• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Flitskoning Koos Spee onverwachts weggepromoveerd

Auteur: Dennis, gepost 20 januari 2009 om 08:15 – 61 Reacties

Koos Spee

Flitskoning en Ridder in de Orde van Oranje-Nassau Koos Spee is landelijk verkeersofficier af. Hij krijgt een bestuursfunctie bij de ministeries van Verkeer en Waterstaat en Justitie. Gisteren kondigde hij volkomen onverwacht zijn afscheid aan tegenover de ruim zeventig werknemers van zijn Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM).

Koos is niet op eigen initiatief vertrokken. Hoewel hij zelf geen commentaar geeft, zou hij volgens zijn personeel niet gelukkig zijn met de promotie. Zelf was hij liever tot zijn pensioen bij het BVOM gebleven. Ook zijn personeel had de man waarbij het flitsen in het bloed zit, graag op zijn post gehouden.

Volgens het parketgeneraal is door reorganisaties bij het openbaar ministerie de functie beneden zijn stand geworden. Koos zat de laatste maanden van 2008 in de ziektewet vanwege een dubbele herniaoperatie. Na terugkomst op het kantoor in Soesterberg kreeg hij te horen dat zijn plaatsvervanger, Peter Muijen, de functie van hoofd BVOM voortaan zal bekleden. Nu maar hopen dat de huid van Muijen voldoende dik is, want hij zal de komende tijd de nodige stront over zich heen krijgen.

Spee begon ooit als bakkersknecht, hovenier en politieagent. In 1998 begon hij als landelijk verkeersofficier van het Bureau Verkeershandhaving met vijf mensen. Onder zijn bewind steeg het aantal bekeuringen van vier miljoen in 1998 tot bijna twaalf miljoen vorig jaar. Het aantal verkeersdoden daalde in diezelfde periode van ruim 1200 tot 799, volgens velen mede dankzij de strategie van Spee, maar lang niet iedereen is het daarmee eens. Auto’s zijn door de jaren heen immers ook een stuk veiliger geworden.

Toch is er ook licht aan het einde van de tunnel, want een woordvoerder van het BVOM laat weten dat Koos nog wel gewoon zijn wijze raad mag blijven spuien aan de zijde van zijn kaboutervriend in het tv-programma Wegmisbruikers van SBS.

Met dank aan Jorn voor de tip

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?
  • Kinderen naar school brengen met de auto is not done

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

koos-spee, politie, Verkeer

Vorig bericht: « VW Bluesport komt er alleen als Audi en Porsche meedoen
Volgend bericht: Audi A4 is meest verkochte premium hok in Duitsland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Eric zegt

    20 januari 2009 om 08:26

    Ik was net te laat met de tip, maar toch blijft het feest. Vooral dat hij er niet blij mee is!
    Maarja zoals het spreekwoord gaat:
    Meet the new boss, same als the old boss?!?!

    Laten we hopen op een uitzondering van de regel…

    Login om te reageren
  2. Eibo zegt

    20 januari 2009 om 08:26

    tot de laatste alinea was ik opgelucht, nu ben ik nog steeds teleur gesteld “toch is er licht aan het einde van de tunnel” voor ons of voor hem? ;)

    Login om te reageren
  3. Bobel zegt

    20 januari 2009 om 08:28

    Nationale feestdag? Of wachten we maar eerst af wat Muijen ervan gaat maken?

    Login om te reageren
  4. BoutWout zegt

    20 januari 2009 om 08:41

    Pensioen opkrikken is wat dit is. Deze rijksabmtenaren hebben een toppensioen (ze krijgen 100% van hun laatst verdiende loon uitgekeerd)
    Als onze Koos ‘omhoog’ wordt gepromoveerd dan verdient ie niet 1 of 2 jaar nog wat meer, maar ook voor de komende 20+ jaar. En wij maar betalen van wat we over hebben nadat we de boetes van Koos eerst betaald hebben

    Login om te reageren
  5. Bob zegt

    20 januari 2009 om 08:44

    In slechte tijden wordt er volop gebruik gemaakt van verkeersagenten om de schatkist te blijven vullen ;)

    Login om te reageren
  6. Sven zegt

    20 januari 2009 om 08:45

    Ik mag de man niet, maar hij zal zeker bijgedragen hebben aan de daling van verkeersdoden. Daarvoor verdient hij wel wat waardering.

