• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoen

Auteur: Dennis, gepost 19 januari 2009 om 22:40 – 46 Reacties

Afbeelding VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoenAfbeelding VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoenAfbeelding VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoenAfbeelding VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoenAfbeelding VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoenAfbeelding VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoenAfbeelding VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoenAfbeelding VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoen

Volkswagen Bluesport Concept
Volkswagen bekijkt momenteel of er een sterke businesscase kan worden gemaakt voor de Bluesport Concept. Met andere woorden: of het nieuwe roadster concept voldoende winstgevend in productie kan worden genomen. Volkswagen is van mening dat Audi en Porsche dan op z’n minst ook gezellig mee moeten doen.

Het scheelt een stuk wanneer je de ontwikkelkosten voor een nieuw platform kunt verdelen. Volkswagen, Audi en Porsche hebben hebben al een overeenkomst waarin bepaald is dat de Volkwagen Touareg, de Audi Q7 en de Porsche Cayenne, hetzelfde platform delen. Naar een soortgelijke oplossing is Volkswagen op zoek voor de Bluesport Concept.

Volgens een bron binnen Volkswagen heeft Audi inmiddels al een nieuw concept ontworpen dat het platform met de Bluesport zou kunnen delen. Daarbij zou Porsche behoefte hebben aan een extra instapmodel onderin hun line-up. Een dergelijk low-entry model zou kunnen helpen om de gemiddelde CO2 uitstoot van Porsche te drukken. Onduidelijk is of Porsche hierbij direct denkt aan een roadster model. Volkswagen heeft de intentie om binnen twee maanden te besluiten of de nieuwe roadster er komt. (via: automotive news)

Ook interessant!

  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Audi R-modellen
    Alle Audi R-modellen worden geheel elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, concept, Porsche, Volkswagen

Vorig bericht: « Extra pijnlijk: Kroymans mag geen Maserati meer verkopen
Volgend bericht: Flitskoning Koos Spee onverwachts weggepromoveerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. BMWGuy zegt

    19 januari 2009 om 22:45

    Nice!! Hoop Snel Dat Ik Hem Op De Weg Zie!!=P

    Login om te reageren
  2. Michiel_vd_Brink zegt

    19 januari 2009 om 22:46

    Hmm, een nieuwe VW-Porsche 914… Could be fun!

    Login om te reageren
  3. Michiel_vd_Brink zegt

    19 januari 2009 om 22:47

    @ BMWGuy: Hoofdletters worden alleen gebruikt aan het begin van iedere nieuwe zin en voor namen…

    Login om te reageren
  4. BMWGuy zegt

    19 januari 2009 om 22:48

    @ Valetino : Boeien, en dat weet ik wel maar ik had er ff zin in:Z=P
    doe ik wel eens vaker.

    Login om te reageren
  5. Michiel_vd_Brink zegt

    19 januari 2009 om 22:53

    @ BMWGuy: Hoogst irritant. Niets om nog verder serieus te nemen, overigens.

    Login om te reageren
  6. RenesisHP zegt

    19 januari 2009 om 22:56

    We waren er toch al over uit dat bovenstaande VW een Boxster met diesel en VW huidje was?

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    19 januari 2009 om 22:56

    Ehm, kan het niet andersom? Waarom niet gewoon het platform van de Boxter gebruiken? Te oud?

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    19 januari 2009 om 22:56

    hoeveel platforms heb je nodig als fabriekant ?? 3 .. 4 .. 5 ofzo ..
    zou raar zijn als je de ontwikkellings kosten niet zo delen ..

    dat zijn nml echt serieuze posten ..

    Login om te reageren
  9. Shenkie zegt

    19 januari 2009 om 23:02

    Mooi als Porsche en Audi meedoen! Leuk autootje voor de vrouw

    Login om te reageren
  10. Larrs zegt

    19 januari 2009 om 23:09

    Ik ben het eens met Michiel van den Brink.

