Vijf redenen om een splinternieuwe BMW te rijden

Branded content, 49 Reacties
1-serie

Alsof we je die nog moeten vertellen...

We weten het, als rechtgeaarde Nederlandse autoliefhebber doe je niks liever dan de (inter)nationale occasionsites afstruinen om je volgende aanwinst te zoeken. Uren, dagen, weken, misschien zelfs maanden gaan erin zitten voordat je gevonden hebt wat je hebben wilt: een BMW, in de juiste kleur, met de juiste opties en vooral ook met ‘de kop’ er reeds af. Het is de geijkte manier om voor relatief weinig geld chique vervoer te regelen. Of moeten we zeggen wás de geijkte manier?

Heden ten dage is er namelijk ook een andere optie. Middels Private Lease kan je voor een aantrekkelijk maandbedrag ook in een splinternieuwe BMW stappen, inclusief de allernieuwste technologie. Dit brengt een aantal aanzienlijke voordelen met zich mee. Een bloemlezing:

Specificeer je eigen auto

Als je een occasion zoekt moet je vaak een compromis sluiten. De ene auto heeft een kleur die je aanstaat, maar niet de juiste motor onder de kap. De andere auto heeft het Navigatiesysteem Professional dat je graag wilt hebben, maar niet de sportstoelen die je óók graag wilt hebben. De volgende auto voldoet wel precies aan je plaatje, maar heeft net teveel kilometers achter de rug. Kortom, exact krijgen wat je wilt hebben is vaak onmogelijk. Bij Private Lease kan je je auto echter zelf op smaak brengen. Niet teveel gedoe? Geen probleem. Heb je graag alle luxe? Behoort ook tot de mogelijkheden.

That new car smell

Tsja, het is misschien wat oppervlakkig, maar toch geeft het wel een bepaalde voldoening als je in een kraakverse auto stapt. Bovendien betekent that new car smell automatisch ook dat je na aankoop niet het sigarettenaroma van that old car smell in je neusvleugels krijgt.

Multimedia on point en helemaal connected

Leuk al die nieuwe snufjes in een auto, maar ze worden wel snel oud. Tuurlijk, die auto van vijf, tien of misschien zelfs wel vijftien jaar oud rijdt ook nog prima. Maar, hoe verder je teruggaat in de tijd, hoe meer het bedienen van de geïnstalleerde multimedia een cursus anger management wordt. Je bent namelijk gewend aan je nieuwe telefoon en je wilt dat je auto minstens net zo snel en scherp werkt. Overigens, nu we het toch hebben over die telefoon: daar moet je auto ook mee kunnen praten en wel zonder gedoe en vooral ook zonder verlengsnoertjes die je moet bestellen via Ali Express. De beste manier om dit soort ergernis te voorkomen: stap in een nieuwe BMW.

Onderhoud

Een verse occasion kan in eerste instantie goedkoop lijken, maar statistisch gezien is het een feit dat je vaker voor extra kosten komt te staan dan bij een nieuwe auto. Misschien heb jij het geluk of de skills om een nette tweedehands auto op de kop te tikken, maar als je geen risico wil lopen is private lease een betere optie. Je betaalt dan namelijk een vast bedrag per maand voor onderhoud, met slechts een klein eigen risico voor onverhoopte calamiteiten.

Afschrijving

Hét grote argument voor een jong gebruikte auto is de notie dat de eerste eigenaar al een groot deel van de afschrijving voor zijn rekening heeft genomen. Maar, als je een patente occasion koopt voor zeg, dertig ruggen, hoeveel verwacht je daar dan na enkele jaren nog van terug te zien? Precies, ook een mooie tweedehands raakt (helaas) doorgaans nog flink wat van zijn waarde kwijt. Bij Private Lease is de afschrijving al doorberekend in het maandbedrag dat je betaalt. Het eventuele risico dat deze afschrijving groter uitvalt dan beraamd, is voor BMW zelf.

