• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vijf feiten over de Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Auteur: jaapiyo, gepost 29 september 2016 om 19:58 – 19 Reacties

Pana-hybrid


Best een indrukwekkend ding die Pana Hybride.

Zou Tesla het nu toch warm krijgen? Eerder zei een baas van Porsche’s Mission E project dat hij niet bepaald onder de indruk was van Tesla en dat Porsche alles beter, sneller, sterker en harder ging doen. De Mission-E is er nog niet, maar de Panamera 4 E-Hybrid wel. Moet Elon zich al een klein beetje zorgen gaan maken? We leggen een aantal feiten voor je op tafel.

50 kilometer puur elektrische range.

In de ‘New European Driving Cycle’ (NEDC) komt de nieuwe Pana Hybrid tot 50 kilometer op stoomkrachtelektrische kracht alleen.

Normverbruik: 2,5 liter per 100 kilometer.

Dat komt neer op een uitstoot van 56 grammetjes CO2 per kilometer. Jeroen Dijsselbloem krijgt dus weinig kans om capital punishment van de government te geven.

Topsnelheid 276 kilometer per uur.
Gelukkig ga je zoals we niet weten niet dood van snelheid.

0-100 in 4,6 seconden.

Ietsje minder snel dan een Macan Turbo met Performance Package, maar toch nog behoorlijk rap.

Een hybride-aandrijflijn zorgt voor de powah, net als bij de 918.
100 kW (136 pk) en 400 Nm levert de elektrische motor. De nieuwe 2.9 liter V6 biturbo op benzine voegt daar nog een 243 kW (330 pk) en 450 Nm aan toe. Zoals bekend mogen we de vermogens van deze motoren echter niet klakkeloos bij elkaar optellen.

Kortom, Porsche is er nog niet als ze Tesla van de elektro-troon willen stoten. Als we nou eens dat interieur van de Panamera in een Tesla Model S konden krijgen…

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Panamera brand
    Porsche Panamera brand hangt een luchtje aan
  • Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
    Porsche Panamera kopt beton in Hoek van Holland
  • Porsche Panamera Platinum Edition is hier en dit kost het
    Porsche Panamera Platinum Edition: dit kost het en dit krijg je

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, e-hybrid, panamera, parijs, parijs-2016, Porsche

Vorig bericht: « Dodge presenteert een totaal geflipte concept
Volgend bericht: De Peugeot 3008 heeft een té dikke grille »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvklarenbosch zegt

    29 september 2016 om 20:04

    Kosten die batterijen nog bagageruimte?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      30 september 2016 om 00:43

      @tvklarenbosch: Daar zou ik je graag antwoord op willen geven maar heb geen idee..

      Login om te reageren
    • phdg zegt

      30 september 2016 om 10:41

      @tvklarenbosch: volgens de site van porsche is er 90L minder bagageruimte en word er ook niet meer gesproken over het neerklappen van de achterbank.

      Login om te reageren
  2. cayenneturbo zegt

    29 september 2016 om 20:05

    Geef mij den deze maar ipv de tesla, verbruik zal in de praktijk wel een beetje hoger uitvallen, maar wat een prachtige auto is hem geworden

    Login om te reageren
  3. fernie zegt

    29 september 2016 om 20:08

    Wat teveel bier op in Parijs, wat een verhaal.. Mooie bak, dat wel.

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    29 september 2016 om 20:30

    Vanafprijs is net geen 115.000 euro. Veel geld, maar je krijgt er wel een enorm mooie en bijzondere auto voor. Zou deze altijd verkiezen boven een Macan of Cayenne.

    Login om te reageren
  5. TimoBac zegt

    29 september 2016 om 20:32

    God wat een beauty! Zou ik misschien zelfs over een S-klasse kiezen..

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    29 september 2016 om 20:43

    Toch liever de diesel.

    Login om te reageren
  7. jackass266 zegt

    29 september 2016 om 20:46

    Als we nou eens… Dan nog geen tesla voor mij.

    Login om te reageren
  8. galgootje zegt

    29 september 2016 om 20:57

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • fernie zegt

      29 september 2016 om 21:11

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
  9. n0zem zegt

    29 september 2016 om 20:59

    Edit: Yep ik had inderdaad haast vanavond. My bad. Ik heb de voutjes er even uitgehaald.

    OT: begerenswaardige oto!

    Login om te reageren
  10. lamborghiniaventador zegt

    29 september 2016 om 21:08

    Ik vraag me af of deze net zoveel verkocht gaat worden als de facelift aangezien er geen voordeel is met de bijtelling.

    Login om te reageren
  11. Joost zegt

    29 september 2016 om 21:14

    330 pk uit een bi-turbo 2.9 V6?

    Dat moet toch veel meer kunnen zijn? Alfa Romeo (Ferrari) haalt er 510 pk uit.

    En BMW haalt meer vermogen uit een 3 liter diesel..

    #dtv

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      29 september 2016 om 22:18

      @ijoost: kunnen ze ongetwijfeld, ze doen het alleen niet.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      30 september 2016 om 11:58

      @ijoost: om meer vermogen te krijgen moet je meer energie opwekken en dus meer brandstof verbranden. En dat is nogal tegengesteld aan de gedachtegang van zuinig rijden met een hybride. Dus is het vermogen op ruim voldoende maar niet op overdreven gecalibreerd.

      Login om te reageren
      • Joost zegt

        30 september 2016 om 12:01

        @mashell: Snap het idd wel! En blok blijft dan in ieder geval ook heel :).
        Heb wel eens mijn twijfels of dat bij een 2.0 liter met 250 pk ook het geval is.

        Het wringt alleen ergens beetje. Porsche wil toch altijd zo veel mogelijk vermogen ergens uithalen?
        Niet dat er iets mis is met 330 pk en dan nog de elektromotor erbij….

        Login om te reageren
  12. mattr zegt

    29 september 2016 om 21:57

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  13. rikus zegt

    29 september 2016 om 22:41

    Oftewel: Even snel als een Macan Turbo.

    Maar als je op de duurste Macan óók nog een performance package bestelt, dan ben je wél iets sneller dan de Panamera E-hybrid.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North