    Een nieuwe Porsche 914 zou wel leuk zijn.

    Login om te reageren
  11. blokker5 zegt

    19 januari 2009 om 23:21

    En nu Porsche en volkswagen zo nauw verbonden zijn met elkaar is het toch meer dan logisch dat Porsche helpt om een sportwagentje te bouwen

    Login om te reageren
  12. Marcello zegt

    19 januari 2009 om 23:22

    @ Michiel van den Brink & Larss

    Als ie er maar niet uitziet als porsche 914.. Namelijk een smet op porsche’s modellen geschiedenis. Een lagere instap-porsche is wel nodig wegens de emissie, maar ik blijf van mening dat er maar 1 echte porsche is die begeerlijk blijft…

    9
    1
    1

    Login om te reageren
  13. XO101 zegt

    19 januari 2009 om 23:24

    Ik kan deze wagen moeilijk een evt markt toekennen,

    een VW sportwagen… nah, blijft VW, en een roadster in nou niet echt een VOLKswagen model

    een audi, zal het merk in mijn ogen geen recht aan doen om met zo’n model te komen, TT is premium, daaronder gaan zitten met een budget model maakt audi weer zo’n doorsnee burger roadster

    Porsche, tja, een model onder de boxer, een budget-budget porsche…

    Maarja, de bomen groeien gelukkig tot in de hemel momenteel voor de autoindustrie, ze kunnen gerust zo’n gokje wagen…..

    Login om te reageren
  14. saasken zegt

    19 januari 2009 om 23:24

    ik ben het oneens…

    audi en vw een platform delen okee.
    maar porsche er weer bij betrekken… straks wordt porsche de nieuwe leasecar bij uitstek…
    waar blijft de exclusivitiet van porsche…
    en dan nog diesel van vw en audi…
    ik heb niets tegen die merken integendeel 100 pro porsche maar ik vind de prestaties van hun diesel in de cayenne toch ondermaats (op papier dan toch)
    Neem nu mercedes of BMW die knutselen zelf een motortje in elkaar dat sterker, duurzamer en zuiniger is dan de audi…
    Heeft porsche schrik om efffe om de hoek of 100 km verderop gaan aan te kloppen? (Mercedes is stuttgart en porsche ook..) en munchen is niet zo ver (en de productieafdeling van BMW in regensburg is ook bij de deur)

    Ik weet een ding en dat is dat aan het graf van ferdinand porsche aardverschuiving zijn ontstaan. die man heeft zich de laatste jaren al meermaals omgedraaid in zijn graf hoor…

    gwn mijn bescheiden mening

    Login om te reageren
  15. mrB zegt

    19 januari 2009 om 23:41

    nieuwe porsche 914!!! Niet te zwaar, leuke motor, en dan is het prima

    Login om te reageren
  16. WieAndersDasAuto zegt

    20 januari 2009 om 00:05

    Laat maar komen de Bluesport! Ziet er leuk uit en er komen uiteraard TSI/TFSI motoren in!
    Hopelijk gaan Audi en Porsche ook zoiets bouwen…

    Login om te reageren
  17. Mic zegt

    20 januari 2009 om 01:05

    @BMWGuy

    En in het Duits bij zelftandige naamwoorden.

    Login om te reageren
  18. Mic zegt

    20 januari 2009 om 01:06

    Oeps:

    Zelfstandige

    Login om te reageren
  19. wapz zegt

    20 januari 2009 om 01:14

    Stop gewoon de 1,4T erin met 200pk met een leuke handbak. Stoffen stoeltjes en lampen en een iPod aansluiting. Meer heb je niet nodig!

    Login om te reageren
  20. wapz zegt

    20 januari 2009 om 01:18

    Trouwens, Michiel, is er al eens een update te geven over de GTO? Work in progress plaatjes?

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    20 januari 2009 om 01:29

    Lijkt me wat te min voor een Porsche. Kunnen ze geen Seat-versie maken?

