• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!

Auteur: ricardo, gepost 14 mei 2015 om 13:57 – 22 Reacties

Afbeelding Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!Afbeelding Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!Afbeelding Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!Afbeelding Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!Afbeelding Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!Afbeelding Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!Afbeelding Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!Afbeelding Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!

Volkswagen Golf GTE Sport Concept
Heilige oplaadstekkers, wat een achterlijk dik apparaat!

Op de jaarlijkse meeting voor sportieve hoofddeksels aan de Wörthersee heeft Volkswagen zojuist nóg een hete Golf gedropt. Naast de Golf GTI Clubsport en de Golf GTI Performance tonen ze een deels geëlektrificeerd pk-kanon: de Golf GTE Sport Concept.

Hybride porno

Hij heeft op het eerste oog weinig gemeen met de originele Golf GTE. Wat hij wel heeft is de 1.6-liter viercilinder uit de Polo WRC onder de kap, goed voor 299 pk en 400 Nm koppel. Deze wordt bijgestaan door twee elektromotoren. Eén tussen de motor en de DSG-bak, goed voor 115 pk & 330 Nm, en één achterin, die 115 pk en 270 Nm op de achterste rubbers afvuurt. Via een magische optelsom komt het totale vermogen daarmee uit op 400 pk, met een maximum koppel van 670 Nm.

Volkswagen Golf GTE Sport: 400 pk en een carbon body!

Aan de buitenkant van dit milieuriddertje op anabolen – in hybrid modus doet ‘ie 2l/100km – gaat het er nog heftiger aan toe. Met een carbonfiber body, extreem brede wielkasten, vleugeldeuren, flinterdunne lichtunits en een centraal geplaatste dubbelloops uitlaat. Als dit de broek van Wörthersee-gangers niet doet bollen weten wij het ook niet meer. Binnenin is het niet veel minder extreem. De twee zitplaatsen zijn van elkaar gescheiden en sturen gaat met een half stuurtje, waarachter de info wordt getoond op drie transparante displays.

Als alle krachtbronnen in de Volkswagen Golf GTE Sport Concept op maximaal vermogen staan (“GTE-Mode”) stuift deze stekkerraket in 4,3 seconden naar de 100 km/u, om bij de 280 km/u pas te stoppen met accelereren. Je kunt hem ook volledig elektrisch rijden, dan komt ‘ie 50 kilometer ver op één acculading.

Gaat dit in productie? Nee, dat niet, maar wellicht zien we de basis van deze aandrijflijn ooit nog eens terug in de Golf.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, golf, golf-gte, Hybride, plug-in, Volkswagen, worthersee-2015

Vorig bericht: « Wiens schuld is het als een zelfrijdende Tesla crasht?
Volgend bericht: BMW X3 (2004-2010) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. donvincenzo zegt

    14 mei 2015 om 14:03

    Hij bestaat alleen nog maar als render?

    Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    14 mei 2015 om 14:04

    Leuk al die dik gepimte concepts van VAG, maar uiteindelijk maken ze toch niks spannends.

    Login om te reageren
    • meridian zegt

      14 mei 2015 om 20:04

      @trustmeiamanengineer: Net als Peugeot zeg maar, die maakt ook al zolang ik het merk ken de mooiste concepts, die ze niet eens in afgeslankte vorm uitbrengen.

      Login om te reageren
  3. lekbak zegt

    14 mei 2015 om 14:12

    Ding heeft een wegligging van niks, zelfs op de foto’s staat ie al dwars op de weg.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      14 mei 2015 om 16:33

      @lekbak:

      Uitgegleden over zijn eigen olie…

      Login om te reageren
  4. michaelcorleone zegt

    14 mei 2015 om 14:13

    Bovenstaande render ziet er gewoon heel dik uit vind ik jammer hopelijk dat het ooit terugkomt eventueel. Wie weet.

    Login om te reageren
  5. bouwvakkert zegt

    14 mei 2015 om 14:17

    Dik ding hoor, maar bouw al die spannende concepts dan ook!

    Login om te reageren
  6. meridian zegt

    14 mei 2015 om 14:21

    Ziet er mooi uit en stel je voor dat ze dit ding in productie zouden nemen. Dan kost ie misschien wel 100.000 euro of meer of niet?

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      14 mei 2015 om 21:58

      @meridian: of niet

      Login om te reageren
  7. brainfear zegt

    14 mei 2015 om 14:29

    Verdomd jammer dat die niet in productie gaat! Wat een fantastisch lekker apparaat!

    Login om te reageren
  8. agera zegt

    14 mei 2015 om 14:36

    Veel concepts maar ik heb alleen nog maar de golf w12 zien terugkomen in het echt

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    14 mei 2015 om 14:44

    Heerlijk apparaat dit. Kom maar door!

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    14 mei 2015 om 14:54

    Komt toch niet in productie!

    Login om te reageren
  11. simppa zegt

    14 mei 2015 om 15:03

    Kan er een persoon opstaan die even een automerk opzet die concepten produceert. (Nee, niet jij Victor!)

    Login om te reageren
  12. stekel01 zegt

    14 mei 2015 om 15:18

    Komt deze ook in aanmerking voor 7% bijtelling?

    Login om te reageren
  13. philipf zegt

    14 mei 2015 om 15:27

    Stop die nieuwe W12 hierin alsjeblieft!

    Login om te reageren
  14. pudi zegt

    14 mei 2015 om 15:29

    Gaat m niet worden ;)

    Login om te reageren
  15. wilbertg zegt

    14 mei 2015 om 17:04

    Leuk hoor, die renders. Ik zou mn auto niet zo graag daar op de Nordschleife parkeren.

    Login om te reageren
  16. tarquesh zegt

    14 mei 2015 om 18:15

    Lijkt me op een platgeslagen R8 in een Golf achtig jasje. Desalnitemin dé hothatch.

    Login om te reageren
  17. biohazardracer zegt

    14 mei 2015 om 19:12

    Oké het kan aan mij liggen maar ik lees: een 1.6 met 299pk en 400nm, een elektromotor tussen de motor en de versnellings bak a 115pk en 330 nm en nog een elektromotor achterin a 115pk en 270 = in mijn ogen nog altijd 629 pk en 1000nm koppel en dan levert hij maar 400pk een 670nm koppel? Mis ik iets?

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      14 mei 2015 om 21:20

      @biohazardracer: als je over vermogens praat werkt de optelsom 1+1=2 niet.. dan is het meer 1+1=1,5

      Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      15 mei 2015 om 20:41

      @biohazardracer: al die motoren leveren dat vermogen op andere toerentallen of snelheden, vrijwel nooit 1+1. Als je 2 gelijke motoren aan elkaar koppelt met zelfde vermogen op het zelfde toerental, dan mag je wel die rekensom maken.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North