VW-jongeren dromen twee eigenaardige bolides op

Auteur: , 49 Reacties

Het publiek langs de Wörthersee wordt zowaar een beetje jonger.

VW-jongeren dromen twee eigenaardige bolides op

Het Wörthersee-tuningsfeestje gaat vandaag dan echt van start en dat betekent dat er flink wat VAG-bolides richting Oostenrijk af zullen reizen. Afgezien van de grote schare auto’s die de bezoekers zelf meenemen, zijn de fabrikanten ook duidelijk aanwezig. Naast de nieuwe, überhete Volkswagen Golf GTI, zien we de formatie uit Wolfsburg nog een tweetal unieke wagens meenemen.

De unieke Golfjes zijn echter niet gemaakt door werknemers met tientallen jaren ervaring in de broekzak, maar door 29 jonge leerlingen van de autofabrikant. De jongeren, die allemaal tussen de 18 en 23 jaar oud zijn, hebben hedendaagse technieken (3D-printen, CAD) gebruikt om de auto’s te maken. Dat is niet het enige, want de auto zelf is voorzien van allerlei apps die verschillende speciale functies in de auto kunnen besturen via de smartphone.

VW-jongeren dromen twee eigenaardige bolides op

De eerste van de auto’s is de Golf GTI Next Level. De wagen beschikt over een 411 pk sterke 2-liter benzinemotor en een zeventraps DSG-automaat. De GTI heeft een speciale bodykit met diffuser, exclusieve velgen en een redelijk ongeïnspireerde kleurstelling. Zoals de naam al doet vermoeden is de wagen voorzien van talloze handige, maar onnodige extra’s. De Next Level heeft o.a. een uitklapbaar LED-scherm, een LED-vloer met verlichting en 3D-geprinte speakers en subwoofers.

De tweede wagen, de Golf Variant TGI GMOTION, slaat bovenstaande interessantdoenerij over en focust zich vooral op het uiterlijk, evenals de krachtbron. De wagen heeft geen standaard benzinemotor, maar een 1,5-liter TGI-motor op natuurlijk gas. De 131 pk sterke Variant heeft eveneens een zeventraps DSG-bak en is vierwielaangedreven. De wagen heeft een coil-over ophanging, die tot 40 millimeter verlaagd kan worden.

VW-jongeren dromen twee eigenaardige bolides op



49 reacties

Voor mij nooit meer een Volkswagen..
@henkhekje: ik hoef er ook geen hoor… Doe mij maar een Italiaan of een japanner…
@alfaromeoman: Hahaha Italiaan. Grappig.
@michaelb: italianen hebben tenminste karakter
@alfaromeoman: jup, en problemen
@alfaromeoman: Distributieriem vervangen bij 60k is geen karakter. Dat heet slechte engineering. Ze zijn alleen beter in het verhullen ervan dan VAG
@michaelb: altijd beter dan na 60k je zuigerveren moeten vervangen
@henkhekje: idem.
@henkhekje: mijn naam spreekt al boekdelen denk ik.. 😅
@vagtroep: heet je echt zo??? Ik dacht dat het een nickname was!!
@henkhekje: voor mij wel nog een VW want het zijn fijne wagens. Oeps dat mag ik hier eigenlijk niet schrijven denk ik!
@leeno: er zijn meer fijne wagens, en er zijn zeker fijnere wagens te krijgen.. dus das geen reden..
@henkhekje: Ik heb net even je berichtengeschiedenis bekeken en tot aan het ‘Meer laden’ knopje heb je alleen maar reacties over VAG.

Voor iemand die iets niet leuk vind ben je er wel enigzins obessief mee bezig.
Ik krijg het idee dat het ieder jaar hetzelfde is. Een groepje studenten mogen een Golf aanpakken. Ze stoppen de Golf een paar punten pep in de neus, schroeven er andere velgen en plakken er wat stickers op en bouwen een nieuwe geluidsinstallatie erin.
@berlinetta: ach het zaterdag avond mc donalds parkeerplaats petjes volk wat naar dit evenement gaat vind het leuk.
@berlinetta: Precies dit.
@berlinetta: ben het met je eens maar in Duitsland leeft die tuning scene veel meer dan in NL. Ook omdat je in NL al je geld bent aan de aanschaf en in DLD doorgaans nog 10-15k overhoud op een gemiddelde GTi waardoor je nog wat dingen kan versleutelen.
@ghost: Daar heb je wel een punt, maar juist als die scene zou leeft zou ik met iets speciaals komen. Dit kan iedere beunhaas op de hoek van de straat ook wel voor je doen. En dat het nu opeens alleen 3D-geprint is en zo, nja prima. Maar mij maak je daar niet warm mee en ik denk de doelgroep ook niet echt.
De hele VAG concern bedriegt iedereen en geven niks terug ( in europa niet ) en ze worden nog flink beloond ook nog, want ze verkopen gewoon nog steeds by far de meeste auto’s
@alfaromeoman: Er is een reden waarom ze zoveel worden verkocht… ze bouwen gewoon goede auto’s
@romeoalfa: Wat je nu doet is net zo zinvol als een 010 hooligan proberen te overtuigen dat er in 020 ook gewoon fijne mensen wonen.
Dat is een beetje het niveau waarop sommige mensen over automerken denken helaas.

