• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Victor Muller: Wat Bentley, Lamborghini en Maserati kunnen, kan Spyker ook

Auteur: ricardo, gepost 18 april 2012 om 09:07 – 81 Reacties

Nee, zowel de SUV-plannen van Spyker als het optimisme van Muller zijn nog niet verdwenen.

Victor Muller, de man die momenteel bezig is het Zweedse Saab-avontuur af te sluiten, heeft gisteren op de aandeelhoudersvergadering van Spyker het één en ander uit de doeken gedaan over de toekomst van het supercarmerkje. ‘Opgeven’ is een term waar Muller immers niet bekend mee is. En we wisten al dat er achter de schermen wordt gewerkt aan het opstarten van de Spyker-productie in Zeewolde, aangezien de Britse carrosseriebouwer CPP van Ome Vladimir failliet is.

Markt voor super-SUV’s
Gisteren werd nog eens benadrukt dat de inmiddels zes jaar oude plannen van de Spyker D8 Peking to Paris weer worden afgestoft. Nadat Spyker de afgelopen twee jaar in coma lag tijdens het Saab-avontuur, kan de luxebolide – ontworpen voor het Midden-Oosten en de VS – volgens de CEO binnen vijf jaar op de markt zijn. Addertje onder het gras: er moet wel wat geld richting de kassala van Spyker worden geschoven (joh!). Het zou gaan om 25 miljoen euro, wat toch wel gruwelijk weinig is om even een conceptauto tot productiewagen om te bouwen. Muller is echter weer in gesprek met verschillende investeerders, dus wie weet met welke mooie namen hij nu komt aanzetten. En bovendien: Bentley, Lamborghini en Maserati hebben ook businesscases gemaakt voor prijzige SUV’s, dus daar willen ze van meeprofiteren.

De C8 Aileron, op papier bijna productieklaar, is ook niet uit het zicht verloren en staat nog in de planning. Hoeveel orders daar inmiddels voor zijn wilde Muller niet kwijt, behalve dat het er “prima uitziet”. Keep it vague, Victor.

Mullers optimisme nam overigens bizarre proporties aan, want hij verklaarde dat Spyker de potentie heeft om een merk te worden dat 1.000 auto’s per jaar verkoopt. Duizend. Per jaar. Nou, we helpen het ze hopen. Of zou daar toch nog ergens een overname aankomen? Muller: “Zeg nooit nooit. Je moet wel opportunistisch blijven.” (bron: NU.nl)

Ook interessant!

  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Victor Muller vindt geld voor Spyker, maar nog niet genoeg
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Erop of eronder: flikt Victor Muller het voor de zoveelste keer?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

aileron, c8, d8, Spyker, SUV, victor-muller

Vorig bericht: « Audi RS Q3 Concept is hier
Volgend bericht: Vilner legt hout in de Land Rover Defender »

Lees Interacties

Reacties

  1. BMW316i zegt

    18 april 2012 om 09:11

    Ja hoor, succes ermee… Gaat die oplichter een keer ophouden?

    Login om te reageren
    • presic zegt

      19 april 2012 om 03:05

      @BMW316i: Victor is slim en een ras-ondernemer, maar geen oplichter. Een beetje marginale opmerking van je zeg. Kom op..

      Login om te reageren
    • jespervgeemen zegt

      19 april 2012 om 08:16

      @BMW316i: wel mooi hoor

      Login om te reageren
  2. jolig zegt

    18 april 2012 om 09:12

    Met een luxe suv op de markt in een land als China lijkt 1000 niet zo heel extreem. Er zijn vast wel 800 of 900 mensen te vinden die zo’n ding willen.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      18 april 2012 om 09:15

      @jolig: Per jaar ??

      Login om te reageren
    • nelly0183 zegt

      18 april 2012 om 11:08

      @jolig: als er 1 miljard mensen wonen daar, zijn er allicht 1000, oftewel 1 op een miljoen, die die auto gaan kopen. want van foute exclusivieit houden ze daar wel!

