• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Polo GTI is klaar voor onthulling

Auteur: CasperH, gepost 18 september 2014 om 07:45 – 34 Reacties

Volkswagen Polo GTI 2014
De Volkswagen Polo GTI is zojuist op het web verschenen en het kleine heethoofdje lijkt helemaal klaar voor de autoshow van Parijs.

Volkswagen heeft vooralsnog alleen de foto’s vrijgegeven, maar de rest weten we eigenlijk al. Motorisch gezien zijn er geen grote verrassingen: we wisten al dat de nieuwe Polo GTI een 1.8 TSI onder de kap zou krijgen. Ook weten we al sinds de aankondiging van de facelift dat deze 12 pk meer zou leveren dan in de vorige Polo GTI het geval was.

De derde generatie Polo GTI krijgt dus 192 pk en 320 Nm koppel onder de kap. De handbak komt ook terug: je kan een zesbak bestellen of de DSG met zeven verzetten. De nieuwe GTI is verkrijgbaar als drie- en vijfdeurs. En om de familieband met de Golf te benadrukken lopen nu de rode lijntjes van de grille ook door tot in de koplampen.

Ook interessant!

  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs
  • vernieuwde VW Polo GTI
    Vernieuwde VW Polo GTI: dit is hem!
  • Aston Martin of Volkswagen Polo
    Volkswagen Polo of Aston V8 Vantage? Kies maar!

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

gti, parijs-2014, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Kopen! De Rolls Royce Silver Shadow van Johnny Cash
Volgend bericht: Weer meer auto’s op Nederlandse wegen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrniesoe zegt

    18 september 2014 om 07:48

    Leuk ding!

    Login om te reageren
  2. gearhead zegt

    18 september 2014 om 07:51

    Evolutie. Mooi en gedurfd!

    Login om te reageren
  3. civicfk3 zegt

    18 september 2014 om 07:55

    Hebben!

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    18 september 2014 om 08:01

    Lijkt me een prima ding: leuke accentjes, goede verhoudingen. 1.8 met 192 pk is netjes; hoop voor de kopers dat je niet eerst naar 5000rpm moet voordat je beetje kracht hebt.
    En dan; wordt ie te duur of niet?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      18 september 2014 om 08:16

      @gregorius: het is een turbomotor, en gezien dat 192 pk voor een moderne 1.8 turbomotor vrij weinig is, verwacht ik een turbolader die snel opspoelt en dus bij weinig toeren z’n koppel al afgeeft.

      Login om te reageren
      • ds3thp zegt

        18 september 2014 om 08:53

        @Jochempie:
        Dat verwacht ik ook wel ja! En juist niet heel veel meer doet boven de 5500tpm ;-)

        Login om te reageren
    • bogey zegt

      18 september 2014 om 10:50

      @gregorius: Dat is net charmant, een autootje lekker hoog de toeren in jagen. Daarom heb ik ook een wagen met NA blok gekocht. De cijfers zijn misschien net dat ietsje minder, het verbruik iets hoger, maar het rijgenot ligt ook hoger als je hem naar die (+)7000 rpm kan jagen.
      En inderdaad, onder de 4000 gebeurt er weinig en kan je er rustig mee rijden in het centrum. Ga je boven de 4000 voel je hem wel duwen en gaat het nog even door vooraleer je moet schakelen.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        18 september 2014 om 11:56

        @bogey: Had ooit een CRX VTi met het 1.6 motortje dat 160 pk deed. Heerlijk scheurijzertje, goede response en leuke kracht op ’t einde. Was leuk.
        Nu rijd ik elke dag 100 km, en ik vind t lekkerder als die power gewoon daar is als je er om vraagt. Ik kom vrijwel niet meer boven 3500 – 4000 toeren met een V8 benzine.
        Dus ja, er is ene markt voor beide!

        Login om te reageren
  5. steef2 zegt

    18 september 2014 om 08:06

    Goed dat de handbak terug komt.! Daar zouden meer fabrikanten een voorbeeld aan moeten nemen.

    Login om te reageren
  6. rammillius zegt

    18 september 2014 om 08:09

    Het wordt druk in de B-klasse hothatches. Zal deze net zo goed zijn als de Clio RS of Ford Fiesta ST?

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      18 september 2014 om 08:15

      @rammillius: of Civic type R

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        18 september 2014 om 08:18

        @gieltj: hij zegt net nog b-klasse (oké, segment)….

        Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      18 september 2014 om 08:55

      @rammillius: Clio RS legt het af tegen veel mede Hot Hatches helaas, vooral op het vlak van rijbeleving!

      Als alledaagse auto is een Clio RS echt een prima auto geworden, echter helaas niet meer de stuurmans auto van 2 jaar terug!

      Login om te reageren
      • marc94 zegt

        18 september 2014 om 21:08

        @ds3thp: dat is precies de reden dat ik een Clio 3 rs gekocht heb in plaats van de 4. Toen ik 1.6 turbo hoorde in plaats van de eigenwijze atmosferische 2.0 bloedde mijn hart al. Ik heb geen cup chassis maar de Clio 4 is kwa rijden vele malen minder leuk. Ik hou wel van eigenzinnige auto’s en dat is er wel een beetje af. Wat het echter wel lastig maakt want welke hot hatch heeft er nu nog een karakter in zich…

        Login om te reageren
  7. gieltj zegt

    18 september 2014 om 08:13

    Komt er ook een “R” versie van? Die nog een tikkie extremer is?

