• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vertrouwen in lease- en verhuurmarkt neemt toe?

Auteur: autoblogger, gepost 13 november 2014 om 19:39 – Reageer

branche-onderzoek verhuur en lease


Mede door de economische heropleving is het marktsentiment in de lease- en verhuurbranche dit jaar verbeterd ten opzichte van 2013. Dat blijkt uit het brancheonderzoek dat Graydon ieder jaar uitvoert onder 4.000 bedrijven in Nederland en België.

Het onderzoek van Graydon toont aan dat bedrijven in de lease- en verhuursector dit jaar verwachten meer omzet te draaien. 65% van de bedrijven beoordeelt de groeikansen ook als goed of uitstekend. Ter vergelijking: in 2013 was dit 61 procent. De sector verwacht ook meer winst te behalen via het gebruik van marketing en business intelligence.

“De belangrijkste redenen voor het optimisme in deze branche zijn de aantrekkende economie (20%) en de groeiende klantbehoefte (18%) naar lease- en verhuurdiensten”, zegt Group Marketing Director Mark Beekman. “Daarnaast zegt 46% van de ondervraagden dat hun groeikansen toegenomen zijn door een andere marktbenadering en propositie. Om dit in goede banen te leiden, verwacht 27% meer sales- en marketingpersoneel aan te nemen. Een goede klanttevredenheid wordt door de branche als voornaamste uitdaging gezien.”

Online marketing wint aan belang
Momenteel zegt 64% van de ondervraagden dat online marketing belangrijk tot zeer belangrijk is om meer business te genereren. Ook e-mailmarketing, social-media en het organiseren van evenementen blijven belangrijk. Slechts 17% ziet offline media zoals radio, print en televisie als belangrijk voor marketingdoeleinden.

Meer winst via business intelligence
Van de respondenten geeft 31 procent aan marketing en business intelligence oplossingen te willen gebruiken om een meer klantgerichte benadering in te richten. Door meer klant- en marktinzichten op te doen en deze te gebruiken in klantcommunicatie, verwacht de lease- en verhuursector groei in omzet en winst te realiseren. Onder meer doordat marketing- en salesacties sneller opgevolgd kunnen worden.

Ook interessant!

  • Private lease in 2021
  • 5 dingen om op te letten bij private lease
  • Zakenauto minder populair
    Zakenauto minder populair vanwege corona
  • OV-mijders en pakketbezorgers redden de leasesector

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

lease

Vorig bericht: « Dit is de Rolls-Royce Maharaja Phantom Drophead Coupé
Volgend bericht: Officieel: dit zijn de bijtellingsregels voor 2016 »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North