• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen ID.Buzz is nu al gearriveerd in Nederland

Auteur: machielvdd, gepost 11 februari 2022 om 17:19 – 25 Reacties

De nieuwe hippiebus is in aantocht! En deze hippiebus is nog milieuvriendelijk ook.

Volkswagen ging rond de millenniumwisseling al op de retro-toer met de New Beetle. Een logische volgende kandidaat voor een retromodel zou de T1 zijn. Volkswagen toonde wel diverse concept cars geïnspireerd op de Microbus, maar verder dan de beursvloer kwamen deze busjes nooit.

Met het uitrollen van de ID-reeks ziet Volkswagen nu eindelijk kans om de Microbus nieuw leven in te blazen. Of je de transitie naar elektrisch nu toejuicht of niet, qua designs wordt het er niet saaier op.

De ID. Buzz moet nog onthuld worden, maar de auto was deze week al te zien in Nederland. De auto is namelijk bezig aan een tournee door Europa. Na Spanje, Frankrijk en Engeland was nu Nederland aan de beurt.

Uiteraard is de auto nog gecamoufleerd met “verhullende psychedelische patronen”. Wat wel een gemiste kans is: Volkswagen heeft deze patronen niet gecombineerd met kreten als ‘Love’ en ‘Peace’. Ondanks de camouflage is het trouwens niet heel moeilijk om een beeld te krijgen van het design.

Er komt zowel een personenversie als een bedrijfwagenversie, maar de ID. Buzz die je hier ziet is bedoeld voor mensentransport. Veel meer dan dat kunnen op dit moment nog niet melden. Alle details krijgen we over een kleine maand te horen. Op 9 maart trekt Volkswagen definitief het doek van de ID. Buzz.

Nu de ID. Buzz toch in Nederland was heeft Wouter trouwens al even kunnen snuffelen aan dit elektrische busje. Binnenkort dus meer.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
    Video: Volkswagen ID Buzz voor het eerst rijdend gespot
  • Volkswagen start met testen autonome ID.BUZZ
  • Ambulance van de toekomst is hip en zelfrijdend
  • Volkswagen ID.4 als politieauto: ideetje voor Nederland?

Nieuwste artikelen

  • Video: twee ego’s krijgen het met elkaar aan de stok
  • Auto huren op vakantie steeds goedkoper om logische reden
  • Mazda presenteerde sportieve uitvoering zonder dat iemand het door had
  • Vakantiegangers opgelet: Italië gaat dieselauto’s verbieden!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, ID-Buzz, Volkswagen

Vorig bericht: « Dit zijn de betrouwbaarste automerken anno 2022
Volgend bericht: Toyota bedenkt neppe handbak voor EV’s, maken of kraken? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dieseltor zegt

    11 februari 2022 om 18:00

    Ik krijg toch een neiging om mijn leuter in dat gat te douwen.

    Login om te reageren
    • erce zegt

      11 februari 2022 om 18:14

      @dieseltor: Daar is een naam voor: mechanofilie.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      11 februari 2022 om 19:10

      Ik zie geen gat!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        11 februari 2022 om 19:37

        Je ziet er geen gat in?
        Aan de voorkant, midden in de luchtinlaat…

        Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      12 februari 2022 om 08:29

      @dieseltor: dan kom je een radar tegen

      Login om te reageren
  2. monsieurleloure zegt

    11 februari 2022 om 18:37

    21 jaar lang de Microbus teaseren is een prestatie op zich, en dan met zo’n slap aftreksel komen is een nóg grotere prestatie, gemiste kans……

    Login om te reageren
    • martinus.tussengas zegt

      11 februari 2022 om 22:44

      @monsieurleloure: zo waar!

      Login om te reageren
  3. sizedoesmatter zegt

    11 februari 2022 om 19:04

    ‘nu al’ proest; na 55 jaar teasen…

    Login om te reageren
  4. martijnev zegt

    11 februari 2022 om 19:31

    Grappig eigenlijk dat bij de T1 nooit iemand zeurde over het ontbreken van de grille.

