• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VLAM! Bugatti Veyron Super Sport is klaar en heel snel

Auteur: Alwood, gepost 4 juli 2010 om 13:24 – 152 Reacties

Bugatti Veyron Supersport
Na wat berichten van het zoveelste gerucht over een snellere Veyron is hij er nu opeens! De Bugatti Veyron Super Sport met dik 1.200 pk, een top van 434 km/u en een toepasselijk winnaars-kleurtje.

Het is een extreme afwijking van het tot nu toe gevoerde beleid bij Bugatti. Speciale modellen waren er genoeg, maar verder dan nieuwe koplampen en een open dak voor de Grand Sport kwamen ze niet. In de tussentijd stonden er een aantal fabrikanten en tuners op die dachten dat het sneller kon, nu laat Bugatti ze opnieuw vér achter zich.

Zeer opvallend en best wel sexy zijn de nieuwe luchtinlaten op het dak. De motor heeft een flinke overkapping gekregen (aerodynamica?). Er zitten flink wat extra luchtgaten en spoilers her en der verborgen en de uitlaat is anders. Het vermogen is naar de beloofde 1.200 pk opgekrikt.

De sprint naar 100km/u blijft hangen op 2,5 seconden. De 300 wordt nu bereikt in 15 seconden. Er is 50 kg gewicht bespaard. De laatste 30 (van de 300) Bugatti Veyron’s zullen als Super Sport gebouwd worden. (bron: bild.de, via autogespot)

Ook interessant!

  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Bugatti Chiron Super Sport: 1.600 pk en 440 km/u
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, maximumsnelheid, record, supersport, veyron

Vorig bericht: « Video: Porsche GT3 R Hybrid beste racer van dit moment?
Volgend bericht: Nieuw kleurtje Lamborghini LP670 doet burnout »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    4 juli 2010 om 13:27

    50 kilo gewichtsbesparing, lol.

    op een auto van 2 ton.

    fantastische marketing.

    charlatans bak

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      4 juli 2010 om 16:38

      @bozewolf: deze auto gaat nog harder als je van te voren flink naar de wc gaat.

      Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      5 juli 2010 om 12:11

      @bozewolf: idd das een beetje zinloos.

      Login om te reageren
  2. Northwestern zegt

    4 juli 2010 om 13:27

    Wauw, meer woorden heb ik er niet voor. 1200pk!

    Login om te reageren
  3. lambo4all zegt

    4 juli 2010 om 13:29

    300 kmh in 15 seconden?!?! en 434 km per uur top snelheid?!?! dit is echt belachelijk snel!

    durf het bijna niet te vragen maarrruh, de prijs?

    Login om te reageren
  4. Joshua zegt

    4 juli 2010 om 13:29

    heftig ding:D

    Login om te reageren
  5. tobiman zegt

    4 juli 2010 om 13:31

    wooooooooow, zieke auto man :O
    prijs: 2000000$?

    Login om te reageren
  6. SHFT zegt

    4 juli 2010 om 13:31

    Hoe veel lelijker kan je de Bugatti nog maken ?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 juli 2010 om 13:38

      @SHFT: idd! Wat een verschrikkelijke hoerensloep is dit! Als het van een of andere schrale tunert was had het misschien nog gekunt, maar als officieel fabrieksproduct is dit gewoon wanstaltig. De sjieke uitstraling van Bugatti is compleet verdwenen. Ettore Bugatti draait zich om in zijn graf!

      Login om te reageren
  7. SHFT zegt

    4 juli 2010 om 13:33

    Nu ik er aan denk zou het zo’n RRR custom kunnen zijn, van de Sjeik van Ajman.

    Login om te reageren
  8. waaa93 zegt

    4 juli 2010 om 13:35

    kwijl..

    Login om te reageren
  9. Eric zegt

    4 juli 2010 om 13:35

    Is die wagen nu nog niet uitverkocht. Blijkbaar toch geen groot succes die Veyron.

    Login om te reageren
  10. Teerdz zegt

    4 juli 2010 om 13:39

    Bruut!

    Login om te reageren
  11. TWJ zegt

    4 juli 2010 om 13:40

    VERSCHRIKKELIJK!

    Login om te reageren
  12. mclarenf1lm zegt

    4 juli 2010 om 13:45

    Wow het is ze gelukt ze hebben hem nog lelijker gekregen.
    Gefeliciteerd Bugatti.

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    4 juli 2010 om 13:45

    Lelijke kleur, maar WOW! En dan 434km/u? 1200pk? 15 seconden naar de 300? Dit is echt absurd! Vind de uitlaat achter wel erg gaaf! Kan niet wachten tot ik het geluid hoor…

    Login om te reageren
  14. BmwMPower zegt

    4 juli 2010 om 13:46

    Holy f*ck!!!!
    Wat een gaaf apparaat. Kan het nog extremer? Nee.

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      4 juli 2010 om 18:20

      @BmwMPower: it’s only a matter of time…

      Login om te reageren
  15. tobiman zegt

    4 juli 2010 om 13:46

    maar nu moet het nog eigenlijk bewezen worden dat ie 434 kp/u doet, die mossler land shark had ook een theoretische topsnelheid van 600 kp/u
    Dus tis eigenlijk weer aan topgear, prove it to us :D

    Login om te reageren
    • Something zegt

      4 juli 2010 om 13:54

      @tobiman: Dat je nog twijfelt haha, denk je nou echt dat als ze de 407 kunnen bereiken de 434 nie bereiken?
      Ben benieuwd of topgear het uit zal proberen, koning van de weg de Bugatti Veyron Supersport i love it

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      4 juli 2010 om 14:06

      @tobiman: Die Land Shark was volgens mij één grote hoax.Verder nog iets van gehoord?

