• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Passat Alltrack gaat over elke stoeprand

Auteur: CasperH, gepost 19 februari 2015 om 08:49 – 46 Reacties

Afbeelding Volkswagen Passat Alltrack gaat over elke stoeprandAfbeelding Volkswagen Passat Alltrack gaat over elke stoeprandAfbeelding Volkswagen Passat Alltrack gaat over elke stoeprandAfbeelding Volkswagen Passat Alltrack gaat over elke stoeprandAfbeelding Volkswagen Passat Alltrack gaat over elke stoeprandAfbeelding Volkswagen Passat Alltrack gaat over elke stoeprandAfbeelding Volkswagen Passat Alltrack gaat over elke stoeprandAfbeelding Volkswagen Passat Alltrack gaat over elke stoeprand

Volkswagen Passat Alltrack 2015
De nieuwe Passat kan natuurlijk niet van het asfalt af, maar met deze offroadkoning kom je elk stoeprandje in de urban jungle over!

De Audi A4 Allroad, Peugeot 508 RXH en Volvo V60 Cross Country hebben er weer een concurrent bij. De Passat Alltrack was even weg maar is nu helemaal terug. Met een bodemvrijheid die 27,5 millimeter is toegenomen komt deze 4×4 overal.

De Passat is behalve aan zijn hogere stance ook te herkennen aan een lading plakplastic en andere dakrails. De wielen \ijn ook uniek voor de Alltrack en zijn 17 inch groot. Naar wens kan er ook 18 inch of 19 inch worden gemonteerd.

Uiteraard is de Passat Alltrack wederom voorzien van 4Motion, het bekende vierwielaandrijvingssysteem met Haldex-koppeling. Er is ook een elektronisch te locken differentieel (XDS+) en een speciale offroad-modus die het ABS, gasrespons en wat andere zaken aanpast om optimale tractie te creëren. Je kan de bekende motoren krijgen, maar als je voor de sterkste variant gaat is deze teruggeschroefd naar 220 pk (in plaats van 240).

De Volkswagen Passat Alltrack gaan in september de verkoop in (voor de liefhebber: niet in Nederland helaas), maar is tijdens de autoshow van Genève al te bewonderen.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje
  • Passat sedan
    In memoriam: Volkswagen Passat Sedan
  • Passat Limited Edition
    Passat Limited Edition is een van de 1.973 laatste ooit

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Alltrack, b8, geneve-2015, passat, Volkswagen

Vorig bericht: « Lance Armstrong veroordeeld voor roekeloos rijden
Volgend bericht: Peugeot 208 wordt strakgetrokken met facelift »

Lees Interacties

Reacties

  1. lambo4all zegt

    19 februari 2015 om 08:58

    Ik heb sportsedans gezien die hoger op hun poten stonden.. Een cross-over is van zichzelf al een net niet geval, dit is een net niet cross over..

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      19 februari 2015 om 09:08

      @lambo4all: zoals?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 februari 2015 om 10:57

        @reggie-boy_rood: een standaard Passat met zwarte bumpers…

        Zelfs een E46 330xi staat hoger op zijn poten (1cm hoger dan de 330i).

        OT: aardige auto, maar de Passat is wel heel erg saai. Niet dat het erg is, zal wel retepopulair worden, maar het is mij te saai.

        Ik zou een jong gebruikte XC70 kopen (en een Golden Retriever die ik Bob-Jan noem).

        Login om te reageren
  2. lebeaunl zegt

    19 februari 2015 om 09:00

    ‘….te bewonderen…’ #gniffel #proest

    Login om te reageren
  3. bouwvakkert zegt

    19 februari 2015 om 09:02

    Knapt de passat naar mijn mening wel van op, komt die wat minder saai over.

    Login om te reageren
  4. e1000bmw zegt

    19 februari 2015 om 09:03

    *kuch* Audi A6 allroad. *kuch*

    Login om te reageren
  5. rolov zegt

    19 februari 2015 om 09:04

    Ik vind ik vind die cross overs meestal wel aardig. Is weer eens wat anders. Ik zou deze in het echt moeten zien of echte foto’s. Want op zulke is het altijd lastig.

    Login om te reageren
  6. clarkson zegt

    19 februari 2015 om 09:14

    tupperware pakket.. slaat natuurlijk weer nergens op dit.

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      19 februari 2015 om 17:18

      @clarkson: laat @tupperware er even buiten…

      Login om te reageren
  7. hehehehe zegt

    19 februari 2015 om 09:26

    waaw!

    Login om te reageren
  8. exotic zegt

    19 februari 2015 om 09:29

    Door alleen wat plastic erop te plakken kan hij offroad? Dus als ik bergschoenen aan doe, kan ik uit het niets Mt. Everest beklimmen.

    Nu is de Passat OK voor een Passat, maar dit slaat nergens op.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 februari 2015 om 09:39

      @exotic: Mt. Everest is wat veel gevraagd maar Holterberg moet lukken.

