• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen geeft de Passat een facelift

Auteur: willeme, gepost 6 februari 2019 om 08:39 – 58 Reacties

Afbeelding Volkswagen geeft de Passat een faceliftAfbeelding Volkswagen geeft de Passat een faceliftAfbeelding Volkswagen geeft de Passat een faceliftAfbeelding Volkswagen geeft de Passat een faceliftAfbeelding Volkswagen geeft de Passat een faceliftAfbeelding Volkswagen geeft de Passat een faceliftAfbeelding Volkswagen geeft de Passat een faceliftAfbeelding Volkswagen geeft de Passat een facelift

Volkswagen Passat R-Line '19
Er zijn zowaar verschillen te ontwaren!

Het D-segment staat hevig onder druk. Links en rechts kiest de traditionele middenklasse sedan-klant niet meer voor een, eh, middenklasse sedan. Aan de ene kant neemt de (gaan we weer) crossover toe aan populariteit, aan de andere kant is premium helemaal hip. Dat is op zich ook niet gek. Veel van deze auto’s worden geleased. De leaseprijs is mede afhankelijk van de afschrijving. Een niet-premium sedan schrijft veel harder af dan een premium sedan. Ergo: qua leaseprijs is het verschil tussen premium en niet premium niet zo groot als de aanschafprijs doet vermoeden. Het resultaat: overal C-Klasses en Qashqai’s.

De Volkswagen Passat heeft daar altijd een beetje tussenin gestaan. Iets hoger dan de reguliere middenklassers, niet alleen qua beleving maar ook qua prijs, maar ook hier geholpen door een gunstige leaseprijs. Het is daarom ook de afgelopen jaren veruit de populairste auto in zijn klasse geweest, terwijl de meest traditionele concurrenten het erg zwaar hebben. Inmiddels is het huidige model alweer een tijdje op de markt, waardoor Volkswagen zich genoodzaakt voelde om de auto even fijn te slijpen.

Volkswagen Passat '19

De grootste verschillen zien we aan de voorkant. De Passat heeft andere koplampen, een nieuwe grille en een afwijkende bumper. Heel schokkend is het allemaal niet, maar zet ze naast elkaar en je ziet duidelijk de verschillen. Verder is er keuze uit nieuwe kleuren en velgen. Een typische mid-life refresh, dus. Het interieur is ook iets strak getrokken. Er zijn niet alleen nieuwe bekledingen, ook zijn de gebruikte materialen hoogwaardiger. Net als andere VW’s en Audi’s zien we een nieuwe versie van de Digital Cockpit. Leuk voor muziekliefhebbers: er is een Dynaudio audioinstallatie leverbaar met 700 Wat.

Volkswagen Passat '19

Nieuw voor 2019 is ‘IQ-Drive’. Het is de verzamelnaam voor alle assistentiesystemen, zoals de actieve cruise control. In samenwerking met Travel Assist en Lane Assist is het mogelijk deels geautomatiseerd een snelheid van 210 km/u te rijden. Dan moet je natuurlijk wel een Passat hebben die 210 km/u kan halen. Compleet nieuw is de 2.0 TDI Evo. Deze diesel is niet zo zeer heel erg sterk (nog altijd 150 pk), maar volgens Volkswagen heel erg zuinig en schoon. De 2.0 TDI Evo is de eerste van een compleet nieuwe generatie dieselmotoren. Verder zijn er de bekende TDI-motoren met 120 pk, 190 pk en 240 pk.

Volkswagen Passat '19

Een Passat op benzine is ook mogelijk. De Passat is met drie TSI motoren leverbaar: 150 pk, 190 pk en 272 pk. Ook is er een nieuwe Passat GTE. Daarbij is de techniek iets fijn geslepen. De Passat GTE kan nu 70 km op een lading stroom rijden heeft met 218 pk meer vermogen tot zijn beschikking. Ongeacht de motor heeft elke Passat nu een partikelfilter en voldoen ze aan de Euro 6d-TEMP emissierichtlijn. Prijzen zijn nog niet bekend. De vernieuwde Passat kunnen we rond de herfst van 2019 verwelkomen.

Ook interessant!

  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Volkswagen met 4 uitlaten
    Koop deze Volkswagen Passat W8 voor een schijntje

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, geneve-2019, gte, passat, R-Line, station, tdi, tsi, Volkswagen

Vorig bericht: « De vernieuwde TT-RS brult erop los
Volgend bericht: Aston Martin kondigt nieuwe SUV aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghost zegt

    6 februari 2019 om 08:44

    Op de tweede foto vanaf bovenaan, vind ik het net een Golf..

