Het geeft de up! in elk geval wat meer body.
De Volkswagen up! is al jaren op de markt. Vorig jaar leek het de autofabrikant een goed idee om de up! in Duitsland met een R-line pakketje te introduceren. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Nu is R-line eindelijk gearriveerd in Nederland en het ziet er niet verkeerd uit.
Het R-line pakket bevat 16-inch lichtmetalen velgen. Verder maken een nieuwe voorbumper, donkergetinte ramen achter, zwarte spiegelkappen, een zwart dak en de nodige R-Line logo’s onderdeel uit van het pakket. De up! als R-Line is verkrijgbaar in de kleuren Teal Blue, Honey Yellow, Dark Silver en Pure White. Tegen meerbetaling is ook 17-inch velgen mogelijk op je Uppie.
Een Volkswagen up! R-Line is er vanaf 14.916 euro. Een stuk goedkoper dan de up! GTI, met een vanafprijs van 20.266 euro. Niet eerder ging je zo sportief van 0-100 in 14,4 seconden met de 1.0 driecilinder (60 pk). Terwijl bij 162 km/u de pret stopt, zit jij nog vol zelfvertrouwen met je zonnebril op in je RRR-line.
78 reacties
Dat je uiteindelijk nog steeds accelereert als een schildpad met reuma, tussen dikke Britten op een strand ligt of zit te verpieteren in je doorzon woning maakt niet uit!
Het is immers
#instagrammable #instaworthy #livindalife
Idd .. heeeeel complex ..
En ook een enorm probleem ..
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-up-1-0-tsi-90pk-high-up-17-lm-velgen-navigatie-benzine-grijs-9f66ff1a-0062-4d3e-891b-6c340bf12931?cldtidx=6
Overigens destijds niet gekocht, voor een occasion gegaan, vooral de trommelremmen achter vond ik gewoon wat sneu.
Ik snap dat niet iedereen zich 2 slagschepen kan veroorloven, maar iets fatsoenlijkers hoeft wegenbelasting technisch echt niet tientallen euro’s in de maand meer te zijn.
In de volksmond noemen ze de 2e auto ook nog vaak de ‘boodschappen auto’, maar ze zijn zo klein dat een krat nog niet achterin past. Als ik boodschappen ga doen neem ik juist de grootste auto mee. Lijkt mij logischer.
Voor de privé rijder is het gewoon een normale keuze. Kleiner en kaler maar nieuw met fabrieksgarantie, of hogere kosten maar daarvoor een luxere wagen.
Als je 15k hebt en een boodschappenwagentje wil snap ik de keuze voor een Up. Maar als je 15k hebt en dagelijks meer dan 100km aflegt, dan zou ik wat anders overwegen.
Well build, rammelt niet,maakt weinig lawaai, degelijke geluidsinstallatie ,enfin zoals we van VW gewent zijn.
En die ketting zit er al 8 jaar niet meer in.
En olieverbruiken doet hij ook al niet.
En een beurt om de 30.000 km of 2 jaar.
In België staan de kortingen er onmiddellijk bij
Ook de basisprijs scheelt (in ons voordeel (BE))
Een GTI met ALLE mogelijke opties kost in België 20300€ en dan kan je bij de dealer nog wel een paar % lospeuteren.
En de dealer geeft daarnaast ook nog een korting.
Toen ik dealer was ging dat tot 7% op een Golf. Polo 5.
Ik hoop dat ze vandaag al wat slimmer zijn geworden want dat was te veel tov onze marge (10% voor een Golf)
Heb je al eens gekeken?
Kopen in België en uitvoeren.
Ik was best blij met mijn Lupo 75 pk.
Stevige torretjes.
Ok, daarna heb ik een Audi A5 2.7tdi gekocht met werkelijk alle toeters en bellen.
Liquid blauw (baby blauw) met een donderblauw interieur van Audi exclusive.
En 120 is 120.
Het rijdt, maar daar is alles mee gezegd. Bij harde zijwind krijgt ze ESP melding, deur suist aan bestuurderskant, verbruikt veel benzine en ze vindt het vervelend dat de hoofdsteun in een bepaalde hoek staat. Ze krijgt hierdoor nekklachten, ze heeft het gevoel dat ze steeds naar beneden moet kijken.
Nog een paar weken en dan met gierende banden inleveren, weg met dat ding.
En ja 60 pk voor 1000kg is maar juist voldoende, maar dan neem je toch een andere motorisatie met 90pk bvb en regelbare hoofdteuen.
Ideale hoek van de rugleuning 110°.
Het is een auto die mij juist positief verrast heeft. Had er namelijk niks van verwacht. Ik zou mij alleen wat kunnen voorstellen bij de nekklachten en evt. benzineverbruik bij het constant rijden op de snelweg. Maar dan moet je niet tijdelijk een up nemen. In de stad verbruikt het helemaal niks..
Minder koeien nodig en minder benzine of electriciteit.