• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VT 2 België: Ferrari de snelste, Max blijft steken op P6

Auteur: RubenPriest, gepost 30 augustus 2019 om 16:35 – 11 Reacties

Mercedes Red Bull


En zo verliep het tijdens de tweede vrije training.

In vergelijking met de eerste vrije training is de temperatuur lekker opgelopen. Het is 24 graden in België met een baantemperatuur van 39 graden. In het eerste halfuur pakt Leclerc de eerste plaats, gevolgd door Verstappen op twee. Het verschil is overigens zeer minimaal met +0.017. Mercedes, in elk geval Lewis Hamilton, heeft de juiste draad weer gevonden. Hamilton staat voor Bottas op plek drie, Bottas op vier. De top vijf wordt in het eerste halfuur afgesloten door Vettel. Met een uur op de klok klaagt Max over de radio over een verlies aan power. De auto komt terug de pits in en de monteurs van Red Bull gaan kijken wat er aan de hand is.

📻 Verstappen: "I'm losing power"

And a few seconds later he returns to the garage to investigate the issue 👨‍🔧#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/C8kHDXQqSL

— Formula 1 (@F1) August 30, 2019

Vettel weet zijn tijd te verbeteren en komt boven Leclerc met een tijd van 1:44.753. Kort daarna pakt Bottas P2, gevolgd door Perez op P3. De Racing Point-rijder kan goed meekijken met het hoge tempo op Spa. Die derde plek is van korte duurder, want die pikt Hamilton even later weer in. Leclerc rijdt een sterke ronde en pakt 1:44.123. Albon pakt de achtste tijd na een ronde verbetering. Vervolgens komt Max naar buiten op de softs na een tijdje in de pits te hebben gestaan.

And Vettel is leap-frogged by his team mate, as Charles Leclerc goes into P1 🔥

His 1:44.123 is the fastest time of the entire day so far#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/lsXdBtPLfS

— Formula 1 (@F1) August 30, 2019

Verstappen blijft op P6 staan na een poging om een snellere ronde te rijden. In de eerste sector doet hij geel, daarna groen en daarna weer geel. Dit laatste kwam mede doordat hij verkeerd remde in de laatste bocht. In de laatste 14 minuten klaagt Max opnieuw op de radio. Vermogensverlies én het gaat niet helemaal lekker met het remmen. In de laatste vijf minuten komt de virtual safety car. De auto van Perez staat in de fik. Veel rook, weinig vlammen. Het lijkt mee te vallen. De sessie wordt vervolgens gestopt en daarmee komt een einde aan de tweede vrije training.

1. Leclerc (Ferrari)
2. Vettel (Ferrari)
3. Bottas (Mercedes)
4. Hamilton (Mercedes)
5. Perez (Racing Point)
6. Verstappen (Red Bull
7. Räikkönen (Alfa Romeo)
8. Stroll (Racing Point)
9. Ricciardo (Renault)
10. Albon (Red Bull)
11. Sainz (McLaren)
12. Grosjean (Haas)
13. Hulkenberg (Renault)
14. Kvyat (Toro Rosso)
15. Norris (McLaren)
16. Giovinazzi (Alfa Romeo)
17. Gasly (Toro Rosso)
18. Magnussen (Haas)
19. Russel (Williams)
20. Kubica (Williams)

Ook interessant!

  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Max Verstappen Track Guide van Bahrein
  • Video: Max Verstappen laat de GP van Frankrijk zien
    Video: Max Verstappen doet alvast de GP van Frankrijk

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « DMC maakt Lamborghini Urus tot asociale breedkikker
Volgend bericht: Formule 1 wil “kwalificatiewedstrijden” invoeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. svdv zegt

    30 augustus 2019 om 16:47

    Ik zou gewoon nu al die spec 4 motor erin doen en hier de straf pakken. Spa is ook een powercircuit dus ik zie niet helemaal waarom ze zouden wachten

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 augustus 2019 om 18:08

      @svdv: om dat Albon de kinderziektes mag krijgen en Max dan met zo min mogelijk ellende aan Monza begint.

      Login om te reageren
  2. zwepp zegt

    30 augustus 2019 om 16:51

    Leuk die rondetijden, maar de long runs zijn interessanter om naar te kijken. Merdeces staat er goed voor en als Red Bull de motor van Max op orde krijgt zit een 3de plek er wel in.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      30 augustus 2019 om 17:00

      @zwepp: je bedoeld de race zelf?

      Login om te reageren
  3. willem_ha zegt

    30 augustus 2019 om 16:58

    Max vertelde net op Sky Sports F1 dat ze vandaag een oude motor gebruikt hebben. Die had wat power problemen. Morgen de spec C er in. Keep on pushing!!

    Login om te reageren
  4. technofreak zegt

    30 augustus 2019 om 17:36

    We schakelen nu live over naar de trainingsvelden van Papendal bij Arnhem.
    “Wesley Sneijder is goed in vorm deze vrijdagmiddag training. Robin van Persie kan er weinig tegenin brengen. Sneijder wist maarliefst 11 keer op geweldige wijze aan Robin voorbij te snellen en de bal in het net achter Maarten Stekelenburg te schieten. Wat ze vandaag, op deze vrijdagmiddag in de training laten zien, hier 5-tegen-5, ZIET ER VEELBELOVEND UIT VOOR HET WK van 2010!”

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      30 augustus 2019 om 18:28

      @technofreak: volgens mij ben jij wat in de war … pilletje te veel na een techno feestje, freak?

      Login om te reageren
      • technofreak zegt

        30 augustus 2019 om 18:59

        @autodrome: Ik dacht, laat ik ook eens een training analyseren en daar een conclusie uit trekken voor de eindstand van de wedstrijd. Het is aldoor zo van het kaliber “hee, dat kassa meisje zegt ‘goedemiddag’ tegen me, dat wordt nøken!” Er compleet aam voorbijgaand dat in 99% van de gevallen er eerst een date aan te pas komt en er waarschijnlijk een blauwtje wordt gelopen als je het haar vraagt…

        resultaten uit de training bieden 0 garantie voor de wedstrijd

        Login om te reageren
        • harrie zegt

          30 augustus 2019 om 19:44

          @technofreak:
          Hee de ‘vrije trainingen zeggen niks’ dooddoener, verfrissend hoor.
          Statistiek is niet je sterkste punt zo te lezen.

          Login om te reageren
          • technofreak zegt

            30 augustus 2019 om 19:58

            @harrie: Het is weer eens wat anders dan op basis van een persbericht in de zomerstop kunnen voorspellen dat Max zeker wereldkampioen wordt in 2019.

            Het is een training. Zegt inderdaad helemaal niks. Niets ‘dooddoener’. Maar F1 fans willen blijkbaar voor de gek gehouden worden.

            Kim Jong Un heeft laatst een kernoorlog getraind, nu gaan er zéker wéten 4 Amerikaanse steden aan en vreten we nog 3 decennia radioactieve sla.

            Login om te reageren
  5. johnwaters zegt

    30 augustus 2019 om 19:41

    P6? Daar kan een wereldkampioen enkel maar van dromen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North