• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vettel wil graag nog even met Verstappen babbelen

Auteur: jaapiyo, gepost 7 oktober 2018 om 12:17 – 56 Reacties

VET-VER


De babbelbox vraagt zich af…

Het was stiekem toch wel weer een interessante Grand Prix (verslag) vanochtend in Japan. Oké, na de start stond de overwinnaar vast, maar daarachter gebeurde er des te meer. Zo waren er een paar incidentjes in het midden en achterveld, waar Alonso liet zien dat hij echte zero fucks meer geeft. Magnussen haalde ook weer een van zijn bekende bizarre acties uit en Leclerc had mede daardoor de race uit de hel. Hét verhaal van de wedstrijd was echter toch wel Max versus de Ferrari’s.

Net als in Spa 2016 en Singapore 2017 kwam Max namelijk in aanraking met niet één, maar twee Ferrari’s tijdens de Grand Prix. Dit keer gebeurde dat niet direct in de eerste bocht, maar bij twee afzonderlijke incidenten. De meesten zijn het er wel over eens dat vooral het tweede incident niet op het conto van Max geschreven hoeft te worden. Doch Seb himself is een ietwat andere mening toegedaan. Voor de camera van Ziggo bleef hij redelijk op de vlakte, maar bij andere media schuift hij onze landgenoot de schuld in de schoenen:

Er zijn altijd problemen met Verstappen. Zelfs met Kimi probeerde hij zijn positie te behouden en dat hoor je niet te doen. Zo gauw hij merkt dat er iemand dicht bij hem in de buurt zit gaat hij -naar mijn mening- te ver.

Het zijn aparte woorden uit de mond van een man die dit jaar de nodige aanvaringen heeft gehad. Aan de andere kant heeft de wedstrijdleiding impliciet wat steun verleend aan Vettel vandaag. De Duitser werd immers niet bestraft voor zijn ‘optimistische’ move op Verstappen, terwijl die laatste wel een strafje kreeg voor zijn verdedigende actie jegens Raikkonen. Dat akkefietje leverde MV33 overigens ook een strafpunt op zijn licentie op, waardoor de Nederlander op Grosjean na nu de meeste strafpunten achter zijn naam heeft staan van het hele veld (8 stuks). De statistieken spreken dus in Vettels voordeel.

Tegenover RTL+ gaf Vettel tenslotte aan dat hij niet wil dat er in de media werd gesproken over ‘Max zegt dit, Seb zegt dat‘. Liever zou hij zelf even persoonlijk met Max praten. Maar ja, toen was het echter natuurlijk al te laat. En dat wist Vetteleke zelf ook wel…

Ook interessant!

  • Vettel: "Verstappen had moeten winnen in Bahrein"
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Autojunk Foto Van De Maand – September 2018
Volgend bericht: Lezersvraag: “Zijn nieuwe Matrix-borden te fel?” »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvklarenbosch zegt

    7 oktober 2018 om 12:33

    Vettel is een gefrustreerde man die weet dat hij het zelf verpest heeft dit jaar. De enige reden dat hij niet gestraft is voor dit incident is dat Max er relatief weinig last van heeft gehad. De straf voor Max was aan de zware kant, maar kan op zich gegeven worden.

    Login om te reageren
    • juniorclk zegt

      7 oktober 2018 om 12:43

      @tvklarenbosch: je mist nog een rede, want Ferrari…

      Login om te reageren
      • e90320d208pk zegt

        7 oktober 2018 om 17:37

        @juniorclk: Jup, de Ferrari International Assistance.. ook wel de FIA!!!! genoemd was weer volop aanwezig tijdens de race van vanmorgen. Vettel niet bestraffen door een nogal onbesuisde actie bij Max. Manmanman, wat wordt de F1 toch doorzichtig en vlak. Jakkes..