      Login om te reageren
      • anakiet zegt

        18 april 2012 om 15:03

        Is hij wel helemaal lekker ? :) Breng jij in 2017-2018 nog even die lelijke SUV uit, zitten we op te wachten :)

        En 1000 stuks p/j Ben benieuwd wat we nu kunnen verwachten, meerdere kentekens op 1 auto, gewoon 1 auto 3 registreren en even de bloel omkatten ? Dat soort truckjes zijn we wel van hem gewend….

        Login om te reageren
        • anakiet zegt

          18 april 2012 om 15:04

          @anakiet:

          mmm was niet als reply bedoelt.

          Login om te reageren
  3. spykerboy zegt

    18 april 2012 om 09:13

    spyker blijft gewoon enorm mooie autos maken! de afwerking van die dingen ziet er super goed uit! love it :D

    Login om te reageren
  4. nipe zegt

    18 april 2012 om 09:20

    Gelukkig denkt Victor dat zijn auto’s net zo betrouwbaar en waardevast zijn als bovengenoemde…Probeer eerst maar de normale Spykers aan de man te krijgen!

    Login om te reageren
  5. Megakix zegt

    18 april 2012 om 09:35

    ‘aandeelhouders van Spyker’….hij heeft tegen zichzelf staan lullen in de spiegel ? ;-)

    Login om te reageren
    • Larick zegt

      18 april 2012 om 11:31

      @Megakix: Spyker is beursgenoteerd.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        18 april 2012 om 17:48

        @Larick: joh…

        Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      18 april 2012 om 14:25

      @Megakix: ik wist er nix van, en ook ik ben (relatief) groot aandeelhouder…

      Login om te reageren
      • pursuit zegt

        18 april 2012 om 15:07

        @spykerboy:

        Jij relatief groot aandeelhouder?

        Je bent geboren in 1993 :)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          18 april 2012 om 18:37

          @pursuit: Wat heeft dat ermee te maken? Ik heb ook aandelen gekocht (niet van Spyker) op mijn 18e…

          Login om te reageren
          • pursuit zegt

            12 juli 2012 om 16:48

            @Esprit_de_Flandre:
            Gaaf man.

            Login om te reageren
      • Megakix zegt

        18 april 2012 om 17:49

        @spykerboy: op één na, hebben alle aandeelhouders hun verlies reeds gebudgetteerd op dit stuk automartkontwrichting…tijd dat jij het wellicht ook doet ?

        Login om te reageren
  6. 964rs zegt

    18 april 2012 om 09:37

    ik zou er in ieder geval niet in gaan investeren. hij heeft natuurlijk na zn saab avontuur niet echt een enorm goede naam voor zichzelf gekweekt.

    Login om te reageren
    • BMW316i zegt

      18 april 2012 om 09:40

      @964rs: En niet alleen Saab, daarvoor heeft hij ook al dubieuze zaken gedaan.

      Login om te reageren
      • ferrari250gto zegt

        18 april 2012 om 09:59

        @BMW316i:
        Verklaar je nader. Het is namelijk naar mijn weten een uitstekende zakenman met rechten op zak.

        Login om te reageren
        • BMW316i zegt

          18 april 2012 om 10:18

          @ferrari250gto: Bijvoorbeeld , Spyker Formula 1, Spyker an Sich, Voorkenniszaak in 2008,Het andere boefje, Michiel Mol die is genaaid door Muller, Maarten de Bruin (ontwerper) ook genaaid door Muller,tijdens zijn werkzame verleden bij Heerema, etc, etc

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            18 april 2012 om 12:47

            @BMW316i: Hij heeft toch minimaal één succes verhaal op zijn C.V. Hij heeft het bijna failliete noodlijdende kledingmerk McGregor vanaf de bedelstaf weer nieuw leven in geblazen. Dat is nu een groot succesvol bedrijf wat het goed doet. Dankzij VM.

            Login om te reageren
            • 406_v6 zegt

              18 april 2012 om 13:17

              @Freewarefreak: McGregor? alsof zwaar overprijsde stukken katoen hetzelfde zijn als een autofabriek…..not.

