• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo C30 Green Racing

Auteur: Wouter, gepost 12 oktober 2007 om 18:27 – 26 Reacties

Volvo C30 Green Racing


Ik ben officieel in de war. Een milieuvriendelijke race Volvo is daar verantwoordelijk voor.

Milieuvriendelijk en Volvo kan ik nog met elkaar rijmen, maar milieuvriendelijk en racen al weer wat minder. En racen lijkt me ook niet heel erg veilig, dus waarom Volvo dat dan nog doet?

Terug naar het nieuws: de C30 Green Racing heeft een 2.0 vijfcilinder motor die op E85 ethanol 280 pk en 320 nm levert. Met een drooggewicht van 1.134 kg zal de C30 best redelijk vooruit willen. Ik snap alleen niet waarom we bio-racers willen, ga dan gewoon fietsen.

Volvo C30 Green Racing

Volvo C30 Green Racing

Volvo C30 Green Racing

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, Volvo

Vorig bericht: « Komt er een twinturbo M5?
Volgend bericht: Nissan lanceert multicamera inparkeersysteem »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mustang zegt

    12 oktober 2007 om 18:29

    Niet lelijk..

    Login om te reageren
  2. MurcieBoy zegt

    12 oktober 2007 om 18:29

    ziet er goed uit ;)

    Login om te reageren
  3. ferrarifreak zegt

    12 oktober 2007 om 18:31

    mij maakt het niet uit waarop ze rijden of hoe schoon ze zijn, als ze maar dezelfe prestaties houden.
    Ziet er niet verkeerd uit;)

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    12 oktober 2007 om 18:34

    Tjsa. Het lijkt inderdaad moeilijk met elkaar te rijmen.

    Btw, ik zou hier wat aan veranderen ;) : “Een milieuvriendelijke race Volvo is daar verantwoordelijk voor.”

    Login om te reageren
  5. Racer X zegt

    12 oktober 2007 om 18:38

    Zolang bio-racers maar race-herrie maken en niet klinken als een opgefokte Black&Decker, vind ik alles goed…

    Login om te reageren
  6. Bert zegt

    12 oktober 2007 om 18:47

    Racen op ethanol is verreweg van CO2-neutraal.
    Wat mij betreft marketing prietpraat van een merk, dat nog nooit een goede raceauto heeft gebouwd. Behalve de 360 geen-Modena dan :-)

    Login om te reageren
  7. Pim zegt

    12 oktober 2007 om 18:50

    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar volgens mij is 280 + 320 uit een 2-litertje ongeblazen best een knappe bak werk. Ergo: dat spul is gewoon vreselijk krachtig (wat overigens niks nieuws is). Argument wordt daarmee: het gaat gewoon harder.
    Dat daarbij de uitstoot beperkt blijft (?) & het milieu-vriendelijk gewonnen wordt, is een dikke bonus – al maakt Volvo van die bijzaak dan de hoofdzaak, a la.

    Login om te reageren
  8. mattie zegt

    12 oktober 2007 om 18:51

    Waarom zijn sommige mensen tegen alles wat met milieuvriendlijkheid te maken heeft. Zuinig rijden scheelt namelijk ook in je eigen portemonnee. En het is een feit dat aardolie en aardgas opraken, dus je hebt niet eens de keus. Wen er maar alvast aan.
    Als coureur merk je niks van die E85, of eigenlijk wel je hebt namelijk meer vermogen da op gewone benzine.

    Login om te reageren
  9. carnie zegt

    12 oktober 2007 om 18:51

    ik blijf de C30 zijn kont lelijk vinden…

    NB: Biodiesels zijn zelfs milieu onvriendelijker dan gewoon diesel ,zelfde prestatie, meer moeite met productie en zorgt voor een groot ecologisch onevenwicht( kijk maar nu dat de prijs van graan enzo 30% omhoog gaat)

    Het enigste waarvoor biodiesel goed voor is, is het volgende: het zorgt voor een hefboom tegen de opec.

