• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen vernieuwt modelvarianten op gas

Auteur: RubenPriest, gepost 16 mei 2019 om 09:23 – 27 Reacties

Volkswagen vernieuwt modelvarianten op gas


Bij de Volkswagen Groep zijn ze nog gek op die gasvarianten.

Hoe relevant is een auto op gas nog? Wat Volkswagen betreft zeer relevant. Skoda’s komen nog geregeld als CNG-variant op de markt en ook bij Volkswagen zijn ze nog lang niet klaar met de techniek.

De Duitse autofabrikant kondigt drie (vernieuwde) modellen op aardgas aan. De Polo, Golf en Golf Variant als TGI komen voortaan met drie aardgastanks. Voorheen waren dit twee aardgastanks. De Polo heeft een 1.0 TGI met 90 pk, de Golfjes een 130 pk 1.5 TGI. Met de extra aardgastank aan boord is er sprake van een verbeterde actieradius.

Volkswagen vernieuwt modelvarianten op gas

In het geval van de Polo kom je met een bereik van 368 kilometer 60 kilometer verder dan voorheen. Bij de Golf en de Golf Variant bedraagt de actieradius 440 kilometer. Dat is 80 kilometer meer dan voorheen. CNG is te tanken bij ongeveer 190 stations in ons land. Alle drie de auto’s komen met een kleine benzinetank van enkele liters voor noodgevallen.

De vernieuwde CNG-modellen zijn per direct te bestellen. De Polo 1.0 TGI Trendline scoor je vanaf 18.181 euro, de Golf TGI is er vanaf 30.985 euro en de Golf Variant TGI is er vanaf 34.660 euro. Laatstgenoemde Variant is een tikkeltje duurder in vergelijking met de hatchback, omdat een zeventraps DSG standaard is op de station en op de hatchback niet. Naast de Polo en Golf is de Up! er ook met aardgasmotor, deze is het goedkoopste met een vanafprijs van 15.391 eurie.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

aardgas, cng, geld, golf, polo, station, variant, Volkswagen

Vorig bericht: « Honda smijt met kortingen om van de NSX af te komen
Volgend bericht: Tesla’s vliegen voortaan (nog) minder vaak in de fik »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911targa zegt

    16 mei 2019 om 09:27

    Voor een aardgas auto betaal je meer wegenbelasting omdat een aardgas auto minder vervuilend is dan een benzine auto.

    Login om te reageren
    • saffie89 zegt

      16 mei 2019 om 09:32

      @911targa: logisch he

      Login om te reageren
    • ukbob zegt

      16 mei 2019 om 09:36

      @911targa: met één zin heb je daar een perfect voorbeeld van hoe scheef onze auto-belastingen in elkaar zitten!

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      16 mei 2019 om 12:14

      @911targa: in Nederland. In België betaal je geen inschrijvingsbelasting en zijn de jaarlijkse belastingen heel laag.

      Login om te reageren
    • appeltaartislekker zegt

      16 mei 2019 om 13:40

      @911targa: bizar inderdaad en eer komen ook geen Kamervragen over.

      Login om te reageren
    • intimrasiert zegt

      16 mei 2019 om 17:11

      @911targa: Shell heeft nu eenmaal een sterke lobby in NL

      Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    16 mei 2019 om 09:31

    Snap niet dat niet veel meer mensen op gas rijden, of het nou CNG of LPG is.
    Rij zelf al jaren probleemloos rond op LPG met mijn Audio S4 B5. Scheelt zo’n 1 euro per liter. Nu 150.000 km gereden gemiddeld 1 op 8, dus ruim de aanschafwaarde van de auto terugverdiend.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      16 mei 2019 om 09:43

      @JanJansen: Omdat de meesten het verdommen elke 20K een filtertje te vervangen. En dan gek staan te kijken dat het systeem na 100.000km gaar is.

      Login om te reageren
      • freudeamfahrenholwerda zegt

        16 mei 2019 om 12:54

        @faalhaas: zijn genoeg installaties die geen filter meer hebben.

        Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      16 mei 2019 om 10:00

      @janjansen: Mijn mrb gaat van 400 per kwartaal naar 800 per kwartaal.

      Login om te reageren
    • Erik zegt

      16 mei 2019 om 10:05

      @janjansen: rij zelf een Dacia Logan Bi-Fuel (LPG). € 700,- goedkoper in aanschaf en de MRB is € 55,- i.p.v. € 33,-. Duurt dus 31 maanden voordat ik quite speel tussen aanschaf en MRB (€ 700,-/verschil € 22,-).

      Omslag punt ligt in mijn geval al bij 4.500 kilometer.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 mei 2019 om 17:39

      @janjansen: als de politiek roept “alle huizen van het gas” koopt je natuurlijk ook geen nieuwe CNG auto. En LPG is inmiddels technisch onhaalbaar voor de inbouwbedrijven.

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        16 mei 2019 om 19:35

        @mashell: schijnbaar is het technisch wel haalbaar, de Roemenen (Dacia) doen het gewoon af-fabriek. Zal er meer aan gelegen zijn dat er in NL geen markt meer voor is met deze politieke dwalingen in het BPM en MRB systeem.

        Login om te reageren
  3. towi1989 zegt

    16 mei 2019 om 09:39

    Hoeveel kg gas kun je hiermee tanken???

