Voor nog geen 10.000 euro koop je deze dikke Hemi

Auteur: , 43 Reacties

Beetje hiphop in de polder, moet kunnen.

Toen Chrysler in 2005 met de 300C op de proppen kwam, had het merk een instant hit te pakken. De auto had de road presence van een Bentley of Rolls-Royce voor een fractie van de prijs. Geen wonder dus dat met name hiphoppers wegliepen met de grote Chrysler.

Die lage prijs moest ergens vandaan komen en dus waren de gebruikte materialen in het interieur niet bepaald premium. Met name de Europese consument eist echter dashboards die zachter aanvoelen dan een babybilletje, al is de gemiddelde Amerikaanse autokoper wat minder kritisch. Die hecht meer waarde aan de hoeveelheid bekerhouders.

Onder de kap van de 300C lag desgewenst een volvette Hemi V8. Over motoren met hemisferische verbrandingskamers hebben we al eens geschreven, je vindt het artikel HIER. Als het per se een Hemi moest worden kon je de 300C kopen met een 5,7 liter V8 (340 pk) of een 6,1 liter V8 (425 pk). Deze occasion heeft de kleinste van de twee motoren onder de kap liggen.

Interieur

Chrysler rustte deze motor uit met cilinderuitschakeling om het verbruik te temperen, maar maak je geen zorgen. Je zult héél rustig aan moeten doen om 1 op 7 te halen. Verder doet de motor lekker rustig z’n werk tenzij je ‘m op de staart trapt. Eigenlijk is dit gewoon een prima reisauto, als je tenminste geen probleem hebt met het gortige verbruik en het niet heel speciale interieur.

Dit exemplaar uit 2005 heeft iets meer dan 190.000 kilometer op de teller staan. Voor 9.950 euro neem je ‘m mee.



43 reacties

Het blijft natuurlijk niet bij 10.000 euro voor deze bomvolle black beauty: Je zult ook nog flink wat munten op tafel moeten leggen voor die 22″ spinners.
De grote vraag is of de prijs inclusief LPG-installatie is.
Bij een autobedrijf met een nette score van 2 sterren. Nee hoor bedankt.
@Donstil: Nee de gemiddelde review van een 8,0 ingevuld door vrienden en familieleden geven een betrouwbaar beeld…..
Koop nog liever een mooie Pick-up met een Hemi…dit hier is echt een model van niks!
Altijd wel ene toffe bak gevonden, vanwege de V8. Maar Jezus wat is dat ding lelijk vanbinnen. Alleen een SRT zou ik nog overwegen, vanwege de brute kracht en het uiterlijk. Dit is gewoon een ouderwetse sedan.
@trustmeiamanengineer: niet alleen het uiterlijk en de kracht, maar zeker ook het geluid en de stoelen!
@trustmeiamanengineer: dat dashboard ziet er niet echt lekker uit, maar dat stuur en dan vooral die schakelstok, wat is dat lelijk zeg
@lekkerlinksrijden: vrachtwagen stuur
Vind het model nog wel mooi maar het rijdt niet super. Heb met de hemi gereden maar die 340pk voel je niet echt vind ik. Vrij zware auto ook. Toch, zo’n ding draait ook wel km’s. In de US zie je pick ups en auto’s met deze motor ver over de 250k miles nog zat te koop staan.
Beter dan een sjoemel diesel van VAG.


@thomasthomas: ja, idd.

Of beter dan een Renault die altijd elektrische problemen heeft.

Of beter dan een Alfa die altijd roest.

Of om nog verder terug de tijd in te gaan .. beter dan de eigenlijk maar matige Model T van Ford
@thomasthomas: serieus? Word er bij ieder bericht vag bijgehaald?
@fouadski: of een Volvo 850R bijgehaald??
@kennone: haha geweldig wat ben jij waanzinnig trots op die auto!
@fouadski: Nee; ieder tweede bericht; de andere keren is het een occasionhandel uit Rotterdam. 🤐
@benzinehoofd: ho ho, iedere derde, Alfa zit er ook bij
Blijf het een statige wagen om te zien, maar moet wel de SRT8 velgen hebben..
Als Bentley nou eens de buitenkant van hun auto’s zou laten ontwerpen door Chrysler…

En de interieurdesigner van Chrysler eens een paar maanden stage zou gaan lopen bij Bentley…

