• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Victor Muller’s Rolls Royce 17EX verkocht voor 480k

Auteur: Alwood, gepost 30 oktober 2009 om 15:45 – 24 Reacties

Rolls-Royce Phantom I 17EX Jarvis Torpedo, 1928


Het is een aardig bedrag, €480.000,- maar voor een 1928 Rolls Royce Phantom I Jarvis Torpedo is het bescheiden.

De Roller heeft een kleurrijke achtergrond. Origineel is het een EXperimenteel model, dat Rolls Royce ooit maakte om de 150km/u grens te doorbreken. Op het Phantom onderstel is een lichtgewicht Jarvis carrosserie gezet. De 7,7L zesinlijn deed de rest. Nadat de 10EX geen 150km/u haalde, zijn de 15EX, 16EX en 17EX gebouwd. De 17EX heeft een snelheid van 160km/u neer weten te zetten. Sir Henry Royce had er genoeg van dat Bentley er met de prijzen vandoor ging. Verder lieten deze experimenten mooi het potentieel van de gebruikte RR-techniek zien. Hetzelfde onderstel werd voor de luxe modellen gebruikt.

In 2004 is de auto weer volledig gerestaureerd. Deze was toen te zien op het Pebble Beach concours. Victor heeft er aardig wat werk van gemaakt, in 2006 viel 17EX zelfs in de prijzen. Het was de sierlijkste Rolls Royce aanwezig op het Concorso d’Eleganza Villa d’Este. De waarde werd geschat op een slordige 2M euro, een koper was echter nog niet te vinden.

Bij de laatste veiling van RM Auctions in Londen is de Torpedo wel met succes verkocht. De verwachte opbrengst van 6 tot 9 euroton is echter niet gehaald.

Rolls-Royce Phantom I 17EX Jarvis Torpedo

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

Klassiekers, phantom, Rolls-Royce, victor-muller

Vorig bericht: « Baas Veilig Verkeer NL rijdt graag door
Volgend bericht: Stuurmanskunsten zitten in je genen »

Lees Interacties

Reacties

  1. John zegt

    30 oktober 2009 om 15:48

    Volgens mij heeft hier iemand heel hard geld nodig…

    Login om te reageren
  2. robbie zegt

    30 oktober 2009 om 15:49

    “De verwachte opbrengst van 6 tot 9 euroton is echter niet gehaald.”

    Geld nodig?

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    30 oktober 2009 om 15:52

    Sierlijke rolls? badkuip op wielen zul je bedoelen. nee er zijn mooiere rollers.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    30 oktober 2009 om 15:54

    geld nodig ?? nee .. een ouwe Rolls .. dat heb je pas nodig ..

    Login om te reageren
  5. Race_Kees zegt

    30 oktober 2009 om 15:55

    Victor…je bent een sufferd.

    Login om te reageren
  6. Merry zegt

    30 oktober 2009 om 16:03

    Het is gewoon een oude dubbeldekker vliegtuig en ze zijn de vleugels kwijt, ik zou ook geen 9 ton betalen voor vliegtuig zonder vleugels.

    Login om te reageren
  7. rikkon zegt

    30 oktober 2009 om 16:04

    Op een koffer Spyker aandelen maakt ‘ie ook een berg verlies maar dat ziet iedereen. Dit blijft iets meer onder de radar.

    Gratis advies:
    Ze staan op all time low maar droppen die aandeeltjes nu ze nog een daalder waard zijn. Binnenkort ben je alles kwijt.

    Login om te reageren
  8. TA zegt

    30 oktober 2009 om 16:07

    Leuk dattie toch verkocht is, jammer dat hij de verwachte opbrengst niet waar kon maken. Nou kan dhr. Muller weer centen uitgeven aan zijn prachtige Lancia Lambda om er eindelijk de MM eens mee te gaan uitrijden!

    Login om te reageren
  9. Tinus zegt

    30 oktober 2009 om 16:09

    Zo kan ie mooi weer een halve spyker bouwen

    Login om te reageren
  10. ravedave zegt

    30 oktober 2009 om 16:13

    een soort garage sale zoals bij de Borsato’s und Gooische vrouwtjes

    Login om te reageren
  11. Mavada zegt

    30 oktober 2009 om 16:16

    Nieuwe brandstof voor de geldverslindende machine in Almere?