      Login om te reageren
    • commentaar1 zegt

      19 februari 2015 om 09:42

      @exotic: Niet zo zuur doen :-) er zijn nog veel meer modellen in autoland die plastic toevoegen en dan iets pretenderen. Noem mij één automerk uit de top 15 die geen sportieve variant heeft van één van hun modellen met extra plastic zonder motorische aanpassingen.

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        19 februari 2015 om 11:07

        @commentaar1: Mercedes – Benz, BMW.

        Login om te reageren
        • commentaar1 zegt

          19 februari 2015 om 11:47

          @exotic: Mercedes heeft de “AMG pakket” en BMW het “M pakket” lekker veel extra plastic en geen extra performance. Om in je vergelijking te blijven, sportschoenen kopen maakt je geen top atleet

          Login om te reageren
          • exotic zegt

            19 februari 2015 om 12:01

            @commentaar1: Echt wel.

            Login om te reageren
          • exotic zegt

            19 februari 2015 om 12:03

            @commentaar1: Bovendien, de AMG-pakket en M-pakket. Pretenderen niet iets wat ze niet zijn. Ze zorgen voor een sportiever uitstraling.

            De Alltrack hierboven daarentegen, doet zich voor als een ekte ekte “offroader”.

            Login om te reageren
            • commentaar1 zegt

              19 februari 2015 om 12:35

              @exotic: Ben het gedeeltelijk eens met je, alleen wil jij nu beweren dat een BMW X4/X5/X6 een offroader is? of een Mercedes GLE :-)

              Login om te reageren
              • exotic zegt

                19 februari 2015 om 13:36

                @commentaar1: Nee, maar die vallen niet onder de klasse van 5-serie, E-klasse, Passat(alhoewel die niet in dit lijstje hoort).

                Daarnaast ben ik het met je eens dat de BMW X4/X5/X6, GLE. complete shit zijn.

  9. Dutchdriftking zegt

    19 februari 2015 om 09:31

    o nee, hier zaten we echt op te wachten, de Passat Tupperware!

    Login om te reageren
  10. commentaar1 zegt

    19 februari 2015 om 09:35

    Prima voiture voor mensen die in de bergen wonen of daar vaak verblijven, wel had ik gekozen om af te zien van de 4Motion, binnen VAG zijn er betere varianten beschikbaar. In Nederland zou ik adviseren een “alltrack pakket” te lanceren, waarbij uiterlijk gelijk is aan alltrack alleen zonder de 4Motion.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 februari 2015 om 09:42

      @commentaar1: ik kan je niet volgen, juist in de bergen is vierwielaandrijving zinvol. Dus daar wil je er juist niet vanaf zien. 4motion werkt met een haldex systeem en dat zijn nu eigenlijk de beste 4 wielaandrijfsystemen.

      Login om te reageren
      • commentaar1 zegt

        19 februari 2015 om 09:47

        @mashell: Ik doel op het feit dat het Quattro systeem mij meer aanspreekt, ik ben geïnformeerd dat er wel degelijk is verschil is met 4Motion. Natuurlijk kan ik verkeerd geïnformeerd zijn :-)

        Login om te reageren
        • ihrte zegt

          19 februari 2015 om 09:56

          @commentaar1: klopt, Visco vs Haldex (overigens geldt dat niet voor de Audi A3 Quattro en alles wat daaronder zit, want die hebben ook gewoon een haldex diff). Persoonlijke geef ik ook de voorkeur aan Quattro boven 4motion. Je merkt dat de elektronica van een Haldex toch even de tijd nodig heeft om na te denken. Het gevolg is dan dat je al flink onderstuur hebt voordat de achterwielen je de bocht om duwen. Even snel een bochtje dwars gaan met sneeuw bijvoorbeeld wordt een stuk lastiger met 4motion dan met Quattro. In de Passat Alltrack waar ik laatst in heb gereden kwam het vermogen op de achterwielen er ook niet zuinig in, je merkte het echt heel goed.

          Login om te reageren
          • commentaar1 zegt

            19 februari 2015 om 10:10

            @ihrte: Bedankt voor de uitleg, ik weet dat inderdaad de Audi A3 het 4Motion systeem had, is dit ook het geval bij de huidige versie?

            Login om te reageren
            • ihrte zegt

              19 februari 2015 om 10:34

              @commentaar1: Ook de huidige Audi A3 8V beschikt over Haldex, dus 4motion als je het zo bekijkt. Weet het niet helemaal zeker zo uit mijn hoofd, maar ik dacht dat deze wel is uitgerust met Haldex Gen5, dus het systeem wordt eigenlijk wel steeds beter (in de zin van: het reageert sneller en daardoor efficiënter). Ook zie je dat ze nu XDS+ toegaan passen op de Passat. Prima systeem maar het heeft niks te maken met locken van differentiëlen (zoals bovenstaande artikel foutief suggereert). XDS+ past d.m.v. ESP techniek remkracht toe op het wiel dat grip verliest (bij het nemen van een bocht de binnenste wielen), waardoor het vermogen eigenlijk gedwongen wordt om naar de andere wielen te gaan. Dit systeem werkt met een druk van 5 tot 15 bar.