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      7 oktober 2018 om 15:10

      @tvklarenbosch: Onzin, dit heeft niks te maken met het feit dat Max er weinig last van had. Max verloor geen posities, maar reed de rest van de race wel met een vloer waar een hap ter grootte van Seb’s band uit was. Misschien verloor hij daardoor wel precies dat beetje extra performance waarmee hij Bottas serieus had kunnen aanvallen.
      Dit is een typisch gevalletje klassenjustitie. Ik ben er 100% van overtuigd dat als Verstappen zo tegen Vettel aan reed, Verstappen gewoon 5 of 10 seconden aan zijn broek zou krijgen wegens “causing a collision”. In China was dat immers ook zo toen Max Vettel aantikte in de hairpin. Er was een gat wat niet groot genoeg was, de aanvallende partij duikt dat gat in en tikt de ander aan. Maar goed, het maakt ook niet uit want Charlie Whiting lult toch wel recht wat krom is: “Wat ik me ervan herinner is dat er heel duidelijk sprake was van het veroorzaken van een botsing, terwijl Sebastian hier een oprechte poging deed om in te halen. Wat Max in China deed, was op zijn zachtst gezegd opportunistisch.”. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, de move van Vettel was net zo opportunistisch als die van Verstappen in China.

      Login om te reageren
      • hamerhaai zegt

        7 oktober 2018 om 15:11

        @edge: wat iedereen vergeet is dat hij nota bene zelf na de race aangaf (en tijdens oveigens: “raw”) dat de motor hem het nadeel gaf, niet de vloer. Althans, minimaal. Niet in verhouding tot de motor.

        Login om te reageren
        • hamerhaai zegt

          7 oktober 2018 om 15:15

          @hamerhaai: en daarnaast meten we met twee maten. Als Verstappen iets doet en straf krijgt is het “no Longer a race driver going for a gap, blabla Senna, laat ze racen”, maar als Vettel het andersom doet wel opteren voor straf. Zelfde situatie. Andere behandeling. Lijkt me kinderachtig.

          Ik vond dit een goede beslissing van de stewards, die ze vaker zouden moeten nemen. Liever inconsistent straffen, omdat die straf niet klopt, dan consistent verkeerd straffen.

          Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        7 oktober 2018 om 15:16

        @Edge: je hebt absoluut gelijk. De wedstrijdleiding kijkt niet naar hoe de veroorzaakte schade de race beïnvloed. Vettel had er absoluut 10 seconden straf voor moeten krijgen, iets wat ook gebeurt was als Max direct plekken had verloren door deze actie. Dat is wat ik bedoel.

        Login om te reageren
      • elemento zegt

        7 oktober 2018 om 15:25

        @Edge: mercedes en ferrari boys worden beter gesteund

        Login om te reageren
  2. gwnbmw zegt

    7 oktober 2018 om 12:33

    wat verstappen zei bij ziggo over het akkefietje met raikonnen: volgende ram ik gewoon recht door de chicane heen.

    als je de bocht probeert te halen, krijg je op je flikker, als je em afsnijdt krijg je op je flikker. vettel zijn actie sloeg ook nergens op, hij weet toch ondertussen wel dat verstappen niet aan de kant gaat?

    als je met verstappen wilt praten, en dit niet via de media wilt doen, doe dan zoals verstappen in china. meteen naar de desbetreffende persoon gaan, en ff babbelen.

    Login om te reageren
    • hamerhaai zegt

      7 oktober 2018 om 15:10

      @gwnbmw: dus als je maar een imago opbouwt dat je te lomp bent om in te halen, omdat de kans op botsen en trammelant groot is dan heb je het voortaan voor het zeggen op de baan? Das ook raar.

      Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        7 oktober 2018 om 19:15

        @hamerhaai: Dat is dus de kern van wat er aan de hand is (niet met Vettel, die wordt nu gewoon tentoongesteld voor wat hij is): Max probeert de Massa aanpak en wil dat andere rijders hem in de spiegel zien en denken “maar beter aan de kant of mijn race is voorbij”. En bij rijders met een even groot ego of geen schrik roept werkt dat dus averechts.