    Login om te reageren
  10. polomen zegt

    12 oktober 2007 om 18:55

    :-S

    Login om te reageren
  11. Apache zegt

    12 oktober 2007 om 19:18

    Wat is dat nou? Als Volvo milieuvriendelijk de beste uit zijn (enige) raceklasse is, dan mag dat toch gezegd worden? En Volvo raced om het plezier van z’n modellen, en de C30 in het bijzonder, te benadrukken. En het is nog mooi ook.

    @ Carnie
    E85 is ten eerste een mengeling van Ethanol en een beetje benzine. Waar jij die biodiesel vandaan haalt, dat is iets heel anders…
    Ten tweede: die productieproblemen die voor een “groot ecologisch evenwicht” zorgen… Het aanpassen van die motor is heus niet zo’n heksenkunst, een fractie van het werk om de oorspronkelijke motor te maken…
    Ten derde: graanprijzen hebben niet veel te maken met E85 brandstof, die voornamelijk uit suikerplanten gehaald wordt. De productie van E85 uit graan is zo onrendabel dat er eigenlijk niet al teveel energie meer in gestoken wordt.

    – Apache

    Login om te reageren
  12. Xiphos zegt

    12 oktober 2007 om 19:26

    Ik vind het een goed idee, om de biobrandstof te promoten, is egt een tijdelijk goed compromie, en het spul is zo te zien ook erg goed voor meer vermogen :D ik zeg laat maar komen

    Login om te reageren
  13. Iwan zegt

    12 oktober 2007 om 19:37

    Mooi ding, maar wat is dat voor circuit zeg? Lekker hoogteverschil lijkt het.

    Login om te reageren
  14. volvo-adept zegt

    12 oktober 2007 om 19:43

    Aangezien de massa zich, zonder kritische houding, laat voorliegen door de milieumaffia en onnadenkend achter Al Gore c.s. aanrent, is het prettig om te weten dat dat gelukkig niet betekent dat er geen fun-cars meer gemaakt kunnen worden. Bijkomend voordeel is dat we wat minder afhankelijk worden van de OPEC.

    Login om te reageren
  15. jack zegt

    12 oktober 2007 om 19:59

    Zeer mooie vondst bij volvo, mag van mij part aardig wat subsidie op. En dan niet op ontwikkeling van de auto. Maar dat het spul ook bij alle tankstations te verkrijgen is. Wanneer ze dat redelijk vlug voor elkaar krijgen, dan is dat E85 gewoon wondermiddel in mijn ogen.

    Login om te reageren
  16. Jesper zegt

    12 oktober 2007 om 20:32

    ik sta hier voor de volle 100% achter! laat maar es zien dat je nog steeds snel bij het stoplicht (of startlijn) kan wegkomen zonder het millieu te verkloten.
    @ Iwan; waarschijnlijk een testcircuit van volvo in zweden ofzo… of misschien gewoon een binnenweg… ik herken t iig niet

    Login om te reageren
  17. Gerben zegt

    12 oktober 2007 om 20:33

    ja tuurlijk is dit marketingpraat maar wie bezondigd zich daar niet aan…

    de ene keer wordt ons wijsgemaakt dat we 500 pk voor een straatauto nodig hebben en de andere keer dat biodiesel goed is voor het milieu (ja ik heb door dat dit niet over biodiesel gaat)

    Wat Biodieselbetreft ben ik van mening dat dit even onmilieuvriendelijk is of zelfs meer dan normale diesel….
    maar op een andere manier….

    er worden miljoenen hectaren grond beplant om deze zogenaamde biodiesel te produceren….

    en @Apache

    tuurlijk stijgen de prijzen van andere akkergewassen hierdoor aangezien er minder grond voorhanden is om deze voedingsstoffen te produceren terwijl de vraag dezelfde blijft. Het land wat je voor een gewas gebruikt wordt niet voor een ander gebruikt. Zo moeilijk is dat toch niet.

