• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW T1 Race Taxi – Bulli met 530 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 mei 2015 om 14:21 – 34 Reacties

Afbeelding VW T1 Race Taxi – Bulli met 530 pkAfbeelding VW T1 Race Taxi – Bulli met 530 pk

Baas
Powered by..? U raadt het al: Porsche. Da’s een lekker uitsmijtertje op het Wörthersee-treffen.

Enorm potente Porscheblokken achterin Transporters zijn niet heel nieuw, het concept werd al een aantal keren (voorbeeld 1, voorbeeld 2, voorbeeld 3) gebruikt. Dat maakt deze blaasbus echter niet minder leuk.

De Zwiter Fred Bernhard bouwde zes jaar lang aan een oude rotte Bulli uit 1962, en dit is de kroon op zijn werk: een puntgave T1 met luchtgekoelde zescilinder en besturing en remmerij uit de 993 Bi-Turbo. Via een zesbak uit de 996 GT3 worden de 530 pk en 757 Nm op de 285/30/18-schlappen losgelaten. Het rubber zit uiteraard om BBS’jes, dat is naast Fuchs-vellings de enige keuze voor zo’n beest.

Dankzij kwistig carbongebruik legt de Bulli 1.500 kg in de schaal, 2,8 kilootjes per pk dus. Dankzij de modificaties moet de T1 in staat zijn 230 km/u te halen.

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Volkswagen Bulli koelkast
    De Volkswagen Bulli, maar dan als koelkast
  • Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten
  • Porsche straks mogelijk te scoren voor een habbekrats

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

993, 996, bulli, Porsche, T1, transporter, tuning, Volkswagen, worthersee-2015

Vorig bericht: « Mercedes eert 60-jarig Mille Miglia-jubileum Stirling Moss
Volgend bericht: Foto’s: Audi’s brede TT Clubsport Turbo in het vlees »

Lees Interacties

Reacties

  1. pjeey zegt

    13 mei 2015 om 14:26

    Leuk! Als camper inrichten en op vakantie maar. Ben je ook nog ’s lekker snel op de plaats van bestemming.

    Login om te reageren
  2. KUYL zegt

    13 mei 2015 om 14:28

    Zo heb je volgens mij ook al jaren een Tsjech geloof ik die rondjes rijd op de ring met eenzelfde creatie. Die gebruikt het als een soort ring-taxi met een paar kuipstoelen er in. Was nog wel iets heftiger project dan dit want die had de bus ook gechopt en verbreed in zijn geheel. Ga gelijk maar weer eens kijken of ik die nog kan vinden.

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      13 mei 2015 om 14:29

      @KUYL: Gevonden:

      http://www.race-taxi.ch/

      Login om te reageren
      • centho zegt

        13 mei 2015 om 14:41

        @KUYL: Lol, die video dan, een Aston en een audi zijn aan het stoeien komt er ineens uit het niets een race bus aanzetten.

        Login om te reageren
      • theghost zegt

        13 mei 2015 om 15:00

        @KUYL: Kijk eens goed naar de foto boven het artikel? das dezelfde bus

        Login om te reageren
        • stephanotis zegt

          13 mei 2015 om 15:12

          @theghost: het is ook dezelfde bus als in het AB-artikel uit 2006 in link 1 ;)

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    13 mei 2015 om 14:38

    Onwijs gaaf. Welk blok is er precies gebruikt? Persoonlijk had ik alleen liever stalen velgen en banden met whitewalls gehad. Ook vind ik de stickers niks.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      13 mei 2015 om 14:51

      @dutchdriftking: het M96.70 blok.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        13 mei 2015 om 14:57

        @gtwillem: klopt ik lees weer eens de helft…..

        Login om te reageren
      • MARS zegt

        13 mei 2015 om 15:33

        Het is geen blok uit de 996 @gtwillem: maar een luchtgekoelde bi-turbo uit de 993..

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          13 mei 2015 om 15:50

          @mars: je hebt gelijk. Te snel over heen gelezen. Dacht dat het net als bij de TGH T5 een GT2 motor was.

          Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    13 mei 2015 om 14:40

    Jongens en meisjes van VW, doen nou eens een keer gek, gewoon een keertje echt gek.
    Neem dat ding in productie, gewoon een kleine serie, ik zal niet eens gaan zeuren als je er 10 over doet om er 450 te slijten.
    Kan ik makkelijk zeggen omdat ik mijn schoen op vreet als ze niet in een jaar allemaal een baasje gevonden hebben.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 mei 2015 om 15:29

      @jrk68: En van mij hoeft er geeneens 500 pk in te liggen. Handbak; basis blok uit de 911 (400pk trim dan maar), en we zijn allemaal blij.
      Hele grote stikker en banner als je m koopt: dit is niet een Porsche, verwacht geen 911 prestaties.
      Geef er een normale prijs aan en ik ben blij!

