledig negeren. Het is die polarisatie die ervoor zorgt dat er zo weinig gebeurt.

              En er zijn nochtans veel dingen die kunnen gedaan worden waar iedereen beter van wordt, en waar niemand onder hoeft te lijden. Wat is er mis met wat meer bomen? Wie heeft er nadeel van propere lucht? De EPA werd opgericht en de slavernij werd afgeschaft door Republikeinen. Een leefbaar minimumloon leidt op korte termijn mss tot wat meer kosten voor werkgevers, maar dat betaalt zich dubbel terug door hogere consumptie, dat is zichtbaar in elke economische statistiek. Zien ze dat dan niet? Zijn ze echt zo dom geworden bij de GOP, of zijn ze niet zo Amerika-lievend als ze zich voordoen?

              Vroeger waren Republikeinen mensen met een visie, nu hebben ze Trump…

              Login om te reageren
        • LaCoste67 zegt

          6 juli 2020 om 17:05

          De discussie gaat zelfs nóg veel verder, niet alleen geaardheid of kleur maar ook afkomst, leeftijd, er wordt op van alles gediscrimineerd. Kun je dat volledig uitroeien, tja, ik heb geen idee, ik vermoed van niet, maar als we allemaal een stuk verdraagzamer zijn is dat al een grote winst. En stel dat ik op mijn 52e over 3 jr mijn baan kwijt raak en moeilijker een baan krijg als op dezelfde functie een 24 jarige solliciteert, zou zo maar kunnen al heb ik meer ervaring etc. ik kan me er zelfs iets bij voorstellen omdat ik dat misschien zelf als directeur ook zou doen. Maar is dat racisme? Lewis was fel tegen slavernij, dat donkere mensen vroeger voor de blanken moesten werken, maar hij heeft nu een blank blond meisje achter zich aan huppelen de hele dag die zijn water haalt, zijn helm draagt, zijn eten maakt, hem ‘ontzorgt’, en waarschijnlijk daarvoor ook nog wat geld krijgt, wat is dat dan? Dat noemen ze tegenwoordig een PA. Tja in de tijd van Jan Pieterzoon Coen vonden ze dat waarschijnlijk ook ‘een PA’, maar waar leg je nu de grens? Bij geld? Bij gedrag? Bij waar je woont? Of is het echt alleen maar r.e.s.p.e.c.t.! Normaal doen, het samen rooien, met iedereen, voor iedereen, dát is van belang en haal niet altijd álles er bij want dan krijg je heel scheve discussies zoals je in mijn voorbeeld van een PA ziet.

          Login om te reageren
      • stationcar zegt

        6 juli 2020 om 07:47

        Ik ken geen Alm beweging, het gaat mij om het principe. Bedankt voor je uitgebreide betoog, maar wat in Amerika speelt moet lekker daar blijven. Ik ben voor gelijke behandeling van iedereen, simpel zat. Vandaar dat ik een letter B in een A wissel.

        Login om te reageren
      • ahaaa zegt

        9 juli 2020 om 14:39

        @Esprit_de_Flandre: weet je toevallig ook dat zwarte Amerikanen voor zo’n 50% verantwoordelijk zijn voor gewelddadige misdaden en zich vaker tegen hun arrest verzetten.

        Ook komen blanken vaker om door politiegeweld dan welk ander ras dan ook.

        Daarnaast kwam Floyd niet om vanwege zijn huidskleur maar omdat hij zich tegen zijn arrest verzette (neemt niet weg dat die agent verkeerd bezig was).

        Zwarte Amerikanen kunnen in de VS net zoveel bereiken als blanken als ze de juiste keuzes maken en er hard voor willen werken (zie Obama, de muziekindustrie, comedians, etc.).

        Login om te reageren
  2. T5Power zegt

    5 juli 2020 om 14:56

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. Berend zegt

    5 juli 2020 om 15:02

    @rickknows: De alwetende Rickknows… BLM is gewoon een gevolg van social media. Domme mensen die hun mening kunnen ventileren en elkaar online kunnen vinden. Ja, dan gaat het hard. Waar vroeger de domheid genegeerd werd als je dat komt verkondigen, vindt je nu steun op het internet. En dat gaat het sneeuwballetje rollen.

    Login om te reageren
  4. str8six zegt

    5 juli 2020 om 15:03

    Heel goed. Nooit op de knieën gaan voor meningen van extremisten.

    Login om te reageren
  5. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    5 juli 2020 om 15:06

    #formula1matters

    Login om te reageren
  6. RiKe zegt

    5 juli 2020 om 15:44

    Ik blijf het vreemd vinden dat iemand zou moeten knielen voor een ander, of een beweging. Knielen is een teken van onderdanigheid en is dus niet een gebaar van gelijkheid.

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      5 juli 2020 om 16:40

      Klopt helemaal knielen is niet meer van deze tijd – net zoals het koningshuis!