        Perfecte binnenkomer als rookie maar om ooit wereldkampioen te worden denk ik niet dat een sezoen gepeperd met crashes MV33 erg ver gaat brengen.

        Login om te reageren
    • joost1990_2 zegt

      7 oktober 2018 om 15:13

      @gwnbmw: wat is er niet cool aan hoofdletters?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        7 oktober 2018 om 16:16

        @joost1990_2: Die vraag kan je zelf ook heel goed beantwoorden.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      7 oktober 2018 om 18:45

      @gwnbmw: Tenzij je Hamilton heet. Herinneren we ons Mexico 2016 nog? Gaat bij de eerste bocht rechtdoor over de uitloopstrook en pakt zelfs een seconde of twee ten opzichte van Rosberg die in zijn nek hijgt.

      Login om te reageren
  3. kobus1967 zegt

    7 oktober 2018 om 12:33

    Je verkloot het hele jaar al je kansen, kijk eens in de spiegel Seb.

    Login om te reageren
  4. Erik zegt

    7 oktober 2018 om 12:35

    Vreselijke
    Egoïstische
    Trol
    Tegen
    Een
    Limburger

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      7 oktober 2018 om 18:33

      @erik2907: ik dacht dat het gewoon zijn achternaam was

      Login om te reageren
  5. justsomebody zegt

    7 oktober 2018 om 12:42

    Opa Vettel moet snel iets anders gaan doen, hij kan het duidelijk niet meer aan , het wordt tijd voor de nieuwe generatie.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      7 oktober 2018 om 13:34

      @justsomebody: welke? Probeer eens meer toptalenten te noemen <21?

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        7 oktober 2018 om 17:15

        @peug206: Ik ben al langer van mening dat Sebbie niet zo goed is als men hem toedicht. Dat werd in 2014 gewoon duidelijk naast Ricciardo. Door hem aan te houden én vier jaar de nog net wat tragere Kimi naast hem te zetten heeft Ferrari dit jaar gewoon beide titels weggegooid.

        Vwb betere rijders: naast HAM, VER en RIC zou ik ook zeggen PER en ALO (oké die is niet jonger). Als het gaat om wie ongeveer een vergelijkbare job zouden kunnen doen is het lijstje groter. HUL, OCO, GAS, SAI…mss zelfs GRO (ja serieus).

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          7 oktober 2018 om 17:30

          @jaapiyo: dat ricciardo de betere rijder is, was al duidelijk. Verstappen kan een aardig potje sturen, maar moet soms nog wel op zn lijnen letten. Sainz, Ocon en Gasly zijn gewoon goeie coureurs, maar niet uit de klasse van bovengenoemden. En Grosejean laat soms een hele sterke race zien, maar andere momenten dan is het gewoon een matige rijder. Hulkenberg is eerder Kimi: consistent en betrouwbaar. En hamilton staat er momenteel gewoon eenzaam boven met de combinatie Mercedes. Maar een slecht coureur vind ik vettel zeker niet. Hij kan gewoon niet met de druk omgaan. De pace heeft ie namelijk wel als hij achter Hamilton zit…

          Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    7 oktober 2018 om 12:51

    “Zelfs met Kimi probeerde hij zijn positie te behouden en dat hoor je niet te doen. Zo gauw hij merkt dat er iemand dicht bij hem in de buurt zit gaat hij -naar mijn mening- te ver.”

    En laat die denkwijze nou precies het probleem van F1 zijn. Door die instelling stelen coureurs ons van mooie gevechten op de baan.
    Wanneer is dat nou verkeerd gegaan bij coureurs? Wanneer is de gedachte er in geslopen dat je ruimte moet maken voor iemand waar je mee vecht? Denk dat het ergens na Senna is gebeurd. Toen sloeg F1 door in het “veilig” zijn en denken.