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        13 mei 2015 om 16:12

        @gregorius: Je weet wat “normale prijs” bij VAG betekent hè…?

        Login om te reageren
  5. Bramzel zegt

    13 mei 2015 om 14:49

    Psst, dit is exact dezelfde bus als die in voorbeeld 1 ;) Meer info: http://www.race-taxi.ch/

    Login om te reageren
  6. kingdecay zegt

    13 mei 2015 om 14:50

    Mooi, ik was net op zoek naar n nieuwe camper..

    Login om te reageren
  7. zesinlijn zegt

    13 mei 2015 om 14:53

    Raar verhaal. De bus uit ‘Voorbeeld 1’ en deze (als dit verhaal gaat over de grijs-oranje-witte bus op de foto’s) is dezelfde bus. Is ‘ie dan gebouwd door een Zwitser én een Tsjech…?

    Login om te reageren
    • zesinlijn zegt

      13 mei 2015 om 14:54

      @zesinlijn: Ah, Bramsel was ook wakker.

      Login om te reageren
  8. norge zegt

    13 mei 2015 om 15:33

    Ik hou van Volkswagens…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 mei 2015 om 16:13

      @norge: *belt 112 en pakt defibrillator*…

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 mei 2015 om 19:51

      @norge:
      Fijn, zit ik hier met 2 gebroken klompen….

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        13 mei 2015 om 22:31

        @jrk68: De oplossing is nabij: http://www.klompen.com/

        Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    13 mei 2015 om 16:40

    Heeft iemand hier wel eens met zoiets gereden? Ben benieuwd of zo’n bus het een beetje kwijt kan. Op school had zo’n gast een Kever met 200pk oid. Dat ding vloog alle kanten op als ie volgas gaf.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      13 mei 2015 om 17:12

      @E34M5Touring: Die dingen vliegen al alle kanten op met de originele motor met -5 peeka….Dat heet charme en is nostalgie voor ondergetekende..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 mei 2015 om 17:15

        @norge: Kan niet ontkennen dat het er goed uitziet en klinkt maar verder lijkt het me niet echt wat. Je moet het wel op de weg kunnen houden.

        Login om te reageren
        • griffendahl zegt

          13 mei 2015 om 17:25

          @E34M5Touring: zoveel T1 zit er niet meer aan, met zoveel aanpassingen als hier aan gedaan zijn krijg je zelfs een Amerikaan uit de 70s of 80s een bocht om…

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            13 mei 2015 om 18:18

            @griffendahl: Ook waar. Verder wel een leuk ding.

            Login om te reageren
    • freezzr zegt

      13 mei 2015 om 20:27

      @E34M5Touring: ding is helemaal aangepast. Heb ‘m een paar jaar geleden op Spa gezien. Dit is een halve Porsche van onder. Echt megavet om deze creatie op dat circuit te zien en horen; instant orgasme… Kan je uit ervaring vertellen dat een originele spijlbus kut rijdt, dit daarentegen…

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 mei 2015 om 21:28

        @freezzr: Ah zo, ja dan zal het dat vermogen wel aankunnen. Thanks for the info!

        Login om te reageren
  10. neal zegt

    13 mei 2015 om 17:55

    toch godgeklaagd dat men daarvoor een 993 biturbo voor heeft gesloopt om het blok dan in een T1 te leggen…

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      13 mei 2015 om 18:41

      Wees gerust @neal: de 993 is meestal eerst platgetreden…

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      13 mei 2015 om 22:30

      @neal: Je zegt het net verkeerd: Het is godgeklaagd dat men een T1 verneukt door er een 993 blok in te wurmen…. die 993 zijn er meer van over als originele T1’s.

      Login om te reageren
  11. dnadave zegt

    13 mei 2015 om 20:38

    In de basis is dit een t3 met een t1 spijlbus erbovenop. De t3 is veel breder dan een t1 , dus is de carosserie verbreed. Dat zie je goed aan de voorkant van de V, die is uitgerekt.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    14 mei 2015 om 11:19

    Die gaat het de racetaxi op de nurnburgring moeilijk maken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North