• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen kan beginnen met updates sjoemeldiesels

Auteur: CasperH, gepost 24 november 2015 om 11:12 – 21 Reacties

Das NOx


De Duitse toezichthouder KBA is akkoord gegaan met de door Volkswagen geplande updates voor bepaalde motoren met sjoemelsoftware.

De nieuwe eindbaas Matthias Müller heeft laten weten dat de Duitse toezichthouder KBA (een met de RDW vergelijkbaar orgaan in Duitsland) akkoord is met de voorgestelde updates voor de 2.0 dieselmotoren die betrokken zijn bij #dieselgate. Ook is er op hoofdlijnen een akkoord voor nieuwe software-installatie op de 1.6 EA189 dieselmotoren in Volkswagens.

Of het vervangen van de sensor die laatst genoemd is (in sommige gevallen?) daadwerkelijk genoeg zal zijn, wordt dus snel duidelijk nu. De kosten en complexiteit van de werkzaamheden zijn volgens Müller in 90% van alle gevallen beheersbaar.

Eerder deze week werd bekend dat ook nog 85.000 auto’s van Audi met 3.0 diesels zouden frauderen. Müller meldt nu dat het onderzoek naar de betrokkenheid van 85.000 auto’s opnieuw gedaan gaat worden. Of het om dezelfde auto’s gaat is niet helemaal duidelijk, maar twee keer hetzelfde aantal zal waarschijnlijk geen toeval zijn. De lijst van betrokken auto’s die met zekerheid betrokken zijn bij de fraude is hier te vinden. Het complete #dieselgate dossier is hier terug te lezen.

Ook interessant!

  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

fraude, Matthias-Muller, software, tdi, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « Video: de Trabant Turbo Quattro is een Oostblokbeest
Volgend bericht: Nederlandse jongen vindt redders aanrijding via Facebook »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    24 november 2015 om 11:15

    Morgen uw auto inleveren voor een “update” ….Jammer dat het niet meer zo fijn rijdt maar wil u misschien een nieuwe kopen (leasen)?

    Login om te reageren
  2. martinus zegt

    24 november 2015 om 11:18

    “De kosten en complexiteit van de werkzaamheden zijn volgens Müller in 90% van alle gevallen beheersbaar.”

    In 10% dus niet. Wat doet vw daarmee??

    Login om te reageren
    • norge zegt

      24 november 2015 om 11:19

      @martinus: weg sjoemelen…

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      24 november 2015 om 11:41

      @martinus: in de shredder??

      Login om te reageren
  3. deVia zegt

    24 november 2015 om 11:23

    Je gaat mij echt niet vertellen dat VW om een eenvoudige sensor heeft gesjoemeld, wellicht dat deze nieuwe sensor wederom de nieuwe testcycli kan omzeilen waarmee de overheid checkt of de auto’s nu wel voldoen…

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      24 november 2015 om 11:35

      @deVia: Denk je nou echt dat ze dit nog een keer gaan proberen?

      Login om te reageren
      • deVia zegt

        24 november 2015 om 11:38

        @mercedesclk350: …een kat in het nauw ;-)

        Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          24 november 2015 om 11:39

          @deVia: Kan best, maar als VW nu op wat voor manier gaat sjoemelen dan zitten ze heel dicht bij het einde van het merk denk ik.

          Login om te reageren
          • deVia zegt

            24 november 2015 om 11:44

            @mercedesclk350: zeker waar. Ik verwacht het ook niet hoor, maar ik vind het apart dat een simpele sensor de oplossing zou zijn. sensoren meten, ze doen verder niets. Het lijkt me dus dat het verbruik zal toenemen (vanwege de extra inspuiting om NOx tegen te gaan), of minder vermogen wat een aantal klanten wellicht niet leuk zal vinden.

            Login om te reageren
            • dirkiii zegt

              24 november 2015 om 12:51

              @deVia: minder vermogen betekent nog een rechtzaak ben ik bang voor.

              Login om te reageren
  4. gertjan2012 zegt

    24 november 2015 om 11:25

    Werkplaats chef tegen zijn medewerker: Goed Günther, je krijgt vandaag 163 autos waarvan je even de software/sensor moet aanpassen omdat ze op het hoofdkantoor iets bedacht hadden wat wij mogen oplossen.
    Morgen trouwens ook, en de rest van de komende 6 maanden ook.
    Viel Glück

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    24 november 2015 om 11:32

    @casperh The regulator has also given the “basic go” to a fix for the 1.6-litre vehicles that will also involve replacing an air filter cartridge and grill…

    Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    24 november 2015 om 11:52

    Heeft u graag 20pk minder? Ga dan nu naar uw VW dealer voor de software update!

    Ik kan niet wachten op de reacties van de klanten. Dit gaat ongetwijfeld merkbaar zijn tijdens het rijden.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 november 2015 om 12:08

      @clarkson: ik denk dat het vooral merkbaar is aan de pomp. Het lijkt me logisch dat het er geen minder vermogen geleverd gaat worden, dat is juridische zelfmoord van VW.
      Ik denk dat het om een veel nauwkeurige inspuiting gaat. Waardoor de wagen zuiniger en waarschijnlijk ook prettiger zal rijden.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        24 november 2015 om 12:16

        @mashell: Ik denk toch dat het vermogen geknepen gaat worden. Misschien een combinatie van? Geen idee nog. Maar ik ben zeer benieuwd wat het effect is.

        Gelukkig is Autoblog hofleverancier van de sjoemeldiesel-informatie. Dus we kom er achter!

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      24 november 2015 om 12:09

      @clarkson: zullen we eerst de test door Wouter afwachten of dat daadwerkelijk zo is?

      Login om te reageren
      • FelixF zegt

        24 november 2015 om 12:26

        @406_v6: Nee joh, toch leuker om gewoon in het wilde weg, ongehinderd door enige kennis wat te roepen.

        Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    24 november 2015 om 11:53

    Ach ja, er zullen nog wel een zooitje artikelen volgen hier over. Voor dat iedereen dit vergeten is…..

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      24 november 2015 om 13:02

      @dutchdriftking: en ik denk dat het goed is!!

      Login om te reageren
  8. henkhekje zegt

    24 november 2015 om 12:46

    Straks rijden alle Golf GTD rijders met 87kmpu achter een vrachtwagen aan (in de slipstream) hahaaha

    Login om te reageren
  9. louisvdd76 zegt

    24 november 2015 om 13:18

    Wie gooit hem voor en na even op de rollerbank dan weten we het…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North