• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Polo met 300pk

Auteur: autoblogger, gepost 6 december 2005 om 02:21 – 19 Reacties

Volkswagen Polo GTi B&B

De nieuwe VW Polo GTi met 1.8-Liter Turbo is een leuk wagentje om te tunen. B&B Tuning (die we kennen van de A4, de A4 cabrio en de A6 Avant) maakt daar dankbaar gebruik van, en geeft de kleine Duitser maar liefst 300pk! Dat is nog eens wat anders dan die 163pk Polo van JE Design. B&B biedt de upgrade aan in diverse gradaties, ze beginnen bij 195pk (998 euro) en gaan via 210, 245 and 260pk richting de 300…

Met 300pk en 410Nm gaat de GTI van 0 naar 100 in 5.4 seconden, topsnelheid is 258 km/h… Ik vind het ongelofelijk, voor een Polo notabene!

Ook interessant!

  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, a6, b-b, polo, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Hybride Mitsubishi en Eclipse Spyder
Volgend bericht: Brabus Mercedes-Benz U-Klasse: FunMog 2005 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ejay zegt

    6 december 2005 om 10:53

    En wat kost dat grapje als je 300 pk wilt? Al is de polo nog zo snel, een Volkswagen blijft het wel…

    Login om te reageren
  2. Danny zegt

    6 december 2005 om 14:04

    258 Kilometer per uur in een Polo? Met 300 pk onder je rechtervoet? Ik wil er niet aan denken hoe verschrikkelijk dat moet rijden… Daar is dat hele karretje niet voor gebouwd… Never…

    Login om te reageren
  3. Mark zegt

    6 december 2005 om 14:52

    Niet voor gebouwd? Hij zal vast niet opstijgen. Ik hoop dat ze slim genoeg zijn om de remmen ook aan te passen :-). Dan zie ik geen reden waarom een Polo niet 258 zou kunnnen rijden. Een gemiddeld getuned Golfje 3 is niet veel groter en gaan ook supersnel.

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    6 december 2005 om 15:09

    hij zou best eens kunnen opstijgen, zonder spoilers (die echt downforce genereren) is dat ding net een vliegtuig vleugel, bol aan de bovenkant, vlak van onderen. Combineer dat met een (relatief) laag gewicht en het wordt tamelijk linke soep. Je kunt je trouwens afvragen of dat ding in de praktijk meer dan 200 gaat halen want 90% van de bestuurders gaat waarschijnlijk bij een bocht rechtdoor (onderstuur is niet zo makkelijk te onderdrukken bij 300Pk op de voorwielen)….

    Login om te reageren
  5. Sir Smokalot zegt

    6 december 2005 om 16:00

    Als ze zoveel vermogen uit een auto halen modificeren ze die hele bak natuurlijk ook wel, anders trek je het onderstel uit elkaar bij volle acceleratie. Toch lijkt me dat je altijd wel tegen problemen aan loopt bij zo een bakkie. Desalniettemin is het heel goed mogelijk, hier stind laatst ook een filmpje van een Lupo die volledig getuned was, dat reed ook wel (alleen niet zo lang denk ik).

    Login om te reageren
  6. Jan zegt

    7 december 2005 om 12:39

    Het kan er misschien allemaal wel beter tegen dan anders. het is tenslotte van VW uit. Ze zullen wel met alles rekening gehouden hebben.

    Login om te reageren
  7. Tamara zegt

    11 december 2005 om 12:03

    LEUK ….voor boodschappen wagente

    Login om te reageren
  8. Max zegt

    14 december 2005 om 18:12

    Ach ja… wel leuk speelgoed ja.
    Is wel leuk als je een Dikke 7 serie of A8 rijd, en er zit boven de 230 km nog steeds een polo in je kont hahaha

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    8 januari 2006 om 17:47

    voor iedereen die denkt dat een snelle auto alleen genoeg is om hard te gaan…..
    Dit gebeurt er als je niet weet waar je mee bezig bent: een auto op een nat circuit die bijna rechtuit rijdt, maar…..

    http://www.youtube.com/w/CarAreOK.com-VW-Wet-Crash?v=1uIZbpU3MXQ&search=CarAReOK%20Spyker%20Damon%20Hill

    Login om te reageren
  10. Wouter zegt

    12 januari 2006 om 09:37

    Da dashboard van die auto van de link is iig niet van een VW

    Login om te reageren
  11. G4o zegt

    11 februari 2006 om 19:33

    Hahahaha maar hij gooit zn stuur om en verneukt zn auto :D..
    en zo een polo zie ik al rijden in duitsland met 255 die dikke autos inhale(begrenzd tot 250 )doei doei..

    Login om te reageren
  12. Benny zegt

    15 februari 2006 om 12:51

    Mensen… dat is geen bom maar een raket… dat kan totaal niet veilig zijn om met een Poloke te rijden met die kracht van motor erin… deze zal gegarandeert aangepast moete worden met een speciale kit van bumpers,velgen,remmen en dergelijke… wie dit doet is zot voor mijn part…

    wil je zo een motorconfiguraties wel dan is een andere wagen zoals vw Golf meer aan te raden en dan nog…

    Login om te reageren
  13. PoloPilot zegt

    25 februari 2006 om 20:10

    Zo’n Polo wordt op en top getuned, dus ook met versterkt carroserie, aangepaste remmen etc.etc. Dus dikke audi bmw en mercedes……………..OPZIJ

    Login om te reageren
  14. serge zegt

    23 april 2006 om 17:25

    en niemand die ziet wat ie daadwerkelijk fout deed in het filmpje ,met zijn voorwiel aandrijver .namelijk liften in de bocht en niet afdoende tegenstuur.

    Login om te reageren
  15. GillesS zegt

    6 juni 2006 om 20:29

    Dit is toch ook een golfke wa ( bij mij weten) toch ook harder gaat als 258
    http://www.youtube.com/watch?v=-w-71yu26ss

    Login om te reageren
  16. Navarone zegt

    6 juni 2006 om 20:50

    Netjes! Ik vraag me alleen af hoe je in godsnaam zoveel pk op de voorwielen kwijt kunt…

    Login om te reageren
  17. Sjonnie zegt

    4 augustus 2006 om 21:04

    @ PoloPilot : en dan zit je zóóó aan de prijs van vb een 130i(of zo’n andere zescilinder GTi), en krijg je een dikke 6 in lijn en nog achterwielaandrijving ook, in plaats van zo’n 1.8 turbootje dat na de eerste onderhoudsbeurt uit elkaar spat. En wat heb je bij een stoplicht aan 300pk als je doorslippende wielen en rokende banden terplekke blijft staan ?

    Login om te reageren
  18. paulo zegt

    29 juni 2007 om 16:03

    Wat dacht je van traction control? of denk je soms dat een m5 of m6 zonder hulpmiddel direct van z’n plek komt? ik heb zelf sinds kort een cup edition met iets meer dan 200 pk (dus niet standaard 180) en blijft strak op de weg liggen zou niet weten waarom je met de nodige aanpassingen een onveilige auto krijgt. Je kunt trouwen je golf R32 ook naar meer dan 500 pk laten tunen de vraag is alleen of je wel zoveel wil betalen want de prijs is meer dan 57.000

    Login om te reageren
  19. Gevin zegt

    10 september 2009 om 22:14

    Hebben ze zo geen tuning pakket voor een 1.9Tdi ??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North