              Login om te reageren
            • jaapiyo zegt

              19 februari 2015 om 13:40

              @commentaar1: Tuurlijk heeft de nieuwe A3 4motion, dat is immers onderhuids gewoon een Golf. De versies met de kleinste motoren hebben ook een hobbel-de-bobbel torsieas om nog wat extra Euro’s aan kosten te besparen tov multilink.

              Voorsprong door marketing je weet toch.

              Login om te reageren
  11. motiondrive zegt

    19 februari 2015 om 09:39

    Ben niet de grootste fan van dit soort van veel plastic voorziene wannabe 4×4’s, maar dit ziet best knap uit. En het kleurtje is helemaal top!

    Login om te reageren
  12. bsxc2 zegt

    19 februari 2015 om 09:52

    De vorige was stoerder…

    Login om te reageren
  13. ihrte zegt

    19 februari 2015 om 09:59

    Vorige model vond ik een stuk mooier, robuuster overkomen. Ook het interieur vind ik er niet op vooruit gegaan. Dat lelijke klokje boven de middenconsole irriteerde mij in het vorige model al. Nu komen daar die afzichtelijke roosters over de gehele breedte ook nog eens bij. Nee bedankt.

    Login om te reageren
  14. Flamingo zegt

    19 februari 2015 om 10:05

    eigenlijk te chique hiervoor maar toch cool dat het er is

    Login om te reageren
  15. kristof_somers zegt

    19 februari 2015 om 10:09

    Wel… ik vind ‘m prachtig, en die kleur… helemaal goed! Zet ‘m hier maar op de oprit :D

    Login om te reageren
    • commentaar1 zegt

      19 februari 2015 om 10:18

      @kristof_somers: Voor het geld zou ik naar Audi lopen en een A4 of A6 Allroud ophalen, gezien de Passat niet in Nederland te verkrijgen is wordt het een dure grap.
      Aanschaf + invoer ik denk dat je snel op de prijs zit van een A6 Allroud.

      Login om te reageren
      • kristof_somers zegt

        19 februari 2015 om 10:28

        @commentaar1: gelukkig ben ik ’n Belg en zal die hier wss wél te koop zijn, en anders is importeren ook niet zo ’n probleem (import van m’n huidige passat kostte me welgeteld 50 cent haha!)

        Login om te reageren
        • commentaar1 zegt

          19 februari 2015 om 10:44

          @kristof_somers: Damm does Belgian people again:-)

          Login om te reageren
  16. Jantje_555 zegt

    19 februari 2015 om 11:48

    Jullie vergeten de Subaru Outback nog…

    slechts 220pk…dat wordt chiptunen na aankoop

    Login om te reageren
    • kristof_somers zegt

      19 februari 2015 om 11:52

      @Jantje_555: ja want 220 pk is echt zo behelpen natuurlijk :P

      Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    19 februari 2015 om 12:52

    Lijkt wel of hij nog lager ligt dan een standaard passat

    Login om te reageren
  18. mercedesbenz63 zegt

    19 februari 2015 om 15:19

    Tegenhanger voor de a6 alltrack? Maar niet zo snel en het is toch het zelfde product

    Login om te reageren
  19. joostlab zegt

    19 februari 2015 om 15:59

    De natte droom van iedere Autoweek journalist

    Login om te reageren
  20. mcL zegt

    19 februari 2015 om 16:54

    220 Pk is voor de 2.0 TSI en 240 Pk voor de 2.0 Bi-TDI

    Login om te reageren
  21. raoulkroes zegt

    19 februari 2015 om 17:19

    Vergelijkbaar met de Seat Leon X-Perience die overigens wel in Nederland te koop is.

    Login om te reageren
  22. spiderman zegt

    19 februari 2015 om 19:28

    Niet bij ons te koop, maar zolang hij er niet als 7 procent-hybride is holt iedere leaserijder toch weer naar zo’n lelijke Foutlander. Het bijtellingspercentage is immers het enige dat nog telt, de tijd dat een Passat de lieveling van de leasemarkt was ligt achter ons.

    Login om te reageren
  23. cadrez zegt

    19 februari 2015 om 19:57

    Zolang het maar niet tegen 10 km per uur of sneller is. Anders zal een bezoekje van de bandenboer alsnog nodig zijn

    Login om te reageren
  24. deboes zegt

    22 februari 2015 om 20:21

    Hè dat is handig als die van mij weer eens hortend en stotend de drempel over moet bij de dealer voor de zoveelste reparatie

    Login om te reageren
  25. deboes zegt

    1 maart 2015 om 21:08

    Morgen weer met m’n Passat naar het werk, zal die het halen…..?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North