Volkswagen plaagt met elektrische conceptcar

Auteur: , 35 Reacties

De mannen in Wolfsburg verleggen de focus naar het elektrische gebeuren. Da's immers de toekomst.

Het merk wil in 2025 immers een miljoen elektrische auto’s verkopen en dus moet het publiek alvast warm draaien voor de komst van de Duitse EV’s. Het beestje op de plaatjes bij dit artikel heeft nog geen naam, Volkswagen heeft al wel aangegeven dat de elektrische range ergens rond de 500 kilometer komt te liggen. Bovendien moet het productiemodel in 2019 worden gepresenteerd.

Ook interessant is de claim dat de EV in slechts 15 minuten kan worden opgeladen. De elektrische auto moet ongeveer even groot worden als de Golf. Omdat accupakket en elektromotor slim kunnen worden geplaatst, zou de EV qua binnenruimte meer in de buurt komen van de Passat.

Uiteraard komt Volkswagen over een poosje met diverse afgeleiden van deze EV. Denk daarbij aan een crossover, een sedan en een sportievere variant. Kijkend naar de schetsen valt op dat de conceptcar achter schuifdeuren krijgt en dat de elektrische auto een opmerkelijk kort neusje krijgt. We zijn benieuwd!



35 reacties

Vanwaar vier kriksteunen op het dak?
@straatzakelijk:Misschien iets van sonar/radar/camera achtig iets voor het autonoom rijden? Ze zitten iig wel op logische plekken daarvoor.
@straatzakelijk: Kunnen ze hem in de werkplaats op z’n dak leggen, makkelijker om de softwarestekker in te pluggen. ;)
@cadrez: Haha zou zomaar kunnen.

OT: is die rode E30 van jou?
@straatzakelijk: Ja klopt, hij staat te koop. Kopen?
@cadrez: Nee hoor dankjewel, mijn 4 GT doet het prima haha. Heb er wel ooit eentje gehad! Een heuse 325i. Ik vind het nog steeds schitterende auto’s! Jeugdsentiment!
Binnenkort bij te zien op de reclamepanelen in jouw straat: Volkswagen, Vorsprung Durch Elektrizität!
Al zou “Vorsprung durch Eletrik” wel beter klinken…
@cadrez: “Binnenkort te zien” (mompelt wederom iets over een edit knop die het moet toelaten binnen de 2 minuten je reactie nog te wijzigen)
@cadrez: geeft niks, heel veel mensen zijn bijziend.
@cadrez:
Voltswagen dan wel… :-)
Ik snap wel dat VAG over gaat naar elektrisch. Geen olieverbruik meer, geen distributiekettingen meer, geen slechte automaten meer, geen trillende remmen meer omdat ze met de motoren kunnen sturen. Zou het dan toch nog eens wat worden met die lui?
@lekbak: je bent serieus de diesel vergeten?
@mashell: verdomd man, hoe kan ik dat nou vergeten?
@lekbak: dan hebben ze vast wel last van ontploffende condensatoren, lekkende accu’s, spanningsdippen, smeltende kabels, en uiteraard sjoemelsoftware. Mochten ze het tot die tijd überhaupt overleven met alle claims boven het hoofd.
Ik las laatst ergens dat iemand van Volkswagen sprak over een elektrische conceptwagen die voor de elektrische auto zou moeten worden wat de Kever voor de benzineauto was. Ik heb zo’n vermoeden dat dat deze auto is. Afgaand op de schetsen ziet het er prima uit. Als ze hem net als de Kever goed in de markt zetten (Vergelijkbaar met of lager geprijsd dan de Ampera-E) kan dit wel eens dé doorbraak voor elektrisch rijden in een iets lager segment worden.
@Edge: dan moeten ze dit voor 15 a 20k in de markt zetten. Zo goedkoop dat er bijna geen concurrentie mogelijk is. En het moet een ontzettend betrouwbaar product zijn met lage running costs. Volgens mij onmogelijk in deze tijd.
@lekbak: 15/20k wordt het nooit ?? Komt denk ik boven de 30/35k
@jasperhallo: dat denk ik ook. Maar dan zal het nooit een auto worden die voor iedereen betaalbaar is. Zoals de kever wel was.
@edge: Ah ah, de vergelijking met de Kever…

Sorry edgeke, maar nee. Ten eerste is “de kever” geen compliment. Wie wil nu een product zijn die z’n basis vindt in dictatoriaal gestuurd plagiaat, om daarna gered te worden door een Britse majoor (de aartsvijand!), een ondernemende Duitser, en een Amerikaanse marketingman (ook al een vijand!)?