    En als je weet wanneer je te hard kan rijden en je goed oplet op flitsers dan heb je nergens last van.

    Ik ben benieuwd wat we van zijn opvolger kunnen verwachten

    Login om te reageren
  7. San Sebastiano zegt

    20 januari 2009 om 08:48

    @ Boutwout: dat gold inderdaad nog voor zijn generatie. Tegenwoordig wordt het pensioen berekent op basis van middelloon… ;-)

    Login om te reageren
  8. Thijs zegt

    20 januari 2009 om 08:54

    Ach deze man deed alleen maar z’n werk. Ik ben het er niet altijd mee eens, maar feit blijft wel dat hij goed aan z’n taakomschrijving heeft voldaan.

    Login om te reageren
  9. mart(w)in zegt

    20 januari 2009 om 08:56

    of we hier nu heel blij van moeten worden…

    die andere zal gerust nu niet gaan zeggen,kom we gaan wat minder boetes uitdelen,same story,different person.

    meestal is verandering verslechtering..

    Login om te reageren
  10. papa zegt

    20 januari 2009 om 08:56

    Ik betwijfel of dit goed nieuws is, als voorlichter had hij niet zoveel inspraak dat zou wel eens kunnen veranderen met meer maatregelen als gevolg…

    Login om te reageren
  11. Oom Agent zegt

    20 januari 2009 om 08:57

    @ Sven
    Ik vraag het me af. Maar 3% van de verkeersdoden komt door hard rijden. De rest door onoplettendheid, foutjes, en roekeloos rijden (roekeloos is niet hetzelfde als snel rijden).

    @Thijs
    Dit was voor deze man geen werk, hij was er zo fanatisch mee bezig dat het meer leek op zieltjes winnen om bij zijn Heer een wit voetje te scoren.

    Login om te reageren
  12. Mies zegt

    20 januari 2009 om 08:59

    Het is dus niet alleen een grote dag voor de VS…. Verder is weer mooi te zien wat je capaciteiten moeten zijn voor landelijk verkeersofficier “bakkersknecht en hovenier”. Mocht je nergens functioneren is er nog altijd de overheid.

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    20 januari 2009 om 09:15

    Waarschijnlijk zochten ze een kleinere opvolger, zodat arme André niet meer op kistjes hoeft te klimmen… :roll:

    Login om te reageren
  14. de sjonnies zegt

    20 januari 2009 om 09:18

    Tsja, typisch bedrijf die overheid, wie doet er nou zijn cash-cow weg?

    Een dubbele hernia operatie ? Ze hebben je toch geen pijn gedaan he Koos…….
    Toch? Of was de chirurg toevallig in het bezit van een Porsche 911?
    Ik ken een heleboel mensen die jouw graag “geopereerd” hadden Koos !
    @Mies :D

    Login om te reageren
  15. Bobel zegt

    20 januari 2009 om 09:34

    @ Citrofiel: Er staat in het bericht: Toch is er ook licht aan het einde van de tunnel, want een woordvoerder van het BVOM laat weten dat Koos nog wel gewoon zijn wijze raad mag blijven spuien aan de zijde van zijn kaboutervriend in het tv-programma Wegmisbruikers van SBS.

    Met ander woorden; Hij blijft gezellig bij dat fantastische kanaal SBS6

    Login om te reageren
  16. Robert zegt

    20 januari 2009 om 09:46

    Altijd leuk om die SBS kabouter er weer met de haren bij te slepen.
    Wegmisbruikers zal nooit meer hetzelfde zijn ;-).

    ** ingezonden advertentie **

    Gezocht: Directeur automobilistje pesten.

    Uw functie bestaant uit het zo veel mogelijk belasting heffen uit automobilsten die zo eigenwijs zijn om hier ook werkelijk ook mee te gaan rijden. Deze heffingen (die wij boetes noemen) dient u zo vaak en zo veel mogelijk recht te lullen in een of ander TV-programma over U met een Kabouter.