    Login om te reageren
  4. eelco74 zegt

    16 mei 2019 om 09:44

    Ik heb van 1995 tot 2005 gas gereden en verbaas me er over dat het nog zo weinig populair is. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat je vroeger heel eenvoudig een auto op gas kon laten ombouwen. Die 3500 gulden voor de ombouw had je er zo uit met 25 cent de liter. Ondanks de iets hogere mrb

    Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    16 mei 2019 om 09:54

    Minder schadelijk voor het milieu, sure. Maar vergeet niet dat het nog steeds fossiele brandstoffen zijn. Net zoals waterstof die momenteel alleen op rendabele manier wordt geraffineerd als bijvangst van aardgas. Beide energiedragers zijn dus momenteel niet duurzaam. Maar wel duurzamer dan diesel of benzine. We moeten gewoon de collectieve energiebehoefte reduceren én transformeren naar een duurzame (niet-fossielen) energiedrager.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      16 mei 2019 om 10:36

      @automotivedesigner: je kan ook op biogas rijden, het kan niet properder en duurzamer dan dat (beter dan BEV). Vaak is CNG al vaak een menging, in bv. Zweden kan je gewoon 100% biogas tanken. Dus dit kopen, en meer biogas maken van bestaande afvalbronnen. Niet een oplossing voor het ganse wagenpark, maar wel een erg schone.

      Login om te reageren
    • 911targa zegt

      16 mei 2019 om 10:47

      @automotivedesigner: “We moeten gewoon de collectieve energiebehoefte reduceren én transformeren naar een duurzame (niet-fossielen) energiedrager”.
      A. Een batterij is niet een ecologische verantwoorde energiedrager, want bij het delven van cobalt c.a. is een bijzonder vervuilend proces.
      B. Het lijkt mij, dat niet zozeer het energiedragen met niet-fossiele middelen gebeurt, maar eerder de opwekking ervan.

      Dus: een batterij vullen door aardgas of kolen te verstoken in een energiecentrale is niet schoon. Ook zijn de attracties in de Efteling gebaseerd op fictie.

      Login om te reageren
    • 911targa zegt

      16 mei 2019 om 10:51

      @automotivedesigner: overigens is momenteel 2% van de stroom groen en 6% als het opfakkelen van Amerikaanse bomen ook als groen wordt gezien. De uitbreiding van windparken stuit op veel weerstand, dus voorlopig geen zicht op zonniger percentages.

      Login om te reageren
      • marinepower zegt

        16 mei 2019 om 15:26

        @911targa: Tot voor kort werden in West-Afrika worden jaarlijks hoeveelheden gas afgefakkeld ter grootte van 2/3 van de Europesche consumptie. Meer en meer producenten laten het gas ondertussen compreseren en afvoeren, maar voor de kust van Angola heb ik laatst nog tientallen installaties gas ouderwets zien laten affakkelen.

        Login om te reageren
  6. dexpointexe zegt

    16 mei 2019 om 10:03

    Aardgas uit de bodem trekken terwijl LPG bij veel raffinaderijen nog steeds wordt afgefakkeld. Gaat het nou om CO2 uitstoot reduceren of een lucratief verdienmodel? In Oost-Europa wel een aantal ‘eco’ taxi’s zien rijden op LPG, jammer dat dit groene imago in NL aan LPG voorbij gaat…

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      16 mei 2019 om 10:33

      @dexpointexe: euh, aardgas komt vrij bij het boren naar olie en werd vroeger ook afgefakkeld, nu worden het opgevangen. Geen groot verschil daar dus.

      Login om te reageren
  7. theladystig zegt

    16 mei 2019 om 11:24

    Op gas moet je koken zei mijn ex-collega altijd, ik ga dus snel weer terug de keuken in.
    Zonder gein denk ik dat je deze investering makkelijk terug kan verdienen in een korte periode.
    Ik denk wel dat achteraf ingebouwde gasinstallaties vaak meer lasten dan baten hebben.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    16 mei 2019 om 12:23

    Met een beetje kilometers is gas natuurlijk snel terug te verdienen. Iemand ervaring met een S4 B6 V8 op gas? Ik krijg opeens een idee….

    Login om te reageren
  9. mercs zegt

    16 mei 2019 om 14:40

    Dat die Duitsers nog steeds niet van het gas zijn afgestapt….

    Login om te reageren
  10. v8power zegt

    16 mei 2019 om 20:49

    Je moet levensmoe zijn om een VAG product op CNG te kopen. Die zijn nog ontvlambaarder dan een Tesla.

    https://www.focus.de/auto/ratgeber/sicherheit/hohe-gefahr-durch-defekte-fahrzeugtanks-vw-mit-gasantrieb-explodiert-aral-stoppt-erdgas-verkauf-an-tankstellen_id_5933245.html

    http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=13658

    http://www.erdgasfahrer-forum.de/viewtopic.php?t=14568

    https://www.focus.de/auto/ratgeber/sicherheit/unglueck-an-tankstelle-in-achern-ursache-fuer-audi-a3-gasexplosion-an-heiligabend-gefunden_id_10202289.html

    Login om te reageren
    • sudbina zegt

      31 mei 2019 om 15:10

      @v8power: duitsers en gas is sowieso wel een dingetje.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North