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      7 oktober 2018 om 13:57

      @Rick-dos: wat ik opvallend vond was de wijze waarop Vettel terug kon komen. Niemand, maar dan ook niemand van het middenveld maakte het hem echt lastig, terwijl het toch om een positie gaat.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        7 oktober 2018 om 14:17

        @breinstein: niemand maakte het Vettel lastig omdat het verschil tussen de top-4 (6) tov de rest gewoon erg groot is. Dat zag je in de vorige race ook toen Verstappen heel snel naar voren reed. Dat krijg je dus als je een snelle coureur in een snelle auto hebt.

        Login om te reageren
        • Breinstein zegt

          7 oktober 2018 om 14:45

          @escort77: het verschil is inderdaad groot, maar dan hoef je de deur nog niet wijd open te houden, of zelfs aan de kant te gaan.

          Login om te reageren
          • BrutaalAapje zegt

            7 oktober 2018 om 15:46

            @breinstein: Tuurlijk wel. Het kost je veel tijd om een veel snellere auto achter je te houden om uiteindelijk toch te worden ingehaald. Dan kies je eieren voor je geld. je bent in gevecht om hele andere posities. Voor Verstappen is dit anders. Hij kan wel battelen voor een toppositie.

            Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      7 oktober 2018 om 16:06

      @Rick-dos: -zet fragment van Massa vs. Kubica Fuji 2007 nog eens op❤️-

      Login om te reageren
      • jpoers zegt

        7 oktober 2018 om 18:00

        @skinnybmw: geweldig stukje duw en trekwerk. En niet bang voor evt penaltys. Mompelt nog iets met vroeger en geen drempels maar kuilen.

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          7 oktober 2018 om 19:50

          @jpoers: precies dit. ‘Vroegâh’ deelden ze geen straffen uit. Een beetje wheel banging, dat hoorde er gewoon een beetje bij. Had misschien ook wel te maken met het feit dat lang niet alles met tig camera’s werd vastgelegd, maar het leverde wel heroïsche gevechten op, of anders tenminste nog een hoop strijd en vermaak. En als dat soms mislukte likte je je wonden, schold je de concurrent een keer verrot in de paddock en richtte je vervolgens weer op de volgende race.

          Hè, ik word verdorie wéér nostalgisch…

          Login om te reageren
  7. amersfoorter zegt

    7 oktober 2018 om 13:06

    Zoals verstappen zelf al zei; Vettel had de snelheid en had hem op het volgende rechte stuk gewoon voorbij gekund. Maar nee, Vettel ramt hem in een niet bestaande inhaalmogelijkheid.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      7 oktober 2018 om 13:36

      @amersfoorter: mogelijkheid was er. Alleen hij had een paar metrr dichterbij moeten zitten. Vettel verremt zich en daardoor hebben ze contact.

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      7 oktober 2018 om 14:21

      @amersfoorter: Verstappen had misschien wel hetzelfde gedaan hoor. Misschien wat onbezonnen en het gaat dus ook wel eens fout maar het hoort bij racen. “If you dont go for a gap that exists, youre no longer a racedriver”

      Login om te reageren
  8. okdoei zegt

    7 oktober 2018 om 13:11

    De actie van Verstappen in de chicane vond ik redelijk dom. Je weet dat Kimi kort op je zit dus was het redelijk onveilig om de baan op te gaan, blijkt wel aan de die beuk.
    Als het Magnussen of iemand anders was geweest had “iedereen” t hier normaal gevonden dat die straf er kwam. Had beter die chicane gewoon kunnen afsnijden.
    Wat Vettel zegt slaat natuurlijk helemaal nergens op, hij is aanvallende partij en maakt de fout. Dat ze geen straf gaven is aardig laf en gewoon niet uit te leggen.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      7 oktober 2018 om 15:06

      @okdoei: precies, dat laatste begrijp ik niet goed. De algemene redenatie bij de goeroes van Ziggo sport is dat “Vettel er zelf het meest last van had”. Net als in Italië. Dat vind ik een beetje een rare redenatie en in ieder geval geen reden om Vettel geen strafpunten te geven op zijn licentie.