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      4 juli 2010 om 14:48

      @tobiman:
      Waarom zou VAG over de topsnelheid liegen? Die hebben te veel te verliezen. Bovendien had de vorige versie ook een hogere topsnelheid en vermogen (1050+) dan ze uit de fabriek opgeven.
      Dat is ook niet zo gek, immers als er een pk minder in zit gaan mensen huiliehuilie doen, maar als er 50 teveel uit komen hoor je er niemand over.

      Login om te reageren
  16. Freude_am_Fahren zegt

    4 juli 2010 om 13:49

    ben absoluut geen veyron fan. Met al dat overdreven veel vermogen altijd… (wat ben ja daar nu in godsnaam mee?)

    Maar toch, dit is wel nogal heel heel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel straf!

    Login om te reageren
  17. RobbertoMartini zegt

    4 juli 2010 om 13:50

    o-300 in 15 seconden? das handig voor een snel stoplichtsprintje.

    Login om te reageren
  18. xilver zegt

    4 juli 2010 om 13:56

    wtf… die wagen is sneller naar 300 als veel wagens tot 100 geraken oO Knalkar als je het mij vraagt! Doe mij er maar 1 maar dan wel in een ander kleurtje :p

    Login om te reageren
  19. floryn zegt

    4 juli 2010 om 13:58

    Yikes wat een kleurstelling.

    Login om te reageren
  20. Suprageex zegt

    4 juli 2010 om 13:58

    Ze hebben de 434kmph gehaald:
    “After ten minutes, it goes in the opposite direction away from the front, then the record statutes. I wonder if I had a similar experience before. No, nothing like it. First, I have never stood next to a jet fighter taking off, raises a second plane from already at 270 mph. After the ride is the result: From south to north of the Bugatti went 427.933 km / h, from north to south, 434.211 km / h. In the “Guinness Book of World Records’ he is the future of the intersection of 431.072 km / h.””

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      4 juli 2010 om 14:46

      @Suprageex: Gebrekkig Engels zonder bron is nauwelijks bewijs, he.

      Wat een spaghetti Engels, zeg. “He is the future of the intersection”, NEGER WAT?!

      Ik ben ook de toekomst van de kruising. lol

      Login om te reageren
  21. Trucker Jan zegt

    4 juli 2010 om 14:03

    Productiemodel wordt begrensd bij 415km/h

    Login om te reageren
  22. jonahim zegt

    4 juli 2010 om 14:03

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  23. tobiman zegt

    4 juli 2010 om 14:05

    nouw das dan mooi :)
    dan hebben ze wel makkelijk het record terug gewonnen :P

    Login om te reageren
  24. akif7 zegt

    4 juli 2010 om 14:05

    Hij is nu nog geiller, de uitlaat, bumpers, lampen (led), heel mooi. Het is gewoon strak =D

    Login om te reageren
  25. TKoote zegt

    4 juli 2010 om 14:07

    Blijft een onooglijk apparaat, al helemaal in deze kleuren.

    Login om te reageren
  26. HDM zegt

    4 juli 2010 om 14:08

    Beetje raar dat ze eerst zeiden dat de motor onbedekt moest blijven anders was er niet genoeg luchttoe/afvoer, en nu is ie meer dan de helft overdekt…

    Login om te reageren
  27. Alpinaa zegt

    4 juli 2010 om 14:15

    Totaal overbodig… wat een nutteloos en lelijk ding.

    Login om te reageren
  28. The360box zegt

    4 juli 2010 om 14:17

    Zou het echt zijn, wil wel beelden zien of dat TG er weer mee gaat rijden.

    Login om te reageren
  29. mclarenf1lm zegt

    4 juli 2010 om 14:19

    @SimonMc

    http://www.youtube.com/watch?v=mHenim1n5IE

    Login om te reageren
  30. euro95 zegt

    4 juli 2010 om 14:22

    de koning, der koningen, is het eerst wat in me gedachten schoot!

    Login om te reageren
  31. JanJansen zegt

    4 juli 2010 om 14:35

    Bij het zien van die Naca-ducts op het dak zie je dat ze nu echt de design elementen overboord hebben moeten gooien in ruil voor die laatste kilometers.

    Login om te reageren
  32. DannyHoff zegt

    4 juli 2010 om 14:41

    Waarom zijn er zoveel vag-haters op deze site?

    Ontopic: Heel ruig! Doe maar een Blauw-gele voor de deur.

    Login om te reageren
  33. Flamingo zegt

    4 juli 2010 om 14:42

    niet normaal! te gek!