              Login om te reageren
  7. stationcar zegt

    18 april 2012 om 09:38

    Nou, na het avontuur met Saab ben ik net als velen enigzins cynisch geworden wat betreft Spyker in het algemeen, en Muller in het bijzonder. Ik vind absoluut dat hij zijn best gedaan heeft bij Saab, maar het blijkt maar weer dat ook hij geen ijzer met handen kan breken.
    Ik ben benieuwd of ze deze SUV van de grond gaan krijgen en of ze ooit winstgevend en succesvol zullen worden. Ik hoop het voor ze! Hoewel de SUV in de voorgestelde vorm natuurlijk gewoon een lelijk gedrocht is.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      18 april 2012 om 12:48

      @stationcar: Hier sluit ik mij bij aan. Denk dat het dat in een notedop is.

      Login om te reageren
  8. bartf11 zegt

    18 april 2012 om 09:38

    Het zal ongetwijfeld heel mooi moeten zijn maar nee, doe maar niet Spyker.
    Yuck

    Login om te reageren
  9. RuVi zegt

    18 april 2012 om 09:39

    Die kerel moet echt in de Efteling gaan werken…. Hij kan zo overtuigend sprookjes vertellen.

    Overigens dacht ik dat die aileron allang gemaakt werd joh…

    Login om te reageren
  10. Haakie zegt

    18 april 2012 om 09:40

    Heette die carrosseriebouwer niet CPP ipv CCP?

    Ik vraag me af wie er nu nog in de sprookjes van Victor gelooft…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 april 2012 om 19:35

      @Haakie: CPP idd, Coventry Prototype Panels.

      Login om te reageren
  11. potjak zegt

    18 april 2012 om 09:42

    Juist even 25 miljoen over laten maken. Vervolgens een jaar weer niets doen en jezelf een fortuinlijk salaris toekennen en we zijn weer bij het begin.
    Hou toch eens op met sporen van vernieling achter te laten VM. Wordt je hier nou echt gelukkig van?

    Login om te reageren
  12. Dennis zegt

    18 april 2012 om 09:45

    Victor Muller blijft mij op één of andere manier fascineren. Je mag van ‘m vinden wat je wilt, maar het is niet iemand die opgeeft. Auto’s van Spyker zijn werkelijk prachtig, maar Muller heeft van Spyker nooit een commercieel succes kunnen maken. Wanneer je daar de Formule 1 flop en de mislukte redding van Saab bij optelt, dan heeft de beste man toch wel wat vlekjes op zijn CV. Des te opmerkelijker ik het vind dat het hem toch steeds weer lukt om investeerders achter hem te scharen.

    Login om te reageren
  13. amgpowerrr zegt

    18 april 2012 om 09:49

    Wat kan je hier prachtig aan vinden?!?! Echt 1 van de lelijkste auto’s die ik heb gezien.

    De voorkant lijkt op een verkrachtte maserati, en de achterkant nou nou geen woorden voor het lijkt eerder of je ermee kan wegvaren.

    Het interieur is helemaal verschrikkelijk audi stuurtje en een hoop tellers en het is best zo haha.

    Echt als ik deze gratis zou krijgen dan zou ik hem teruggeven. Schandalig lelijk.

    Login om te reageren
  14. kaasboerin zegt

    18 april 2012 om 09:53

    Verkoop eerst die C8 nou maar eens.. Begin een hekel aan die kerel te krijgen, zijn grenzen zijn totaal vervaagd door al dat geknutsel van ‘m waar die steeds mee weg komt. 25 miljoen?? Maak er maar weer een mooi bullshit verhaaltje van en lok maar weer investeerders met je disney-praat.. Ben benieuwd wie er in gaat trappen.

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    18 april 2012 om 09:58

    Op een of andere manier denk ik dat het hem wel gaat lukken *spyker aandelen koopt*

    Login om te reageren
  16. ferrari250gto zegt

    18 april 2012 om 10:01

    Ik vind de auto nou niet uitgesproken mooi, apart is ie zeker.. Misschien moeten ze het toch houden bij die prachtige sportauto’s. Staat absoluut nog op het verlanglijstje, de Sint blijft maar van die schaalmodellen cadeau doen.. Helaas

    Login om te reageren
  17. mout zegt

    18 april 2012 om 10:08

    Ik zou het best leuk vinden.
    Maar als het zo doorgaat, kunnen ze meteen op klassiekerkenteken geleverd worden. De teller staat nu op zeven jaar: http://www.autoblog.nl/archive/2005/05/10/spyker_presenteert_suv_in_2006

    Login om te reageren
  18. Carreza zegt

    18 april 2012 om 10:16

    Haha, Victor doet me weer met een goed gevoel beginnen aan deze dag. Geweldige kerel en ik wens hem alle succes toe met Spyker. Ik ben wel benieuwd wat hij nog allemaal uit zijn hoge hoed kan toveren na zoveel jaren verlies maken…

    Go Victor!