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        5 juli 2020 om 17:30

        @focusrs1: koningshuis is weer een andere discussie

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 juli 2020 om 08:04

        @focusrs1: voor de koning hoef je niet te knielen. Een buiging is genoeg. Sinds de staatsgreep door de virologen is handen schudden verboden en doe die je buiging ook naar Jan en Alleman.

        Login om te reageren
  7. evdw zegt

    5 juli 2020 om 15:48

    Heel goed om tegen racisme te zijn natuurlijk maar knielen voor iets dat doe je niet snel en zeker niet hiervoor.
    Prima acties om te besluiten niet te knielen. Hamilton gaat niet bepalen hoe iemand zich uit tegen racisme.

    Login om te reageren
  8. fastforward zegt

    5 juli 2020 om 15:59

    Terecht

    Login om te reageren
  9. ericc zegt

    5 juli 2020 om 16:02

    Every life matters! Wat Ham vraagt is er ver over. Politiek, sport en religie moeten gescheiden blijven maar wel met wederzijds respect.

    Login om te reageren
    • lotuselises2 zegt

      6 juli 2020 om 00:08

      @ericc: het gaat over racisme. Dus niet over politiek.

      Login om te reageren
  10. Rick-dos zegt

    5 juli 2020 om 16:03

    Waarom zo principieel tegen knielen zijn als je zo “very committed” bent?

    Laten we wel wezen zogenaamd “very committed” zijn maar in de praktijk geen ene – edit: doe maar zonder krachttermen – er om geven. Lekker hypocriet.

    Login om te reageren
    • goedverhaal zegt

      5 juli 2020 om 16:44

      @ Rick-dos Je kunt ‘very committed’ zijn, maar waarom zou je dan moeten knielen? Moeten ze ook nog een gebalde vuist omhoog houden? Wat is dat voor nonsens. Het is ieder voor zich te bepalen hoe hij ‘very committed’ invult.

      Gelukkig zijn er nog sporters met een eigen mening en karakter ipv dat domme, hypocriete volggedrag.

      Ga zelf lekker knielen als een mode-popje in jouw tak van sport die je beoefent dat vereist.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        5 juli 2020 om 17:39

        @goedverhaal Op welke manier is Max “very committed” dan? Wat is de reden dat Max zo principieel tegen knielen is?

        Maar statements als “very committed” en het in werkelijkheid niet zijn is toch ook hypocriet gedrag? Had dan gezegd “het interesseert mij geen ene jota” dan zou het niet zo hypocriet zij geweest.

        Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      5 juli 2020 om 17:41

      @RiKe Je kan je zelf er wel van willen overtuigen maar we weten allebei dat dat in dit geval niet zo is. Of denk je echt dat Kaepernick ging knielen omdat hij zich onderdanig wilde opstellen?

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      5 juli 2020 om 20:27

      @Rick-dos: heel simpel. Ik zou ook niet gaan knielen omdat hamilton dat zo graag wil. Maakt mij dat dan een racist?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        5 juli 2020 om 21:22

        @hplh Ligt er aan. Als je het niet doet alleen maar omdat je denkt dat Hamilton dat wil dan maakt het je infantiel. Als je het niet doet omdat Hamilton zwart is dat maakt je een racist. Gezien Max “very committed in the fight against racism” ga ik er van uit dat het niet het laatste is.

        Of het infantiel is laat ik nog even in het midden aangezien zijn beweegredenen niet duidelijk zijn.

        Mocht de door jouw bedachte reden inderdaad de reden zijn dan maakt het hem nogal onvolwassen aangezien hij niet doorheeft wat er in de wereld speelt, hij niet doorheeft dat zijn donkere fans het juist mooi kunnen vinden als hun grote idool solidariteit toont met een kleine geste, en hij zijn persoonlijke aversie boven dat van de zaak stelt waarvan hij beweert dat hij “very committed” is in “the fight against racism”.

        Login om te reageren
        • wheresmycossie zegt

          5 juli 2020 om 23:05

          @Rick-dos: *fles azijn afpakt*

          Login om te reageren
    • eklasse zegt

      6 juli 2020 om 00:16

      @Rick-dos: “I found the movement that (Colin) Kaepernick started is awesome and I’m very much in support of it,” said the Briton. “But I’m here to win and that’s the top of my priorities at the moment and I’m not really focused on anything else.

      Login om te reageren
  11. schwedenkreutz zegt

    5 juli 2020 om 17:19

    Weigeren? Was het verplicht dan?

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      5 juli 2020 om 20:18

      @schwedenkreutz: Volgens Jaapiyo wel denk ik.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        5 juli 2020 om 20:52

        Nope, maar als ik jou een voorstel doe en jij voldoet daar niet aan, dan weiger je toch mijn voorstel. Heeft niks met verplichting te maken.