    Wat Volvo met deze marketingcampagne aangeeft is… is hetzelfde als Honda in de F1 doet. Gewoon laten zien of de mensen doen geloven dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van ‘milieubewuste’ wagens.

    autosport en milieubewust lijkt een contradictio in terminis
    maar de boodschap kan ook zijn…
    Je kan nog steeds plezier hebben in een wagen en toch rekening houden met het milieu.

    Login om te reageren
  18. monk zegt

    12 oktober 2007 om 21:01

    wouter:
    “Ik snap alleen niet waarom we bio-racers willen, ga dan gewoon fietsen.”

    leg eens uit…

    Login om te reageren
  19. carnie zegt

    12 oktober 2007 om 21:11

    @ apache

    op je eerste punt: de productiekost van bioethanol (of E85 zoals jij het wilt noemen) is redelijk hoog en zal wrs nooit aan de pomp komen. Men wil met deze stunt biobrandstoffen promoten en welke biobrandstoffen zullen voor de consument beschikbaar zijn? Biodiesel en daar heb ik het dus over… maar mijn punt is evengoed geldig voor bioethanol(E85) het is niet groenen of milieuvriendelijk dan gewone benzine

    Op je 2de punt: ik heb het over een ecologisch onevenwicht (niet evenwicht) en dat gaat over de productiekosten van het bioethanol of biodiesel, ik weet niet over welke productiekosten jij het hebt… of verwar je productie met aanpassing?

    Op je 3rde punt : zoals gerben al zei ernet… en weeral heb ik het toegepast op biodiesel door het feit dat biodiesel wrs de meest courante “groene” biobrandstof is die voor ons consumenten beschikbaar gaat zijn

    Login om te reageren
  20. Davidov zegt

    12 oktober 2007 om 21:50

    Binnenkort gaat het WTCC toch ook het gebruik van bio-ethanol verplichten?

    Login om te reageren
  21. vØlvØ frǽk zegt

    12 oktober 2007 om 22:30

    op E85 leveren ze toch juist meer vermogen? Er was toch laatste ook een saab hier op autoblog met meer als 500pk op E85??
    maar die spoiler staat hem in elk geval niet, voor de rest niet verkeerd

    Login om te reageren
  22. Forze zegt

    12 oktober 2007 om 23:26

    Racen en duurzaamheid kunnen wel degelijk samen
    In 2008 begint de allereerste raceklasse op waterstof, Formula Zero, waarbij water de enige uitstoot is:

    http://www.forze-delft.nl

    Login om te reageren
  23. Peter zegt

    13 oktober 2007 om 09:05

    @carnie

    E85 is in Zweden anders gewoon aan de pomp te krijgen.. ja het is duur om te maken, maar als de overheid milieuvriendelijk nu eens zou belonen door de belasting op dergelijke brandstof te verlagen, zou het nog wel eens wat kunnen worden.
    In Zweden krijg je een forse belastingkorting op je auto en kan je bv. in sommige steden goedkoop/gratis parkeren met je milieuvriendelijke auto.

    Login om te reageren
  24. Nick zegt

    13 oktober 2007 om 13:09

    @Bert:
    Ethanol zelf is niet CO2-neutraal, omdat het sowieso een koolstofverbinding is.

    Maar de productie ervan is vrijwel CO2 neutraal, het destilleren, kraken en raffineren van benzine uit petroleum is allesbehalve CO2 neutraal.

    En Volvo heeft weldegelijk race historie, kijk maar naar Renault Sport of naar Williams. ;)

    Login om te reageren
  25. Ik rol zegt

    13 oktober 2007 om 17:16

    Volgens mij is de E85 motor geen 5 cilinder maar een 4.
    Helaas.
    En dan is het een Ford motor.

    Maar ben er niet zeker van.

    Login om te reageren
  26. Tombnolz zegt

    14 oktober 2007 om 15:36

    Slim idee om mileuvriendelijke wagens ook op het circuit in te zetten. Als je er dan zelf ooit eentje koopt, weet je dat het wel snor zit met de duurzaamheid.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North