    Incidenteel zult u ook mensen aansturen die terecht boetes uitdelen aan mensen die rijgedrag vertonen. Hoe dan ook, de kabouter zal alles en iedereen als asociaal wegzetten, dus daar is verder geen taak weggezet.

    Behalve betweterig zijn dient u ook uw professionaliteit aan te wenden om jaarlijks een ergenissen top 10 samen te stellen. Verder steld het eigenlijks niet voor.

    Wij bieden: – een markt conform salaris
    – saaie lease auto met snelheidsbegrenzer
    – geen respect meer door uw omgeving

    u heeft: – reen ruggegraat
    – een saaie uitstraling
    – geen talent
    – geen hobby’s

    Stuur uw perkamenten brief voor 10 februari naar uw plaatselijke korpschef.

    Login om te reageren
  17. christiaan zegt

    20 januari 2009 om 09:51

    GELUKKIG!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  18. Bart zegt

    20 januari 2009 om 09:53

    Nu heel die BVOM nog even weg promoveren tot toezichthouders van alle grasspriejtes

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    20 januari 2009 om 10:09

    LOL @ Mies en Citrofiel!
    :D

    Die Peter Muijen heeft wel lef! Niet bepaald de meest populaire baan…

    Login om te reageren
  20. Sphinx zegt

    20 januari 2009 om 10:34

    Mooi, opgeruimd staat netjes.

    Login om te reageren
  21. Laurens zegt

    20 januari 2009 om 10:55

    Gezien de daling van het aantal verkeersdoden vanaf 1998 heeft hij in ieder geval niet het verkeerde gedaan. En veel maatschappelijke kosten bespaart door de bijbehorende vermindering van het aantal gewonden. Ga zo door!

    Voor wat betreft de man persoonlijk, soms is het wel eens leuk weer eens een fris gezicht op TV te zien. Olav Mol mag van mij ook al jaren wat anders gaan doen :-)

    Login om te reageren
  22. SJ zegt

    20 januari 2009 om 11:04

    “Ook zijn personeel had de man waarbij het flitsen in het bloed zit, graag op zijn post gehouden.” Ditzelfde staat ook in dat Telegraaf-artikel en dan zijn er dus twee mogelijkheden: 1) Koos is eigenlijk een hele relaxte vent die zelf ook regelmatig verkeersregels aan zijn laars lapt, maar doet zich in Wegmisbruikers voorkomen als een norse saaie belerende kwal van een vent, om SBS-volk een lesje te leren.
    2) Het hele BVOM bestaat uit dezelfde verdorven denkers als Koos S. en moet die hele club weggepromoveerd worden, voordat het eindelijk weer leuker op de weg wordt. Zijn opvolger zal dus wss praktisch dezelfde denkbeelden hebben.

    Ik vrees het laatste. Maar alleen al omdat Spee zich genaaid voelt is dit artikel toch zeker een lichtpuntje.

    Login om te reageren
  23. Emile_Benz zegt

    20 januari 2009 om 11:23

    Allereerst lol @ Citrofiel en Mies :lol:

    Hij krijgt een bestuursfunctie bij de ministeries van Verkeer en Waterstaat en Justitie.

    Niet alleen hij is niet blij met deze promotie. Ik ben er ook niet kapot van! Hebben degenen die o zo blij zijn er wel aan gedacht dat hij in deze nieuwe positie misschien nog meer “schade” kan toebrengen aan onze gemeenschappelijke liefhebberij (hard rijden enzo)…

    Login om te reageren
  24. AutoInformatief zegt

    20 januari 2009 om 11:31

    Tuurlijk zal Spee wel ergens per stom toeval een flitspaal in een bocht gezet waar veel doden vielen. Maar de meeste flitspalen wat ik tegen kom zijn op een 80 km weg die nog rechter dan recht is.

    Die daling in de verkeersdoden zijn naar mijn mening toch voor 99,9% aan de nieuwe veiligheidstechnieken te danken dan aan die gast hierboven. Blij dat hij weg is, nu maar hopen dat die nieuwe kerel wel een vriendenkring wil behouden en de plaatsen waar flitspalen staan nog eens goed gaat bekijken.