    Of desnoods een Bugatti-versie :)

    Login om te reageren
  22. erik zegt

    20 januari 2009 om 01:43

    de 914 opvolger moet dan verplicht ook futuristische, gestoorde styling zoals het oude model! ik ben trouwens groot fan van de 914

    Login om te reageren
  23. rijzerlo zegt

    20 januari 2009 om 07:28

    @ Esprit de Flandre

    ik heb toevallig een anderhalf jaar terug een concept van Bugatti gezien voor een “kleine” Veyron, eentje welke vergelijkbaar zou moeten worden met je gemiddelde F360 en Gallardo. Was misschien wel de mooiste auto die ik ooit heb gezien!! uiterlijk deels te vergelijken met een Veyron, maar dan nog veeel mooier! heb het concept alleen nooit weer kunnen vinden helaas… :(

    Login om te reageren
  24. York zegt

    20 januari 2009 om 07:54

    Lijkt toch maar hard op een TT…

    Login om te reageren
  25. Bob zegt

    20 januari 2009 om 08:45

    Ik vind de 914 eigenlijk wel een leuke wagen. De Porsche freaks zeggen altijd dat als het geen 911 is het geen echte Porsche is.

    Login om te reageren
  26. Baztrd zegt

    20 januari 2009 om 09:20

    Moet voor porsche toch geen probleem zijn om even een concept te ontwerpen? Even de 911 cabrio op de kopieermachine, instellen op 80% en draaien maar. Bij de boxster hebben ze van de voorkant ook de achterkant gemaakt, dit keer dan maar de achterkant ook als voorkant gebruiken?

    Login om te reageren
  27. Ralph zegt

    20 januari 2009 om 09:56

    Is dat echt wat volkswagen wil?

    Want als als audi en porsche zo een soortgelijke auto op de markt gaan brengen wat gaan de mensen kopen?

    Een audi of een porsche!
    :-D

    Login om te reageren
  28. kees zegt

    20 januari 2009 om 10:42

    ze moeten er meteen een vierdeurs cabrio en een coupe van maken
    de voor en achterkant bevallen me wel
    en als die een beetje netjes blijven mag het ook wel 2 in 1 een CC

    Login om te reageren
  29. Thomas zegt

    20 januari 2009 om 12:04

    hopelijk gaan ze gou mee doen
    want van mij mag die wel komen!!

    Login om te reageren
  30. Jesper zegt

    20 januari 2009 om 12:13

    En de Audi R4 is geboren… :roll:

    Wat Porsche hier uit denkt te slepen… een nieuwe 550 Spyder misschien? :D

    Login om te reageren
  31. Emile_Benz zegt

    20 januari 2009 om 12:24

    Porsche-directeur: “VW Bluesport? NEIN!!!” …

    Login om te reageren
  32. Markus zegt

    20 januari 2009 om 12:42

    De Boxster is toch al het instapmodel? Het lijkt mij voor het Porsche image niet veel goeds als ze met een nog goedkoper modelletje komen.

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    20 januari 2009 om 14:32

    @Ralph.

    Is dat wel zo? De Touareg en Cayenne zijn toch ook soortgelijke auto’s?

    Login om te reageren
  34. Richard Brunsveld zegt

    20 januari 2009 om 14:48

    Dit vind ik wel een zeer geslaagde wagen :D

    Login om te reageren
  35. sjaak1234 zegt

    20 januari 2009 om 14:49

    ‘uiterlijk deels te vergelijken met een Veyron, maar dan nog veeel mooier! heb het concept alleen nooit weer kunnen vinden helaas…”

    WOW, nog mooier dan een uitgerekte en geplette kever?

    Ik snap die trend sowieso niet. Als zelf respecterende sportwagen bouwer wil je toch iets wat er steeds anders uitziet? Ik walg van dat steeds maar hergebruiken. Porsche doet dat al 60 jaar, aston is het nu ook al een tijdje aan het doen etc. Nee, Ferrari mag dan al in tijden geen echt mooie auto meer hebben gemaakt maar elk nieuw model is tenminste geen copy paste van het vorige model.