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      6 februari 2019 om 08:49

      @ghost: eens, vooral de station varianten van de Golf en Passat lijken zoveel op elkaar met name van achteren.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        6 februari 2019 om 08:54

        @str8six: ja. Bizar, familie gezicht snap ik, maar dit heb ik ook met de MB C en E, zijn amper uit elkaar te houden.

        Login om te reageren
    • g60gti zegt

      6 februari 2019 om 09:20

      @ghost: vind ik geen nadeel :)

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        7 februari 2019 om 09:01

        @g60gti: want men doet zich graag meer voor ja..

        Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    6 februari 2019 om 08:51

    De Passat. Dat was vroeger de auto net onder de BMW’s en de Mercedessen en Audi’s. Nette wagens vond ik het altijd, zeker de B5. De B6 en B7 die daarna kwamen vond ik nietszeggend.

    Dit model Passat vind ik verschrikkelijk. De GTE’s met gefrustreerde pennenlikkers als bestuurders vliegen je om de oren met die verschrikkelijke verlichting. En het word steeds erger.

    Login om te reageren
    • miata93 zegt

      6 februari 2019 om 08:53

      @viezefreddyw: Zeker de versie met die enorme sierlijsten die een ‘dubbele uitlaat’ moeten voorstellen.

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      6 februari 2019 om 08:55

      @viezefreddyw: die GTE rijders zijn idd vervelend..ik moet altijd een beetje lachen om die gasten. Vinden zichzelf heel wat maar in the end is en blijft het een Passat waarvan je alleen economisch eigenaar bent..

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        6 februari 2019 om 10:17

        @ghost: is dat met V40-, C350e-, 308break-rijders anders dan?

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          6 februari 2019 om 10:52

          @eklasse: nee spreekt ook voor zich, allemaal auto’s waarvan er geen enkele verkocht zou zijn, zei het niet dat er enorme fiscale voordelen aan kleefden..

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        6 februari 2019 om 13:44

        @ghost: Economisch eigendom is alleen van toepassing bij financial lease. Ik denk dat er ook een heleboel operational geleased worden en dat is niets meer of minder dan huur.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          6 februari 2019 om 13:52

          @berlinetta: je hebt gelijk! My bad! Maar dat is idd wat ik bedoelde.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 februari 2019 om 14:37

        @ghost: maar dat is toch juist het optimale scenario? Dikke auto onder de kont en het geld gewoon op jouw bankrekening in plaats op de rekening van de dealer/fabrikant. Het is heerlijk als iemand anders je auto voor je betaald.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          6 februari 2019 om 18:59

          @mashell: je betaalt het gewoon zelf hoor, in feite is een leasebudget gewoon een bruto salaris(deel). Lease je niks, krijg je dat doorgaans bovenop je salaris.

          Login om te reageren
          • probono zegt

            6 februari 2019 om 19:34

            @ghost: Jij hebt deze voorwaarde niet in je contract?

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              6 februari 2019 om 19:44

              @probono: hoe bedoel je dat?

              Login om te reageren
          • mashell zegt

            7 februari 2019 om 07:47

            @ghost: bij ons kun je bijna het hele lease budget bruto uit betaald krijgen, je krijgt dan ook nog een kilometer vergoeding. Uiteraard hebben we daar aan gerekend en het is alleen interessant als je heel weinig kilometers maakt. Mensen die overstappen naar een andere werkgever zonder leasewagen gaan er meestal het halve lease budget bruto op vooruit. Leasen is gewoon nog steeds gunstig.

            Login om te reageren
            • ghost zegt

              7 februari 2019 om 09:00

              @mashell: ja, dat is helemaal maar maar dat zeg ik toch ook in mn eerste bericht. Sloeg meer op feit dat mensen denken dat de baas de auto elke maand betaald, terwijl je in feite minder loon hebt en een auto.

              Login om te reageren
    • StijnB zegt

      6 februari 2019 om 10:07

      @viezefreddyw:
      Vond deze generatie, voor de facelift, met die Hofmeister-knik en strakke lijnen net erg fraai ogen.