    Login om te reageren
  25. Mr.Abarth zegt

    20 januari 2009 om 11:33

    Quote: “Spee begon ooit als bakkersknecht, hovenier en politieagent. ”

    Als Moraalridder maakte hij dus gebruik van zijn werkervaring, door verkeersovertreders een koekje van eigen deeg te geven en liet ze als straf tuintjes schoffelen…

    Hopelijk is de opvolger niet zo’n mieren.. (-je-weet-wel..)

    Veiligheid is prima, maar boetes geven als iemand 2 km te hard rijdt is belachelijk. Mooi wegwezen..

    Login om te reageren
  26. Mr. X. zegt

    20 januari 2009 om 11:47

    @ Mr abarth,

    je kan wel boetes krijgen voor 2km te hard, maar dan is de correctie er al vanaf en heb je op de teller al veel harder gereden! ze moeten ergens de grens trekken. Zou je boetes krijgen vanaf 130km/h en je rijdt 132 waar je 120 mag dan krijg je ook een boete voor 2km en heb je nog steeds hetzelfde gezeik.

    Hard rijden is leuk en helaas redelijk onmogelijk gemaakt in ons Landje!
    Vanuit zijn functie heeft Spee goed werk geleverd, vanuit de autorijder is het een struikrover….

    Login om te reageren
  27. Emile_Benz zegt

    20 januari 2009 om 12:13

    Kan die man er trouwens wat aan doen dat hij in de verkeerde principes gelooft…
    Deze principes zijn er bij hem vanuit de politiek ingedoctrineerd…kan die man ook niks aan doen…

    Login om te reageren
  28. Emile_Benz zegt

    20 januari 2009 om 12:15

    En wie hebben er voor gezorgd dat de regerende partijen aan de macht zijn… Dat zijn de verantwoordelijken voor zijn verkeerde geloof en bijbehorend beleid…

    Login om te reageren
  29. Derby zegt

    20 januari 2009 om 12:33

    @ Mr. X.

    Met die correctie heb je gelijk. Het zou interessant zijn als men ging bekeuren vanaf 10 km/h te hard. Dan is 10km/h speling. Dus 132 km/h gereden is meteen een vette boete, en niet 30 euro.
    Men wil het laten doen overkomen dat mensen leren door ze financieel te raken. Maar met 30 euro…leert dat iets? De boetes zijn zo opgesteld dat er weinig lerend effect vanuit gaat. Dan wordt het namelijk nog wel een paar keer gedaan.
    Waarom niet aan 132 km/h 450-500 euro hangen. Laat het hard rijden een bewuste keuze zijn, meer dan een moment van onoplettendheid.

    Overigens is bij verschillende onderzoeken aangetoond dat belonen beter werkt en sneller leert dan bestraffen, maar dat kost de schatkist waarschijnlijk teveel.

    Login om te reageren
  30. RenesisHP zegt

    20 januari 2009 om 12:45

    @Derby.

    In 70% van de gevallen rijden wij bewust te hard. Die andere 30% heeft veelal met opletten op belangrijkere zaken dan snelheid te maken.

    Login om te reageren
  31. giuliettalover zegt

    20 januari 2009 om 13:13

    Hij heeft in ieder geval een ruggegraat, deze keurige rechtschapen, onkreukbare man. Die ruggegraat heeft hem nu kennelijk de das omgedaan.

    het is jammer dat ik nu geen legitieme reden meer heb om bij wegmisbruikers weg te zappen.

    Login om te reageren
  32. geelhoed zegt

    20 januari 2009 om 13:33

    “Mr X: je kan wel boetes krijgen voor 2km te hard, maar dan is de correctie er al vanaf ”

    Niet dus. Als je na correctie minder dan 4km/h te snel reed krijg je geen prent.

    57 – 3 correctie = 54 => 19 euro
    56 -3 correctie = 53 => geen prent.