Overtuigd door deze steekhoudende argumenten? Of benieuwd naar de kosten? Bereken de mogelijkheden vanaf € 349,- per maand via deze handige calculator!



49 reacties

Leuk hoor, maar is garantie op je auto nog steeds belangrijk? Check het HIER!
5 redenen om geen bmw te rijden,
navi is bij nieuwe modellen al verouderd,
verbruik gaat nergens over 320-340-420-x1-x2 rijdt allemaal tussen de 1 op 8 en 1op12
velgen zijn te groot,
pauper imago als ze 3 jaar of ouder zijn,
ze benne te duur (afschrijving is te hoog, helemaal de diesels)
maar het stuurt allemaal wel lekker
@gove: Je laatste zin, daar draait het toch om bij een autoliefhebber.
@gove: maar wel een BMW als avatar. Mooi verhaal.
@gove: Lekker pik. Argumenten om niet serieus te nemen. Maar je hebt wel een mooie avatar hoor. Dat dan weer wel.
@viezefreddyw: navi en verbruik is wel een probleem de rest is ouwehoeren.
via Android app
@viezefreddyw: maar toch he.. dat BMW een advertorial op AB nodig heeft geeft iets weer over de populariteit van het eens zo mooie merk..
@gove: voor mij de grootste reden is achterwiel aandrijving
@gove: Navi verouderd? Navi bij BMW is juist top! Daarin blinken ze juist uit.
@mashell: fout alles werkt bagger, oudere kaarten, bluetooth die hapert, niet tegelijkertijd je telefoon kunnen opladen en muziek streamen via kabel, instellingen zijn voor een leek lastig te configureren, touchscreen reageert op alles ook als je een telefoon ervoor legt om een filmpje te kijken, streamen loopt 10 seconden achter met wat je doet op de tel, allemaal shit. snap niet dat ze carplay er niet gewoon opzetten
@gove: Nooit last van gehad.. maar ik ben dan ook geen digibeet..
@gove: die kaarten zijn gewoon t nieuwste wat je in een auto kunt hebben. De rest van de problemen ligt aan dat appeltje van je.
@gove: carplay is geflopt. Leuk voor goedkope head units maar zinloos op een volwassen head unit. Maar serieus, je mobieltje voor het scherm zetten om een filmpje te kijken? Als je filmpjes wilt kijken tijdens het reizen ga je maar met de trein. Je weet gewoon niet waar je het over hebt, de BMW navigatie systemen zijn snel en kennen eigenlijk geen problemen met Apple mobieltjes.
@mashell: Ik ga met jou mee. Ik begrijp totaal niet wat er mis is met het infotainmentsysteem van BMW. Dat is naar mijn idee al jaren één van hun kwaliteiten en één van de betere in de autoindustrie.
@gove: Als jij gemiddeld 1 op 8 rijdt in een 320 is er echt iets mis met je…
@frederik: 340 lukt dat wel hoef je niet gek te doen, hiervoor een 420 en daarvoor een 320 gehad en die lopen +/- 1 op 11/12
@gove: Kan je toch prima zelf updaten die verouderde mappen? Voor een euro of €50,- en tien minuten werk ben je klaar ;-)
@gove: Hmm ik rijd 1 op 10/11 in mijn 535i, en in de 325i die ik hiervoor had 1 op 12. Stadsverkeer haalt het wel dramatisch omlaag.
@gove: dat imago is al lang niet meer. Dat volk rijdt nu Audi.
@gove: dat vind jij
Al kost zo’n hok 100 euro in de maand incl alles, dan zou ik er nog geen willen hebben.
@mikje90: wat rij je nu dan?
@dikkereinier: talbot rancho
@mikje90: is dat zo n Bassie en Adriaan ding?
@mikje90: leuke auto
@mikje90: en roest ie?
@mikje90: Je zal het vast goed voor elkaar hebben in dat geval
@lekkaah: nee mijn eergevoel en trots houden mij tegen om bmw te rijden.
@mikje90: ben trots op je..
