
Je verwacht het niet, maar de C63 E Performance schrijft af als een baksteen.
Als er weinig exemplaren verkocht worden van een auto, kan dat betekenen dat ze tweedehands heel duur zijn. Het kan echter ook de andere kant op vallen. Soms is er namelijk een reden dat er weinig verkocht zijn. Zoals bij de C63 E-Performance…
Op Marktplaats wordt nu een exemplaar aangeboden, en we kunnen niet anders zeggen dan dat het een koopje is. Voor deze Estate met slechts 7.360 kilometer op de teller wordt €102.900 gevraagd. Terwijl de nieuwprijs van deze auto rond de €170.000 ligt.




Voor dit bedrag wordt de C63 E Performance toch wel interessant. Ja, we weten dat ‘ie geen V8 heeft, maar voor een ton heb je wel een héle dikke gezinsauto met 680 pk. En je moet even bedenken dat een A45 met viercilinder tot voor kort in de prijslijsten stond voor €116.000.
Met deze auto knal je gewoon net zo snel naar de 100 km/u als in een Aston Martin Vantage, namelijk in 3,4 seconden. Dit exemplaar is ook voorzien van AMG Driver’s Package, wat betekent dat de topsnelheid is begrensd op 270 in plaats van 250 km/u.


Dankzij de standaard achterwielbesturing is de C63 ook nog vrij wendbaar. Lichtvoetig zullen we de auto verder niet noemen, want de C63 E Performance weegt meer dan twee ton. Dus ja, een BMW M3 Touring rijdt en klinkt beter. Maar die ga je niet vinden voor dit geld met zo weinig kilometers.





Op deze auto is dus dik 9 euro per kilometer afgeschreven. Ouch…
#elkehobbymaggeldkosten
Vast, maar daarnaast zal dit waarschijnlijk een import zijn waarbij met de BPM gerommeld is
Kan je eens uitleggen: Hoe kan je met de BPM rommelen?
Door te liegen over de opties op de auto. Of dat de auto “schade” heeft…
Bij nieuwe auto’s zetten ze hem eerst op Duits kenteken en voeren hem daarna weer in. Scheelde bij ons thuis 45k op een RR Sport SVR
Nee man, dat is al jaren niet meer zo. Gewoon aangifte doen dmv een taxatierapport scheelt al aanzienlijk, maar niet meer bij wok schade.
Ik zat ook al te twijfelen of dit een orginele NL auto zou kunnen zijn.
Maar er zal vast ergens een database zijn waarin staat hoeveel van die C63e’s hier in NL op kenteken zijn gezet aangezien ze dit soort cijfertjes hier vaak paraat hebben.
Dus wordt lastig om te kijken hoeveel bestuurders / Duitse verhuurbedrijven dit apparaat heeft gehad.
Wordt het niet eens tijd voor soort Europees auto paspoort ?
Moet toch niet zo moelijk meer zijn om met het VIN een database aan te leggen en de historie daarin bij laten houden.
Doet MB dat trouwens al niet zelf ?
Kan mensen een hoop ellende besparen.
Ik ben niet in de markt voor een 100K+ auto, maar voor deze prijs heb je wellicht niet die heerlijke V8, maar that aside wel ontzettend veel waar voor je geld.
Mooie uitvoering ook.
Voor zelfs de helft heb je die heerlijke V8 allen is ie dan ietsje ouder..
Als er dan een ICE is waar ‘sound emotion engineering’ door de speakers mag klinken is het deze wel. Mooie auto, bizarre prestaties voor een viercilinder. Maar het gebrek aan Messerschmidtgeluiden uit het vooronder is voor veel mensen toch een stap te ver gebleken.
Overigens reed ik een keertje met een kennis van me mee in een vrij dikke Lexus, ik denk een ES nogwat, ik heb niet zoveel verstand van Lexussen. Toen hij gas gaf klonk er een mooie donkere brul voor ons dus ik vroeg of het een V8 was. Bleek het een viercilinder hybride te zijn met sound engineering uit de speakers. Dat klonk toch verrekte overtuigend!
Lexus doet dat inderdaad. Raadselachtig waarom want de gemiddelde koper heeft 0 sportieve aspiraties. Ik heb er een met een romige 3.5 v6. Die heeft dat niet maar klinkt nog wel redelijk, ook al ben ik geen fan van de CVT die dit deels verpest (hoewel er in de praktijk veel beter mee te leven valt dan de gemiddelde AW autojourno beweert).
GS450h?
De e-CVT is in de praktijk juist een pluspunt met het directe gasrespons. Rijdt heerlijk en heeft direct koppel zonder terugschakelen.
Sure, niet op het circuit maar dat is waar reviewers de mist ingaan met het beoordelen waar een sedan of suv voor bedoelt is 99.9% van de tijd…
Voor een ton mag ik hopen dat je een hele dikke gezinsauto kunt kopen… De nieuwprijs is/was gewoon asburd hoog en dat reflecteert in de tweedehands prijzen.
Ik denk dat als je met een ruime ton in de achterzak bij MB naar binnen stapt met serieuze interesse in een C63, je best aan tafel mag komen zitten. En de dealer alle marge/kortingen/bijdrages gaat gebruiken om je met een nieuwe te laten gaan.
Had verwacht dat deze nieuw iets goedkoper zouden zijn doordat het een hybride is. Maar zal wel niet zo ver komen elektrisch.
Voor dit geld krijg je dus een nieuwe auto met minder mooie afwerking en een tablet in het midden. De klasse is weg en ‘deze generatie auto’s’ biedt m.i. weinig vooruitgang maar juist achteruitgang t.o.v. oude modellen.
Al was ie na een jaar 50K waard, had ik hem nog niet gewild. Dit hadden ze gewoon een C400e ofzo moeten noemen, maja die noemen ze ook al jaren een C43 AMG…
Als je puur op het uiterlijk afgaat is dit toch wel een blubbervette bak.
Behalve dat ie dus niet blubbert, dat is dan wel weer jammer…..
Des niks des een 4 cylinder des niet hetzalfde als acht.
Denkt erom, oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker…
Is de scherpe nieuwprijs van de M5 Touring niet een directe oorzaak van deze afschrijving?
Beetje doorsparen voor een M3 touring..