• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen komt met nieuwe überhete Golf GTI

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 4 mei 2018 om 11:37 – 27 Reacties

Afbeelding Volkswagen komt met nieuwe überhete Golf GTIAfbeelding Volkswagen komt met nieuwe überhete Golf GTIAfbeelding Volkswagen komt met nieuwe überhete Golf GTIAfbeelding Volkswagen komt met nieuwe überhete Golf GTI

VW Golf GTI TCR
Kom maar door!

Met het tuningsfestival aan de Wörthersee om de hoek, maakt Volkswagen zich op om grootschalig uit te pakken. Uiteraard staan er allerlei pikante bolides die wel al lang en breed kennen, maar om de massa’s in grote getallen naar zich toe te trekken, zal Volkswagen een volledig nieuwe, bijna productieklare, ultra-hete Golf onthullen in het epicentrum van de GTI-wereld.

Zoals je uit deze foto (vakkundig bewerkt door @willeme) misschien wel kunt opmaken, is de wagen een smakelijke combinatie. De Duitsers grepen het beste van de straat, evenals het beste van het circuit, en smeten het in de blender. Het resultaat is een zalige smoothie die we over een klein weekje zullen kennen als de Golf GTI TCR. Zoals verwacht gaat het hier om een straatversie van de gelijknamige toerwagen, die in de tussentijd alweer twee kampioenschappen op zijn naam schreef.

Ondanks het feit dat beide auto’s feitelijk dezelfde naam dragen, zijn ze niet in alle opzichten hetzelfde. Zoals de buitenkant een stuk minder aerodynamische frutsels heeft om hem op het asfalt te houden, zo heeft het blok minder vermogen. Het is niet precies duidelijk welk blok er precies in de Golf GTI TCR ligt, maar Volkswagen weet wel te vertellen dat er 290 pk uitgeperst wordt. Dit is aanzienlijk minder dan de 350 pk die de toerwagen weet te produceren. Naast die 290 pk stuurt de geblazen motor 370 Nm koppel naar de vooras, die overigens een sperdifferentieel heeft. De Golf GTI TCR heeft een maximale topsnelheid van 250 km/u, tenzij je de electronische begrenzer eruit laat slopen. In dat geval doet hij 264 km/u. Volkswagen noemt het toekomstige topmodel de snelste Golf voor de straat.

UPDATE: er is inmiddels meer info, lees alles HIER!

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Volkswagen showt 'praktische' Golf GTI

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, TCR, Volkswagen, worthersee

Vorig bericht: « Scoor de Mercedes-Maybach S600 van Lewis Hamilton
Volgend bericht: 5 redenen waarom ANWB Connected de moeite waard is »

Lees Interacties

Reacties

  1. acakoning zegt

    4 mei 2018 om 11:45

    hmm ik hoop dat het niet bij een vet “sticker-pakket” blijft.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      4 mei 2018 om 12:46

      @acakoning: vergeet dat maar

      Login om te reageren
  2. jack_abarth zegt

    4 mei 2018 om 11:48

    In mijn oren klinkt de Golf W12 van een aantal jaar geleden een stuk heter dan dit chip en bumperpakketje.

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      4 mei 2018 om 13:23

      @jack_abarth: achteraf was dat wel een van de allerfoutste golfjes ooit!
      Er waren nog bedrijfjes die een bodylotion leverden om je golfje om te bouwen naar W12 looks.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        4 mei 2018 om 13:23

        @awesome: bodykit*

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          4 mei 2018 om 19:14

          @awesome: Gevalletje ‘verkeerde website’ zeker ;)

          Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    4 mei 2018 om 11:49

    Op de Aelbrechtskade te 010 zitten ze al onanerend achter hun PC ?

    Login om te reageren
  4. fransananas zegt

    4 mei 2018 om 11:55

    Het is maar goed dat het verdedigen uit 5 en geen 4 spaken bestaat…

    Login om te reageren
    • fransananas zegt

      4 mei 2018 om 11:56

      @fransananas: velgendesign…

      Login om te reageren
      • joostie zegt

        4 mei 2018 om 11:59

        @fransananas: Zit jij niu het velgendesign te verdedigen?

        Login om te reageren
        • joostie zegt

          4 mei 2018 om 11:59

          @joostie: faal… *nu

          Login om te reageren
  5. joostie zegt

    4 mei 2018 om 11:57

    290pk in ‘de heetste Golf ooit’. Hoeveel kilo neemt ie mee? Mhm, nee bedankt. Doe mij toch maar de oer GTI: 112 pk op 875 kilo is in mijn ogen veel leuker!

    Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      4 mei 2018 om 17:49

      @joostie: ieder zijn smaak, doe mijn maar de huidige topmodellen…

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 mei 2018 om 07:37

      @joostie: dan te bedenken dat de Léon Cupra 310 een knutselprojectje van de importeur was en dat is alweer vele jaren geleden. Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    4 mei 2018 om 12:19

    Als dit de prijs van de “gewone” clubsport op de tweedehands markt een beetje drukt, kom maar door!

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      4 mei 2018 om 14:44

      @dutchdriftking: ook zwaar balen voor degene die er zo eentje hebben gekocht… dacht echt dat dát de heetste Golf van deze lichting zou blijven!

      Login om te reageren
    • gtveej zegt

      4 mei 2018 om 21:04

      @dutchdriftking: dan ga ik voor de clubsport welke ook 290 pk heeft al is het dan maar voor 10 sec?

      Login om te reageren
  7. tge1 zegt

    4 mei 2018 om 12:34

    Dit vind ik wel een mooie Golf.

    Login om te reageren
  8. bluebluered zegt

    4 mei 2018 om 13:09

    Antwoord van VW op de i30N, sneller dan verwacht :)

    Login om te reageren
  9. kennone zegt

    4 mei 2018 om 13:31

    Ik vind die topsnelheid nog aan de lage kant. Mijn nostalgische Volvo gaat daar zelfs nog over heen.. echter heb je daar wel een heel lang stuk asfalt voor nodig

    Login om te reageren
    • giulio zegt

      4 mei 2018 om 16:22

      @kennone: en een nieuwe koppakking ?

      Excuses

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        4 mei 2018 om 21:09

        @giulio: zal misschien nog wel een keer komen ja met die kilometer stand en mishandeling hehe

        Login om te reageren
  10. janmetdelangeachternaam zegt

    4 mei 2018 om 14:26

    Een golf R is dan uiteindelijk nog steeds leuker

    Login om te reageren
  11. reneole zegt

    4 mei 2018 om 20:24

    Een golf met de 2.5 TFSI lijkt me ook een prima idee

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      4 mei 2018 om 21:10

      @reneole: en dan met handbak en enkel RWD????

      Login om te reageren
      • poeperman zegt

        5 mei 2018 om 07:10

        @kennone: en een korte overhang, en écht gemaakt om te sturen… Ow wacht, die bestaat al… 140i

        Login om te reageren
  12. focusrs1 zegt

    5 mei 2018 om 05:51

    Fwd en 290pk beide niet interessant meer voor een hothatch

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North