• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Golf VII R opgevoerd tot 420 pk

Auteur: robbie, gepost 11 februari 2014 om 08:09 – 18 Reacties

Afbeelding Volkswagen Golf VII R opgevoerd tot 420 pkAfbeelding Volkswagen Golf VII R opgevoerd tot 420 pkAfbeelding Volkswagen Golf VII R opgevoerd tot 420 pkAfbeelding Volkswagen Golf VII R opgevoerd tot 420 pkAfbeelding Volkswagen Golf VII R opgevoerd tot 420 pkAfbeelding Volkswagen Golf VII R opgevoerd tot 420 pkAfbeelding Volkswagen Golf VII R opgevoerd tot 420 pkAfbeelding Volkswagen Golf VII R opgevoerd tot 420 pk

Volkswagen Golf R by B&B Automobiltechnik
Geen geduld om te wachten tot Volkswagen zelf een Golf R Evo lanceert? Dan kan je altijd nog terecht bij B&B Automobiltechnik voor een extra gepeperde Golf.

B&B Automobiltechnik heeft voor ieder wat wils, want tuning wordt in verschillende stadia aangeboden. Niet iedereen heeft immers behoefte aan 420 pk, of het geld ervoor.

Het programma van B&B voor de Volkswagen Golf R begint bij een upgrade van 300 pk/380 Nm naar 360 pk/450 Nm voor een prijskaartje van 1.298 euro.

Als je iets meer te besteden hebt en iets meer vermogen wil dan kan je kiezen voor Stage 2, dat levert je 385 pk/480 Nm op. Dit wordt bereikt door de montage van een aangepaste uitlaat, iets hogere turbodruk en aangepaste software. Dit pakket kost 3.950 euro.

Is alleen het beste goed genoeg? Dan is er nog Stage 3 waar je 9.850 euro voor moet neertellen. Je krijgt dan wel een Golf R met 420 pk/530 Nm. Deze vermogensstijging wordt bereikt door een speciale B&B turbo, aangepaste luchtinlaat en een ander uitlaatsysteem. Uiteraard is ook nog even gekeken naar de software.

Prestaties van Stage 3 heeft B&B nog niet vrijgegeven, maar met Stage 2 sprint je in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u in plaats van 5,3 seconden. Het sprintje van 0 naar 200 km/u gaat in 17,5 seconden in plaats van 19,3 seconden.

Het geheel is af te maken met onder andere 20 inch velgen, aangepaste vering en demping en een beter remsysteem. Ook een oliekoeler van B&B is aan te raden, kost je wel 985 euro. Wil je graag met een groen geweten in je getunede Golf rijden? Dan is er goed nieuws,want het is ook mogelijk om deze Golf R op LPG te laten rijden.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

b-b, golf, golf-7, golf-r, lpg, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Jay Leno viert 25 jaar Mazda MX-5 [video]
Volgend bericht: Eerste vrouwelijke CEO van GM verdient ruim $14 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. JJDW zegt

    11 februari 2014 om 08:16

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Verder wel super prestaties voor zo’n auto. Ben benieuwd naar aan video.

    Login om te reageren
  2. slippie101 zegt

    11 februari 2014 om 08:17

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. jmeverts zegt

    11 februari 2014 om 08:27

    Het is nog vroeg….

    Login om te reageren
  4. reggie-boy_rood zegt

    11 februari 2014 om 09:30

    Ja vette shit

    Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    11 februari 2014 om 09:46

    Ik neem aan dat de prestaties van Stage 2 een versie met handbak betreffen? De standaard versie met DSG doet het 4,9 sec geloof ik.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      11 februari 2014 om 17:30

      @berlinetta:
      Dat is wel te hopen, die DSG trek je meteen aan stukken met dat koppel.
      Bij de stage 3 kit hadden ze er trouwens beter aangedaan om alle draaiende delen te vervangen door iets sterkers, nu heb je er max 10000km plezier mee.

      Login om te reageren
  6. Marijn90 zegt

    11 februari 2014 om 09:56

    Ik kan maar niet wennen aan die 4 pijpen hoor. Ik weet dat ik niet mag vloeken maar vind de kont op foto 4 wat weg hebben van de 147 GTA.

    Login om te reageren
  7. nasty zegt

    11 februari 2014 om 10:07

    Verrassend betaalbaar die upgrades! Ik zou direct voor stage3 gaan :)

    Login om te reageren
  8. dbonline zegt

    11 februari 2014 om 10:27

    Blijft op een duur strijkijzer lijken!

    Login om te reageren
  9. MARS zegt

    11 februari 2014 om 10:32

    4 uitlaatstukken, maar ’t blijft een golf…

    Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      11 februari 2014 om 11:12

      @MARS: Waren de centerpipes er nog maar. Dat zag er een stuk mooier uit dan deze pauperrommel.

      Login om te reageren
  10. paulaner zegt

    11 februari 2014 om 13:06

    Geen fan van deze wagen, de vier uitlaatstukken, de velgen van Ford, en een golf blijft een lease object voor dagelijks gebruik, en het wordt niet betrouwbaarder met deze pk’s per liter.

    Login om te reageren
  11. ropbp zegt

    11 februari 2014 om 13:21

    “Het geheel is af te maken met onder andere 20 inch velgen, aangepaste vering en demping en een beter remsysteem.” Dat lijkt mij toch minimaal een must als je met een 400pk VAAG-product de weg op gaat. En als je het dan niet voor jezelf doet, doe het dan voor je medeweggebruikers!
    Oh nee, dat is sociaal gedrag en de meeste (!) VAAG-rijders hebben geen idee wat dat betekent.

    Login om te reageren
  12. erro zegt

    11 februari 2014 om 16:25

    wieldoppen erop, gewoon uitlaatje eronder, ecosticker erop en ik lach me de hele dag krom

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      11 februari 2014 om 21:00

      @erro: lijkt me geweldig om te doen!
      Niet vergeten de R logo’s er af te trekken ;)

      Login om te reageren
  13. mrci zegt

    11 februari 2014 om 17:11

    Lelijke velgen

    Login om te reageren
  14. harryb zegt

    11 februari 2014 om 18:34

    Ik blijf een golf een auto voor petjes vinden … Ik kan er niets aan doen

    Login om te reageren
    • mark27s zegt

      17 februari 2014 om 17:19

      @harryb:
      Ik vind ze geweldig. Helaas heb ik een petje ;s

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North