Ik heb 2 keer een bmw gekocht van 2-3 maanden oud met zeer weinig kilometer (1200) bij een officiële bmw dealer Ook deze zijn een stuk voordeliger. Mijn huidige 530i ruim 10.000€ onder de nieuwprijs 3 jaar garantie en de mogelijkheid om een servicecontract af te sluiten. Voordeel is wel dat de auto mijn eigendom is en niet van een leasemaatschappij. Dat BMW’s veel verbruiken is onzin. Het pauper imago? Ach, daar ben ik niet zo gevoelig voor. Met mijn aristocratische kop en de nette uitvoering van mijn auto zal dat wel meevallen, en zelfs al zouden ze dat denken, who cares?
@dikkereinier: hemdje aan, Rayban in het haar en een Bluetooth oortje in, om de aristocratische look te vervolledigen? :)
@breakingpoint:
Zelfbenoemde aristocraten: Ralph Lauren/Hilfiger met kraag omhoog, zonnebril (model snelle planga), bluetooth oording, zonnebank kleurtje (spray tan = gaaayy jonguh), gel met een beetje haar op hoofd.
;)
Dit zijn 5 redenen om een nieuwe wagen te kopen.
Ik zie niet één argument om te kiezen voor BMW in de tekst.
@viertakt: Het logootje op de grill? Verder zou ik het ook niet weten. Achterwielaandrijving en goed rijgedrag heb ik ook in mijn MX5.
Eigenlijk is het nog helemaal niet zo’n verkeerde deal. Ik kom op iets meer dan 21.000 euro uit in 4 jaar tijd. Voor een soortgelijke nieuwe BMW zit je volgens mij op 33.000 euro. Ik kan me goed voorstellen dat hij na 4 jaar nog ongeveer 10k waard is dus dan zou het ongeveer op hetzelfde neerkomen.
@berlinetta: En dan heb ik kosten van verzekering en belasting bij koop nog niet eens meeberekend.
@berlinetta: Denk dat hij nog wel meer waard zal zijn (dan 10k), die dingen zijn enorm populair
De 1 gaat eruit, volgend jaar komt er nieuwe met compleet andere techniek. Logisch dat bij BMW de druk er flink op zit om de laatste onderdelen (die toch niet meer nodig zijn voor het nieuwe model) uit de schappen te krijgen. Afhankelijk van hoeveel er door dit soort acties gesleten kunnen worden zou het nog weleens lucratief kunnen zijn om eind dit jaar naar de dealer te stappen voor een leuke deal: de laatste 1 serie met achterwielaandrijving en de motor in de lengte.
Geef mij maar een Audi, een BMW interieur ziet er naar mijn mening ook al verouderd uit als ze gereleased worden. Oranje tellerverlichting zoals de budget auto’s van Renault ook hebben.
@smex: amber heeft nou eenmaal een goed contrast. Overigens hebben BMWs van nu, om aan mensen zoals jou tegemoet te komen, tegenwoordig witte tellerverlichting. Minder Renault, meer Volkswagen. Ik weet niet of dat wel beter is.
@mashell: dan heb je alsnog de oranje knopverlichting op de pook en knoppen. Ik vind dit er gewoon erg goedkoop uitzien. Maar dat is gelukkig voor iedereen anders.
@smex: Als jij liever in een auto rijdt met minder rijplezier, dan moet je vooral voor een Audi kiezen.
@bmw2coupeeigenaar: ik heb toevallig van thuis uit de mogelijkheid om een 320i uit 2011(wordt overigens vervangen voor een A6) mee te nemen ipv mijn eigen A4 uit 2009. Rijdt heel goed hoor, maar deze BMW heeft geen meer waarde kwa rij plezier of comfort. Alleen het goedkope ogende en saaie interieur is wat mij altijd wel stoort.
Oh wat mooi dit soort artikels. Ze graven weer zo’n gat voor hunzelf:
1: specificeer je eigen auto. –> als jullie niet zo ongelofelijk veel meer geld zouden vragen voor die opties tov andere merken: zouden er ook veel minder versies van de auto hoeven zijn. Elke optie die je aanklikt, zie je ook weer als een paar euro per maand terug komen in je rekenen: bijv een groter schermpje ipv het kleine navi schermpje: per maar betaal je meer extra leasekosten voor dat grotere scherm dan de productie-kosten voor dat grotere scherm.

