Dit is de Rolls-Royce Maharaja Phantom Drophead Coupé

Auteur: , 18 Reacties

Het is weer tijd om een exclusieve slee richting Dubai te sturen, want hoewel de olieprijs keldert, zijn er nog genoeg oliedollars die nodig uitgegeven moeten worden.

De Rolls-Royce Maharaja Phantom Drophead Coupé is niet zomaar een auto. Het is namelijk honderd jaar geleden dat de Indiase prinsen en Maharadja’s kozen voor Rolls-Royce. De Maharadja’s kochten in totaal 840 unieke auto’s van Rolls-Royce en dat is natuurlijk reden genoeg voor een speciale variant van de Phantom.

Rolls-Royce nam twee jaar de tijd voor de ontwikkeling van deze speciale Phantom Drophead Coupé, die in India overigens niet verkrijgbaar zal zijn. De Britten brengen ‘m namelijk alleen in Dubai op de markt, al schijnt de lokale Indiase community er bovengemiddelde interesse in te tonen.

Mocht je jezelf afvragen wat deze Phantom nu zo bijzonder maakt, dan sommen we graag voor je op wat eraan verspijkerd is. De Rolls is uitgevoerd in Carrara White en is op alle denkbare plekken voorzien van een embleem met een pauw, omdat die vogelsoort nu eenmaal bij India hoort. Je ziet de pauwen terug op de motorkap en in de hoofdsteunen, terwijl de armsteunen uitgevoerd worden in het patroon van pauwenveren.

Het lijkt ons niet dat je er twee jaar voor nodig hebt om deze stylingtweaks te bedenken, maar ach… Wij zijn dan ook niet de doelgroep.



18 reacties

Rolls-Royce Marijuana?
@reventon: je haalt me de woorden uit me mond
@nederland1994: *m’n ;)
Een turquoise stuur, ik wens de verkopers in Dubai veel succes.
Hele mooie extravagante Rolls!! Nu snap ik waarom 3 maanden vakmanschap in een dashboard van een Rolls zit! Als het al 2 jaar duurt om dit te bedenken…
Eerlijk gezegd vind ik het er nog niet een zo slecht uit zien. Dat turquoise op hout en wit is in lichte mate best te hebben.
Lelijk
Laat ik eerst maar een keer m’n vaarbewijs halen voor dat we instappen.
Lijkt wel een sloep.
Ik vind het eigenlijk alleen jammer dat ze geen echte plankjes hebben gebruikt voor het achterdek. Die ingefreesde plank komt een beetje Praxis-achtig over, terwijl ik RR ervan verdenk een iets hogere kwaliteit te leveren.
@roppp: lijkt me geen gefreesde plank, maar eerder een lichte inleg in het hout.
Dat stuur… Ff serieus…
Nieuw? Zeker niet. Toch is het wel weer leuk om een nieuwe kleurstelling te zien op een roller. Wat mij betreft mogen ze elke unieke roller wel even hier voorbij laten komen, ik kijk er met plezier naar wat voor mooie (of minder mooie) combinaties er weer tevoorschijn komen!
Hetzelfde geld ook voor de zoveelste Bug trouwens.
Dit principe is hetzelfde als het 10 jarig jubileum van deze bazenblog vieren op een feestje van autow**k. Is toch vreemd?! Of ben ik nu zo kortzichtig?
Dus je bouwt een speciale Rolls-Royce omdat het honderd jaar geleden is dat de Indiase prinsen en Maharadja’s voor Rolls-Royce kozen, maar je levert die dan niet in India??
Ik vind de pauw een overschatte en nutteloze vogel. Dat vind ik ook van deze RR. Twee jaar? Nee?
@hetzwartesaabvandefamilie: Waarom niet, twee jaar?

Tussen de eerste vergadering (“hé, over twee jaar moeten we met een Maharadja-versie komen, want dan is het 100j geleden”) en de vrijgave van de foto’s (nu dus) zit twee jaar tijd. Dat het design op twee namiddagen is gebeurd doet daarbij niet terzake…
Turquoise… What the…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).