    Login om te reageren
  33. sjazz zegt

    20 januari 2009 om 14:00

    @ geelhoed,

    Bij jouw check heeft het volgens mij niet te maken met de correctie, maar met de minimale snelheid waarbij geflitst wordt. zie hieronder het citaat van de site BVOM:

    […]Wat is de correctie bij een snelheidsovertreding?
    De snelheidsapparatuur van de politie is zo ingesteld dat er geflitst wordt bij snelheden die 7 km of meer boven de maximaal toegestane snelheid ligggen (8 km of meer bij toegestane snelheden van 100 km/uur of meer). Op de gemeten snelheid wordt standaard een correctie toegepast. Bij een gemeten snelheid van minder dan 100 km/uur bedraagt de correctie standaard 3 kilometer; bij een snelheid van meer dan 100 km/uur is de correctie 3% van de gemeten snelheid. Op de acceptgiro staat zowel de gemeten als de gecorrigeerde snelheid vermeld.
    […]

    M.a.w. bij 57 word je pas geflitst, bij 56 niet.
    Daarbij komt het feit dat je teller in de auto redelijk kan afwijken. In de Ibiza die ik had wel zo’n 8-10%.

    Niettemin erg jammer dat die Koos Spee weg gaat. NOT! moeten we wel een nieuw persoon om op te zeiken zoeken. haha.

    Login om te reageren
  34. sjaak1234 zegt

    20 januari 2009 om 14:44

    Oke laten we even rekenen. Sinds die moraalridder er is zijn we dus van 4 naar 12 miljoen boetes gegaan, dat is 8miljoen meer. In dezelfde tijd zijn er dus per jaar 400 doden minder. Een simpel rekensommetje leert ons dat er dus voor elke 20.000 boetes 1 dode minder is Behalve dat boetes dus duidelijk niet bepaald efficient zijn voor het terugdringen van dode ligt het werkelijke getal nog eens veel hoger ook aangezien veel mensen eerder niet zullen omkomen omdat de auto’s nu veel veiliger zijn dan omdat ze langzamer zijn gaan rijden uit angst voor een boete.

    We kunnen dus concluderen dat flitse gewoon weer een extra vorm van belasting innen is.

    Login om te reageren
  35. Jochempie zegt

    20 januari 2009 om 14:56

    De meeste verkeersdoden zitten niet in een auto dus hebben geen baat bij de veiligheid voor de inzittenden. Voor mensen buiten de auto is het nog steeds naadje.

    Login om te reageren
  36. Vincent zegt

    20 januari 2009 om 15:02

    Ik heb net een afscheidscadeau’tje ontvangen van Koos. 32 KM te hard na correctie… Altijd lekker. 240 euro!

    Login om te reageren
  37. Super zegt

    20 januari 2009 om 15:04

    bush weg, spee weg, ruimt mooi op zo!

    Login om te reageren
  38. Autojunkje zegt

    20 januari 2009 om 15:08

    Mag ik even ” Woohoo ” sorry hoor voor de fans van koos maar ik vond het op zijn zachts gezegd een niet geschikt persoon voor de tv met zijn belaberde info kan nog wel meer zeggen maar ik moet nog dingen regelen voor een feest ( vraag maar niet waarom )

    Login om te reageren
  39. Autojunkje zegt

    20 januari 2009 om 15:10

    @super het is vandaag een super dag toch ( ondanks dat ik ziek op bed lig )

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    20 januari 2009 om 15:12

    @ Bobel; Al had ik dat stuk gelezen, dan nog zou ik die reactie geplaatst hebben. :P

    Login om te reageren
  41. Midas zegt

    20 januari 2009 om 15:39

    Dit is het nieuwe hoofd van de BVOM:
    http://www.sg.uu.nl/prog/2008b/cv/muijen.html
    Gezien het financiele belang wat onze regering heeft bij de huidige bonnenregen, lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat de heer Muijen common sense zal invoeren bij het BVOM. Wel mooi dat die oude zeurdoos weg is, maar helaas niet bij de SBS kabouter. Daar kan Spee nog steeds een hoop onzin uitkramen (en dat doet ie!).

    Login om te reageren
  42. Tinos zegt

    20 januari 2009 om 15:55

    Hoewel hij er zelf niet blij mee zal zijn, vind ik het wel terecht. Hij zat al veel te lang op die functie, en dat is niet wenselijk. Op een gegeven moment krijg je teveel macht, teveel invloed, ben je een soort alleenheerser en onaantastbare geworden.

    De enige doelen leken de laatste tijd te zijn om de omzet van het aantal verkeersboetes jaarlijks te verdubbelen, om onzichtbaar met nog meer onopvallende auto’s te “surveilleren” en om zichtbaar te zijn via dat sbs programma met die kontlikkende krulsmurf.