        Login om te reageren
        • ouwedibbes83 zegt

          5 juli 2020 om 22:33

          @jaapiyo: voorstel… eerder een verzoekje. Weigeren klinkt alsof hij het er mee oneens is, ik krijg hierbij meer t gevoel dat hij knielen te ver vindt gaan in deze kwestie. Dat racisme moet stoppen beaamt hij, maar actief zich vereenzelvigen met een sporter die deze beweging groot heeft gemaakt, is niet nodig.

          Login om te reageren
        • schwedenkreutz zegt

          6 juli 2020 om 09:05

          @jaapiyo: Dan weiger ik hierop te reageren.

          Login om te reageren
  12. goodolddays zegt

    5 juli 2020 om 17:28

    Goed zo max

    Login om te reageren
  13. LaLancia zegt

    5 juli 2020 om 18:55

    Laat de sport is even met rust. Ik kijk dit voor ontspanning. Als ik politieke boodschappen wil zien kijk ik wel politiek24.

    Login om te reageren
  14. bartsss zegt

    5 juli 2020 om 19:03

    Dit is toch geen weigeren??? Er is niks verplicht toch? Vrijheid van meningsuiting heet dat. Dat hij, meneertje Hamilton (krijg zijn naam haast niet uit mijn strot met al dat gezever van hem de laatste tijd) het daar niet mee eens is, is zijn keus. Respecteer mensen die het wel doen maar doe dat ook die het niet doen. #alllivesmatters

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      5 juli 2020 om 21:02

      @bartsss: Je hebt helemaal gelijk daarom zaait dat BLM meer polarisatie dan verbroedering!

      Login om te reageren
  15. lpgbarrel zegt

    5 juli 2020 om 19:15

    @janboel: ja wel, soms blus je dat huis om anderen huizen te redden!

    Login om te reageren
    • janboel zegt

      5 juli 2020 om 19:21

      @lpgbarrel wil je een Jip en Janneke uitleg?

      Login om te reageren
  16. cdlop01 zegt

    6 juli 2020 om 06:46

    Jaren in USA gewoont, blm is onzin, ook en juist in de USA. Racisme is zeker aanwezig maar de Usa doet op lokaal niveau en ook overheid veel. Maar de Agro Amerikaanse gemeenschap (zwarte gemeenschap mag je niet meer zeggen) doet veel te weinig, ontwikkelt zich niet zoals de Latino’s bijv.. Dit is een groot probleem wat zeker ook door diezelfde gemeenschap wordt erkend, aanhang blm beweging is helemaal niet groot en veel te extremistisch. Dat Max Verstappen aan deze poppenkast niet meedoet, prima.

    Login om te reageren
  17. ger_dekker zegt

    6 juli 2020 om 13:48

    Dat de situatie in de VS in geen enkel opzicht vergelijkbaar is met onze of de bv de Duitse of de Belgische en Zweedse situatie is een feit. In de VS zijn ze o.a. zo dom om vuurwapens toe te staan, dit vraagt om extra voorzichtigheid bij de aanpak van staandegehoudenen, zeker als die aanhoudingen ook nog eens in zwarte wijken plaatsvinden. De politie aldaar zijn echte cowboys met zeer primitieve zienswijzen, ingegeven door hun opvoeding en dat generatie op generatie. De zwarten hebben nooit echt kansen gekregen. Dat deze mensen zich laten horen en demonstreren is volledig terecht en verdient steun. Maar helaas zie ik een verandering niet gebeuren in de VS. Dit zit zo diep verankerd in de bevolking, men schaamt zich daar ook niet om openlijk racist te zijn, ze komen er mee weg.
    Bij ons in Europa is het echt een ander verhaal. Op een enkeling na is er hier niemand racistisch en racisme zoals we dat kennen in de VS bestaat hier gewoonweg niet omdat het hier niet word getolereerd en er strenge straffen op staan en terecht. Wij baseren onze mening wat we in de praktijk zien gebeuren en ook nog eens met keiharde cijfers worden onderbouwd. Een simpele zoekopdracht over criminaliteitscijfers in google geven de antwoorden die iedereen al weet. U mag dat alleen niet openlijk zeggen, dan bent u racist. Maar gelukkig hebben we ook nog de cijfers, die straffen ze niet….o ja, en bij het programma”opsporing verzocht” mogen ze ook alles benoemen. En onze kinderen mogen gerust getreiterd en in elkaar geslagen worden door de allochtone jeugd diezelfde jeugd waarvan de voorouders al sinds de jaren 60 in Nederland zijn en hun kleinkinderen en achterkleinkinderen geen vloeiend Nederlands spreken en zich openlijk afzetten tegen onze cultuur en samenleving. En wij laten het maar gebeuren omdat we lafaards zijn die bang zijn om beticht te worden van racisme. Iedereen is idd gelijk in mijn ogen, maar dat moet wel van 2 kanten komen.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      6 juli 2020 om 21:46

      @ger_dekker: ok

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North