    Login om te reageren
  34. Suprageex zegt

    4 juli 2010 om 14:45

    Attestje van World Records voor de nieuwe titel van Snelste Productiewagen ter wereld;

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      4 juli 2010 om 14:47

      @Suprageex: die foto kan net zo goed van een banketbakkersgilde meeting komen. Award voor beste bolletjes naar dhr. Slager.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        4 juli 2010 om 15:04

        @bozewolf: waarom geloof jij een officieel persbericht van Bugatti niet? Wat voor nut zou het hebben om daarover te liegen? Ze schieten er weinig mee op om keihard uitgelachen te worden…

        The GPS-tachometer stops at 427, 933 km/h. Now the same procedure from the opposite direction. This time the car reaches 434, 211 km/h. As average top speed the representatives of the “TÜV”and Guinness generate a value of 431, 072 km/h (268 mph). This even hit Bugatti’s engineering team by surprise.

        “We took it that we would reach an average value of 425 km/h,” explains Bugatti’s chief engineer Dr. Wolfgang Schreiber, “but the conditions today were perfect and allowed even more.”

        Bel anders even met de mensen van het Guinness Book of Records…

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          4 juli 2010 om 18:43

          @robbie:

          geen enkele moeite met officieel persbericht, maar als een of andere koekwaus een paragraaf door google translate haalt en dat als waarheid brengt zonder bron, ja dan krab ik me achter de oortjes ja.

          lmao @ al die sneue hazen die 3 uur later nog zo nodig even “over mij heen moeten gaan”

          krijg de vinkentering ofzo. paupers.

          Login om te reageren
  35. JPM zegt

    4 juli 2010 om 14:45

    0-300 in 15 seconden? Ik wist niet dat zoiets mogelijk is. Ongelooflijk.

    Login om te reageren
  36. Bo1972 zegt

    4 juli 2010 om 14:49

    mmmmmmmmmm….Bugatti draagt een warm hart voor oranje!

    Login om te reageren
  37. robbie zegt

    4 juli 2010 om 14:51

    PS Bugatti heeft de topsnelheid van de Supersport elektronisch gelimiteerd op 415 km/u. Als je zo’n hoerensloep koopt zal je zelf dus nooit harder kunnen rijden dan 415 km/u.

    Overigens zullen de eerste 5 exemplaren geleverd worden in dezelfde zwart/oranje kleurstelling als de recordauto.

    Login om te reageren
  38. Suprageex zegt

    4 juli 2010 om 14:52

    @Bozewolf.

    Klik ff op de Bild link, wil je?
    en de foto: http://www.flickr.com/photos/phunkshon/sets/72157624418146826/

    :rolleyes:

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      4 juli 2010 om 14:54

      @Suprageex: Jij geloof Bild? Arme sloeber.

      Het Engels wat JIJ postte was dramatisch en kan geen enkele “doorbrowse” poster voor serieus aannemen.

      Van die foto kun je niks afleiden en die staat gewoon op flickr.

      Hup terug naar schoo, jij, en ga wat aan je bronvermelding doen.

      :rolleyes:

      Login om te reageren
  39. lincoln zegt

    4 juli 2010 om 14:54

    knap staaltje vakmanschap ..
    zal een aardig gevecht tegen de natuur-wetten zijn ..

    die ouwe Bugatti had trots geweest ..

    btw .. over kleurtje zeuren is zoooooo nichterig ..

    Login om te reageren
  40. Suprageex zegt

    4 juli 2010 om 14:56

    Bozewolf.
    Google translate
    Ooit van gehoord?

    *bij deze hou ik me afzijdig van elk commentaar betreffende jouw antwoorden*

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      4 juli 2010 om 14:58

      @Suprageex: Google translate, HET vertaalmiddel voor onopgeleide paupers wereldwijd.

      Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        4 juli 2010 om 16:03

        @bozewolf: je doet je naam wel eer aan met deze onvolwassen manier van ruzie zoeken. Maar goed OT: bruut ding, maar had hem liever in Gulf kleuren gezien ;). Hoe snel rijdt dat ding zijn tank leeg? En eigenlijk om heel eerlijk te zijn: who cares over de topsnelheid, 99% van de eigenaren haalt die toch niet…

        Login om te reageren
  41. Duidelijk zegt

    4 juli 2010 om 14:57

    Wow.. Dit is inderdaad iets voor het volgende seizoen van Top Gear!

    Maar als ik er eentje zou kopen (hypothetischer kan niet) dan zou ik hem toch een andere kleur geven. Mat zwart zal hem beter staan dan deze RS kleuren.

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      5 juli 2010 om 01:28

      @Duidelijk: Duidelijk!

      @Flatfour: Had het idd al gezien. Eerst stappen van 100 pk, en van 1000 naar 1200 opeens 200 pk.
      Maar wil niet zeggen dat het een hoax is..

      Login om te reageren
  42. bozewolf zegt

    4 juli 2010 om 14:57

    Ik zie het al, je hebt een paragraaf uit het bild artikel door google translate gehaald ofzo.

    Heel pro. Leer Duits, man.