    Login om te reageren
  19. VolvoXCseries zegt

    18 april 2012 om 10:31

    Wanneer de SUV daadwerkelijk op de markt komt verwacht ik dat Spyker een grote vlucht gaat nemen: de D8 Suv heeft naar mijn mening de status van een wannahave auto, kijk alleen al naar alle prachtige details. Tip voor Victor: Zorg ook voor een speciaal aankleedprogramma wanneer deze SUV op de markt komt, kan men zijn/haar Spyker op en top personaliseren(uiteraard wel tegen forse betaling, maar dat is bij mensen die een spyker kopen geen probleem verwacht ik)

    Login om te reageren
  20. Stopwearingpants zegt

    18 april 2012 om 11:04

    Gruwelijk lelijke SUV

    Login om te reageren
  21. ar156sw zegt

    18 april 2012 om 11:06

    Blijf het toch een mooi merk vinden… en valt me nog mee hoe “verouderd” die D8 er uit ziet.

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    18 april 2012 om 11:23

    Een afschuwelijke wagen maar het interieur heeft wel iets. Het aluminium is helemaal niet mijn smaak maar het leder ziet er alleszins luxueus uit.

    Login om te reageren
  23. ramshoek zegt

    18 april 2012 om 11:23

    Ik wens Victor Muller – correctie – Spyker alle succes van de wereld. En ik hoop dat we over een paar jaar met z’n allen rete trots op Spyker kunnen zijn.

    Login om te reageren
  24. phantom95 zegt

    18 april 2012 om 11:31

    heeft vast zin dit…

    Login om te reageren
  25. norge zegt

    18 april 2012 om 11:31

    Hij zal vast geen GM techniek gaan gebruiken …

    Login om te reageren
  26. raphael zegt

    18 april 2012 om 11:53

    Haha dit kan toch niet echt serieus zijn? 10 jaar verlies met Spyker, dan laat het merk vallen als een bloksteen toen hij de Saab deal had gesloten, wilde het zelfs verkopen. Saab is failliet, dan maar terug naar Spyker en doodleuk weer opzoek naar 25 miljoen euro bij investeerders. Ik weet niet hoe hard ik moet lachen of huilen. Dit is echt neerlands grootste oplichter, ongelooflijk.

    Login om te reageren
  27. meneersander zegt

    18 april 2012 om 12:09

    En wie wil nou nog zaken doen met vicie?

    Login om te reageren
  28. MLTB zegt

    18 april 2012 om 12:10

    No thnx!

    Login om te reageren
  29. fit4fun zegt

    18 april 2012 om 13:28

    SSUV had een groot succes kunnen worden, was ’t enige model van Spyker waar echt vraag naar was, destijds hadden ze al vele orders/aanbetalingen binnen. Helaas heeft VM/Spyker die kans verprutst, nu is het te laat. Er lag boven de Cayenne idd een flinke ruimte voor een duurdere en meer prestigieuze en exclusieve SUV, maar dat gat wordt binnenkort opgevuld door Lamborghini, Maserati en Bentley.
    Ipv Peking to Paris wordt het dan Zeewolde to Almere ben ik bang..

    Login om te reageren
  30. fiatrider zegt

    18 april 2012 om 13:38

    @BMW316i:

    Moet ik jou opmerking serieus nemen??

    Ik ben blij dat VM zo optimistich is. Daar kunnen aardig veel mensen een voorbeeld er aan nemen.

