• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor de Volkswagen Touareg R50 moeten we naar Duitsland

Auteur: Dennis, gepost 22 november 2007 om 09:13 – 18 Reacties

Volkswagen Touareg R50

Vorige maand gaf Volkswagen de specificaties van de Touareg R50 vrij. De dikke V10 oliestoker die in de R50 ligt, kreeg van Volkswagen Individual een kuurtje waarmee het vermogen van 313 naar 350 pk steeg en het koppel met 100 Nm extra op 850 Nm uitkomt. Daarnaast werd de voetbalvrouwen SUV op 21 inch sloffen gezet. Op zich niet onaardig, maar hij is helaas niet voor ons.

Volkswagen importeur Pon heeft ons laten weten dat de R50 niet naar Nederland komt. De R50 voegt niet zoveel toe aan het Touareg-gamma. Dus mocht je je vrouw al zo’n dikke boodschappenkar hebben beloofd, dan zit er niets anders op dan ‘m uit Duitsland te halen. Daar heeft ‘ie een prijskaartje vanaf 88.260 euro, maar tel daar gerust nog een ongeveer een halve ton BPM bij op. De Touareg W12 is natuurlijk ook nog een optie.

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Touareg R50 bestuurder
    Touareg R50 bestuurder rijdt 208 km/u om auto te sparen
  • De Volkswagen e-Up komt terug!
    De Volkswagen e-Up komt terug!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

touareg, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Spyshots: Mercedes CLK 2008
Volgend bericht: Stille banden zijn minder veilig zegt Continental »

Lees Interacties

Reacties

  1. Antoine zegt

    22 november 2007 om 09:48

    Echt heel jammer want ik vind het echt een hele indrukwekkende auto , mijn baas rijd de oude Touareg v10 tdi waar ik gelukkig zo af en toe een rondje in mag karren en geloof me het is echt een super auto!

    Login om te reageren
  2. Jesper zegt

    22 november 2007 om 09:48

    daar hebben we niets op tegen toch? ben je waarschijnlijk ook nog net iets goedkoper uit, wel jammer dat pon m niet krijgt, ik was er laatst en zag er tot mijn teleurstelling niets staan

    Login om te reageren
  3. JOPHEIJ zegt

    22 november 2007 om 09:53

    De Touareg W12 ziet er lang niet zo stoer uit! Doe mij deze maar!

    Login om te reageren
  4. Silverarrow zegt

    22 november 2007 om 10:04

    Eigenlijk voegt deze auto maar weinig toe aan een de “normale” Touareg V10 TDI. Laat die auto chippen, gooi er mooie velgen onder en je hebt min of meer hetzelfde resultaat, alleen dan goedkoper. Dan is het ook nog eens meer een wolf in schaapskleren dan de R50.

    Login om te reageren
  5. Ted zegt

    22 november 2007 om 10:12

    Gewoon een auto uit de fabrieksvoorraad kopen en importeren. Hoe moeilijk is het?

    Login om te reageren
  6. Appeltje zegt

    22 november 2007 om 10:45

    top wagen

    Login om te reageren
  7. Lucas zegt

    22 november 2007 om 11:22

    Laat die Touareg maar fijn zitten. Ziet er niet geweldig uit, stoelen zijn waardeloos. Alleen die V10 tdi is wel werelds. Maar alleen voor ene motor zou ik zo’n auto niet kopen.

    doe mij maar een Infinity FX35. Aparte look, vrij goede stoelen en een sound die je nooit meer vergeet. En dan niet vergeten de power. Geweldige auto. Mijn volgende Infinity wordt misschien wel de nog brutere FX45.

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    22 november 2007 om 12:33

    @Lucas, wat is een Infinity? Ik ken alleen maar het automerk Infiniti…

    Login om te reageren
  9. RScosworth zegt

    22 november 2007 om 13:03

    Robbie heeft zn wijsneus op. :)

    Login om te reageren
  10. BOL zegt

    22 november 2007 om 13:04

    Check die prijs.. het is toch fucking niet normaal dat we gvd 1 europa zijn, zometeen een grondwet hebben (die misschien anders heet) maar dat er zulke bizarre prijsverschillen bestaan door de idiote belastingwetgeving hier in Nederland :?

    Login om te reageren
  11. camiel eurlings zegt

    22 november 2007 om 13:22

    en laten we die eco tax niet vergeten… want vanaf januari zie je geen enkele NIEUWE 6/8/10/12/ cilinder meer…

    dus dan komt op de prijs zo’n v10 nog eens 20/30 duizend ..

    dan komt zo’n wagen nog bijna 2 ton.. (lekker ruw geteld)..

    heerlijk

    Login om te reageren
  12. Ted zegt

    22 november 2007 om 13:51

    @ Camiel E. (haha)

    Brave Camiel, er zijn mensen voor wie 2, 3 of 4 ton net zo veel is als voor jou 20, 30 of 40 euro. Verheug je dus maar op de komst van nog vele nieuwe auto’s die heel duur zijn, want er zijn mensen die zich niet laten weerhouden door welke maatregel dan ook.

    Login om te reageren
  13. thom zegt

    22 november 2007 om 14:34

    sommige mensen kennen idd FX35 of FX45 niet of kunnen niet lezen

    Login om te reageren
  14. Davidov zegt

    22 november 2007 om 16:24

    Nou, ik vind de W12 er wel iets agressiever uitzien dan de V10 TDI. Verder blijft dit natuurlijk een monsterdiesel :)

    Login om te reageren
  15. AstonMartin zegt

    22 november 2007 om 17:39

    Lelijke tupperware bumpers, doe die Infiniti maar ja…

    Login om te reageren
  16. Stoes zegt

    22 november 2007 om 20:09

    Best Diesel Engine ever built, I think.

    Echt hoor 850 Nm!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  17. eMilt zegt

    23 november 2007 om 14:18

    Een halve ton BPM is wel wat overdreven. Er komt ongeveer 33.500 euro aan BPM bij. Nog veel te veel hoor. Ik vind dat de BPM gewoon moet worden afgeschaft! Net als veel accijnzen overigens.

    Login om te reageren
  18. Erik zegt

    13 maart 2008 om 18:06

    Ik heb hem besteld in Duitsland niet normaal wat een power
    toffe bak echt waar heb nu een normal V10 is toch ff wat anders

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North