    Login om te reageren
  43. lars zegt

    4 juli 2010 om 15:04

    zozo zonder twijfel de snelste Volkswagen ooit! knap hoor van VW

    Login om te reageren
  44. Edge zegt

    4 juli 2010 om 15:04

    Wat een aanfluiting. Het ding ziet er uit alsof de eerste beste arabier hem te pakken heeft gehad, én ze limiteren de topsnelheid op 415, terwijl hij 434 kan. Tuurlijk…

    Login om te reageren
  45. Suprageex zegt

    4 juli 2010 om 15:06

    Bozewolf

    Aegroto, dum anima est, spes esse dicitur

    dus, kduim voor je

    Login om te reageren
  46. Ik zegt

    4 juli 2010 om 15:13

    er is altijd wel een jankerd die over iemand zijn post moet zeiken… ga biggetjes plagen bozewolf ;)

    Login om te reageren
  47. RA999 zegt

    4 juli 2010 om 15:25

    @Suprageex:
    Bla bla bla, si tacuisses philosophus mansisses…

    Login om te reageren
  48. Suprageex zegt

    4 juli 2010 om 15:34

    @RA999: tuurlijk man, filosoof..

    Login om te reageren
  49. Vanquish zegt

    4 juli 2010 om 15:43

    Gruwelijke shit! Eén van de auto’s die absoluut geen upgrade nodig had heeft ‘m toch gekregen.

    Login om te reageren
  50. rider zegt

    4 juli 2010 om 15:47

    toch nog een beetje een nederlandse gedachte bij het zien van dit model. normaal is het oranje boven, maar hier is het oranje onder en blank carbon boven. ik vergeef het ze. maar wat een statement leverd de VAG hier weer af. ongelofelijk. 15seconden van 0-300km/h.!nog eens bijna 5 seconden sneller dan de toch al niet slome veyron. wie gaat dit verbeteren?????

    Login om te reageren
  51. Luiz zegt

    4 juli 2010 om 15:52

    Welkom in nederland

    ik wens u nog een prettig verblijf

    Login om te reageren
  52. Driewieler zegt

    4 juli 2010 om 15:57

    Ziet er een beetje uit als een mislukt Mansory-product.

    Login om te reageren
  53. Dog zegt

    4 juli 2010 om 16:04

    Wat een gezeur over de gelimiteerde topsnelheid; “slechts” 415km/u … alsof je frequent 400+ rijdt * kuch * kuch * !

    Login om te reageren
  54. Jimmie zegt

    4 juli 2010 om 16:06

    En héél lelijk..

    Login om te reageren
  55. betonstaal zegt

    4 juli 2010 om 16:17

    Technisch is de Bugatti Veyron 16.4 een super sportwagen maar de vormgeving bleef er wat bij achter. Nu lijkt het wel of de hoe meer hyper de Bugatti Veyron wordt de vormgeving rechtevenredig lelijker wordt. @robbie heeft gelijk het ziet er echt uit of een of andere obscure tuner met wat plakband, plamuur en z’n ik-kan-heus-wel-zelf-sinaasappelhuidvrij-schilderen-pakket is losgeweest.

    Met dit soort werk komt deze Bugatti wel heel dicht bij een prive-getunde Volkswagen Golf te staan.

    Login om te reageren
  56. Benjamin1 zegt

    4 juli 2010 om 16:23

    met 400 km/h zit je wel in 3 uurtjes aan de cote d’azur!

    Login om te reageren
  57. BaySideBlueBoy zegt

    4 juli 2010 om 16:26

    Volgens Michelin zijn de banden ontworpen om een snelheid van 450km/u behouden gedurende 5 minuten. Leuk hoor, alleen jammer dat de brandstoftank niet groot genoeg is.

    Overigens vind ik deze Bugatti Veyron SuperSport echt super lelijk. Nu de airintakes op het dak ontbreekt lijkt de auto een nog ergere bolvorm te hebben.
    Maar de SuperSport heeft wel de mooiste velgen (zolang het chroom is) die ik tot nu toe heb gezien onder een Bugatti Veyron. Ook hier is het weer jammer dat Bugatti voor knaloranje exemplaren kiest. Gadverdamme…

    Login om te reageren
  58. Donkervoort zegt

    4 juli 2010 om 16:30

    @Benjamin: nee, want op die snelheid is je tank binnen 10 minuten leeg…

    wat een wanstaltig apparaat, bah.

    Login om te reageren
  59. betonstaal zegt

    4 juli 2010 om 16:33

    Zoek de verschillen:
    )

    Login om te reageren
  60. betonstaal zegt

    4 juli 2010 om 16:37

    … Overigens had de mdf/plamuur-tuner eerder gezegd over deze kleurencombinatie: ‘Zwart/oranje. Hele mooie combi, maar al te vaak gezien!’ Nog meer foto’s van deze golf: http://www.cobrasoft.nl/mycars/golf1/index.htm

    Login om te reageren
  61. w0o0dy zegt

    4 juli 2010 om 16:40

    Wat hebben we hier: lelijke aerodynamica, meer performance en oranje als opleukkleur…. laat me raden: ze kwamen er zelf niet uit dus hebben ze Edo gevraagd?

    Login om te reageren
  62. robin25 zegt

    4 juli 2010 om 16:44

    Zeer nice, maar uitlaat is afgekeken van de estoque!
    Verder zieke prestaties. :p
    Greetz uit Vlaanderen.

    Login om te reageren
  63. ferrari599xx zegt

    4 juli 2010 om 16:50

    @lambo4all

    naar vragen is niet kunnen betalen xD

    OT : ziek snelle bolide :o alleen jammer van de kleur :s liever pur sang :D :D :D

    Login om te reageren
  64. Danny zegt

    4 juli 2010 om 17:09

    Helaas is de naam Bugatti wederom naar beneden gehaald door… Audi VW Seat Skoda Bentley Porsche??? Nja who ever did this!..