    Login om te reageren
    • BMW316i zegt

      18 april 2012 om 15:22

      @fiatrider: Als je echt verdiept in VM, dan is hij niet meer zo gewldig als veel mensen denken. Prima dat jke optimistisch bent, maar VM is een boef. Genoeg over te vinden op internet. Bijvoorbeeld FD…

      Login om te reageren
      • potjak zegt

        18 april 2012 om 17:00

        @BMW316i: en zo is het. Nog maar te zwijgen over de frauduleuse praktijken en de hak die hij Kroymans (ter zelf verrijking) heeft gezet toen meneer Muller persoonlijk adviseur van deze was. beursgang van McGregor en zo kunnen we nog wel wat lijstjes uit het verleden van VM maken. Is en blijft een boef die geen enkel respect verdient of heeft verdient.
        Veel mensen hier op Autoblog gaan uit van het goede, alleen dat is nou net waar VM vooral niet mee bezig is.

        Login om te reageren
  31. audiguy zegt

    18 april 2012 om 13:49

    Die andere zijn lelijk maar deze is wel het toppunt

    Login om te reageren
  32. login zegt

    18 april 2012 om 13:58

    Ik ga er vanuit dat de intenties van dhr. Muller goed zijn. Er rijden immers al Spijkers rond en de wagen is echt een opvaller. Deze suv is echt heel mooi en ik geloof zeker dat hier potentieel in zit. Ik denk dat die 25 miljoen helemaal zo gek nog niet is. We kennen immers ook het verhaal van Cristian von Koenigsegg. Die had volgens mij nog minder centen tot zijn beschikking. Lijkt me een waanzinnig mooie uitdaging om Spijker goed in de markt te krijgen aangezien het alles heeft om mee te kunnen doen op topniveau. Hoe het zakelijk in elkaar steekt weet ik niet dus valt ook niet over te oordelen. Laten we maar trots zijn op een Nederlands product in plaats van het zo af te kraken. Stel dat er echt opzet is en er een potje van wordt gemaakt kunnen we altijd nog klagen maar op voorhand lijkt me wat overbodig als je niet over de juiste kennis van zaken beschikt.

    Login om te reageren
    • wimmm zegt

      18 april 2012 om 14:47

      @login: Hoe het zakelijk in elkaar steekt… tja, daar zit t em nou juist. Op zakelijk gebied is die Muller gewoon een enorme faal…

      Login om te reageren
    • raphael zegt

      18 april 2012 om 14:50

      @login: Wat nou ‘op voorhand’? Ik weet niet of je het weet maar Spyker bestaat al 10 jaar! En er wordt al 10 jaar verlies geleden, nauwelijks auto’s verkocht en honderden investeerders genaaid. En als je Muller in de afgelopen 10 jaar hebt gevolgd dan weet je dat hij alleen chaos en verliezen achter zich aan heeft.

      Login om te reageren
      • fit4fun zegt

        18 april 2012 om 15:35

        @raphael:

        Het is als “investeerder” een vrije keuze om je geld in een extreem risicovol klein supercar bedrijfje te stoppen. Dat hebben ze dus geheel vrijwillig (en misschien vooral gedreven door hebzucht..) gedaan.

        Login om te reageren
        • raphael zegt

          19 april 2012 om 02:54

          @fit4fun: Tuurlijk maar het zijn de leugens en de smooth talking van Muller die ervoor hebben gezorgd. En het is zo jammer want de C8 is zo mooi en het idee zo goed. Jammer dat een man met grootheidswaanzin dit project vernielde.

          Login om te reageren
  33. wimmm zegt

    18 april 2012 om 14:45

    Het ontbreekt em aan geld… het zal eens niet. Die man weet geloof ik niet helemaal hoe ie met de centjes moet omgaan.
    Als ie t geld niet heeft, dan zoekt ie t op elke onmogelijke plek… als ie nou eens gewoon een fatsoenlijk businessplan opzet. Dan hoeft ie mss niet naar z’n ongure vriendjes als antonov te lopen, om een beetje geld…

    Login om te reageren
  34. midasracer zegt

    18 april 2012 om 15:00

    Ik word een beetje moe van al die ondernemers die roepen “dat het prima gaat” of “heel veel orders hebben”. Als je van dat soort overenthousiaste verhalen hoort (al dan niet op RTL7 of in een business lounge), weet je gewoon dan de betreffende man met de hakken op de rand van de afgrond staat. Net zoals die botenbouwer in Grave, 40 miljoen order voor 2 schepen maar wel een faillissement aangevraagd. Die order was waarschijnlijk gewoon een leugen.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 april 2012 om 15:13