      Login om te reageren
      • okdoei zegt

        7 oktober 2018 om 17:21

        @pomoek: ja dat is dus flauwekul als dat zo is. Zie @edge hier ergens boven. Dat stijgerende paard doet meer wonderen dan velen denken. Het is gewoon niet logisch.

        Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    7 oktober 2018 om 13:21

    Ah mooi, ik heb anders ook nog wel wat vragen:
    Verstappen krijgt een 5 seconden tijdstraf in de race voor zijn shunt tegen de auto van Raikkonen. Ik zal wel de enige zijn, maar ik begrijp dat wel. Straf uitgezeten en klaar. Maar dan is de race afgelopen en krijgt Verstappen alsnog 1 strafpunt voor het incident. En dat begrijp ik gewoon niet.
    Waarom worden er de afgelopen races zoveel strafpunten op licenties uitgedeeld? En waarom kreeg Vettel nu geen strafpunten en in Italië ook niet? Waarom kreeg Magnussen geen strafpunten voor zijn move tegen Leclerc? Waarom kreeg Ericsson geen strafpunten voor zijn botsing met Leclerc?
    Ik begrijp het hele systeem gewoon niet. In de gewone grote mensenwereld bestaat het ne bis in idem beginsel. Je kunt niet 2 keer bestraft worden voor hetzelfde vergrijp. Maar in de F1 dus gewoon wel? En waarom is er geen beroep mogelijk tegen het strafpunten systeem? Dat moet toch niet zo’n probleem zijn?

    Login om te reageren
  10. harrie zegt

    7 oktober 2018 om 13:37

    Die strafpunten zeggen niet zoveel. Vettel is daar aardig goed mee weggekomen dit jaar.

    Login om te reageren
  11. jaccovdzaag zegt

    7 oktober 2018 om 13:50

    Max gehalte is hoog hier of niet?

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      7 oktober 2018 om 13:58

      @jaccovdzaag: zaaggehalte ook

      Login om te reageren
      • jaccovdzaag zegt

        7 oktober 2018 om 13:59

        @drdre1: Sorry, dat ik kritisch ben en dat het verkeerde keelgat schiet.

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          7 oktober 2018 om 19:43

          @jaccovdzaag: nee hoor, ik wil eigenlijk aangeven dat ’t zaaggehalte als ’t om Max (of bijv. VAG) gaat, het zaaggehalte op AB altijd hoog is. ? Kdenk ik leen een stukje van je achternaam even om dat duidelijk te maken. ?

          Login om te reageren
    • hplh zegt

      7 oktober 2018 om 14:02

      @jaccovdzaag: wie is max?

      Login om te reageren
    • kimhung zegt

      7 oktober 2018 om 14:06

      @jaccovdzaag: je argument ook zo te zien. Onderbouw je zin want hier kan niemand iets mee.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        7 oktober 2018 om 14:40

        @kimhung: niet zeuren, Max verdiende een penalty en heeft hem ook gekregen en niet door zijn sportieve gedrag, hou alsjeblieft op met het verheerlijken van all mighty Max.

        Login om te reageren
        • kimhung zegt

          7 oktober 2018 om 14:58

          @toniominestrone: ik zeur niet. Ik mis gewoon een hoeveelheid context tussen het verhaal en zijn reactie. En Max zet nederland wel goed op de kaart (in tegenstelling met bijv. voetbal)

          Login om te reageren
          • toniominestrone zegt

            7 oktober 2018 om 16:47

            @kimhung: Europees kampioen?