    Verschrikkelijke emotieloze onzin dit!

    De laatste Bugatti blijft voor mij de EB110 dit is onzinnige marketing van VW die gelukkig niet werken gaat… ergens erg tevreden dat het grootste gedeelte van de auto fanaten hier niet the “feeling” bij krijgt zoals het is bij een volbloed Sportscar… _> Ferrari!!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      4 juli 2010 om 17:29

      @Danny:
      idd joh .. want bij Ferrari doen ze niet aan marketing ..
      en zijn de winsten per unit veeeeeel lager ..

      je had het over “feeling” ..
      met dank aan en van de Ferrari marketeers ..

      Login om te reageren
  65. Woestijnridder zegt

    4 juli 2010 om 17:22

    Leuk! Dan wordt het ook weer tijd voor een nieuwe versie van de SSC Ultimate Aero: die doet nu een top van 430km/u met zijn 1287pk… Meer pk’s dan de Veyron maar trager….

    Login om te reageren
  66. Rohrl-fan zegt

    4 juli 2010 om 17:41

    De kleuren van dit exemplaar vind ik echt niets, maar qua algemeen design vind ik de Supersport wel mooier dan het normale model. Ik zou wel eens willen zien hoe hij eruit ziet in een combo van helder carbon fibre en matzwart!

    Login om te reageren
  67. AMG Powerrr zegt

    4 juli 2010 om 17:43

    Mjummie! Ik vind hem goed! Alleen die kleurstelling is niks.

    Login om te reageren
  68. phantom zegt

    4 juli 2010 om 17:59

    Dat gapende gat achterin vind ik maar niks, voor de rest ff de kleur veranderen en klaar; de ultieme kar!

    Login om te reageren
  69. spykerboy zegt

    4 juli 2010 om 18:25

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  70. Davidov zegt

    4 juli 2010 om 18:31

    Lol, dit is toch op zijn minst gezegd tegenvallend te noemen :S
    Het enige dat er nog een beetje fatsoenlijk uit ziet is de uitlaat. Laat maar komen die vergelijking met de Ultimate Aero TT :P

    Login om te reageren
  71. JPM zegt

    4 juli 2010 om 18:31

    @ Danny

    Bugatti naar beneden gehaald? Ik denk dat jij je eens moet verdiepen in het verleden van Bugatti en waar Bugatti voor stond. Zowel als persoon alsmede als autofabrikant.
    VW zet Bugatti door zoals Ettore het altijd heeft gezien en gedaan.
    Ik heb het al vaker gezegd en ik zeg het nog een keer VW doet het precies goed wat Bentley en Bugatti en hun rijke verleden betreft.

    Login om te reageren
  72. Hans Anders zegt

    4 juli 2010 om 18:33

    Nou, de ontwerpers mogen bij mij een gratis oogtest laten doen want dit hadden ze toch wel mooier kunnen doen.

    Login om te reageren
  73. johanbelgium zegt

    4 juli 2010 om 19:15

    tja en hoe snel is de tank leeg en staan de banden in brand??? :p

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      4 juli 2010 om 19:31

      @johanbelgium:

      Minuut of 20.

      Login om te reageren
  74. Trinacria zegt

    4 juli 2010 om 19:22

    Hele dikke specs maar heb liever een Pagani. Vooruit dan, ik wil hem wel hebben. niemand ziet toch hoe de auto er uit ziet als je met 400+ voorbij komt knallen.

    Login om te reageren
  75. Something zegt

    4 juli 2010 om 19:24

    Ook al is de Supersport sneller, dan kies ik toch liever de Grandsport versie boven deze.

    Login om te reageren
  76. TheIceman2009 zegt

    4 juli 2010 om 19:38

    L.E.L.I.J.K.

    Login om te reageren
  77. Rappelflap zegt

    4 juli 2010 om 19:40

    Oeiiiiiiii, te lekker en über geil. :)

    Login om te reageren
  78. BananaFlip zegt

    4 juli 2010 om 19:55

    Heel erg ziek, maar nog steeds niet spannend.

    Login om te reageren
  79. ricardo zegt

    4 juli 2010 om 19:59

    Update: Gallery met high-res pica’s: http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Bugatti/Veyron_SuperSport

    Login om te reageren
  80. #Lennard zegt

    4 juli 2010 om 19:59

    Hoe toepasselijk de kleur ook is in deze tijd, zal hij toch echt weg moeten.
    Gadverdamme!
    Maar wel een toffe bak :)

    Login om te reageren
  81. sven2 zegt

    4 juli 2010 om 20:02

    geweldig dit!!! De Veyron werd er vanbinnen als vanbuiten een stuk mooier op en nu zou ik hem nog liever in mijn garage willen hebben… The only thing I need is money…

    Login om te reageren
  82. Dimglor zegt

    4 juli 2010 om 20:07

    Deze is gewoon echt af.. Ik vind hem mooier dan de gewone Veyron.. Wel een opvallende kleurstelling voor een Bugatti… Zwart-wit zou mooier staan ;)

    Login om te reageren
  83. tvrspeedsix zegt

    4 juli 2010 om 20:07

    ziek maar niet mooi,… wie snel wil zijn moet lelijk rijden.