VAG is de duivel. Franse meuk. En de rest kunnen jullie zelf wel invullen.
@torsen: japanners zijn roestbakken, Amerikanen plastic fantastic en Italianen net zo meuk als de Franse merken!
@rufctr01: En de klassieker:” Als ik mercedes wil rijden bel ik wel een taxi. “
@torsen: daar gaat het mij niet om, ik zeg gewoon dat de vag concern bedriegers zijn ( audi doet het gewoon nog steeds met de A6 en de A7 ) kwalitatief zijn ze donders goed, maar eigenlijk zou het goed zijn als volkswagen eens flink op z’n bek gaat met al die schandalen van hun
@alfaromeoman: Volgens mij zijn ze financieel al flink op hun bek gegaan. En als het AdBlue verhaal ook allemaal blijkt te kloppen zijn ze gewoon oerstom en zullen ze nog harder op hun bek gaan.

Maar dan nog voel ik me persoonlijk niet bedrogen door VAG. Heb jij dat wel dan?
@romeoalfa: Als ze de Golf 3 nog zouden maken, zou het inderdaad klasse spul zijn. Helaas is die tijd allang verstreken. De dashboards komen bij PSA vandaan, de motoren zijn allemaal bagger, ze zijn veel te duur en voldoen ook nog eens niet aan de milieu eisen.
@henkhekje: ahhh ja daar is weer de welbekende reactie dat de dashboards bij PSA vandaan komen. Ze komen bij Faurecia vandaan, waar PSA 57,4% van de aandelen in handen heeft. Faurecia is echter een zelfstandig bedrijf waar voor de goede orde onder andere ook de interieurs voor Mercedes en BMW vandaan komen.. Ook de interieurs van het alom geprezen Toyota komen er vandaan.

Ik neem dat je met je opmerking probeerde te bewijzen dat VAG dus daarom slechte kwaliteit interieurs heeft, maar als je bovenstaande info in acht neemt kun je dat argument dus wegstrepen.
@henkhekje: Welke motoren zijn bagger dan? Naar mijn weten heeft VAG op t moment geen probleemblokken. Dat is wel anders bij andere merken….
De eerste reacties slaan totaal niet op dit artikel. Mail het even naar Volkswagen of desnoods de importeur. Je gal op Autoblog spuwen heeft totaal geen impact.
@rickb: vinkje voor jou :-)
@RickB: vreemd, jouw reactie slaat ook niet op dit artikel. En zo kunnen we nog wel ff doorgaan
@RickB: ik kan je melden dat de importeur; PON in dit geval; ook altijd de houding aanneemt van “zero fucks given”.
“De unieke Golfjes zijn echter niet gemaakt door werknemers met tientallen jaren ervaring in de broekzak, maar door 29 jonge leerlingen van de autofabrikant.”

Opzich prima dat ze daarmee hebben geprobeerd om het VW gamma iets minder zaaddodend te maken, maar doe maar gewoon niet meer.
Goh die zag ik niet aankomen… Een golf met (te)veel vermogen, een boel elektronica en stereo meuk en wilde stickers.. wat hadden ze vorig jaar ook al weer?
En Nog een golf.. maar dan een variant. En op aardgas.maar wel wilde stickers en verlaagd.
De jeugd is al net zo vernieuwend als het bedrijf zelf.
Vind de velgen onder die GTI wel erg goed gelukt. De rest is maar wat saai.
@ikschrijfookoverautos: wat is het verschil tussen natuurlijk en onnatuurlijk gas? Al het gas komt toch uit de natuur?
@crosscabouter: Dat klinkt interessanter dus kan de student lekker patsen in De Drie Gezusters tegenover zijn matties
@crosscabouter: liquified natural gas (LNG, aardgas) vs liquified petroleum gas (LPG)
@crosscabouter: LPG in het bijproduct van de productie van benzine en is dus in feite gebaseerd op aardolie maar in de natuur komt het niet voor.
@w0o0dy: LNG komt ook niet in de natuur voor, maar wordt verkregen door vergisting toch? Ofwel, allebei de gassoorten hebben een natuurlijke oorsprong.
@crosscabouter: misschien, maar voor lpg moet je toch flink wat benzine stoken, is bij lng niet zo.
@crosscabouter: fout LNG komt dus WEL in de natuur voor, bijvoorbeeld in Groningen. Dat het ontstaan is in de natuur door vergisting zonder menselijk ingrijpen maakt dat we dat een energie bron kunnen noemen. LPG is het resultaat van een raffinage-proces. Weinig natuurlijks aan dus, behalve de grondstof. En eigenlijk is het bijna een energiedrager IPV een echte energiebron.
@w0o0dy: wat is dan de benaming voor het gas dat vrijkomt bij het vergisten van bio afval? Ik dacht namelijk dat dit LNG genoemd werd en wat u schrijft ‘gewoon’ aardgas is…..
Dromen op.. opdromen… is dat een woord? Zeer rare titel.
@dromedaris:
Dat is Neder-Engels, erg populair hier op AutoBlog.
Een paar jaar geleden lieten ze de gekke professors nog hun gang met verschillende onderdelen die beschikbaar waren binnen de VAG groep. De Golf W12 bijvoorbeeld.
@deora: de W12 Golf was ook aanwezig op Wörthersee dit jaar, zij het weliswaar in een open container en stilstaand maar toch.
Een GTI met 411 pk, leuk. Weet je wat ik wil? Een VR6 in de Golf R.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).