• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW CEO gaat door het stof na ongepaste opmerkingen

Auteur: machielvdd, gepost 10 juni 2020 om 13:46 – 11 Reacties

Herbert Diess, die deze week zijn excuses aan moest bieden

Herbert Diess was genoodzaakt zijn excuses aan te bieden.

Begin deze week kregen we nieuws vanuit de bedrijfstop van Volkswagen: COO Ralf Brandstätter zal de rol van CEO op zich nemen. Daarmee neemt hij het stokje over van Herbert Diess, die nog wel CEO van het hele concern blijft.

Er was geen reden om aan te nemen dat er onenigheid was in de bedrijfstop, maar nu blijkt dat het geen koek en ei was tussen Diess en andere leden van de bedrijfstop. Er is namelijk naar buiten gekomen dat Herbert Diess zijn excuses heeft moeten aanbieden tegenover de raad van commissarissen. Dit is geen gerucht, maar wordt door Volkswagen zelf gecommuniceerd.

In een kort bericht laat Volkswagen weten dat Diess gisteren formeel zijn excuses heeft aangeboden voor eerdere uitlatingen tegenover de raad van commissarissen . Daarbij gaf hij toe dat zijn uitspraken ‘ongepast en verkeerd’ waren. De raad van commissarissen heeft deze excuses aanvaard en zegt Diess te blijven steunen. Eind goed, al goed dus.

Er blijft alleen nog wel een groot vraagteken over: waarom moest Herbert Diess zijn excuses aanbieden? Dat vermeldt Volkswagen niet. Gelukkig zijn er andere bronnen die meer weten. Reuters heeft namelijk gesproken met een woordvoerder van Porsche Automobil Holding.

Deze wist te vertellen dat Diess de leden van de raad van commissarissen had beschuldigd van het lekken van informatie aan de pers. Hij zou zelfs gesproken hebben van ‘misdaden’. Deze aantijgingen vielen niet in goede aarde bij de raad van commissarissen. Daarom werd er volgens bronnen van Reuters maandag een buitengewone vergadering georganiseerd. Dit resulteerde er dus in dat Herbert Diess zijn excuses aanbood.

Om welke informatie het precies ging is niet bekend. Een woordvoerder liet alleen los dat het niets te maken had met de racistische reclame. Over welke gevoelige informatie het dan wel ging blijft gissen.

Ook interessant!

  • Volkswagen CEO: 'Ga lekker fietsen'
  • Volkswagen: wij zijn niet bang voor Apple
  • Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!
    Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!
  • Volkswagen wil in 2025 Tesla voorbij gestreefd zijn

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

herbert-diess, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « Dit is de ABT Audi S8: een discrete beul
Volgend bericht: Maak nu een wannabe-GP van je Mini John Cooper Works »

Lees Interacties

Reacties

  1. joejojo2012 zegt

    10 juni 2020 om 14:20

    Waar is jullie man in lange regenjas bij de plaatselijke parkeergarage gebleven? Als hij een gegronde reden heeft mensen er van te verdenken info te hebben gelekt, dan zou toch bekent moeten zijn wat dat dan precies is?

    Login om te reageren
  2. spacemoon24 zegt

    10 juni 2020 om 14:31

    Ik zou ook boos op mijn werknemers worden als er telkens voor de officiële onthulling een foto van de auto gelekt wordt.

    Login om te reageren
    • donaldjgarrison zegt

      10 juni 2020 om 18:20

      @spacemoon24: dat heet marketing. Dit doen ze opzettelijk.

      Login om te reageren
  3. grasvreter zegt

    10 juni 2020 om 15:13

    Nogal raar om de excuses openbaar te maken terwijl de rest niet openbaar is toch?

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      10 juni 2020 om 16:51

      Het lijkt erop dat ze Diess even op zijn nummer wilden zetten op deze manier.

      Login om te reageren
  4. jorden zegt

    10 juni 2020 om 15:25

    Hij tracht nog steeds wat software gegoochel in de doofpot te houden.
    Doorzettertje!

    Login om te reageren
    • Stijnson zegt

      11 juni 2020 om 12:56

      @jorden: Gok dat de nieuwe Golf die Laguna van een paar jaar geleden wordt.

      Login om te reageren
  5. monsieurleloure zegt

    10 juni 2020 om 16:23

    Nooit meer iets van die boevenbende kopen, hooguit een curryworst.

    Login om te reageren
  6. competition102 zegt

    10 juni 2020 om 17:30

    Ik zou ook boos worden als er zo’n portretfoto naar de pers zou worden gelekt ;-)

    Login om te reageren
  7. Dutchcarwizard zegt

    10 juni 2020 om 20:29

    Er zal nog wel vaker een conflict optreden. Ze zitten als ratten in de val.

    Login om te reageren
  8. joos straetmans zegt

    10 juni 2020 om 21:39

    Totaal off-topic : Stephan Winkelmann, de voormalige CEO van Lamborghini en nu van Bugatti (zoals bekend beide Volkswagendochters), zit toch heel wat strakker in het pak dan deze man. Misschien moet Diess eens bij Winkelmann op bezoek.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North