Dan zou het met beide merken nog eens wat kunnen worden…

Hoewel Chrysler het met de tot Lancia omgebadgte 300C al een stap in de goede richting kwam. Die had een interieur dat al stukken mooier was.
Dat interieur….. brrrr. Maar het is wel gaaf.
@dutchdriftking: Zelfs de 1e Kia Rio had een beter dashboard dan deze auto. Die hele rechterkant is gewoon één grote plastic plaat!
Mooie auto, maar net iets te vaak met blauwe nummerplaat of te zien op de parking onder een groot flatgebouw. De auto heeft zeker uitstraling, maar wordt gereden door mensen met de kleinste huisjes.
@tstile: ik heb alleen nog maar op blauwe platen gezien, nooit op normaal kenteken
@lekkerlinksrijden: ik weet er 1 te staan op gele platen, en sprak heel toevallig vanavond nog een iemand die er 1tje had gehad. Komt voor maar niet veel.
Wat is er mis met dit interieur? Ik vind het meer dan voldoende zonder nutteloze opsmuk. Wat er onder de motorkap zit vind ik veel belangrijker.
@tge1: Het interieur van zo’n 300c zit slechter in elkaar dan een Ford F-150 van ongeveer de zelfde periode. Dat zegt denk ik voldoenden.
Waarom wordt er spontaan reclame voor deze advertentie gemaakt, maar niet van mijn 12V frigobox?
via Android app
Ziet er best netjes uit.
Veel auto voor weinig.
6 liter blok met amper 400pk?
Dat is al makkelijk uit een 3liter te persen.
@alcantara: zal wel heerlijk sleuren dankzij koppel.
T blijft toch wel een gave wagen. Maar als we dan een V8 erin knallen, graag ook een gastank erin
Dit blijven mooie auto’s in originele staat.
Tuurlijk stel ik andere velgen ook op prijs
Ik blijf het echt vreselijke auto’s vinden. Überhaupt zijn de Chrysler producten uit de periode echt troep. Als je echt een Amerikaanse V8 van rond die tijd wil kan je in mijn ogen beter bij Ford of GM kijken.
@robert110: onzin, heb zelf Chrysler en verschillende GM wagens uit die tijd gehad en motorisch zijn de HEMI’s gewoon veel beter.
@mopar: Ik doelde ook meer op de bouwkwaliteit dan op de blokken. Die Hemi’s zijn opzich wel aardig.
Prima auto, heb er al ruim 8 jaar een. Van dat interieur kan je vinden wat je wilt (het is behoorlijk basic) maar het steekt wel degelijk in elkaar, nog geen piepje of kraakje te bekennen terwijl de Audi van mijn moeder die 2 jaar is en een kwart minder Kms gereden heeft, over dezelfde klinkerweg nu rammelt als een oude Peugeot.

Als de look van het interieur je echt belangrijk is dan moet je op zoek naar een versie van na 2008, toen was er namelijk een facelift waarbij ze een kwalitatief veel beter dash hebben ingebouwd.

Deze wagen is in Europa door zijn formaat en vooral prijs altijd vergeleken met Mercedessen en BMW’s…dit is compleet verkeerd. In de VS is Chrysler namelijk geen luxemerk (zeker niet in 2005), de 300 is daar wat bijvoorbeeld een Skoda SuperB hier is…gewoon een normale, grote wagen voor relatief weinig geld. Het dashboard van een SuperB van 2 generaties geleden was nou ook niet bepaald….ehhh…SuperB

In Europa deed de 300C ondanks zijn relatief gunstige prijs gewoon (voor de basis V6 in NL had je in de VS al een 6.1L 8-cilinder met alle opties) mee in een klasse hoger dan waar die oorspronkelijk voor bedoelt was.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Mn ouwe heer heeft er 1 nieue gekocht. Nu zo’n 400.000km verder. Natuurlijk is het ding dan wel zo’n beetje op, maar wat heeft hij er ongelooflijk veel problemen mee gehad. T enige voordeel was eiglk dat de 5.7 hemi verrassend vlot was in die zware wagen!
Is dit inclusief een dashboard kastje vol coke en een 9 mm ?
Die €10.000 zijn peanuts. Maar voor een geweldige auto moet je in Nederland wel heel erg veel mrb betalen, en een liter benzine kost €1.48.

Dat dash vind ik zo gaaf, ik heb in deze auto het mooiste automoment gehad samen met een rit in een Porsche 911 GT3.
De materialen mogen dan niet top zijn, ik ben echter verslaafd aan het interieur van de 300C.
Toen ik de deur opendeed werd ik verwelkomt met de woorden StarLine (verlicht) en ik voelde mij op dat moment Frank Sinatra. New York, New York.
Afschuwelijk ding, en dat interieur is helemaal om te janken
Kan dr niet warm
Van worden.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).