    Login om te reageren
  12. sjaak zegt

    30 oktober 2009 om 16:23

    dat ding had allang een cola blikje moeten zijn.

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    30 oktober 2009 om 16:25

    @ Laue: Sierlijkste Rolls die aanwezig was. De rest was dus lomper dan deze ;)

    Login om te reageren
  14. floryn zegt

    30 oktober 2009 om 16:29

    prachtig ding, jammer voor de 7,7 dat aerodynamica nog niet was uitgevonden in zijn tijd anders zou je toch met gemak de 150 km/h moeten kunnen beslechten.

    Login om te reageren
    • Zaffo zegt

      30 oktober 2009 om 20:20

      @floryn: Aerodynamica nog niet uitgevonden in 1928? Men was 100+ jaar eerder al met practische en theoretische aerodynamica bezig.

      Maar hoe makkelijk is het om deze auto earodynamischer te maken? Die enorme windvangers boven de wielen, die RR gril. Misschien een dakje?

      Kennis over aerodynamica was er in die tijd al voldoende. Maar blijkbaar niet bij Rolls Royce. Ik heb nog nooit een Roller gezien die er niet uit zag als een opgepoetste zeecontainer op wielen.

      Hehe, uiteindelijk heeft ie 160km/u weten te klokken. Een Tatra T77 uit 1935 doet dat ook.

      Login om te reageren
  15. Polov zegt

    30 oktober 2009 om 16:37

    Lekker dat Edgar Schemerhorn €1,7 miljoen naar huis heeft genomen bij die veiling http://www.quotenet.nl/quoto/victor-muller-vangt-half-miljoen-voor-klassieke-rolls.php

    Login om te reageren
  16. Hiscox zegt

    30 oktober 2009 om 18:01

    afgezien van de kleur vind ik hem machtig. Was toen al een dijk van een wagen

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    30 oktober 2009 om 20:40

    @ Zaffo: eind jaren twintig was nog niet algemeen geaccepteerd dat aerodynamica van groot belang zou zijn. Ook de opvattingen over aerodynamica verschilden nog wel wat van wat we nu kennen en weten.

    Login om te reageren
  18. JH zegt

    30 oktober 2009 om 21:05

    Hier is het “göttinger ei” uit 1938 met een Cw waarde van 0.14
    niet slecht voor een 70-jaar oud concept toch?

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    30 oktober 2009 om 22:10

    Je bent toch gek als je een auto zó ver onder de taxatieprijs verkoopt, en ook nog eens onder de recente prijsschattingen. Of er is inderdaad wat aan de hand…

    Login om te reageren
    • Race_Kees zegt

      31 oktober 2009 om 00:36

      @Citrofiel: Victor heeft het motorblok nog in de schuur liggen. Er hangt op het moment een 1200 keverblokje in…

      Dan zakt de waarde een beetje.

      Login om te reageren
  20. T16 zegt

    31 oktober 2009 om 11:52

    Edgar Schermerhorn
    De Nederlandse collectioneur Edgar Schermerhorn verkocht in Londen het tweede gedeelte van zijn collectie, nadat hij in mei van dit jaar, zijn Ferrari’s in Maranello had laten veilen. Zijn Ferrari 166 Inter Stabilimenti Farina 1949 werd in Maranello teruggetrokken en nu in Londen opnieuw aangeboden. Voor 275.000 pond werd de nieuwe eigenaar… Edgar Schermerhorn. Hij moest wel commissie betalen, maar dat had hij er graag voor over.

    bron: http://www.carros.nl/autonieuws/matige-veiling-rm-auctions-in-londen/

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    31 oktober 2009 om 11:55

    Is het erg dat ik dat niet begrijp?

    Login om te reageren
  22. T16 zegt

    31 oktober 2009 om 12:17

    @ Klassiekerrally
    Ik begrijp het ook niet, misschien dat een plaatje helpt. Soms is het moeilijk een collectie object los te laten. Misschien heeft het iets met de veiling contracten te maken. Misschien verwacht de heer Schermerhorn later een betere prijs te krijgen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North