Helaas komt het geheel niet bepaald in de buurt van bovenstaande superbrute concept die we eerder reden.
Toen Wouter eind vorig jaar met de Volvo C30 Polestar concept aan het sturen was werd ons al duidelijk dat dat een bijzonder prettig apparaat was. Die moest er gaan komen, maar Polestar zei NEIN. Of is dat geen Zweeds? Hoe dan ook: 405 pk in een C30 zou gekkenwerk zijn en dus zijn er flink wat scherpe randen weggeslepen en blijft er uiteindelijk een versie over die de normale man in de hand zou moeten kunnen houden.
Nou, deze kan je oma ook nog wel in de hand houden. De Volvo C30 Polestar wordt uitgerust met de 2.5 vijfcilinder turbo die in dit geval echter goed is voor 253 pk en 370 Nm koppel, slechts 23 pk meer dan de gewone T5 dus. Leuk, maar niet zo spectaculair als we gehoopt hadden. Om de Polestar op te laten vallen is ‘ie standaard in Rebel Blue gespoten en krijg je speciale badges op en in de auto.
Wil je er ook één? Pech gehad. De Volvo C30 Polestar Limited Edition wordt alleen leverbaar in Amerika. En nu maar duimen dat dat alleen is omdat ze een krachtiger versie ontwikkelen om in Europa de markt op te slingeren. Plaatjes zijn er nog niet dus bij deze nog even die Polestar C30 die wél heftig was.
UPDATE: Een tweetal foto’s van de C30 Polestar Limited Edition.
Lafjes is het eerste woord wat in me opkomt :-P
SUPERSMURF :D
Hebb0n!
Die banden, geweldig om te zien :p
Een T5R dus eigenlijk.
Geen zin om het 4WD systeem te gaan produceren kennelijk.
@jolig: gewoon een actiepakketje. Als jij nu naar een Volvo dealer loopt dan kan je ook die Polestar update bestellen. Is al heel lang leverbaar.
@jolig: T5R had toch altijd een 2.3 met minder pk’s dan de T5? Correct me if I’m wrong.
@Vinny_93: Oh, dat zou goed kunnen. Leek me gewoon een logische naam, de R ipv R-design. Heb de historie niet opgezocht.
Weet alleen dat m’n vader een T5-volvo rijdt en daar wordt ik niet zo RRR van.
saai, zoals ik van Volvo wel verwacht had, maar niet had gehoopt. Waarom dan geen 300 PK ofzo, dat zijn al 100 minder venijnige paardjes, en kom je toch in de richting van de WRX STI of EVO’s en Focus RS. Nu zie ik niet in wat je met 250 PK en vierwielaandrijving moet, als de waarschijnlijk veel goedkopere T5 slechts 23 PK minder heeft.
@breakingpoint: volgens mij heeft hij ook geen 4wd meer.. dus daar gaat die troef
@darkpluisje: ja, als die Haldex koppeling en die Quaife differentielen ervan tussen gelaten zijn, zal ik geen enkele reden zien om een Polestar te kopen? Weggesmeten geld dan…
Van 405pk naar 253, doe mij de t5 maar met een rebel blue wrap, en de rest van de centen in mijn hand.
Wel een foto!
kan iemand mij vertellen waarom dat staal( of aluminium) in de achterbak ligt,, lijkt nergens aan vast te liggen dus een beetje nutteloos, en extra gewicht.
@r34gtr: gewoon een veerpootbrug, voor strakkere wegligging.
@moveyourmind: op de achterkant van de stoelen?? snap wat je zegt hoor, geloof je zo alleen het is niet aangesloten, veren zitten niet op de plek van je reservewiel, en op de achterkant van de stoelen.
@moveyourmind: ik bedoelde niet die buis, anders had je gelijk
@r34gtr: zie nu pas die andere foto’s, geen flauw idee wat dat voor moet stellen en welk praktisch nut dat heeft. Lijkt idd op een overbodig designelement.
Toch nog terugkrabbelen en maar 253 pk geven. Why??? Ze hadden bijna een extreme volvo gemaakt.
Ik dacht dat de C30 ondertussen al met pensioen was gestuurd…