    Login om te reageren
  36. H zegt

    20 januari 2009 om 15:28

    Dit is hoe het er tegenwoordig aan toe gaat, tegenhouden gaat niet. Of Mr F Porsche zich nu omdraaid in zijn graf of niet, daar zullen ze niet veel om kijken. Mss had hij wel net hetzelfde gedaan. De tijd van een fylosofie in een automerk is lang voorbij, nu is het pure business.

    Of ze bij Porsche nu een kleine der bij maken of niet, ik zou niet weten wat ze kunnen uitvinden om onder de boxer te komen, het is nu al een speelgoedauto, dat interesseert mij niks, noch traktor noch auto, geen één porsche zal mij bekoren.

    En ik zou begod niet weten wat audi moet doen met dergelijk platform. De volgende TT A3 mss, maar daarvoor zal het waarschijnlijk iets te klein worden, alhoewel.

    50/50 kans dat het er komt

    @sjaak1234

    Als een disign werkt, waarom moet het dan gewijzigd worden. Astons zijn mooie wagens, De aerodynamica v Porsche is goed, het uitzicht euhm niet, maar goed.

    Login om te reageren
  37. Ralph zegt

    20 januari 2009 om 15:43

    @ mx5/rx8owner

    Daar heb je wel een punt, maar volgens mij liggen de kaarten anders bij roadsters.. Dit is zo’n autootje van tu m’as vu, en dan wordt je liever gezien in een auto met een Porsche-badge op de snoet dan een VW…Zoals bij de A8/Phaeton…

    Login om te reageren
  38. Ralph zegt

    20 januari 2009 om 15:44

    word je*

    Login om te reageren
  39. H zegt

    20 januari 2009 om 15:50

    @ Ralph

    Of er zijn ook nog menzen met zonder ego die gewoon in een betaalbare roadster willen rijden. Rijdt leuker en is zuiniger, ideaal voor woon werkverkeer.

    En als de koffer wat inhoud kan slikken, een weekendje Frankrijk of zo.

    Login om te reageren
  40. Patrick zegt

    20 januari 2009 om 16:11

    Vind het een leuke auto om te zien en hoop daarom ook dat hij er komt. Hoe deze auto op de markt gepositioneerd zal gaan worden is mij, net zoals vele anderen, ook nog een raadsel!

    Login om te reageren
  41. JanJansen zegt

    20 januari 2009 om 18:29

    fautje: hebben hebben

    Login om te reageren
  42. ELB zegt

    20 januari 2009 om 18:41

    Ziet er toch lekker uit. Maar dat logo… Als we dan ook een van de drie logo’s mogen kiezen…

    Login om te reageren
  43. Jaloerse kat zegt

    20 januari 2009 om 21:20

    Ben toch wel heel benieuwd hoe die er dan uit zou gaan zien, zo als Audi..

    (Sorry, kon het even niet laten; kmoest ff knutselen :) )

    Login om te reageren
  44. Sven zegt

    23 januari 2009 om 16:09

    Heel mooi, leuk voor de nieuw VW EOS

    Login om te reageren
  45. OPC zegt

    5 februari 2009 om 19:19

    saasken

    In de eerste zin: straks wordt Porsche de nieuwe leasecar bij uitstek…

    Gelooof me, dat zal echt nooit gebeuren

    Login om te reageren
  46. LD zegt

    20 februari 2009 om 21:06

    Hopelijk komt er een business case waarin deze roadster past.
    Mijns insziens veel bestaande componenten hergebruiken, bespaart ontwikkelkosten, verhoogt de betrouwbaarheid en verlaagt de onderhoudskosten.
    Gaarne een ‘basic’ VW model op het prijsnivo van de MX-5 of lager.
    Succes verzekerd, ook in moeilijker tijden zoekt de mens ‘fun’.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North