
Het schijnt dat de senioren tegenwoordig massaal met het looprek naar de BMW-dealer schuifelen, dus moet VW wat doen om de klandizie terug te halen. Een stoere sportieve R Line op de Sportsvan introduceren bijvoorbeeld.
Volkswagen R GmbH boetseerde twee R Line-pakketjes op de opgehoogde Golf (die vroeger Plus heette), die het op de IAA in Frankfurt toont. Klanten kunnen kiezen voor een volledig pakket, of voor alleen aanpassingen aan het exterieur.
We zien naast nieuwe bumpers een heuse diffuser en chroom om de uitaatpijpjes. Daarnaast belooft R GmbH progressive steering, lichtgetinte achterste ramen (65% verduisterd) en sportvering waardoor de auto 15 mm lager ligt. Velgen gaan tot 18 inch, maar als dit niet genoeg is staat het de eigenaren altijd vrij er een paar aftermarket Bentley-jetsers onder te leggen. We zijn benieuwd. Of nee, eigenlijk ook helemaal niet.
Sportieve weggebruikers kunnen zich voorbereiden voor het stoplicht uitgedaagd te worden door een stoere grijsaard met OBEY/SWAG-petje scheef op het hoofd en jicht in zijn gasvoet. Toretto style.








Dus als ik het goed begrijp is het gewoon een verlaagde verhoogde Golf…
Dat zal wel wat kosten…
@moveyourmind: En dan moet de Cross- variant hiervan nog komen (!)
@baasbas: Gaaf, als de Cross-Sportsvan komt wil ik die! Mét verlagingsset…
Heerlijk geschreven weer, Smoke -ik geniet.. ?
@parker: Niet te veel veren in z’n kont stoppen, want dan gaat tie zweven en voor je het weet vliegt hij weg… ?
@VeniVidiVici:
Gezien de emoticon weten we eindelijk wat hij rijdt.
Ik rol al bulderend van het lachen over de grond.
Zo op de foto’s ziet het er allemaal best aardig uit. En wanneer ik weer zo’n wagen zie rijden dan valt me het weer vies tegen, vind dit toch wel één van de lelijkste wagens die je op dit moment kunt kopen in deze klasse.
Ik begrijp dit concept wel als je onder druk van moeders de vrouw een gezinsbak moet kopen is het toch leuk dat je deze “sportief”kan aankleden.
@vvti:
Als je vrouw bepaald dat je een gezinshok MOET kopen, dan lig je toch echt de verkeerde te pompen.
@thejerk: of je hebt te veel gepompt waardoor een gezinsbak bittere noodzaak is…?
@thejerk: Ik begrijp dat je nog in de ontkenningsfase zit?
@vvti:
Nee, je hebt gewoon een klein begrijpertje, kan jij niets aan doen hoor knul.
@vvti: er zijn legio gezinsbakken die er beter en spotiever uit zien. Met een gemiddelde station rij je al sportiever.
Vreselijke flut auto. Niet genoeg ruimte om echt meerwaarde te bieden tov de normale en veel minder dan de variant. Nergens bijzonder goed in, voegt eigenlijk dus niets toe behalve een hogere zit.. Armoediger wordt het niet. En dan Sportsvan erop, hilarious. En nu een R-line versie die lager, oncomfortabel en duurder is .. Echt.. Je hebt serieus therapie nodig als je nog geen 60bent en dit klote ding gaat rijden.
Spannund hoor!
Je kon de waarheid niet mooier beschrijven Herman, ik moest er kostelijk om lachen.
Er is immers maar 1 echt ouwelullen merk en dat blijft toch VW.
@thejerk: fraterniseren met de auteur en een compleet merk wegzetten op een semi negatieve wijze in twee poëtische zinnen: een verloren kunst ?
Maarreh, was de Toyota Yaris niet dé bejaardenbak van NL?
http://www.automotive-online.nl/mobiel/8482_yaris_blijft_populairste_seniorenauto.html
Of moet ik de stipulatieve betekenis van ‘ouwe lullen’ aanpassen?
Ach, gisteren een Tiguan R-line gezien, die zag er heel dik uit. Dit vind ik dan weer niets.
Ik vind het er helemaal niet slecht uit zien eigenlijk.
Dino’s hahahaha!
Aan de ene kant dat auto’s als de Golf Svan en de 2 AT altijd meteen zo negatief moeten worden afgeschreven hier. Natuurlijk zien we graag andere auto’s op de weg als liefhebbers, maar voor de zakelijke rijders zijn dit best handige auto’s.
Ik ben vertegenwoordiger en de ruimte is retehandig en het rijd niet eens zo verkeerd.
Privé kan je lekker een leuke auto rijden…
@jrsmoke: maar de ruimte bevindt zich vooral boven je hoofd in dit soort midsize MPV’s en niet daar waar ie van pas komt: in de breedte, bij je benen of in de kofferbak.. Daarom zijn het zulke nutteloze auto’s die uiteindelijk vooral door bejaarden worden gekocht puur en alleen vanwege de iets hogere instap..
@jrsmoke: voor vertegenwoordigers is er de variant.. In alles beter. Case closed.
@w0o0dy: Deels waar, ik heb zelf mijn ogen laten vallen op de GTD Variant.
Toch ken ik een paar andere vertegenwoordigers van andere bedrijven die nog in de Plus rijden en wss opgaan voor de Svan.
Maar zelf heb ik na mijn hoge zit van de T5GP nu liever een station en met wat meer pit.
Tja, het is geen puber auto…