    Login om te reageren
  84. willie zegt

    4 juli 2010 om 20:13

    bugatti was ooit synoniem met kunst. vw heeft deze erfenis totaal verkwanseld. nu rijden er infantiele rappers, onroerend goed krapuul en ander plebs met veel te veel poen rond in deze “ueber” vw. met – de erfenis van – bugatti heeft dit geen reet meer te maken.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      4 juli 2010 om 20:25

      @willie:
      hahahaha .. toen reden er alleen nobelprijs winnaars in natuurlijk ..
      hoe romantisch en sneu tegelijk ..

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      4 juli 2010 om 20:37

      @willie: Liever een patje P’er met teveel centen dan zo’n stuck up oud-geld aristocraat. Die zijn nog erger dan infantiele rappers en ander krapuul, want oud-geld pretendeert altijd beter te zijn.

      Hoe hypocriet.

      Login om te reageren
      • willie zegt

        4 juli 2010 om 20:52

        @bozewolf: als patje P’ers je doelgroep is als autofabrikant, prima. maar verkwansel dan niet de heritage van een merk. dit geval heeft toch werkelijk totaal niets meer te maken met hetgeen waarvoor het merk Bugatti ooit stond.

        Login om te reageren
  85. KippieKnaus zegt

    4 juli 2010 om 20:26

    OMFG.. Dit is dikste auto ooit..

    Login om te reageren
  86. Jipp zegt

    4 juli 2010 om 20:41

    wel een hoop gezeur dat hij er niet niet mooi uit ziet, maar technisch kan niets hier nog aan tippen eigenlijk.

    Stiekem willen we dit allemaal wel eens gaan temmen!

    Login om te reageren
  87. JPM zegt

    4 juli 2010 om 20:45

    @ willie

    Voor jou geldt hetzelfde, kijk de geschiedenis boeken er maar nog eens op na. Het is altijd makkelijk om het verleden te romantiseren maar het Bugatti van nu is op bijna alle vlakken gelijk aan dat van 80 jaar geleden.

    Login om te reageren
    • willie zegt

      4 juli 2010 om 20:58

      @JPM: geef even de link door van de geschiedenisboeken waaraan jij refereert.

      Login om te reageren
  88. ardonjr zegt

    4 juli 2010 om 20:53

    mm.. ik denk dat ik het stiekem nog mooier vind dan de originele Veyron!

    Login om te reageren
  89. 911GT2 zegt

    4 juli 2010 om 20:56

    Ik vond de veyron zo’n mooie auto… maar dit, mijn god ziet er uit als een foute tunersbak. Hier kan ik alleen maar van :cry:

    Login om te reageren
  90. Tonnie zegt

    4 juli 2010 om 20:57

    haha, van de zijkant met spoiler ingeklapt lijkt het net een kikker voor mij.. sleeeecht, wel snel.

    Login om te reageren
  91. ///M3 EVO zegt

    4 juli 2010 om 21:02

    7993 cc W16 quad-turbocharged nu met 1200 paardjes..
    Blijft echt een stel underachievers daar bij Bugatti.. Wel knap dat ie nog lelijker is..

    Login om te reageren
  92. KippieKnaus zegt

    4 juli 2010 om 21:08


    1929_bugatti_type_46_de_villars_cabriolet

    1936 Bugatti Type 57S Atalante
    Oranje Bugatti’s. Hup Holland!

    Login om te reageren
  93. EJS zegt

    4 juli 2010 om 21:13

    Zonde van de chique uitstraling.. Het extra vermogen is leuk, maar in de praktijk zul je ’t nooit gebruiken, net als de extreme topsnelheid en acceleratietijden.. Die 50 kg scheelt geen worst, dat had minimaal het 5voudige moet zijn.. Het enige wat dus eigenlijk leuk is is de herziene aerodynamica, maar dat maakt ’t nou juist best wel een sjohnny bak…

    Login om te reageren
  94. Mr. V8 zegt

    4 juli 2010 om 21:29

    Dit is “uber niets meer en niets minder

    Login om te reageren
  95. magister zegt

    4 juli 2010 om 22:12

    Hahaha mooi van bugatti en dikke fail van 9ff.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 juli 2010 om 01:20

      @magister: WTF waar zijt gij over bezig…

      Login om te reageren
      • BmwMPower zegt

        5 juli 2010 om 01:25

        @SimonMc: 9ff heeft met de GT9 een behoorlijk snelle auto neergezet, plus 400 per uur…

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          6 juli 2010 om 01:07

          @BmwMPower: Ja weet ik, ik verdedig de 9ff juist.

          Blijkbaar vinden een bende debielen een team van honderden en een miljardenkapitaal voorhanden evenwaardig met een team van een 10 tal gepasionneerde mensen die hun droom willen realiseren met hun handen.

          Ah ja.

          Login om te reageren
  96. Citrofiel zegt

    4 juli 2010 om 22:13

    Een grote, lompe bak als de Veyron uitrusten met gekke kleurtjes in een onnatuurlijke onderverdeling. Nee, qua uiterlijk past het niet. Maar je moet haast wel onder de indruk zijn van de techniek.

    Login om te reageren
  97. Cryxo zegt

    4 juli 2010 om 22:38

    Een prachtige wagen. juist dat oranje vind ik niet dat dat bij de wagen past maar voor de rest is hij fenomenaal

    Login om te reageren
  98. Daantje zegt

    4 juli 2010 om 22:59

    Ik ben altijd een fan van oranje/zwart! Staat ook de Veyron super sport erg goed!