    Het deed me altijd heel erg denken aan die amerikaanse tv dominees, zo zalvend, predikend maar wel het geld uit de zak kloppen van goedgelovigen om je eigen leven mee te bekostigen.

    Om echte verkeersveiligheid ging het al jaren niet meer. Dan zouden ze bijvoorbeeld wel kiezen voor meer opvallende politie-auto’s, want als bestuurders zich inhouden omdat ze die auto’s zien is het doel toch ook bereikt?

    Laten we die nieuwe een kans geven. Vrees alleen dat ie zich al snel wel zal willen profileren….

    Login om te reageren
  43. Super zegt

    20 januari 2009 om 16:24

    @Tinos
    dat ie al een beetje de weg kwijt was bleek al uit het feit dat ie op wou gaan treden tegen fietsers die mobiel bellen.

    Login om te reageren
  44. Franco zegt

    20 januari 2009 om 16:35

    Quote…”Ook zijn personeel had de man waarbij het flitsen in het bloed zit, graag op zijn post gehouden”

    Quote2..”Spee begon ooit als bakkersknecht, hovenier en politieagent”

    Mijn mening…;
    Q1; Dit zijn zeer zieke mensen!!! “Flitsen in je bloed hebben”?!? Ik dacht dat het om de verkeersveiligheid ging???
    Er circuleerde vroeger een ‘vacature-advertentie’, waarin men als grap stelde dat o.a. een NSB’er verleden, totale minachting voor de burger e.d., een sterke sollicitatie-eis zou zijn…

    En ik maar denken dat dat een grapje was??? :roll:

    Q2; Wat is er mis met een functie als bakkersknecht of hovenier?!?
    En tegelijkertijd zie je meteen hoe makkelijk het is om politieagent te worden, laat staan verkeersofficier… :roll:

    En die “mensen” maar klagen over gebrek aan respect…

    Login om te reageren
  45. Cantago zegt

    20 januari 2009 om 16:41

    MOOI! Daar zijn we van af!

    Hopelijk komt er nu iemand die EN verstand van zaken heeft, EN dingen bedenkt die in de praktijk goed werken en de ergernis in het verkeer niet gruwelijk aanwakkeren.

    Login om te reageren
  46. blokker5 zegt

    20 januari 2009 om 17:00

    Wat zou er toch gebeurt zijn in het leven van die man? Eerst bakker en hovenier, twee prachtige beroepen, en dan opeens politie en opperflitser worden…

    Login om te reageren
  47. gilein brouwer zegt

    20 januari 2009 om 17:31

    ik denk dat die smurf van sbs6 aan het janken is als een dolle. oooohhhhhhhhh koos, verlaat mij en mijn opstapje alsjeblieft niet!!!!! hahahaha

    Login om te reageren
  48. Tinos zegt

    20 januari 2009 om 17:35

    @ Super: ja, en hij wilde ook een verbod op alle niet-originele onderdelen aan auto’s. Aardig de weg kwijt!!

    Login om te reageren
  49. CooperDriver zegt

    20 januari 2009 om 17:51

    heerlijk zo’n lullig einde :)

    Login om te reageren
  50. 406_v6 zegt

    20 januari 2009 om 19:14

    YEAH !!!

    @Bart, daar sluit ik me bij aan !! WEG MET HET BVOM !!

    Login om te reageren
  51. marcel zegt

    20 januari 2009 om 19:44

    2 feestjes op 1 dag….. kan iemand me even voorzichtig knijpen, ik geloof dat ik droom….!!!

    Obama de nieuwe president (doen die Amerikanen toch nog eens iets fatsoenlijks) en Koos Spee door de pl…

    JOEPIE!!!

    (ober, rondje!)

    Login om te reageren
  52. Lennard zegt

    20 januari 2009 om 20:19

    Opgerot staat netjes!

    Login om te reageren
  53. Culaste zegt

    20 januari 2009 om 22:41

    Bijzonder spijtig dit vertrek van meester Jacobus. Jarenlang undercover voor de belastingdienst, plaatsvervangend hoofdofficier van het arrondissement Assen, begenadigd bespeler van de harmonica (wanneer hij niet ter kerke trok) en even begenadigd de les-lezer van kabouter Van der Toorn. Wij zullen hem missen.