      @midasracer: Ja die ze niet mogen bouwen omdat de gemeente geen vergunning afgeeft voor het bouwen van langere schepen op die werf. Wel het hele verhaal vertellen he ;) Die werf gaat kapot omdat een paar wethouders de vergunning niet willen aanpassen. En zelfs dan wordt er nog niks aan gedaan. Die werf is een grote werkverschaffer in die gemeente en die laten ze nu kapot gaan.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        18 april 2012 om 20:58

        @E34M5Touring: Die schepen mochten ze dus wel bouwen van de gemeenteraad.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          18 april 2012 om 21:03

          @midasracer: Wat ik ervan begreep heeft de lokale overheid te lang gewacht met het verschaffen van de vergunning en zijn ze daarom alsnog de order misgelopen. Maar die order was er weldegelijk.

          Login om te reageren
          • supermo zegt

            18 april 2012 om 21:42

            @E34M5Touring: Als dat zo is dan moet het niet moeilijk zijn om de gemeente aansprakelijk te stellen voor de misgelopen order.

            Login om te reageren
          • midasracer zegt

            18 april 2012 om 23:52

            @E34M5Touring: Nee, de ondernemer wilde een vaste ontheffing terwijl de gemeente hem alleen een ontheffing voor 2,5 jaar wilde geven. Staaltje stijfkoppigheid dus. Alles was in principe rond voor de komende paar jaar. Als ondernemer zou ik dan verder gaan en een nieuwe lokatie voor een grotere werf zoeken. Dit was blijkbaar een persoonlijke vete of er was meer aan de hand. We zullen het wel van de curator horen.
            http://www.omroepbrabant.nl/?news/1728461093/Dinsdag+duidelijkheid+over+scheepswerf+Grave.aspx

            Login om te reageren
  35. pursuit zegt

    18 april 2012 om 15:13

    Wel mooi om oude artikelen terug te lezen. Toen zag iedereen VM als een pionier! Een man met ballen! Weehoo voor Nederland! Saab overnemen, ja.. ja… lastig, maar VM zal er wel goed over nagedacht hebben.

    En nu? Lekker meelullen met wat je leest en hetzelfde neerschrijven met iets meer zout zodat het bijna je eigen mening lijkt.

    OT; Die financiering zal hij wel los weten te peuteren, daar is hij immers een koning in. Afzetmarkt voor dit ding? Geen idee, volgens mij is er weinig vergelijkbaars op de markt. Iemand een idee van de richtprijs? Ergens tussen de 150-200k en dan denk ik wel dat hij te verkopen is.

    Login om te reageren
  36. featherlight zegt

    18 april 2012 om 15:50

    Dit was een goed idee toen het concept voor het eerst werd getoond. Maar nu? Juist met meer concurrentie denk ik dat Spijker beter innovatief kan zijn en alvast maar de volgende trend opzoeken. Tussen een Lambo, Maserati, Bentley, en Porsche, denk ik niet dat heel veel mensen zullen kiezen voor de Spijker. Dat doen ze nu ook al niet. Ja, exclusiviteit is een plus, maar het betekent ook dat je niet er niet veel van verkoopt.
    Ik heb een idee voor Spijker. In plaats van alleen maar top range autos ontwikkelen, waarom komen ze niet gewoon met een Spijker “Boxster”? Een kleinere, lichtere, tweezits model, die nog een beetje betaalbaar is. Er is weinig concurrentie voor de Boxster, en dit bied een “volume” model dat geld in het laatje brengt voor de duurdere projecten. Het helpt ook om je naam een beetje te verspreiden. Just an idea.

    Login om te reageren
    • featherlight zegt

      18 april 2012 om 16:01

      @featherlight:
      Ugh… want to buy edit button !
      Die ene zin moet lezen :
      “..maar het betekent ook dat je er niet veel van verkoopt.”

      Login om te reageren
  37. beiersmeisje zegt

    18 april 2012 om 16:47

    als het 5 jaar duurt wordt het lastig, maar ik zie grote kansen voor de Peking to Paris (of is het Bejing to Paris, of Peking naar Parijs). Kortom, hou het op D8 (“date”). En dan een leuke gumball-style rally voor de rijken van Peking naar Parijs, via de zijderoute. Lekker raggen in luxe!