2: een busje new car smell kan het probleem zo oplossen. Overigens is ‘goed leer’ geur beter dan de new car smell

3 BMW’s staan er om bekend dat de oudere modellen minder goed om kunnen gaan met nieuwe versies van bluetooth. Het zou BMW sieren dit als een relatief goedkope update uit te laten voeren. Maar nee: gaat alleen om nieuwe auto’s verkopen en hoge onderhouds-kosten vragen.

4: BMW geeft dus zelf toe dat ze dingen zo ontwikkelen dat een zaken bij een ‘verse occasion’ dus al kapot gaan. Ik wist het wel!

5: afschrijving. Sorry: jullie LIEGEN. Een gemiddelde nieuwe BMW schrijft de eerste 3 jaar rond de 40-60% af. Tussen jaar 3 en 6 gaat er weer, gemiddeld, zo;n 40-60% af. Met andere worden: de afschrijving van je ‘verse 3 jaar oude occasion’ is dus de helft!
En dat risico is beraamd op gemiddelded: met andere woorden: als jij netjes rijdt en omgaat met jouw auto; hoort jouwe minder af te schrijven tov iemand die zijn auto als de gemiddelde leaseslet behandelt. Je betaalt dus aan BMW al voor het feit dat jouw auto waarschijnlijk gemiddeld tot bovengemiddeld af gaat schrijven. En ZEKER als je een zooi opties hebt aangevinkt: die schrijven gemiddeld nog harder af en dat wordt allemaal netjes aan jou doorberekend.


Wees gewoon eerlijk BMW.
De redenen om een Private Lease BMW te kopen is omdat je NU kan zien hoeveel je uit kan geven om een (dikke) BMW te rijden en daarnaast koop je de risico’s af. Dus als je wel een leuk inkomen hebt, maar niks hebt gespaard kan je toch die BMW rijden.
Elke andere reden is gewoon bullshit.
Jullie doen allemaal je best maar, ik kocht mijn 730d nog geen 3,5 jr oud, msrp 120.000 euro, voor 37.000 euro incl. set winterbanden en twee jaar garantie.
Mijn i3S rex, 3 mnd oud, msrp ruim 62.000 euro voor 50.000 euro.
Het zoveelste advertorial over een BMW. Wat levert dat op voor AB?
Er moet toch nog heel wat mis gaan in mijn leven wil ik in zo’n zigeunerauto gaan rijden.
Leuke discussie, iedereen spreekt een beetje de waarheid. Na vele jaren Opel (duitse degelijkheid en mooie middenmoot) en Honda (mijn Insight was onverwoestbaar, zuinig maar gaf geen rijplezier) te hebben gereden, heb ik een 2e hands BMW 118i gekocht van 8 maanden oud (uit de lease) en bijna € 10.000 eraf. Dan koop je toch nooit meer een nieuwe ! Rijdt heerlijk, genoeg power, groot genoeg voor 2 personen en ziet er lekker uit. IK ben dik tevreden en nu ik wat ouder word en hoger wil zitten ga ik doorsparen voor een 2e-hands X1 of X2 (maar die zijn nog belachelijk veel duurder……). Kortom: prachtige auto’s, die BMW’s, rijden lekker maar zijn nieuw inderdaad wel behoorlijk veel te duur…..
BMW het merk dat net als VW leunt op een jaren 80 imago. Maar ja het stuurt zo lekker :s
Mijn gezond verstand zegt me dat het gemak van private lease altijd meer kost dan sparen en kopen. Het Senseo effect, handig en snel maar daar betaal je ook fors voor.

Sorry maar ik spaar en koop dan liever. Als echte Nederlander

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).