• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen ID.7 rijdt 941 kilometer op één acculading

Auteur: machielvdd, gepost 15 januari 2025 om 11:04 – 14 Reacties

Kijk eens aan, niet meer laden onderweg naar vakantie. Of toch wel?

Er wordt wel eens geklaagd dat de WLTP-range niet haalbaar is praktijk, maar Volkswagen bewijst even het tegendeel. De ID.7 heeft een WLTP-range van 709 kilometer, maar eerder reed Volkswagen al 794 kilometer. Nu zijn ze daar nog eens even dunnetjes overheen gegaan.

Met een ID.7 Pro S heeft Volkswagen maar liefst 941 kilometer afgelegd op één acculading. Als je nu denkt ‘mooi, kan ik zonder laden naar Zwitserland rijden’ dan heb je het helaas mis. Het gaat namelijk om een efficiëntietest op het circuit van Nardo.

Op dit circuit werd ooit de Bugatti Veyron getest, maar met de ID.7 ging het allemaal wat minder hard. De gemiddelde snelheid was namelijk 29 km/u… Toch is dit volgens Volkswagen representatief. Dit is de “typische snelheid van stadsverkeer tijdens het spitsuur,” aldus Volkswagen. In dat geval is het verbruik 9,2 kWh per 100 kilometer.

Als jij een ID.7 koopt en je rijdt gemiddeld 29 km/u onder ideale omstandigheden heb je dus 941 kilometer range. Aan die wetenschap heb je misschien niet zoveel, maar eerlijk is eerlijk: 709 kilometer WLTP-range is ook gewoon heel goed. Er zijn maar een handjevol auto’s die dat beter kunnen en dan praat je bijvoorbeeld over een EQS die dik een ton kost.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID.Buzz langer, sterker en meer vermogen
  • Volkswagen plug-in hybrides
    Volkswagen: plug-in hybrides zijn de toekomst
  • De Volkswagen ID. Buzz is nu af fabriek te pimpen!
  • Was te verwachten: dit is de Volkswagen ID.7 GTX

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

ID7, Volkswagen

Vorig bericht: « Fundablog: Ferrari in de garage is bijna net zo duur als het huis zelf
Volgend bericht: Video: fietsers bestaan niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    15 januari 2025 om 11:10

    Jammer toch dat ze de 1000km niet halen, volgende keer dus maar met 23km/u rondjes rijden.
    Dat lijkt me dan heel representatief voor ’typische snelheid van stadsverkeer tijdens een iets zwaardere dan normale spits’.

    Login om te reageren
  2. mashell zegt

    15 januari 2025 om 11:12

    Was dit een verbruikstest of een test van het bestuurdervermoeidheidswaarschuwingsysteem (Scrable kampioen!)? Want hierbij wakker blijven is toch wel het moeilijkste.

    Login om te reageren
    • rendomjoeser zegt

      15 januari 2025 om 22:58

      Ik mag hopen dat ze niet 32 uur lang dezelfde hebben laten rijden…

      Login om te reageren
  3. TheMaster zegt

    15 januari 2025 om 11:16

    Precies genoeg tijd voor de software om een keer te reageren om de input van de bestuurder.

    Login om te reageren
  4. rwdftw zegt

    15 januari 2025 om 11:30

    Dat je gemiddeld niet harder gaat dan 30 km/h snap ik wel, maar stadsverkeer is start-stop verkeer en dan moet je iedere keer 2 ton in beweging brengen. Dat zuipt stroom en dan kom je lang zo ver niet.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 januari 2025 om 12:40

      Maar dat gaat heel efficient omdat luchtweerstand (die kwadratisch stijgt met de snelheid) geen grote rol speelt en met kundig regenereren krijg je een deel van die energie weer terug. Daarom zijn die Priussen ook de perfecte stadsauto’s.

      Login om te reageren
    • metalmike zegt

      15 januari 2025 om 14:13

      Daarnaast gebruik je tijdens het stilstaan ook de airco/verwarming, verlichting, audiosysteem etc. Dat kost allemaal energie, ondanks dat je geen centimeter aflegt.

      Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    15 januari 2025 om 11:37

    9,2KWh per km zou willen zeggen dat er een 1000kWh batterij in ligt :)

    Waar kan ik bestellen?

    In vermoed dat het om 92 Wh per 1 km gaat…?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      15 januari 2025 om 11:45

      Excuus, dat moest zijn per 100 km

      Login om te reageren
    • rendomjoeser zegt

      15 januari 2025 om 22:59

      Wat?? Uur?? Kilometer??

      Login om te reageren
  6. camber24 zegt

    15 januari 2025 om 12:17

    Iemand heeft dus 32,5u achter het stuur moeten zitten (wss afgewisseld, maar toch) met 29 km/u om die afstand te halen. Wat een kwelling moet dat zijn zeg.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      15 januari 2025 om 23:56

      Op de Autopilol…

      Login om te reageren
  7. P zegt

    15 januari 2025 om 21:50

    Ik doe service over de gehele Benelux en op de laatste 25000km was mijn gemiddelde 63km/u. Dat is representatief…

    Login om te reageren
  8. donjunior zegt

    16 januari 2025 om 09:14

    Ondertussen komt mijn ID.3 niet verder dan 21 kWh/100km.
    Al doe ie nu helemaal niets meer want het kreng staat voor de 80ste keer bij de garage omdat er weer eens wat mis is. Dit keer is het accupakket defect.. vorige keer de hele mediamodule laten vervangen. Mooi spul hoor Volkswagen, Vandaag met de Alfa naar kantoor, best leuk eigenlijk :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North