      Login om te reageren
    • posthumus zegt

      8 februari 2019 om 22:01

      @viezefreddyw: Amen! En idd, die verlichting is verschrikkelijk. Die dingen verblinden je gewoon altijd…

      Login om te reageren
  3. florisje zegt

    6 februari 2019 om 08:51

    70km is best een nette afstand voor die GTE, jammer dat geen hond dat ding meer gaat kopen

    Login om te reageren
    • Alfonso_Alfist zegt

      6 februari 2019 om 12:27

      @florisje: in Nederland niet misschien, wordt in Duitsland wel een succes worden. Vanaf 2019 zijn plug-in Hybrids met een minimale range van 40 km en minder als 50 gram CO2 uitstoot worden dit jaar qua bijtelling gehalveerd 0,5% per maand. Krijgen dezelfde gekte als in Nederland destijds..

      Login om te reageren
  4. eklasse zegt

    6 februari 2019 om 08:51

    Op deze plaatjes doet het me niet zoveel maar als ik een Passat, in reallife op een parkeerplaats, zie tussen Mondeo’s en Talismannen, denk ik: goede keus.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      6 februari 2019 om 13:53

      @eklasse: ja daar noem je ook even 2 auto’s…blehhh

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        6 februari 2019 om 18:14

        @ghost: Maar goed, wat zijn nog meer concurrenten dan? Het is een uitstervend ras. Onder BMW, Audi en Mercedes zijn er ook nog maar weinig concurrenten over. De Mazda 6 zou ik wel overwegen, de rest zou ik ook laten staan.

        Login om te reageren
        • ghost zegt

          6 februari 2019 om 19:02

          @87sandyd: Audi A4 en BMW 3-serie zou ik zeggen idd..vind het zelf sowieso allemaal ruk..al had ik kids, dan nog steeds..

          Login om te reageren
  5. harrie zegt

    6 februari 2019 om 08:55

    Ziet er een beetje uit alsof VW het ook allemaal niet meer weet. Lost.

    Login om te reageren
  6. roland78 zegt

    6 februari 2019 om 09:06

    Die blauwe is wel mooi zeg in combinatie met die velgen.
    De beige ook: door die kleur lijkt het wel een ander model.

    Login om te reageren
  7. gove zegt

    6 februari 2019 om 09:18

    wat kunnen die lui ook saaie sexloze auto’s bouwen, gewoon knap

    Login om te reageren
    • gebruikersnaam3 zegt

      6 februari 2019 om 11:35

      @gove: Ik wil even naar de 7 serie refereren elders hier op de pagina… dat is net zo sexloos als dit, alleen duurder.

      Login om te reageren
  8. speedie zegt

    6 februari 2019 om 09:19

    Heb al heel wat Passat’s versleten. Mijn huidige is ook al 7 jaar, dagelijks onderweg, nooit problemen gehad, comfortabel, super zuinig, ruimte zat. De nieuwe is op gebied van afwerking, materialen, looks, techniek nog een trapje hoger.

    Login om te reageren
    • louisvdd76 zegt

      6 februari 2019 om 10:27

      @speedie: de B8 1.6 TDI DSG is echt niet super zuinig. Gemiddeld 6.0l/100km.
      Ga je in Duitsland de snelweg op en geef je echt gas dan red je 10.0l/100km zelfs over 500km afstand.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        6 februari 2019 om 12:41

        @louisvdd76: wow, die 6 liter is wel echt veel. Met mn 2 liter benzine haal ik 7.0 liter

        Login om te reageren
  9. g60gti zegt

    6 februari 2019 om 09:19

    Mooie wagen!

    Login om te reageren
  10. lekkerlinksrijden zegt

    6 februari 2019 om 09:20

    Ik zie ze echt zelden rijden tegenwoordig, is hetzelfde verhaal met de Mondeo

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      6 februari 2019 om 10:26

      @lekkerlinksrijden: Geen idee hoe de tarieven in Nederland zijn, maar nu ik zelf weer aan het kijken ben voor de lease valt op dat een Passat niks goedkoper is dan een A4, 3-Serie of C-klasse. In feite ga je die dus alleen rijden wanneer je echt de ruimte nodig hebt, en geen Mondeo wil (die voor mij dan wel echt goedkoper is).

      Het voelt wat dat betreft echt scheef aan.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        6 februari 2019 om 11:27

        @karhengst: restwaarde van de BMW e.d. ligt hoger, kan het maandbedrag in de lease iets beperkt worden, dan zijn ze nagenoeg even duur

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          6 februari 2019 om 11:49

          @lekkerlinksrijden: ik vermoed vooral dat met kortingen dan wel het dumpen op de markt te doen heeft.