    Login om te reageren
  8. jrk68 zegt

    18 september 2014 om 08:17

    Het vermogen is een beetje karig, nu ze kiezen voor 200cc meer i.p.v. minder dan de concurrentie, verwacht je toch dat hij qua vermogen boven de Clio RS zou zitten.
    Daarbij, 10 jaar geleden leverde de 1.8 al vermogens tot 240pk.

    Ik vind het dan weer wel te prijzen dat ze de klant de keuze laten of ze zelf willen schakelen of voor een automaat kiezen. Die laatste is voor mij een no go in een hothatch.

    Login om te reageren
    • 2cool4school zegt

      18 september 2014 om 11:56

      @jrk68: ik denk dat als ze er meer vermogen instoppen, hij sneller wordt dan de golf gti. dat zal wel niet de bedoeling zijn..

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        18 september 2014 om 13:10

        @2cool4school: dus dat, heeft puur met marktsegmenten in VAG-kringen te maken. Je wilt niet dat iedereen een Polo GTi gaat kopen i.p.v. een Golf GTi.

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        18 september 2014 om 20:01

        @2cool4school:
        Je meent het niet….
        Alsof er iemand een Golf zou laten staan voor de veel kleinere Polo.
        Nu laten mensen hem wel staan voor de snellere en hoogst waarschijnlijk beter rijdende Clio of zelfs voor de komende Corsa OPC,

        Login om te reageren
    • leeno zegt

      18 september 2014 om 13:37

      @jrk68: ik durf bijna zeggen dat deze motor de beste prestaties gaat leveren in zijn klasse vergeleken met de 1.6jes van de concurentie. De 1.8 is een dijk van een motor, ik kan het zeggen. Gr

      Login om te reageren
  9. ds3thp zegt

    18 september 2014 om 08:57

    Moet zeggen dat het een leukere verschijning is dan de vorige versies! Maar het blijft een beetje een saai uiterlijk naar mijn mening!

    Ik ben vooral benieuwd naar de Peugeot 208 GTI 30th Edition die straks in Parijs wordt getoond en vanaf November te koop komt!

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    18 september 2014 om 09:05

    Heb met de vorige GTI wel eens gereden, geen haar op m’n hoofd die nog een handbak wil. Tegen die DSG-bak kun je echt niet op schakelen.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      18 september 2014 om 20:08

      @jack_abarth:
      Dat zal best, maar tegen de beleving die een echte hothatch liefhebber wil kan geen automaatje op. Schakelen hoort nu eenmaal bij die beleving, althans voor mensen die nog echt auto hebben leren rijden en weet hoe dat voelt. De Playstation generatie weet helaas niet beter….

      Login om te reageren
  11. LaLancia zegt

    18 september 2014 om 09:05

    Wow, wat een onthulling!

    Login om te reageren
  12. DennisS65B40 zegt

    18 september 2014 om 09:37

    Bizar!!! Het rode lijntje loopt nu gewoon door in de koplamp!!!! Heftig

    Login om te reageren
  13. bofkont zegt

    18 september 2014 om 10:37

    Zou deze wel heel blijven?
    De vorige polo GTI was een drama met zijn 1.4 TSI.

    Relatief weinig vermogen heeft deze voor een 1.8 turbo motor.
    Goede zaak lijkt me, kan de betrouwbaarheid alleen maar ten goede komen.

    Login om te reageren
  14. stekel zegt

    18 september 2014 om 10:46

    kijk eens aan, mijn nieuwe leaseslet stelt zich voor!!
    en met handbak dus ik kan mijn geluk niet op!

    Login om te reageren
  15. Sracerr zegt

    18 september 2014 om 10:53

    Gaaaaap GTI onwaardig. wat een bejaard vierkant uitziend hondehok is dit toch.

    Login om te reageren
  16. trustmeiamanengineer zegt

    18 september 2014 om 10:54

    spannend

    Login om te reageren
  17. gtwillem zegt

    18 september 2014 om 12:55

    Het is de derde generatie Polo GTI (De Polo Mk2 Coupe G40 niet meegerekend) (en de vijfde generatie Polo).

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      18 september 2014 om 13:32

      Check, de Mk 2 heette GT idd. Aangepast.

      Login om te reageren
  18. fconderkantlat zegt

    18 september 2014 om 12:58

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  19. michaelb zegt

    18 september 2014 om 18:06

    Jammer dat VW dezelfde stoelen heeft behouden. Je moet min. 100kg wegen om goede zijdelingse steun te krijgen.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      18 september 2014 om 18:58

      @michaelb: mooi, dan zit ik goed. Maar ach, als ik het geld had liggen zou ik ‘m sowieso al niet kopen. Dan zou ik een kijkje nemen bij Opel…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North