Dit is de Porsche Taycan 4S Sport Turismo van Jasper!
Donkerblauw, want wit is voor leasebakken en krijtgrijs zie je inmiddels op elke straathoek.
Geen elektrische auto gekocht, maar een vette auto die toevallig elektrisch was. Zo hoort het. Jasper wilde wat gaafs, zat rond te kijken en kwam dus uit bij deze praktische EV met een sportief sausje.
Kinderstoeltjes achterin? Check. Maar wél met Launch Control en een Performance Battery Plus, want je bent geen boomer.
Het rijdt als een Porsche, zonder het geluid. Dus je mist wel wat emotie. Maar voor een gezinsstation met 500+ pk’s en ruimte voor je kinderwagen is het serieus dik. Hij rijdt ‘m voorlopig door, want afschrijving doet pas pijn als je ‘m verkoopt.
Wil je weten hoe zo’n Taycan bevalt na twee jaar real life gebruik? Geen glimmend perspraatje, gewoon een eerlijke praat met een eigenaar. Check de video!
Geef je ook op voor Mijn Auto door het formulier in te vullen.





Een shooting brake is altijd +1
Mooie auto! Maar ik zie op de RDW dat hij op 21 februari van eigenaar is veranderd?
Overgezet van zakelijk naar privé
Zelf zag ik er laatst ook één voorbijkomen maar viel mij wel op dat de Sport Tourer bijzonder betaalbaar is. De reguliere Taycan lijkt beter zijn (nieuw) waarde te houden.
Aan de andere kant heb je voor 1/3de een Model 3 die gegarandeerd niet zoveel meer afschijft en in een rechte lijn wat vlotter is. Z’n goede coureur ben in toch niet.
Een Taycan 4S gaat in 3.7 seconden naar de 100, een normale Tesla model 3 in 6.1 seconden.
Ik snap niet dat je op een artikel van een Porsche afschrijving en een Tesla benoemt als goedkoper alternatief, ga dan lekker in een Aygo rijden als afschrijving relevant is en acceleratie niet 😂
Alle EV’s op 1 hoop gooien is een beetje hetzelfde als alle auto’s afdoen als oud rollend blik. Snap jouw punt dan ook zeker!
En al zou de Tesla sneller zijn. Een Porsche vs een Tesla, dat is toch voor elke liefhebber een no-brainer.
Noem mij dan maar geen liefhebber. Ik heb wel belangerijke zaken om geld aan uit te geven dan een auto. Maar als je beide toch niet kan betalen dan is de discussie zinloos.
De dual motor uit 2019 wordt geknepen vanaf stilstand, tussensprint van 80 naar 120 doet die net zo vlot als de performance. Die uitvoering vind je al onder de 20k in tegenstelling tot een Taycan waarvan de nette exemplaren ruim boven de 50k zitten.
Durf wel te stellen dat die Taycan van 50k meer afschrijft dat een Model 3 van 20k. Of dacht je dat in Nederland iedereen alleen maar nieuwe auto’s kocht? Die hoge afschrijving van de Model 3 is in dit voorbeeld een pluspunt.
Touring altijd het mooist!
“Vette auto die JAMMERGENOEG elektrisch is”
Zo erg is de afschrijving nou ook weer niet, dan wordt hij straks betaalbaarder voor meer mensen. Zo af en toe blijven kijken wat het nou kost.