    Login om te reageren
  54. tv zegt

    20 januari 2009 om 23:39

    Heb het niet te maken Leo De haas 1jaar terug

    http://www.houdblikopdeweg.nl/

    Login om te reageren
  55. tv zegt

    20 januari 2009 om 23:39

    1.5 jaar

    Login om te reageren
  56. nick zegt

    21 januari 2009 om 22:38

    wat ben ik blij dat die gast weg gaat zeg hij kwam echt mijn neusgaten uit.
    nu maar afw8 wie er nu weer komt

    Login om te reageren
  57. Fluweel zegt

    23 mei 2009 om 21:00

    J.Spee is echt niet geliefd onder zijn personeel! Echter, men durft niets te zeggen, want dit wordt genadeloos afgestraft! Meestal door de medewerker, soms met riante vergoedingen, bij het BVOM te laten verdwijnen. Het is interessant te zien hoe hoog het personeelsverloop is geweest. Helaas kon Ome Koos alles ongestraft doen omdat zijn meederen in Den Haag te laks en van hetzelfde soort zijn om hem eens af te straffen. Wellciht hebben ze dat nu gedaan, immers de nieuwe functie is er nog steeds niet voor deze (ex) koekenbakker!

    Login om te reageren
  58. John zegt

    24 juni 2009 om 10:04

    Ken iemand wiens broer bij hem in de straat woont. Hij is een loser en een loner, niemand wil met hem omgaan. Gek hè?

    En toch heeft hij iets helemaal fout gedaan, uiteraard op onze kosten, dat dan weer wel, want zo werkt dat met falende ambtenaren. En als dank krijgen ze, uiteraard ook op onze kosten, ook nog eens een promotie met uiteraard riante salarisverhoging en veel dikkere pensioenregeling. Waarom wordt ik eigenlijk niet gewoon ambtenaar? Hele dag falen en er ook nog voor beloond worden!

    Maar goed, mijn sommetje.
    Hij begon met 5 mensen en schreef 4.000.000 bekeuringen. Onder zijn falende bewind steeg het aantal medewerkers tot ruim 70, oftewel een verveertienvoudiging (14x!!), en het aantal uitgeschreven boetes tot 12.000.000 oftewel een verdrievoudiging.

    1998: 800.000 boetes per medewerker
    2008: 171.429 boetes per medewerker

    En jezelf dan nog op een voetstuk plaatsen naast een NSB-kabouter? Daar moet je inderdaad wel ambtenaar voor zijn! Een normaal mens zou dit niet durven verkopen. Zijn status hing blijkbaar meer af van de omvang van zijn organisatie dan van de efficiëntie. De burger betaald toch wel.

    Login om te reageren
  59. michel wenting zegt

    16 juli 2010 om 21:07

    dat de politie wel tijd heeft voor bekeuringen uitschrijven om hun eigen zak te vullen maar er staat nog voor 5300 jaar aan gevangenisstraffen uit laten ze daar maar eens iets aan doen ik heb er maar 1 naam voor de mob rules

    Login om te reageren
  60. xantia16v zegt

    18 september 2010 om 13:17

    Koos speeD verward dingen denk ik. snelrijden is wat anders dan roekeloos rijden.
    de politie scoort vooral op wegen waar sneller gerust kan, maar waar toevallig niet mag. dat zou (bekeurd moeten worden.)

    Login om te reageren
  61. Chris zegt

    1 oktober 2010 om 14:38

    Vrijdag 01 oktober

    Links rijden moet gewoon mogen.
    Waarom iedere keer naar de rechter baan?
    Daar rijden meestal vrachtwagens en deze mogen meetal niet meer inhalen en komen dus niet op de linker baan.
    Gewoon zoals in Amerika ‘keep your lane’.
    En nu vooral er steed meer rijstroken komen kijki maar op de A2 5 banen voor een ieder is wel een baan.
    Niet mee eens kijk dan eens op nu.nl over dat ongeluk met die twee vrachtwagen ooh ja er zat ook nog een auto tussen,
    Verschrikkelijk gewoon 4 doden, zeer triest.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North