            Login om te reageren
  12. bassx zegt

    7 oktober 2018 om 15:14

    Logische reactie van Vettel. Het is niet meer dan een “ja maar…” reactie op zijn eigen slechte prestatie van vandaag.

    Login om te reageren
  13. RiKe zegt

    7 oktober 2018 om 16:07

    Vettel is gewoon als een kind in de Jamin wat z’n zin niet krijgt. Hij verkloot een seizoen, wordt simpelweg het snot voor de ogen gereden dooe Hamilton, en gaat vervolgens huilie huilie doen over een actie die hij zelf verkeerd doet maar op een ander probeert af te schuiven. Als hij zelf aangereden was dan had hij weer geroepen “are we playing bumper cars? Honestly!”. Vettel (en grheel Ferrari en Mercedes) zijn voordeel heeft ook een naam en dat is Charlie Whiting. Neemt niet weg dat Max gestraft moet worden voor zijn fouten, maar dan wel net als de rest van het veld

    Login om te reageren
  14. vindik zegt

    7 oktober 2018 om 18:32

    Zonder oranje bril heeft Vettel gelijk t.a.v. Raikonnen, niet t.a.v. het incident met hemzelf.
    Max maakt een fout en mist de chicane; heeft niks met Raikonnen te maken; en Max weet dat ie de plek kwijt is tenzij hij een Maxje doet: óf rechtdoor rammen óf wat ie deed. Prima dat ie dat deed en prima dat ie het zo verkoopt, maar terechte straf.
    Bij het incident met Vettel zat ie er niet vol naast en was er dus geen noodzaak voor Max om ruimte te maken ad binnenkant. Vettel remde extra laat om de bocht (niet normaal) te halen maar om te doen alsof ie er vol naast zat. Dat doe je bij sukkels niet bij Max en dat kon ie weten; maar ja beetje gefrustreerd he.

    Login om te reageren
  15. RobTWo zegt

    7 oktober 2018 om 21:41

    Al die andere coureurs weten toch ook, dat als Vettel er aan komt, je even extra moet remmen om hem er langs te laten?

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    7 oktober 2018 om 21:51

    Ik ben geen F1 coureur maar waar stuurt Seb precies heen?

    https://ibb.co/kMLaB9

    Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      8 oktober 2018 om 09:53

      @w0o0dy: ze hebben elkaar daar al geraakt. Lijkt nu alsof Vettel op Max instuurt, maar is gewoon een correctie van Vettel veroorzaakt door de touché.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        8 oktober 2018 om 09:57

        @piquet1986: door de touché gaat het stuur meer naar links want hij raakte met rechts de achterkant van de band van Max… Hij stuurt wel degelijk aar rechts. Of dat een logische correctie is of een reflex of bewuste actie maakt niet veel uit. De auto gaat zo nog verder naar rechts en hij ramt dus de tweede keer tegen Max aan…

        Blijft een foute beweging. Wat de oorzaak ook moge zijn.

        Login om te reageren
        • piquet1986 zegt

          8 oktober 2018 om 10:19

          @w0o0dy: Kijk nog maar een goed dan. Vettel raakt eerst met zijn rechtervoorband de linkervoorband van Max. Door de impact overstuurt de auto van Vettel(aangezien je al hard instuurt bij spoon corner). Wat doe je bij overstuur, tegensturen om de auto “op te vangen” Daarna raken ze elkaar op de achterkant waardoor vettel nog een paar correcties maakt. Er is absoluut geen sprake van een Vettel die bewust of onbewust instuurt op Verstappen. Komt puur door de impact

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            8 oktober 2018 om 10:36

            @piquet1986: dat is jouw invulling van wat jij denkt te zien. Ik heb geen overstuur moment gezien, dus leg maar eens uit waar dat uit blijkt?

            Login om te reageren
  17. kingspeedster2001 zegt

    9 oktober 2018 om 17:52

    FIA Ferrari International Assistance sorry het is een oude woordgrap maar toch

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North