• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voorlopig nog geen plug-in hybride van Renault

Auteur: Dizono, gepost 27 mei 2015 om 18:57 – Reageer

Afbeelding Voorlopig nog geen plug-in hybride van RenaultAfbeelding Voorlopig nog geen plug-in hybride van RenaultAfbeelding Voorlopig nog geen plug-in hybride van RenaultAfbeelding Voorlopig nog geen plug-in hybride van RenaultAfbeelding Voorlopig nog geen plug-in hybride van RenaultAfbeelding Voorlopig nog geen plug-in hybride van RenaultAfbeelding Voorlopig nog geen plug-in hybride van RenaultAfbeelding Voorlopig nog geen plug-in hybride van Renault

Renault Eolab
Achter de schermen staat Renault’s eerste plug-ingybride te trappelen om de markt op te gaan, maar dat zal op korte termijn niet gaan gebeuren. Waarom niet?

Op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering zou Renault-topman Jerome Stoll hebben verteld dat een productieversie van de Renault Eolab Concept zo goed als klaar is. Toch wacht het merk nog met het op de markt brengen van deze plug-in hybride, er zouden te weinig mensen bereid zijn extra te betalen voor een stekkerauto. In ons land ligt dat anders door het bijtellingsstelsel en andere fiscale voordelen, maar voor hoelang nog?

Het marktaandeel van hybrides is met 1 procent simpelweg te laag, aldus Renault. De kostprijs zal dus omlaag moeten en pas dan zal het merk haar plug-in middenklasser op de markt brengen. Vooralsnog zijn het vooral de luxemerken die inzetten op plug-in hybrides, op een toch al prijzige auto is de meerprijs voor hybridetechniek relatief geringer. De goedkoopste plug-in hybride is momenteel de Ford C-Max Plug-in Hyrid met net geen 35 mille.

September vorig jaar presenteerde Renault de Eolab op de autobeurs in Parijs. Dankzij een 999 cc driecilinder benzinemotor met 75 pk, een 6,7 kWh-accupack en een elektromotor met 68 pk, zou de Eolab een gemiddeld verbruik halen van 1 liter per 100 kilometer. In tegenstelling tot Volkswagen’s 1-literauto, heeft de Renault wél normale afmetingen. Dankzij lichtgewicht materialen als aluminium, magnesium en kunststof, weegt de Eolab ongeveer 400 kilo minder dan een gemiddelde middenklasser. Voeg daar de uitstekende aërodynamica aan toe en je snapt waarom de Renault (in theorie) zo zuinig is met brandstof.

Ook interessant!

  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • Dit kost de vernieuwde Renault Captur
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • BMW XM is hier en de krachtigste M ooit
    BMW XM is hier en is de krachtigste M ooit Concept

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Hybride, plug-in, Renault

Vorig bericht: « Renault Scenic – vergeten concept (1991)
Volgend bericht: Porsche presenteert livery voor de 919 Hybrid »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North