          Een Passat is nieuw namelijk ook goedkoper, dus de netto afschrijving adhv de catalogusprijs zal mekaar niet veel ontlopen. Alleen is dat niet de prijs die de leaseboer lapt.

          Login om te reageren
      • jeroen13 zegt

        6 februari 2019 om 13:02

        @karhengst: zit wel redelijk wat verschil tussen de tarieven hier, maar het belangrijkst is nog wel de uitrusting denk ik. Bij een Audi of BMW moet er nog €5-10k bij om ‘m op hetzelfde niveau als een Passat te krijgen

        Login om te reageren
  11. stationcar zegt

    6 februari 2019 om 09:26

    Die bumper lijkt wel gesmolten plastic, wat een gedrocht. Misschien moeten ze eens beginnen om het hele ontwerp in de prullenbak te gooien en eens iets heel nieuws doen, dit begint een beetje belachelijk te worden.

    Login om te reageren
  12. knalpiep zegt

    6 februari 2019 om 09:31

    Nice, het klokje in het midden vsn het dashboard is verdwenen! Veel strakker zo.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 februari 2019 om 10:43

      @knalpiep: serieus? Dat chique klokje vervangen door een dekseltje met het woord Passat is een ordinaire besparing.

      Login om te reageren
      • knalpiep zegt

        6 februari 2019 om 13:37

        @mashell: of het zo mooi is opgelost is een 2e. Maar het klokje vond ik niet bij een Passat horen..

        Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      6 februari 2019 om 13:03

      @knalpiep: ik vind het juist zonde, stond juist chique ipv dit lelijke stukje plastic

      Login om te reageren
  13. e36m3gt zegt

    6 februari 2019 om 09:32

    Mooie auto zo’n passat! Alleen die kotslelijke nep uitlaat sierstukken.. snap niet wat men daar mooi aan vind?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 februari 2019 om 11:13

      @e36m3gt: omdat er nog steeds mensen zijn die naar uitlaten staren brengen de fabrikanten iets aan wat voor uitlaten moet door gaan.

      Login om te reageren
  14. autodidact zegt

    6 februari 2019 om 09:35

    Ze hebben uit pure armoede de voorbumper van de Tiguan R-design onder de Passat gehangen en het een facelift genoemd. Het originele model was meer samenhangend.

    Login om te reageren
    • autodidact zegt

      6 februari 2019 om 11:01

      @autodidact: sorry; R-Line bedoel ik. Niet het Volvo pakketje…

      Login om te reageren
  15. haaren zegt

    6 februari 2019 om 09:59

    4 neppe uitlaatjes en een kek blauw kleurtje, knappe facelift

    Login om te reageren
  16. toyotavenray zegt

    6 februari 2019 om 10:06

    Is het geen partikelfilter ipv artikelfilter

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    6 februari 2019 om 10:06

    Niks mis mee natuurlijk, maar zo mooi als de 3BG is het natuurlijk allang niet meer.

    Login om te reageren
  18. michiel_vandelft zegt

    6 februari 2019 om 10:15

    VW sjoemelt gewoon vrolijk door, ze passen zelfs een artikelfiler toe nu!

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    6 februari 2019 om 12:07

    Ik vind het op zich wel een prima auto, maar verder niet speciaal. Ik zou liever voor een Mazda 6 gaan.

    Login om te reageren
  20. antoonniels zegt

    6 februari 2019 om 13:06

    Er zit nu digital cockpit in. En dan passen ze ook nog digital cockpit toe voor dit model. OT prima auto voor zover ik er ervaring mee heb.

    Login om te reageren
  21. thomasthomas zegt

    6 februari 2019 om 13:26

    Vind de neus niet mooi net of het over hangt. Bij de Tiguan vind ik dit wel erg geslaagd.

    Login om te reageren
  22. dirkv zegt

    6 februari 2019 om 16:43

    Wat een commentaar op een Passat.
    Ik vind het een geslaagde auto en als je er één rijd geleased of niet heb je het gewoon goed voor elkaar.

    Login om te reageren
  23. menaz zegt

    6 februari 2019 om 18:42

    Nog steeds allemaal universele onderdelen in het dash. Jammer.

    Login om te reageren
  24. Esprit_de_Flandre zegt

    6 februari 2019 om 21:29

    “Ongeacht de motor heeft elke Passat nu een partikelfilter en voldoen ze aan de Euro 6d-TEMP emissierichtlijn.”

    Jaja…
    Zozo…

    Geloven we dit nog… ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North