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      11 februari 2022 om 20:45

      Er waren toen tal van luchtgekoelde motoren op de markt die dat ook niet hadden, geen enkele VW had een grille

      Login om te reageren
  5. Jansen zegt

    11 februari 2022 om 20:21

    Soms verlang ik ook wel eens terug aan oude auto’s… Maar zeker niet naar die oude Volkswagen busjes. Alleen mensen die daar nooit in hebben gereden denken dat het leuk was. 100% liever een Peugeot J7 om maar wat te noemen. Ziet er nog beter uit. Waarom zou je zo’n wan-produkt weer willen maken?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 februari 2022 om 20:42

      Peace man, het leuke aan die VW busjes was niet het rijden maar wat er achterin gebeurde…

      Login om te reageren
    • O plaat zegt

      11 februari 2022 om 20:49

      Het feit dat je iets tussen de 50k-120k neerlegt voor een T1 en je een J7 kan kopen voor 10k beweert dat de meerderheid het tegendeel denkt. Maar ja een T1 was in zijn tijd de goedkoopste bus en voelt ook zo aan. Hoewel volkswagen het recept van de T1 wist te perfectioneren de latere T3 beter stuurt en rijdt dan een nieuwe Renault traffic, hij is wel een pak luider.

      Login om te reageren
    • AudiRS zegt

      12 februari 2022 om 08:31

      @jansen: haha. Inderdaad. En wat kosten die t1 t2 tegenwoordig. Pfff niet normaal.

      Login om te reageren
  6. DeWitteCondor zegt

    11 februari 2022 om 22:42

    De personenversie lijkt me best een uitkomst voor grote gezinnen die per se een EV willen.

    Login om te reageren
    • Privee zegt

      11 februari 2022 om 23:49

      Croky kan toch dienstbaar zijn bij het zgn chiptekort

      Login om te reageren
    • papa zegt

      12 februari 2022 om 05:59

      @dewittecondor: ja en de bestelversie lijkt me ideaal voor mensen die bestellingen moeten bezorgen en die per de een EV willen

      Login om te reageren
      • z3cabby zegt

        12 februari 2022 om 08:50

        @papa: of een versie als pick up, voor iedereen die geen Cybertruck of equivalent kan betalen.

        Login om te reageren
      • DeWitteCondor zegt

        12 februari 2022 om 11:10

        @papa: dat lijkt me dus niet. Ik denk dat die variant veel te duur zal zijn voor de gemiddelde pakketbezorger. Eerder wellicht foodtrucks of andere marketing doeleinden.

        Login om te reageren
        • papa zegt

          13 februari 2022 om 21:30

          @dewittecondor: ik zei toch per se EV

          Login om te reageren
          • DeWitteCondor zegt

            13 februari 2022 om 23:02

            @papa: ok boomer

            Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    12 februari 2022 om 07:54

    Met een range van echte 400km’s, snelladen, V2G, trekhaak én een prijs van 60k max, zou ik hem wel willen.

    Hemelsblauw metallic aub.

    Login om te reageren
  8. remmenisangst zegt

    12 februari 2022 om 11:13

    Mooi? Nee dat niet echt.. Maar met minimaal 400 km onder normale omstandigheden, 2500kg trekgewicht, dubbele cabine, verlengde uitvoering en €60k. Dan ben ik de eerste die een bestelling plaatst.

    Login om te reageren
  9. harrie zegt

    12 februari 2022 om 13:59

    Knap hoe ze alle frivoliteit van het concept weg hebben gedesigned, en hem nog minder sex appael hebben weten te geven dan een T6.

    Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    21 februari 2022 om 13:21

    Een kenmerk van de oude Volkswagen busjes was dat je zelf de kreukelzone was en helemaal tegen de (rechte) voorruit aan geplakt zat. Als ik nu dat shot vanaf de zijkant zie, zit de bestuurder heel ver naar achteren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North