• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Max Verstappen werd niet nerveus van z’n engineer

Auteur: fastfreek, gepost 6 april 2018 om 12:09 – 22 Reacties

Verstappen met coole zonnebril


Dit is hoe Verstappen omgaat met kritiek van analisten.

Twee weken nadat de race in Melbourne is verreden, is men nog steeds niet uitgepraat over de prestaties van Verstappen. Volgens velen (en Max zelf) verliep de Grand Prix niet helemaal zoals gehoopt. Voor degenen die het niet meer weten of simpelweg niet gekeken hebben: de jonge Nederlander werd zesde, achter Alonso (!).

Voorafgaand op de GP van Bahrein, reageerde Max op de kritiek die hij kreeg van F1-analist Marc Surer. Deze Zwitser was in de jaren ’80 actief in de koningsklasse van de autosport, en heeft dus kennis van zaken. Echter heeft hij het volgens Max compleet mis, nadat hij enkele conclusies trok tijdens een aantal situaties in Melbourne. Zo werd Verstappen buitenom gepasseerd door Kevin Magnussen en bleef hij lange tijd achter de Deen. Volgens Surer werd Max “nerveus gemaakt door z’n engineer”. Vervolgens beschadigde Max de Red Bull aan enkele randstenen, waardoor al snel een spin volgde. Het gevolg hiervan was, dat hij tot het einde van de race Fernando Alonso niet kon passeren. Marcs conclusie: “hij ging te ver en hierdoor raakten z’n banden oververhit”.

Verstappens antwoord hierop was duidelijk, al had hij wat humor van Ricciardo kunnen lenen. De Nederlander wilde Magnussen passeren, maar durfde niet teveel risico’s te nemen. Enkele ronden na de start kampte de auto met lichte schade, waardoor het weggedrag slechter werd. Volgens Max was zijn wagen hierdoor lastiger bestuurbaar, en leek het op televisie anders dan het in werkelijkheid was.

Kortom, Max werd niet overspannen door z’n engineer. Marc Surer heeft wellicht te snel conclusies getrokken…

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Video: Verstappen owneert Bottas
  • Video: Verstappen en Hamilton vechten het uit

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

australie, Formule 1, kevin-magnussen, Max Verstappen, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Werknemers slopen General Motors-kantoor uit woede
Volgend bericht: Verstappen valt stil tijdens training Bahrein »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    6 april 2018 om 12:23

    Poeh poeh, wat een verhaal. Achteraf kijk je een koe in de anus. Ga nou eerst maar gas geven dit weekend, om te kijken of dit een freak occurence was.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      6 april 2018 om 13:11

      @jochempie: kijk jij in de anus bij Clara, dat kijk ik BonFire in de bek ….

      Login om te reageren
  2. thierryvth zegt

    6 april 2018 om 12:32

    Mark Hughes had een veel beterstuk geschreven op motorsport.com (samengevat: max legt zich niet bij een 4e plek, nu niet nooit niet en get used to it) Overigens (en bevestigd door RBR) kon je zien dat de auto vanaf de eerste bocht een probleem had, kijk het terug het glijden vanaf bocht 2

    Login om te reageren
  3. henk_he zegt

    6 april 2018 om 12:32

    Zo te lezen heeft mijnheer Surer in zijn ‘carrière’ nooit foutjes gemaakt. 17 hele punten in 5 seizoenen, nou nou, knap hoor.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      6 april 2018 om 12:48

      @henk_he: Wanneer F1 kennis bepaald wordt door gehaalde WK punten kunnen we hier op AB beter allemaal onze monden dicht houden.

      Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        6 april 2018 om 15:56

        @bassx: als dat het motto is kunnen ze beter autoblog reacties uitzetten

        Login om te reageren
      • henk_he zegt

        6 april 2018 om 19:23

        @bassx: mompelt iets over stuurlui en wal…

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      6 april 2018 om 12:58

      @henk_he: Je hoeft niet op de zon geweest te zijn om in te kunnen schatten dat ‘ie heet is.

      Login om te reageren
    • vierkoloms zegt

      6 april 2018 om 16:49

      @henk_he: toen alleen de eerste 6 rijders maar punten kregen. Hij is dus minimaal 17x 6e geworden. Zijn vele coureurs waaronder “onze” Albers en Doornbos die dat niet hebben gered.

      Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    6 april 2018 om 12:43

    Leuke foto ..
    Speciaal voor de autobloggers die liever the village people zijn dan grid girls ..

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      6 april 2018 om 12:57

      @lincoln: Ik ben liever geen grid girl. Zo’n topje staat voor geen meter op een dikke, harige kerel.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        6 april 2018 om 13:42

        @jochempie:

        Ja ja .. dat zeggen alle onzekere pubermeisjes ..

        Login om te reageren
      • dawwg zegt

        6 april 2018 om 13:44

        @jochempie: Tja, wie gridgirl wil zijn, moet pijn leiden, maar al dat haar is niets dat een goede waxbeurt niet verhelpt hoor :)

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          6 april 2018 om 14:58

          @dawwg: Het is meer het dieet waar ik bang voor ben ;)

          Login om te reageren
      • dailydriver zegt

        6 april 2018 om 18:04

        @Jochempie: Feet strips is misschien iets voor U

        Login om te reageren
  5. mashell zegt

    6 april 2018 om 13:02

    “De Nederlander wilde Magnussen passeren, maar durfde niet teveel risico’s te nemen”
    Ahh… Max werd dus niet nerveus van zijn engineer maar van Magnussen.

    Login om te reageren
    • tom_hanekamp zegt

      6 april 2018 om 13:23

      @mashell: Dat snap ik dan wel weer. Vorig seizoen heeft Magnussen aardig wat “momentjes” gehad met anderen waar hij dan bijzonder genoeg meestal ook nog aan een penalty wist te ontkomen.

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    6 april 2018 om 13:03

    Goed verhaal wel…

    Login om te reageren
  7. kilum zegt

    6 april 2018 om 13:19

    Het was wel te zien dat er iets niet goed was aan de auto. Hij gleed de hele tijd alle kanten op voor die spin. En dat werd daarna niet beter. Ik dacht zelf dat de auto verkeerd was afgesteld. Blijkt dan schade te zijn, prima kan gebeuren. Volgende race beter.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      6 april 2018 om 13:45

      @kilum: Ja, het viel mij ook al op vanaf het begin. Eerst dacht ik nog koude banden of verkeerde afstelling, maar het was elke bocht en Ricciardo had het inderdaad stukken minder …

      Login om te reageren
  8. onnes zegt

    6 april 2018 om 14:12

    “Randstenen” heerlijk ?

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      6 april 2018 om 17:55

      @onnes: dat zei Jan Lammers altijd als hij in een ver verleden commentaar gaf bij autosport. Niet om aan te horen als die zijn mond open deed om verslag te doen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North