    Login om te reageren
  38. beiersmeisje zegt

    18 april 2012 om 16:47

    Kan ik me al ergens inschrijven?!

    Login om te reageren
  39. bmwuberalles zegt

    18 april 2012 om 17:04

    hollanders… altijd willen, maar nooit kunnen…

    Login om te reageren
  40. sebastos zegt

    18 april 2012 om 17:18

    Ik zie blijkbaar als een van de weinigen hier wel toekomst voor Spyker. 1000 verkopen moet te doen zijn, zo bijzonder veel is dat niet. Het is echter de vraag of Spyker dat aan kan, in het verleden waren namelijk juist het productietempo een probleem. Het orderboek zat vol, maar het aantal gebouwde auto’s liep achter.

    Ik zou Spyker graag nog z’n eigen motorblok willen zien ontwerpen, dat hoort, naar mijn mening, wel bij een dergelijk merk.

    Login om te reageren
  41. p993 zegt

    18 april 2012 om 17:55

    op een bepaalde manier vind ik deze auto een beetje lachwekkend…en die opsmuk a la Pagani is mij teveel van het goeie

    Login om te reageren
  42. jerry zegt

    18 april 2012 om 18:39

    Vind het een brute wagen! maar vraag me af of die daadwerkelijk komt. Over 5 jaar is ie al lang verouderd want hij was 8 jaar geleden al bekend zowat.
    Maargoed ik steun het initiatief van rasoptimist Muller.

    Login om te reageren
  43. Esprit_de_Flandre zegt

    18 april 2012 om 19:40

    @ricardo: CPP, de failliete toeleverancier, leeft trouwens weer. In feite hoeft de hele productie dus niet per se verhuizen…

    http://www.cpp-uk.com/

    Login om te reageren
  44. jordy14 zegt

    18 april 2012 om 20:30

    Geef mij maar gwn een C8.

    Login om te reageren
  45. fiatrider zegt

    18 april 2012 om 22:15

    @BMW316i:

    Hij had goede bedoelingen met Saab, hij wou daar de fabriek redden. Maar dat is niet geluk. Jammer voor Saab, jammer voor de mensen die daar werken, en jammer voor hem zelf. Want hij heeft miljoenen er ingestoken. Ook van zijn eigen vermogen. Ik vind dat hij veel lef heeft gehad om een grotere merk dan spijker in Zweden te gaan overnemen.
    Hij heeft alleen maar goede bedoelingen, Victor Muller.
    En jij noemt hem dan een boef???

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      18 april 2012 om 22:39

      @fiatrider: heb jij je wel eens verdiept in deze Victor Muller? Ga eens als je zin in hebt graven in het verleden van deze man, en ga eens op zoek naar de feiten. Dan zal het positieve beeld dat je van deze man hebt een behoorlijke deuk oplopen.

      Login om te reageren
  46. fiatrider zegt

    18 april 2012 om 22:53

    @potjak:

    Iedereen heeft zijn of haar eigenaardigheden, dus zijn ze niet volmaakt.
    Dat zal ook zo bij VM zijn. Maar moet hij daarvoor bestrafd worden??

    Login om te reageren
  47. Cantago zegt

    19 april 2012 om 01:02

    Optimisme is prima hoor, maar kansloos niet. Muller heeft nog geen cent verdient en zowel in de F1 als met Saab is het niks geworden. Maakt niet uit hoe je dat verklaart, het vertrouwen in die man ebt behoorlijk weg!

    Login om te reageren
  48. jeffreyburn zegt

    19 april 2012 om 01:34

    Hij is nu al out-dated.

    * SUV’s horen geen (speedboat)kont te hebben.
    De achterlichten kunnen wat groter en misschien wat meer ovaal.
    * De grill heeft een mooie chrome rand nodig in plaats van wat gleufjes met kippengaas (in de oldschool vliegtuig style).
    * Spiegels die wél bij het desgin passen.
    * Die killswitch in het interieur kan echt niet. Cheap-ass.

    En ik ben een amateur..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North