Daarnaast wil VW zelf geen nieuw Kever-verhaal meer. Daar zijn ze ‘te goed voor’, volgens hen.

Elke vijf jaar komt er wel eens een ‘kever’-verhaal naar boven, en telkens blijkt dat bullshit te zijn.

Meer nog, elke dag komt er zo’n gelijkaardig verhaal naar boven. In de trant van: “Dit nieuwe product wordt de (vul bekend product van vroeger in) van de 21e eeuw!!!” Dat slaat steeds nergens op. Iets wat echt innovatief is kan je niet vergelijken met een product van vroeger. Het is gewoon een gebrek aan verbeeldingskracht van boekjesvolschrijvers. Dat wat echt innovatief is overtreft het voorgaande. Waarschijnlijk waren er in de jaren ’30 en ’40 ook autoboekjesschrijvers die beweerden dat de Kever het paard van 20e eeuw zou worden, maar dat klopt niet. De Kever heeft het paard voorbijgestreefd. Mijn grootvader heeft namelijk nooit een paard gehad, maar mijn vader had wel een Kever. GSM, internet, drones, etc, die dingen zijn allemaal, qua verspreiding, mogelijkheden en invloed, met niets te vergelijken wat vroeger bestond.
@esprit_de_flandre: Je hebt volkomen gelijk, zowel over de twijfelachtige naam die de Kever heeft als over het feit dat dat hele “de nieuwe [vul iconisch iets in]” gedoe bullshit is, maar dat is toch wel echt wat de woordvoerder van Volkswagen tegenover de Amerikaanse autoblog zei. De letterlijke quote was “as revolutionary as the Beetle was seven decades ago before it evolved into the world’s best-selling car of the century. The concept car has the potential to make history with its completely new vehicle concept.” . Don’t shoot the messenger ;-)
@edge: Dan mogen ze gerust die woordvoerder ontslaan. Wegens gebruik van oubollig voorgekauwd marketinggezever…
Ze mogen hun troep houden , tis altijd wat met VAG de laatste tijd
De concept schetsen van de up uit de kast trekken en er EV zonder zetten. Zijn ze ook weer eventjes zoet…
De schetsen geven me een beetje een VW i3 gevoel.
Ze hebben volgens mij een beetje afgekeken van de BMW i3, maar het ziet er wel prima uit. En 500 km actieradius en in een kwartiertje vol? Laat maar komen. Lijkt me heerlijk voor woonwerkverkeer.
Scirocco 3.0 zie ik erin. Hoop niet dat je problemen krijgt met de batterijen want bij Pon moet je niet zijn voor garantie en coulance
@lekkerlinksrijden: niet zijn. Even “te” ertussen denken
@lekkerlinksrijden: en weer fout. Tijd voor het weekend, sorry
Niet alleen ziet VW de EV als toekomstbeeld. Het is de enige manier om aan de schadeclaim door de VS uit te komen (en misschien ook wel van de EU). De VS heeft volgens mij aangegeven dat het boetebedrag geïnvesteerd moet worden in het op de markt brengen van EV’s.
VW topman: “laten we een charme offensief beginnen nu we Audi de zwarte (sjoemel)piet hebben toegespeeld.”
Verbruikt zo in ieder geval weinig olie
500km range en op een kwartier opgeladen. Maar dat is niet alles hij kan vliegen en zal voorgesteld worden in november als sinterklaas er mee uit Spanje komt. Vooral blijven dromen VAG
Weten we meteen hoe de nieuwe golf er uit gaat zien.
Eens even zien;

Enorm laag: gaan we niet zien op het uiteindelijke model

Enorm breed: gaan we niet zien op het uiteindelijke model

Gigantische wielen: gaan we niet zien op het uiteindelijke model

Kekke deurtjes: gaan we niet zien op het uiteindelijke model

Waarom tekenen ze niet gewoon een polo met scherpere lijnen en een stekker eraan? Want dat is toch wel wat we gaan krijgen. Is toch ook niets mis mee?
@gulli: Golf*

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).