    Hebben ze het toch weer geflikt, alweer snelste productie auto!

    Alleen zal je in NL wel bijna 1 miljoen bpm moeten betalen voor dit juweeltje!

    Login om te reageren
  99. Flatfour zegt

    5 juli 2010 om 01:23

    HOAX > Toerenteller klopt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  100. Flatfour zegt

    5 juli 2010 om 01:28

    @Flatfour

    Toerenteller moet zijn vermogens meter.

    Login om te reageren
  101. euro95 zegt

    5 juli 2010 om 09:56

    ga biggetjes plagen bozewolf, is toch wel 1 van DE opmerkingen die ik heb gelezen. Ik ben blij dat jullie allemaal zoveel van de geschiedenis afweten, toch ben ik stiekem benieuwd hoeveel jullie er daadwerkelijk van afweten!

    Maar terzijde, Wie snel wil zijn, moet lelijk zijn?
    Ik denk dat er hier mensen zijn die daar anders over denken!

    Leuke bak die veyron! Kep een keer gezien hoe ze handmatig in elkaar geflanst werden! Op Discovery dacht ik?

    Login om te reageren
  102. y.master zegt

    5 juli 2010 om 10:53

    De voorkant ziet er idd erg strak uit, maar de achterkant vind ik drie keer niks. ‘K heb toch liever de oude Veyron.

    Login om te reageren
  103. De verschrikkelijke Barbiepop zegt

    5 juli 2010 om 10:56

    @ sommige butjes hier op dit forum!

    Hoe kun je een 9FF nu vergelijken met een Veyron? Je moet alleen maar respect hebben voor wat 9FF met een 6-cil. doet!! En toch bijna even hard rijden!! Dus butjes dicht en snaveltjes toe :)

    Login om te reageren
  104. CSL zegt

    5 juli 2010 om 11:12

    Wat een monster zegg, niet normaal meer.

    Login om te reageren
  105. Timmie zegt

    5 juli 2010 om 11:27

    Jaja, als ze daar bij 9ff (GT9R) pal staan op hun ijdelheid (per se de snelste willen zijn), wil ik hun groen-door-jaloezie-uitgeslagen gezichten wel eens zien. Schaakmat!!!

    Login om te reageren
  106. Buyck zegt

    5 juli 2010 om 12:41

    Ola… ooola dit word een hete zomer!

    Vergeet de Venom GT niet!!!

    The battle can begin!!!

    Login om te reageren
  107. D-Racer zegt

    5 juli 2010 om 13:07

    IK WIL ER EEN!!!

    Login om te reageren
  108. Trevor zegt

    5 juli 2010 om 13:27

    Kan iemand mij uitleggen waarom deze auto zoveel vermogen heeft en toch (bij lange na) niet de snelste tijd op de Nordschleiffe.. Auto die 1/4 van het vermogen hebben zijn sneller en kosten 1/20 ste deel… Een Nissan GT-R of een Porsche Turbo zijn slechts 2 voorbeelden.. Het geeft dus aan dat deze auto “overdone” is.. Te veel vermogen om op een echte track hard te gaan. Ja recht uit.. Dus voor Amerikanen die daar wel van houden.. Maar ja in dat gehele land mag je nergens harder dan 96km/u.. Dus werderom.. Beetje overbodig deze auto.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      5 juli 2010 om 13:40

      @Trevor: Vermogen is een interessant getal, maar meerdere malen is al bewezen dat gewichtsreductie veel belangrijker is voor snelle rondetijden. De Veyron is naast een supersporter ook pure luxe en dat brengt wat kilo’s met zich mee.

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      5 juli 2010 om 19:45

      @Trevor:
      1) op de Nordschleife kan je de 400km/uur niet halen waar deze auto voor gemaakt is, dwz heel hard rechtuit. Dat voordeel kan hij dan niet benutten.
      2) Hij weegt meer dan 2 ton, dat is niet handig als er 100 bochten in een circuit zitten
      3) dat hij zo veel kost is omdat hij iets kan wat geen enkele andere auto kan; nl stabiel blijven bij deze bizarre snelheden, betrouwbaar zijn en zorgen dat elke debiel erin kan rijden.
      Je vraag waarom deze auto? Nou omdat het blijkbaar kan. Het is in ieder geval een unieke auto geworden die op een vlak de wetten van de natuur opzoekt. Maar daarvoor zal hij niet alles perfect kunnen. Het file-parkeren zal ook wel niet zo makkelijk gaan als met een smart.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      6 juli 2010 om 01:09

      @Trevor: Omdat de Veyron geen superracer is, maar een superGT.

      Login om te reageren
  109. Buyck zegt

    5 juli 2010 om 14:13

    Oeps… deze Veyron is alweer gedeclasseerd door een de Dagger GT.

    bron: CARROS.NL
    link: http://www.carros.nl/autonieuws/dagger-gt-declasseert-bugatti/

    Specificaties Dagger GT:

    – 2000pk
    – topsnelheid +485km/h
    – van 0-100km/h in 1.5 sec.
    – 2710 Nm koppel

    Kortom maakt brandhout van de supersport Bugatti !!!

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      5 juli 2010 om 19:28

      @Buyck:
      Ja ik kan ook heel hard roepen dat ik over 5 jaar een bolide met 3500+ pk ga lanceren. Computer rendering erbij en iedereen gelooft het, want je ziet de auto toch? Er een in het echt bouwen die ook nog eens boven 400km/uur nog zo stabiel is als een Veyron is een andere zaak. Dat laatste heeft VAG 5 miljoen per auto gekost, dat betekend dat ze op elke auto ongeveer 3 miljoen verlies maken. Dat is nog eens een prijs betalen voor een image builder.

      Login om te reageren
  110. TrojMacready zegt

    5 juli 2010 om 18:58

    @bozewolf

    Gezien de noodzakelijke toevoeging van gewicht (o.a. grotere turbo’s en intercoolers), is het netto lichter zijn geen verkeerde prestatie.

    Login om te reageren
  111. TrojMacready zegt

    5 juli 2010 om 19:01

    @Buyck
    Papieren auto, dus van declasseren is nog lang geen sprake. En ik betwijfel of daar ooit sprake van zal zijn, omdat de genoemde “Dagger” zal beschikken over *tromgeroffel*…. ACHTERwielaandrijving. Combineer dat met een surplus aan turbolag (turbo’s formaat meloen) en je weet wat daar voor cijfers uitrollen op straatlegaal rubber. Denk bijv. aan de 9FF GT9 (0-100 kwam bij diverse tests niet onder de 5(!) seconden).

    Login om te reageren
  112. Pallas zegt

    5 juli 2010 om 20:18

    Iedereen heeft kritiek op het uiterlijk van de Veyron (en panamera). Ik behoorde ook tot deze categorie, maar toen ik bovengenoemde bolides in real life zag, was ik diep onde de indruk.

    Login om te reageren
  113. JPM zegt

    5 juli 2010 om 20:37

    @ willie

    Kom eens achter je computertje vandaan en ga eens naar een plek waar ze boeken hebben, misschien ken je het: een bibliotheek.

    Login om te reageren
  114. GOD zegt

    5 juli 2010 om 20:48

    En mensen maar roepen dat perfectie niet bestaat.
    Well check this out biatch!!!

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      6 juli 2010 om 01:04

      @GOD: Waaaat?Dit perfectie?Komt schijnbaar net terug van een kuurtje halfords tuning!

      Als jij dit perfectie noemt, val jij waarschijnlijk ook op negerinnen met een vet achterste en met siliconen borsten. ( no offence )

      Login om te reageren
  115. The360box zegt

    6 juli 2010 om 12:58

    Heb je hier ook weer zon magische sleutel voor nodig, lijkt me wel grappig als Bugatti je een sleutel geeft die je begrenst op 120 KM/p, lache

    Login om te reageren
  116. TrojMacready zegt

    7 juli 2010 om 00:23

    Schijnt dat de mannen van Top Gear aanwezig waren bij de record run en naar eigen zeggen zouden we de komende afleveringen in de gaten moeten houden…..

    Login om te reageren
  117. GOD zegt

    7 juli 2010 om 17:08

    @ simonmc

    nee val ik totaal niet op en kom ook nooit bij de halfords. en toch vind ik die wagen perfect in alle opzichten.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      7 juli 2010 om 18:12

      @GOD: Kom nou…Wat straalt meer passie uit, een Bugatti Veyron of een Pagani Zonda? ( om maar iets te zeggen )

      Login om te reageren
  118. autoblogger zegt

    11 juli 2010 om 13:18

    Gespot: http://www.autojunk.nl/2010/07/bugatti-veyron-super-sport

    Login om te reageren
  119. george zegt

    12 september 2010 om 02:48

    Omdat GOD het niet weet @SimonMc.
    Het antwoord is Bugatti Veyron !!

    Login om te reageren
  120. jmcclane zegt

    6 september 2014 om 13:09

    De beste super/hypercar ooit gemaakt de Bugatti Veyron Super Sport.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      6 september 2014 om 13:25

      @jmcclane:
      Kunt u dat ook motiveren, mij lijkt het een nogal loze kreet gebaseerd op persoonlijke voorkeur.
      Ik deel je mening trouwens niet, het waarom heb ik hier al genoeg gemotiveerd.

      Login om te reageren
      • jmcclane zegt

        6 september 2014 om 15:17

        @tupperware: Laat ik vooropstellen dat het maar een mening is, mijn mening. In tegenstelling tot de meesten vind ik een Veyron ook best mooi. Andere supercar merken waar ik een zwak voor heb zijn Pagani en McLaren.

        Maar als ik iets bestempel tot beste, gaat het natuurlijk verder dan alleen het uiterlijk.
        De techniek van een auto maar ook de service, bouwkwaliteit, tevredenheid van de klanten, bruikbaarheid, betrouwbaarheid, prestaties, ontwikkelingen en de kennis die gebruikt is tot het bouwen van de hypercar. Plus de sporen die de auto heeft achtergelaten.

        Ik stuur je een linkje waarin ik uitgebreid motiveer waarom ik dat vind.
        http://www.autoblog.nl/nieuws/video-wat-doet-deze-koenigsegg-agera-r-op-de-ring-69771

        Verder zou ik graag willen weten welke u de beste super/hypercar vindt en waarom.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North